استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم
آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم یکی از انواع آسانسورهای هیدرولیکی است که با توجه به نحوه اجرای جک نامگذاری شده است. در این نوع آسانسور، پیستون یا سیلندر به طور مستقیم به کابین یا قاب آسانسور متصل می شود. مکانیزم جابجایی در این آسانسورها با استفاده از انتقال مایع هیدرولیکی یا روغن از موتور به پیستون است که موجب حرکت آسانسور می شود. به طور کلی آسانسورهای هیدرولیکی به دو دسته جک مستقیم و جک غیرمستقیم دسته بندی می شوند. آسانسور هیدرولیک جک مستقیم به دو صورت جک از زیر یا جک از بغل قابل اجرا می باشند.

قیمت آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

یکی از پارامترهای موثر بر قیمت آسانسور هیدرولیک جک مستقیم ، نوع جک به کار رفته در ساخت آن می باشد. استفاده از جک های تلسکوپی در نصب آسانسور نسبت به جک های یک مرحله ای موجب افزایش لیست قیمت اسانسور هیدرولیک جک مستقیم می گردد. زیرا فرآیند ساخت جک های تلسکوپی پیچیده تر است. علاوه بر موارد ذکر شده، عواملی همچون جنس و ظرفیت و ابعاد کابین، تعداد طبقات پیمایش آسانسور، نوع و برند موتور و … بر روی قیمت آسانسور هیدرولیک جک مستقیم تاثیرگذار است.

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم
انواع آسانسور هیدرولیکی

عملکرد اسانسور هیدرولیک جک مستقیم

همان طور که بیان شد، این آسانسورها با انتقال مایع هیدرولیکی یا روغن، به سمت بالا یا پایین حرکت می کنند. به منظور حرکت رو به پایین کابین آسانسور هیدرولیک جک مستقیم ، باید روغن داخل سیلندر تخلیه گردد. عملکرد جک به صورت یک به یک می باشد، در واقع به ازای هر متر باز شدن جک، کابین به اندازه یک متر حرکت می کند. نیروی وارد بر جک، مجموع وزن بار و کابین آسانسور می باشد.

انواع آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم به دو نوع جک از زیر و جک از بغل تقسیم بندی می شوند. هر یک از این سیستم های اجرایی دارای مشخصات و ویژگی هایی می باشند که در ادامه به توضیح آنها پرداخته شده است. لازم به ذکر است که برخی از اجزای آسانسور هیدرولیک جک مستقیم شامل پیستون، موتور و مخزن مایع می باشد. پیستون در زیر کابین تعبیه شده است و موجب حرکت آسانسور می شود. عمق چاهک آسانسور به نوع پیستون وابسته است.

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از زیر یا جک مرکزی

در این نوع از آسانسور، جک در مرکز ثقل کابین نصب می گردد و فشار کمتری را تحمل می کند. در نتیجه برای آسانسورهای سنگین و حمل بار همچون آسانسورهای حمل خودرو مناسب می باشد. مزیت دیگر این روش این است که قابلیت استفاده حداکثری از فضای چاه برای کابین آسانسور را فراهم می نماید. اما باید توجه داشت که برای سیلندر جک نیاز به حفره ای حدودا برابر با ارتفاع کورس جک می باشد که دشواری ها و مشکلاتی همچون احتمال نشت آب و رطوبت را نیز به همراه دارد.

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم
آسانسور هیدرولیک جک مرکزی

در صورت نشت رطوبت، تجهیزات موجود در محل دچار آسیب می شوند. همچنین دسترسی به این تجهیزات دشوار بوده و تعمیر و جایگزینی آن ها را با چالش روبرو می نماید. علاوه بر این در صورت نشت روغن و عدم امکان بازدید جک، مشکلات زیست محیطی به وجود خواهد آمد. بنابراین،‌ عایق بندی چاهک جک از مهم ترین پارامترهایی است که باید در اجرای آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از زیر مدنظر قرار داده و اجرا نمود.

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از کنار

همان طور که از نام این روش پیداست، جک در کنار کابین نصب شده و در نتیجه فضای باقی مانده برای کابین آسانسور نسبت به روش قبلی کاهش می یابد. بنابراین چنانچه به کابین بزرگتری نیاز باشد، برای جبران کاهش فضای در دسترس، باید ابعاد چاه آسانسور را افزایش داد. جک این نوع از آسانسور در زیر یوک بالای کابین نصب می شود. در آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از کنار ، سرعت حرکت کابین برابر با سرعت حرکت جک می باشد. طول مسیر حرکت جک نیز با مجموع مسیر جابجایی کابین و کورس برابر است. در این روش هم نیاز به ایجاد حفره برای سیلندر جک می باشد، اما تفاوت آن با روش قبلی این است که به حفره کم عمق تری نیاز می باشد. چنانچه طول پیمایش آسانسور کم باشد، می توان حفره جک را حذف نمود.

انواع جک در آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

انواع جک های قابل استفاده در آسانسور هیدرولیک جک مستقیم شامل جک یک مرحله ای و جک تلسکوپی می باشد. اما معمولا کاربرد جک های یک مرحله ای بیشتر است. از جک های تلسکوپی هنگامی استفاده می شود که طول مسیر زیاد بوده و امکان حفر چاه عمیق وجود نداشته باشد. در این حالت از جک های تلسکوپی استفاده می گردد که به صورت دو مرحله ای یا سه مرحله ای قابل استفاده می باشند. در واقع تعداد مراحل جک نشان دهنده تعداد پیستون آن است. به طور مثال انواع جک تلسکوپی دو مرحله ای دارای دو پیستون و یک سیلندر می باشند که پیستون انتهایی کوچک تر و پیستون میانی بزرگتر است. عملکرد آن به این صورت است که پیستون انتهایی درون پیستون میانی و در نهایت درون سیلندر جمع می شوند.  

جک های تک مرحله قابلیت پشتیبانی تا ۷ متر، دو مرحله ای تا ۱۴ متر و سه مرحله ای تا ۲۱ متر را دارا می باشند. آسانسور هیدرولیک جک مستقیم برای ارتفاع های بیشتر از ۲۱ متر پاسخگو نیست.

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم
جک اسانسور هیدرولیک

مزایای آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار است. عملکرد آنها آرام، نرم و بدون سر و صدا می باشد. از آنجایی که این آسانسورها فضای کمی را اشغال می نمایند، می توان حداکثر بهره برداری را از فضای ساختمان داشت. اجرای اسانسور هیدرولیک جک مستقیم امکان استفاده از کابین های شیشه ای و پانورامیک را فراهم می نماید. همچنین در مقایسه با سایر اسانسورها به سرویس و نگهداری کمتری نیاز دارند. در مکان هایی که از نظر حفر چاه های عمیق آسانسور دارای محدودیت می باشند، آسانسور هیدرولیک جک مستقیم یکی از بهترین گزینه ها است.

شرکت عمران مدرن علاوه بر آسانسور مجری انواع بالابر خانگی نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت بالابر خانگی می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

قیمت آسانسور یک نفره

برای مطالعه بیشتر:

هوم لیفت شیشه ای

معایب هوم لیفت

نصب آسانسور وسط راه پله

قیمت انلاین اسانسور

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

چک لیست استاندارد آسانسور

قوانین جدید استاندارد آسانسور

قیمت پک کامل اسانسور

انواع آسانسور کششی

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

قیمت آسانسور ۴ نفره برای ۴ طبقه

مراحل نصب و راه اندازی آسانسور

قیمت آسانسور جکی

آسانسور هیدرولیکی چیست

اجرای آسانسور هیدرولیکی

گیرلس آسانسور

لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)