استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بهترین پوکه معدنی

بهترین پوکه معدنی
بهترین پوکه معدنی

پرسش هایی همچون بهترین پوکه معدنی کدام است، چه ویژگی هایی دارد و همین طور قیمت بهترین پوکه معدنی از جمله پرسش هایی است که به دلیل افزایش کاربرد پوکه های معدنی ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول نموده است. در این مطلب به معرفی بهترین پوکه های معدنی در ایران پرداخته شده و به دنبال آن ویژگی های آنها نیز بیان می گردد. به طور کلی پوکه قروه ، دماوند و احمد آباد جزو بهترین معادن پوکه معدنی در ایران می باشند.

بهترین پوکه معدنی
پوکه معدنی

قیمت بهترین پوکه معدنی

قیمت پوکه معدنی به کیفیت، وزن، میزان خرید و … وابسته است. هر چه پوکه وزن مخصوص پایین تری داشته باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. زیرا وزن مخصوص کم، یکی از موارد تعیین بهترین پوکه معدنی می باشد. خرید به صورت عمده و یا خرد از دیگر موارد موثر بر قیمت پوکه پشت بام است. قیمت عمده فروشی کمتر از قیمت خرده فروشی محصول است. بنابراین در پروژه های بزرگ، خرید عمده پوکه معدنی مقرون به صرفه تر خواهد بود. واحدهای فروش پوکه معدنی مترمکعب، کیلوگرم و تن می باشد. البته رایج ترین واحد، مترمکعب است.

خرید بهترین پوکه معدنی

در خرید بهترین پوکه معدنی باید عواملی همچون تخلخل، وزن مخصوص، سختی، چگالی و قیمت را مدنظر قرار داد. به دلیل مزایا و کاربردهای متعدد پوکه، امروزه خرید و فروش بهترین پوکه معدنی افزایش یافته است. بهتر است که خرید از فروشگاه های معتبر انجام شود تا از کیفیت محصول مطمئن بود. در حال حاضر خرید به صورت اینترنتی هم امکان پذیر است. از مزایای خرید آنلاین، امکان مقایسه ویژگی ها و قیمت محصولات مختلف و در نهایت انتخاب و خرید بهترین پوکه معدنی می باشد. همچنین از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری می نماید.

ویژگی های بهترین پوکه معدنی

عوامل متعددی تعیین کننده بهترین پوکه معدنی می باشند. از جمله این فاکتورها چگالی، تخلخل، درجه سختی و وزن مخصوص می باشد. این پوکه ها در ابعاد و اندازه های مختلف به فروش می رسند. با توجه به اندازه دانه بندی، هر کدام از آنها برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی هر یک از این پارامترها و تاثیر آنها در تعیین بهترین نوع پوکه معدنی پرداخته شده است.

بهترین پوکه معدنی
وزن کم پوکه معدنی

چگالی

چگالی بر اساس نسبت جرم به حجم بدست می آید. با کاهش وزن و افزایش حجم،‌ چگالی کاهش می یابد. بهترین پوکه معدنی پوکه ای خواهد بود که چگالی کمتری داشته باشد. این ویژگی از این محصول به ساخت سازه ها و مصالح سبک تر کمک شایانی می نماید.

تخلخل پوکه معدنی

تخلخل به معنی وجود فضای خالی در سنگ پوکه می باشد. حفره ها در اثر شرایط تشکیل پوکه به وجود می آیند. پوکه تحت حرارت و فشار بالا ایجاد می شود و به هنگام سرد شدن حفره ایجاد می گردد. وجود تخلخل در سنگ پوکه سبب محبوس شدن هوا درون آن می گردد و به همین دلیل پوکه معدنی را به عایق صدا و حرارت تبدیل می کند. بر اساس این پارامتر، بهترین پوکه معدنی پوکه ای خواهد بود که ضمن دارا بودن تخلخل بیشتر از درجه سختی بالایی برخوردار باشد.

درجه سختی پوکه معدنی

پوکه های معدنی تحت فشار شدید و ناشی از فوران آتشفشان تشکیل می شوند. این شرایط موجب سختی پوکه های معدنی می گردد. بهترین پوکه معدنی پوکه ای خواهد بود که از درجه سختی بالایی برخوردار باشد. سختی باعث می شود که پوکه در برابر فشارهای سنگین، مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. درجه سختی بالا، سبب افزایش استحکام سازه در برابر حوادثی همچون وقوع زلزله می گردد.

رنگ پوکه

رنگ عامل دقیق تعیین کننده بهترین پوکه معدنی نمی باشد. اما به طور کلی پوکه هایی که رنگ های تیره تری دارند از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار هستند. زیرا امکان وجود ناخالصی همچون آهک، در پوکه های با رنگ های روشن تر بیشتر است. باید تاکید گردد که این معیار، همواره درست نمی باشد.

بهترین پوکه معدنی
پوکه معدنی عدسی

کاربردهای بهترین پوکه معدنی

  • استفاده در ساخت مصالح سبک همچون بلوک و بتن
  • استفاده برای عایق بندی به دلیل تخلخل بالای محصول
  • شیب بندی و پر کردن کف
  • کاربرد در راهسازی، تونل سازی و …
  • تهیه بستر رشد گیاهان گلخانه ای و در کشاورزی
  • کاربرد در تصفیه خانه
  • مقاوم بودن در برابر حملات حشرات موذی و موریانه
  • استفاده در آکواریوم برای زیبا سازی و از بین رفتن باکتری های درون آب

شیشه سکوریت تبریز شیشه سکوریت ارومیه شیشه سکوریت اردبیل شیشه سکوریت اصفهان شیشه سکوریت کرج شیشه سکوریت ایلام شیشه سکوریت بوشهر شیشه سکوریت شهرکرد شیشه سکوریت بیرجند شیشه سکوریت مشهدشیشه سکوریت بجنورد شیشه سکوریت اهواز شیشه سکوریت زنجان شیشه سکوریت سمنان شیشه سکوریت زاهدان شیشه سکوریت شیراز شیشه سکوریت قزوین شیشه سکوریت قم شیشه سکوریت سنندج شیشه سکوریت کرمانشاه شیشه سکوریت یاسوج شیشه سکوریت گرگان شیشه سکوریت رشت شیشه سکوریت خرم آباد شیشه سکوریت ساری شیشه سکوریت اراک شیشه سکوریت بندرعباس شیشه سکوریت همدان شیشه سکوریت یزد شیشه سکوریت کیش شیشه سکوریت قشم شیشه سکوریت کرمان

برای مطالعه بیشتر:

پوکه ماسه ای

پوکه سیاه

پوکه فندقی

پوکه نخودی

وزن پوکه معدنی

پوکه عدسی

پوکه بادامی

پوکه معدنی چیست

پوکه سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.72 ( 4 نظر)