استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اجاره جرثقیل

جرثقیل
اجاره جرثقیل

جرثقیل ، از مهم ترین ماشین آلات مورد استفاده در کارهای مختلف عمرانی می باشد. از این رو اجاره جرثقیل بسیار رواج یافته است. زمان اختراع این دستگاه را می توان به هزاران سال پیش نسبت داد. مصری ها اولین مردمانی بودند که ابزاری ساختند تا بتوانند اجسام سنگین را به صورت عمودی به ارتفاعات بالاتر منتقل کنند. جرثقیل در واقع دستگاهی است که می تواند باربرداری و جابجایی بار را به صورت معلق در هوا انجام دهد و در مورد بالابرهای سیار امکان راهپیمایی و بارگیری و تخلیه نیز وجود داشته باشد.

اجاره جرثقیل بیشتر برای کارهای ساختمانی انجام می شود. دلیل گسترده استفاده از آن در کارهای ساختمانی بالا بودن ارتفاع سازه ها و عدم دسترسی انسان به این ارتفاع است. بالابر از بوم هایی تشکیل شده از تیر مشبک و به شکل ارابه و در کنار آن یک قلاب قرار گرفته که می تواند ابزار سنگین را بلند کند و توسط بوم یا ارابه حرکت دهد. بدون کرایه جرثقیل امکان اجرایی شدن بسیاری از پروژه ها وجود ندارد.

اجاره جرثقیل
کاربرد جرثقیل در ساختمان سازی

کاربردها

وظیفه اصلی جرثقیل حمل بار است. برای اجرایی کردن ساختمان هایی با اسکلت فلزی و بتنی، برای تخلیه بار و بارگیری در ارتفاعات بالا و همین طور برای بتن ریزی در سازه های بلند مرتبه می توان از اجاره جرثقیل استفاده نمود. در کنار این موارد می توان از آن به عنوان آسانسور استفاده کرد. از کرایه جرثقیل حتی برای تخریب ساختمان نیز می توان بهره برد. لوله گذاری ها در بسیاری از پروژه های ساختمانی و صنعتی را می توان با بالابر انجام داد. از جرثقیل می توان به عنوان نگه دارنده برای ستون های فلزی حین جوشکاری نیز استفاده نمود. در ادامه با انواع بالابرها و نکات مهم هنگام خرید و یا اجاره برخی از آنها آشنا خواهید شد.

اجاره انواع جرثقیل ماشینی یا جرثقیل سازه ای

در اجاره انواع جرثقیل های ساختمانی باید کاربرد و شیوه عملکرد را مدنظر قرار داد. برای این تقسیم بندی می توان ۲ دسته مهم در نظر گرفت. انواعی از بالابر که به وسیله اتومبیل های مخصوصی جابجا می شوند که آن را جرثقیل ماشینی می نامند. این مدل از بالابرها طرح جابجایی مشخصی ندارند و می توانند به صورت آزادانه در هر نقطه از پروژه منتقل شوند. دسته دوم مربوط به بالابرهای سازه ای است. این بالابرها به صورت پایدار و سازه ای در محل پروژه ساخته یا نصب می شوند و تنها در مسیرهای مشخص تعیین شده امکان جابجایی خواهند داشت.

اجاره جرثقیل های ماشینی

اجاره جرثقیل موبایل یا متحرک

این روزها اجاره جرثقیل متحرک در ساختمان سازی محبوبیت بالایی پیدا کرده است. توانایی این بالابر در نزدیک شدن هر چه بیشتر به سوژه مورد نظر برای جابجایی از مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی های آن به حساب می آید. جرثقیل های متحرک امکان جابجایی های گسترده را در جای جای پروژه فراهم خواهند کرد. همچنین امکان جابجایی در هر سطحی را نیز به شما خواهند داد.

کرایه جرثقیل

جرثقیل موبایل یا متحرک

جرثقیل متحرک را می توان به عنوان پرکاربردترین بالابر در ساختمان سازی و سایر صنایع شناخت. حدود ۷۵ درصد از بالابرهای مورد استفاده در ساخت و ساز را همین بالابرهای متحرک تشکیل می دهند. برخی از مدل های این نوع بالابر امکان جابجایی بار تا ۱۰۰۰ تن را خواهند داشت. اغلب این جرثقیل ها توانایی چرخش ۳۶۰ درجه دارند.

کرایه جرثقیل تلسکوپی

جرثقیل های تلسکوپی در ساختمان سازی استفاده گسترده دارند. این دستگاه از تعدادی لوله که داخل یکدیگر قرار گرفتند تشکیل شده است. معمولا با مکانیزم هیدرولیکی طول این لوله های آهنی را زیاد و کم می کنند. می توان گفت که اجاره جرثقیل تلسکوپی برای کارهای ساختمانی کوتاه مدت گزینه مناسبی است.

اجاره جرثقیل ارزان

جرثقیل تلسکوپی

اجاره جرثقیل چپقی

بالابر بازو خمیده یا چپقی در واقع یک بازو است که روی کامیون نصب شده باشد. از این بازو به منظور انتقال اجسام سنگین استفاده می شود. بالابر چپقی مانند انگشتان دست امکان خم شدن دارد و توانایی و دقت عمل آن بسیار بیشتر از بالابر تلسکوپی می باشد. البته که هزینه های خرید ، تعمیرات و اجاره جرثقیل چپقی نیز بسیار بالاتر است. همچنین عملکرد آن در مقایسه با مدل تلسکوپی به نحوی است که برای بلند کردن اجسام سنگین تر به نیروی بیش تری نیاز خواهد داشت.

اجاره انواع جرثقیل

جرثقیل چپقی

اجاره جرثقیل بوم دار

جرثقیل های ماشینی بوم دار از نظر تحرک ظرفیت بالایی دارند اما ظرفیت آنها از نظر حمل بار محدود می باشد، به طوری که به ندرت امکان حمل بارهای با وزن بیشتر از ۵۰ تن را دارند. میزان تطبیق پذیری آنها در شیوه حرکت بسیار زیاد است. تیرهای افقی و تیرهای عمودی برای تراز کردن و تثبیت بالابر هنگام بلند کردن اجسام به کار می رود.

قیمت اجاره جرثقیل

جرثقیل بوم دار

اجاره جرثقیل مخصوص زمین های ناهموار – رافترین

چهار لاستیک بزرگ و تیرهای بزرگ عمودی و افقی به بالابرهای مخصوص زمین های ناهموار اجازه حرکت در خارج از جاده اصلی را خواهد داد. این مدل را با نام بالابر رافترین (Rough Terrain) نیز می شناسند. تک موتوره هستند. اجاره جرثقیل رافترین بیشتر برای انجام عملیات راهسازی انجام می شود. در برخی پروژه ها اجاره جرثقیل برای زمین های ناهموار به عنوان پشتیبان ضروری است.

جرثقیل اجاره ای

جرثقیل رافترین

اجاره جرثقیل مخصوص بلند کردن اجسام بسیار سنگین – آل ترین

برای بلند کردن اجسامی با وزن بسیار زیاد در صنایع که در عین حال قابلیت انعطاف پذیری مناسبی هم داشته باشد، اجاره جرثقیل آل ترین (All-Terrain) اگزینه مناسبی است. این جرثقیل ها قابلیت بلند کردن وزن تا ۱۳۰۰ تن را نیز دارند. جرثقیل آل ترین امکان حرکت در بزرگراه ها را نیز دارند و می توانند به راحتی منتقل شوند. بازوی تلسکوپی آنها تا بیش از ۱۰۰ متر می رسد.

نرخ کرایه جرثقیل

جرثقیل آل ترین

اجاره جرثقیل کفی دار

جرثقیل کفی دار به جرثقیل هایی گفته می شود که علاوه بر دکل دارای یک کفی در عقب خود هستند. کرایه جرثقیل کفی دار برای جا به جایی انواع دستگاه ها، ماشین آلات، کانکس ها، بلوک های شهرداری و … انجام می شود. این نوع جرثقیل قابلیت حمل بار ۳ تا ۱۵ تنی را دارد. جرثقیل کفی دار موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

معمولا جرثقیل کفی بر روی ماشین آلاتی همچون خاورها و کامیونت ها نصب می شود.

اجاره جرثقیل کفی دار

جرثقیل کفی دار

اجاره جرثقیل های سازه ای

اجاره تاور کرین

احتمالا بسیاری از افراد بالابر ساختمانی را با نام مراحل نصب تاور کرین یا بالابرهای برجی می شناسند. این سازه های غول پیکر را در بسیاری از پروژه های ساختمان سازی دیده اید. اگر قصد ساخت برج را دارید هیچ کدام از سایر گزینه های جرثقیل عملا به کارتان نمی آید. تنها چاره شما اجاره جرثقیل تاور کرین است. این برجک های بالا برنده توانایی چرخش ۳۶۰ درجه دارد و با تمهیداتی تا هر ارتفاعی که مورد نیاز باشد افزایش ارتفاع خواهد داد. از نظر ایمنی در صورت نصب استاندارد بسیار ایمن است و از نظر میزان توانایی حمل بار نیز قدرتمند است. رسیدن به ارتفاع ۱۰۰۰ متری برای این غول بالابرنده عجیب نیست. می توان با اتصال آن به سازه همانطور که سازه بالا می رود به ارتفاع آن نیز افزوده شود.

جرثقیل تاورکرین

جرثقیل تاورکرین

در هنگام خرید و یا اجاره جرثقیل تاور کرین باید به قطعات تعمیر شده توجه داشت. زیرا قطعات تعمیری و جوشکاری شده دردسر ساز است. نیاز به بازرسی فنی برای این قطعات وجود دارد. برنامه ریزی دقیق برای تعمیر و بازرسی و نگه داری تاور کرین بسیار مهم است بنابراین باید چک لیست های بازرسی را بر اساس برنامه زمانی مد نظر قرار داد. تعیین ارتفاع نیاز به کاتالوگ دستگاه دارد. محاسبات سیم بکسل باید توسط متخصصان انجام شد. سیم ارتفاع دهنده نیز بر اساس نیاز و کاربرد پروژه تعیین می گردد. تعداد وزنه های کنترل بالانس بر اساس کاتالوگ و محاسباتی که خریدار برای پروژه داشته تعیین می شود.

تاور کرین انواع متنوعی دارد. انتخاب نوع آن بسته به ویژگی های پروژه دارد. ماکزیمم و مینیمم فاصله بار تا مرکز باربرداری را تعیین کنید. تاور نباید با سازه اطراف درگیر شود پس نیاز به بازرسی پروژه وجود دارد. میزان تحمل بار و نقاط بحرانی و همچنین شرایط زمین موقع نصب باید در نظر گرفته شود. اپراتور ماهر و باتجربه بسیار حیاتی است. لازم است که پیش از خرید و یا اجاره جرثقیل تاور کرین به طور تمام و کمال با محدودیت های پروژه آشنا باشید.

اجاره جرثقیل سقفی

اجاره جرثقیل سقفی که با نام جرثقیل جالوت نیز شناخته می شود بیشتر برای کارخانه ها و کارگاه ها استفاده می شود. انواعی از این بالابرها توانایی حمل بارهای بسیار سنگین را دارند. با توجه به استفاده از این مدل بالا برنده در محیط های سرپوشیده، عملکرد آن را نیز برای حمل و نقل بارهایی در محدوده کارگاهی قرار داده اند. بالابر سقفی را می توان برای سالن های صنعتی و تولیدی و انبار و تعمیرگاه ها … استفاده کرد. نصب آن روی ارتفاع و روی خطوط باربر خواهد بود. دو مدل تک پل و جفت پل دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای محیط های سرپوشیده است.

جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی

می توان به جای خرید چنین دستگاهی از اجاره جرثقیل سقفی دست دوم استفاده نمود. در صورتی که در هنگام خرید جرثقیل سقفی دست دوم افراد متخصص همراه شما باشند می توان با انتخاب دستگاهی ایمن و کارآمد به مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد. همچنین اگر مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید امکان اجاره جرثقیل ارزان قیمت نیز وجود دارد. در مورد اجاره نیز بهتر است پیش از کرایه جرثقیل از کارکرد ایمن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

نکته اول هنگام خرید این نوع جرثقیل توجه به شعاع کاری است. در صورت زیاد بدون شعاع کاری باید انتخاب را بر اساس ظرفیت بالابر سقفی انجام داد. اگر شعاع کاری زیاد باشد، انتخاب بر اساس استحکام اجزا انجام می شود. میزان ظرفیت بالابرها مشخص است. زمان بالا بردن اجسام، نیروی اینرسی و گریز از مرکز نیز اهمیت پیدا می‎ کند و در محاسبات باید لحاظ شود. اگر نیروی گریز از مرکز را در انتخاب لحاظ نکنید ممکن است منجر به حادثه شود. استانداردها را در زمینه جک های عقب و جلو برای حفظ تعادل در نظر داشته باشید. میزان باری که قرار است حمل شود حین خرید باید مشخص باشد. جداول مربوط به هر دستگاه به شما ارائه می شود تا در تصمیم گیری نهایی لحاظ شود.

کرایه جرثقیل بازویی

بسیاری از خطوط مونتاژ و ایستگاه های ماشین آلات و انبارها دارای بالابر بازویی هستند. امکان اجاره جرثقیل بازویی به دو صورت دیواری و ستونی وجود داشته و در صنایع کاربرد وسیعی دارد. از نظر ابعادی نیز امکان استفاده در محیط بسته را به شما می دهد.

اجاره ساعتی جرثقیل

جرثقیل بازویی

کرایه جرثقیل آویزی

اگر به دنبال بالابرهایی هستید که بر اساس محدودیت فضا و ارتفاع کار شما را راه بیندازد، اجاره جرثقیل آویزی گزینه مناسبی خواهد بود. این مدل از بالا بر تا ۵ تن امکان جابجایی خواهد داشت و فضای کمی اشغال می کند و بیشتر برای فضاها و کاربردهای محدود مورد استفاده است.

جرثقیل کرایه

جرثقیل آویزی

اجاره جرثقیل دروازه ای

ظاهر این بالابر به شکل دروازه است. هم برای محیط های سرپوشیده و هم برای محیط های باز امکان نصب دارد. به شما امکان نصب بالابرهای سیم بکسلی را به صورت تک پل یا دو پل خواهد داد.

اجاره جرثقیل

جرثقیل دروازه ای

قیمت اجاره جرثقیل

با توجه به قیمت ها و هزینه های سرسام آور، اجاره جرثقیل به ویژه در کارگاه و کارخانه های کوچک به صرفه تر از خرید آن می باشد. همچنین هزینه نگهداری و تعمیر احتمالی آن نیز بر عهده شرکت اجاره دهنده می باشد. همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید در اجاره جرثقیل باید به قطعات تعمیر شده، محدودیت های پروژه، کارکرد ایمن دستگاه و … توجه نمود. از این رو پیدا کردن شرکت های معتبر با تعهد و مسئولیت پذیری بالا از نکاتی است که باید بدان توجه نمود.

عمران مدرن علاوه بر اجاره جرثقیل، ارائه دهنده انواع بالابر ساختمانی نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت و خرید بالابر ساختمانی می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت دستگاه خم کن برقی میلگرد

خرید تاور کرین
قیمت بالابر برقی ساختمانی

بالابر ساختمانی ۳۵۰ کیلویی
پخش بالابر ساختمانی
قیمت بالابر برقی ساختمانی
قیمت بالابر ساختمانی ۳۰۰ کیلویی
قیمت بالابر ساختمانی کوچک
قیمت موتور بالابر ساختمانی
قیمت بالابر ساختمانی ۵۰۰ کیلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.58 ( 7 نظر)

۱۵ نظر

  1. سلام برای یه منطقه دور از شهر میخواستم جرثقیل اجاره کنم آیا هزینه راننده هم علاوه بر جرثقیل باید پرداخت؟ مثلا دو هفته خوابیدن ماشین

  2. اجاره جرثقیل ضامن خاصی میخواهد؟

  3. در شهرستانی که بنده زندگی میکنم محلی جهت اجاره جرثقیل وجود نداره میخواستم بدونه اگر جرثقیل رو از استان دیگری اجاره کنم چقدر هزینه این کار بالا میره

  4. برای کار اجاره جرثقیل اگر هنگام کار مشکلی برای جرثقیل پیش بیاد و موجب عقب افتادن سرعت کار یا متوقف شدن اون بشه ایا صاحب کار میتونه شکایتی رو بر این مبنا تنظیم بکنه

  5. ممنون که جرثقیل آویزی را به ما معرفی کردید اگه شماره هست که با این شرکت تماس بگیرم لطف بفرماید

  6. سلام ، بعد از اجاره جرثقیل مراقبت از اون جرثقیل به عهده کسیه که جرثقیل رو اجاره ؟ منظورم اینکه اگر در اون بازه ای که جرثقیل اجاره داده شده مشکلی پیدا کنه هزینه تعمیرات اون به پای شرکت اجاره دهنده جرثقیله یا کسی که جرثقیل رو اجاره کرده ؟؟!!

  7. ممنونم برای اطلاعات کامل و بسیار کارآمد در مورد اجاره جرثقیل

  8. سلام شرکت هایی که در زمینه اجاره جرثقیل کار میکنند به چه صورت جرثقیل اجاره میدن یعنی حداقل و حداکثر چند روز جرثقیل هاشون رو برای اجاره می فرستند و آیا اجاره جرثقیل ها به صورت روزانه حساب میشه یا ماهیانه یا چطوری؟

  9. سلام شرکت های فروش یا اجاره جرثقیل سازه ای در تهران رو معرفی کنید لطفا و آدرس و شماره تماس های اون ها رو هم قرار بدید.

  10. هزینه ی اجاره جرثقیل تلسکوپی چقدره و در چه مواردی استفاده میشه ؟

  11. سلام و درود ، اجاره جرثقیل به صورت کوتاه مدت و بلند مدت دارید؟؟
    و اینکه با اجاره جرثقیل مالک یا کسی که بلده باهاش کار کنه هم همراهش میاد یا نه فقط جرثقیل فرستاده میشه و خودمون باید یکی رو پیدا کنیم که روش کار کنه!!

  12. کرایه ی راننده هم جدا از مبلغ اجاره ی جرثقیل هستش ؟

  13. سلام هزینه اجاره جرثقیل دروازه ای برای یک ماه چقدر؟؟

  14. خدمات اجاره جرثقیل مثل قبل نیست از هیچ لحاظ، کیفی و کمی، این حوزه نیاز به کمک دولت داره