استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم
آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم یکی از انواع آسانسورهای جکی است. آسانسورهای هیدرولیکی از نظر نحوه اتصال جک به کابین به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول که خود نیز به دو نوع تقسیم می شود، جک به صورت مستقیم به کابین متصل می گردد. یک نوع از نحوه اتصال مستقیم جک به کابین آسانسور، از زیر کابین صورت می گیرد و در نوع دیگر آن، اتصال جک در کنار کابین است. جک هیدرولیکی در دسته دوم به صورت غیر مستقیم به کابین آسانسور متصل می شود. در این حالت فقط می توان جک را در کنار کابین آسانسور قرار داد و از زیر امکان پذیر نیست. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر اسانسور هیدرولیک غیر مستقیم پرداخته خواهد شد.

قیمت آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

عواملی همچون سرعت حرکت، قدرت موتور، ابعاد و ظرفیت کابین آسانسور و … بر قیمت انواع آسانسورها موثر هستند. در آسانسورهای هیدرولیکی، کیفیت جک یکی از موارد بسیار مهم در عملکرد آسانسور به شمار می آید. آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم که جک آن به سیم بکسل وصل شده است، باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. به دلیل وجود کابل، نیروی وارد بر سر جک دو برابر وزن کابین و اجسام داخل آن است. به همین دلیل جک باید استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد تا ایمنی آسانسور را به خطر نیندازد. هر چقدر کیفیت و استحکام جک بهتر باشد، نیازمند هزینه بیشتر بوده و قیمت اسانسور هیدرولیک غیر مستقیم افزایش می یابد. لازم به ذکر است که قیمت جک های تلسکوپی، بالاتر از مدل تک مرحله ای آن ها است.

متریال مورد استفاده در ساخت کابین نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم می باشد.

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم
آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم تک جک و دو جک

مشخصات آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

همانطور که گفته شد، یکی از اجزای بسیار مهم در آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم ، جک هیدرولیک است. جک های هیدرولیکی انواع مختلفی دارند و از قسمت هایی تشکیل شده اند. اجزای مشترک همه جک های هیدرولیک شامل پیستون و سیلندر است. پیستون که در داخل سیلندر قرار دارد، تحت اثر فشار روغن حرکت کرده و باعث جابجا شدن کابین آسانسور می شود. این عضو باید از سطحی صاف و صیقلی برخوردار باشد تا بتواند روان و سریع در سیلندر حرکت کند. همچنین مقاومت این قطعه بسیار مهم است؛ زیرا باید بتواند فشارهایی که بر اثر بارهای استاتیکی و دینامیکی وارد می شود را خنثی نماید. سیلندر، استوانه ای توخالی است که از مقاومت بالایی در برابر ضربه، خوردگی و رطوبت برخوردار است. سطح درونی آن صاف و بدون اصطکاک است و پیستون به نرمی درون آن جابجا می شود.

جک هایی که برای آسانسورهای هیدرولیکی به کار می روند، انواع مختلفی دارند. یک مدل آن تک مرحله ای است و نوع دیگر آن تلسکوپی است. جک های تلسکوپی نیز دارای انواع دو مرحله ای و سه مرحله ای هستند.

اسانسور هیدرولیک غیر مستقیم
جک دو مرحله ای

عملکرد آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم به گونه ای طراحی شده است که یک جک در کنار کابین قرار می گیرد. در برخی موارد از دو یا تعداد بیشتری جک نیز استفاده می شود. تعداد جک ها به ابعاد کابین و میزان باری که آسانسور باید جابجا کند، بستگی دارد؛ ولی معمولا نوع تک جک مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل از آسانسورها که جک به صورت غیر مستقیم (۲:۱) به کابین وصل شده است، میزان جابجایی کابین دو برابر تغییر طول جک است. اعداد (۲:۱) بیانگر این است که به ازای یک متر افزایش طول جک، کابین آسانسور دو متر جابجا می شود و به اصطلاح کورس حرکتی جک، نصف مسیر جابجایی کابین است.

برای سیستم غیر مستقیم به دلیل این که جک توسط سیم بکسل و فلکه هرزگرد به کابین متصل شده است، باید ترمز اضطراری و گاورنر در نظر گرفت. زیرا احتمال پاره شدن سیم و سقوط کابین وجود دارد.

تفاوت اسانسور هیدرولیک غیر مستقیم و مستقیم

با توجه به توضیحات بالا، یکی از تفاوت های آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم و مستقیم، نحوه اتصال جک به کابین است. آسانسورهای هیدرولیک با جک مستقیم، فاقد سیم بکسل است و نیازی به پاراشوت و فلکه هرزگرد نیست. اما این موارد در سیستم اسانسور هیدرولیک غیر مستقیم کاربرد دارند. در سیستم مستقیم جک به صورت (۱:۱) است و فرقی ندارد که محل قرار گیری آن در زیر باشد یا در کنار، ولی در سیستم غیر مستقیم جک به صورت (۲:۱) است. به همین دلیل سرعت حرکت آسانسورهای هیدرولیک غیر مستقیم ، بیشتر از آسانسور های با جک مستقیم است.

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم
سیستم هیدرولیک غیر مستقیم و مستقیم

مزایای آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

یکی از پرکاربرد ترین سیستمی که در هوم لیفت ها و آسانسورهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم اتصال جک به صورت غیر مستقیم است. اسانسور هیدرولیک غیر مستقیم به دلیل این که طول جک در آن نصف می شود، به عمق کمتری برای چاه آسانسور نیاز است. همچنین در مواقعی که امکان نصب جک از زیر وجود نداشته باشد، می توان از این مدل آسانسور استفاده کرد. به همین دلیل کاربرد بیشتری در خانه های مسکونی دارند. این نوع آسانسور نسبت به سایر آسانسورهای هیدرولیکی از سرعت بالاتری برخوردار است. جک و ریل های آسانسور در یک طرف کابین قرار دارند و می توان از سه طرف دیگر برای آسانسور درب گذاشت. اصولا از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان های مرتفع استفاده نمی شود؛ اما اسانسورهای هیدرولیک غیر مستقیم می توانند ارتفاع بیشتری را نسبت به آسانسورهای هیدرولیک مستقیم پیمایش کنند.

معایب آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

هر آسانسوری با توجه به سیستمی که دارد، از مزایا و معایب خاصی برخوردار است. یکی از معایب آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم ، نیازمند بودن آن به سیم بکسل و فلکه هرزگرد است. وقتی که در آسانسوری، سیم بکسل به کار برده شود، به منظور بالا بردن امنیت آن از پاراشوت استفاده می کنند. این موارد باعث می شود تا مدت زمان نصب آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم طولانی تر و سخت تر شود. در نتیجه سیستم هیدرولیک غیر مستقیم پیچیده تر از سیستم هیدرولیک مستقیم است.

در کنار آسانسور، بسیاری از ساختمان های بزرگ و پرتردد پله برقی هم اجرا می کنند. به منظور استعلام قیمت پله برقی و خرید آن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت پکیج کامل اسانسور

معایب هوم لیفت

هوم لیفت چیست

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

استاندارد اسانسور

الزامات جدید استاندارد آسانسور

قانون شهرداری برای نصب آسانسور

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

جای آسانسور در ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

آسانسور هیدرولیک جک بغل

آسانسور شیشه ای در خانه

مراحل نصب و راه اندازی آسانسور

آسانسور هیدرولیک شیشه ای

هزینه نصب آسانسور چهار طبقه

قیمت آسانسور ۶ نفره برای ۴ طبقه

نصب آسانسور بعد از پایان کار

آسانسور بدون موتورخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.84 ( 4 نظر)