استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بلبرینگ ها چه نقشی در شکل گیری ساختمان شما دارند؟

ساختمان سازی این صنعت آمیخته به هنر، به شکل قابل توجهی با صنایع پایه درگیر است و این صنایع پایه و همچین خود ساختمان سازی، برای ادامه فعالیت به قطعات شگفت انگیز بلبرینگ صنعتی و یا سایر یاتاقان ها نیاز دارند. صنعت فولاد، بتن، سیمان، آسانسور، مس و… همه از صنایع سنگینی هستند که با پشتیبانی بلبرینگ های صنعتی حرفه ای فعالیت میکنند. بلبرینگ های ویژه ای که با خاصیت های منحصر به فرد چرخ های صنایع سنگین از جمله صنایع مرتبط با ساختمان سازی را بدون اصطکاک و درد سر به چرخش درمی آورند. بدون شک بلبرینگ ها ابر قهرمان های صنعت هستند. در این مطلب با ما باشید تا  شما را بطور کامل با نقش این بلبرینگ های صنعتی آشنا کرده و همچنین به معرفی چند برند بلبرینگ ژاپنی معروف همچون بلبرینگ کویو بپردازیم. اگر دقیقا از کارکرد بلبرینگ ها و تفاوت بلبرینگ های صنعتی و بلبرینگ های معمولی اطلاع ندارید این موضوع را به طور خلاصه شرح خواهیم داد.

بلبرینگ چیست؟ بلبرینگ صنعتی چیست؟

بلبرینگ نوعی از یاتاقان توپی است و یاتاقان قطعه ای است که حرکت را تسهیل میکند. جلوی اصطکاک و اتلاف انرژی ناشی از حرکت را می‌گیرد و  بار های وارده به سایر قطعات را به دوش می‌کشد؛ اما بلبرینگ ها قطعاتی گرد همراه با توپ های گردان میان رینگ های فولادی هستند که حرکت چرخش را در دستگاه های مختلف تسهیل می‌کنند. حرکت چرخش از مهم ترین پایه های جلو رفتن چرخ های صنعت و زندگی است و بدون بلبرینگ ها این چرخش امکان پذیر نیست. گاهی بلبرینگ باید یک غلتک موس را بچرخاند، گاهی از حرکت یک اتاق آسانسور باربری پشتیبانی کند و گاهی نوار نقاله ای که فولاد های چند تنی را جا به جا میکند. دقیقا همینجاست که تفاوت کاربرد صنعتی بلبرینگ ها با بلبرینگ های معمولی و همچنین علت تفاوت قیمت بلبرینگ صنعتی با بلبرینگ های معمولی روشن می‌شود. این بلبرینگ ها برای شرایط کاری سخت سفارشی سازی شده اند. بلبرینگ هایی حرارت بالا، وزن و بار وارده زیاد، سرعت بالا چرخش و… را تاب می آوردند و در عین حال به سایر قطعات هم خدمت رسانی می‌کنند و از پس وظایف خود بر می آیند. به عنوان مثال بلبرینگ صنایع سیمان در مراحل مختلفی چون: استخراج، آسیاب، همگن سازی، انتقال، بسته بندی و حمل و… بکار می‌رود.

متخصصین ساخت بلبرینگ های حرفه ای در کشورهای صنعتی جهان همچون ژاپن و واردکنندگان و فروشندگان حرفه ای بلبرینگ و تخصص هر یک از آنها است که سبب میشود ساختمان ها به راحتی بالا روند و کیفیت و هزینه نیز حفظ شود. در ادامه برخی از بلبرینگ های صنایع مرتبط با ساختمان سازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بلبرینگ صنعتی – بلبرینگ بالابر

بالابر ها در صنایع زیادی از جمله ساختمان سازی نقش اساسی دارند. اساسا نیاز به تحرک و جابجایی در صنایع، وجود بالابر را ضروری می‌کند و بدون وجود  یک بلبرینگ صنعتی حرفه ای یا استفاده از یک بلبرینگ غیر مطابق با شرایط، بالابر عملا کارایی خود را از دست می‌دهد. بلبرینگ بالابر چرخش تسمه های بالابر را تسهیل می‌کند. بلبرینگ ها برای بالابر هایی با شرایط مختلف قابل تغییر و سفارشی سازی هستند. بلبرینگ کویو اصل یکی از بلبرینگ های صنعتی موجود در ایران است که کیفیت عالی را برای صنایع ساختمانی از جمله بالابر تامین می‌کند. از جمله بلبرینگ هایی که برای بالابر استفاده میشوند بلبرینگ تماس زاویه ای، بلبرینگ شیارعمیق، بلبرینگ های خود تنظیم، بلبرینگ های یاتاقانی، رولبرینگ های مخروطی و.. هستند که هر کدام ویژگی های خاصی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال رولبرینگ های مخروطی به علت طراحی و معماری خاصی که دارند، سرعت معمولی را پشتیبانی می‌کنند؛ اما قدرت تحمل بار های سنگین و از طرفی دوام بالابی نیز دارند. بلبرینگ های شیار عمیق نیز کاربرد گسترده ای در صنایع ساختمانی دارند و در تعداد متعدد برای تشکیل یک سیستم بالابر استفاده می‌شوند.

بلبرینگ صنعتی-صنعت سیمان

یکی دیگر از صنایع وابسته به ساختمان سازی که ویژگی های خاصی دارد، صنعت سیمان است. ویژگی های منحصر به فرد این ماده پرکاربرد و شرایط عملیاتی سخت محیط های کاری مربوط به سیمان سبب شده تا بلبرینگ صنعتی ویژه ای بطلبد. که البته قیمت بلبرینگ صنعتی برای این محیط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. سنگ ریزه هایی که به هرجایی نفوذ می‌کنند، درجه حرارت بالا، بار سنگین، ارتعاشات و … از جمله شرایط محیطی هستند که یک بلبرینگ سیمان باید برای آن آمادگی کامل داشته باشد. تصور کنید یک بلبرینگ بی کیفیت که آب بندی مناسبی ندارد با از کار افتادن پی در پی خود چگونه میتواند یک صنعت را برای ساعت ها و روزها تعطیل کند! این بلبرینگ ها باید در عین تحمل این سختی ها عمر عملیاتی طولانی ای نیز داشته باشند. مهم ترین چالشی که  یک بلبرینگ در یک کارخانه سیمان باید تحمل کند آلودگی های شدید و طاقت فرسای محیطی است که قطعات صنعتی نامرغوب یا حتی متوسط را از پا در می آورد. عمده ترین این آلودگی ها رطوبت و گرد و خاک هستند که روانکاری بلبرینگ یا رولبرینگ صنعتی را از بین برده و نامرغوب میکند و در نتیجه چرخش بی دردسر بلبرینگ را مختل می‌کند.

بلبرینگ صنعتی – بلبرینگ فولاد

نوسانات شدید حرارت، بخار آب، گرد و غبار و… همه شرایط سختی هستند که بلبرینگ ها  باید برای کار در عرصه فولاد تاب بیاوردند. اما جای نگرانی برای اختلال در کار بهینه این صنعت نیست، چراکه برترین برند های تولید بلبرینگ صنعتی جهان به لطف تخصص خود به تولید بلبرینگ هایی می‌پردازند که این شرایط را تاب آورده و این آلیاژ پرکاربرد و مقاوم برای استفاده در صنایع متفاوت چون ساختمان سازی دراختیار ما قرار می‌گیرد. انواع متفاوتی از این بلبرینگ های صنعتی در بخش های مختفلی از این صنعت فولاد همچون ریخته گری، آسیاب های تولید فولاد تخت، شکل دهی، مبدل ها و… به کار برده می‌شوند.

اوضاع تامین بلبرینگ های صنعتی در ایران چگونه است؟

حتما برای شما دغدغه مندان صنعت ایران این سوال پیش آمده که این بلبرینگ های حرفه ای  برای صنعتگران ایرانی چگونه در درسترس قرار می‌گیرند؟ خوشبختانه سالهاست که به روز ترین بلبرینگ های صنعتی در ایران به لطف واردکنندگانی علاقه مند به پیشروی کم هزینه و مطمئن صنایع ایرانی در دسترس هستند. وارد کنندگانی که برند های مطمئنی چون بلبرینگ سوئدی  اصلSKF، بلبرینگ های آلمانی  FAG اصل، بلبرینگ های ژاپنی ناچی و  بلبرینگ کویو اصل را تامین می‌کنند. اهمیت بلبرینگ در بهره وری کلی یک سیستم صنعتی سبب شده است تا دسترسی به بلبرینگ با کیفیت مهم ترین دغدغه صنعتگران باشد اما با این حال وارد کنندگانی چون دیجی برینگ بهترین لیست قیمت بلبرینگ صنعتی را همراه با ضمانت اصالت و کیفیت در اختیار صنعتگران قرار میدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلبرینگ ها و به ویژه بلبرینگ های صنعتی به سایت دیجی برینگ به آدرس digibearings.com/ سر بزنید.

بلوک هبلکس قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *