استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آردواز چیست ؟

آردواز چیست

اگر به دنبال ساخت سقف شیروانی برای ویلا یا آپارتمان خود باشید، حتما نام آردواز به گوشتان خورده است. در این مقاله به پرسش آردواز چیست پاسخ داده شده و سعی می کنیم مزایا و ویژگی های کاربردی آن را بررسی کرده و این پوشش سقف را به درستی به شما معرفی کنیم. در پاسخ آردواز چیست می توان گفت نوعی پوشش سقف های معمولی و شیبدار است که علاوه بر نمای زیبایی که برای ساختمان ها به وجود می آورد، از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و عمر طولانی دارد.

آردواز چیست
آردواز سایبان سردرب

مواد اولیه برای ساخت آردواز چیست ؟

یکی از پرسش های اساسی که پاسخ به آن ما را با ویژگی های فنی و مزایای آردواز آشنا می کند، متریال اولیه ساخت آردواز چیست ، می باشد. برای ساخت آردواز از الیاف مصنوعی، سیمان، پنبه نسوز، مواد شیمیایی، آزبست و آب استفاده می کنند. ورق های این محصول معمولا تحت فشار ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و در ابعاد مختلفی تولید می شوند و به صورت پله ای برای سقف های شیروانی، سردرب حیاط، سقف بالکن و در نمای ساختمان ها یا سقف های ویلا به کار می رود. البته توجه داشته باشید در پاسخ به پرسش جنس آردواز چیست ، می توان انواع آردواز های فلزی، سیمانی، سفالی و پلاستیکی را نام برد.

آردواز چیست
سقف شیروانی آردواز

عوامل موثر بر قیمت آردواز چیست ؟

از عوامل موثر بر تعیین قیمت آردواز می توان به کیفیت مواد اولیه اشاره کرد. نوع سیمان مورد استفاده در تولید آردواز، کیفیت و خلوص آبی که در تولید آن استفاده می شود و … همگی بر تعیین قیمت آردواز موثر هستند. همچنین نصب و اجرای آردواز باید با کمک نیرو های متخصص و با تجربه در این زمینه صورت گیرد به همین علت لازم است هزینه های اجرا و نصب نیز برای برآورد قیمت آردواز در نظر گرفته شوند. اگر بخواهیم بدانیم دیگر عوامل موثر بر قیمت آردواز چیست می توانیم به ابعاد و اندازه ورق ها همچنین ضخامت آن ها اشاره کنیم. ابعاد ورق ها معمولا در اندازه های استاندارد تولید شده و برای ساخت انواع متراژ سقف معمولی و شیبدار مناسب می باشد.

آردواز چیست
آردواز سردرب

انواع آردواز چیست ؟

مدل های فلزی و سیمانی پاسخ به پرسش انواع آردواز چیست می باشد. این دو نوع از رایج ترین انواع آردواز بوده و برای ساخت انواع سقف های شیروانی و ساده به کار می رود. البته نوع فلزی در کل عمر بیشتری داشته و در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. اما این پرسش مطرح می شود که کاربرد مدل سیمانی آردواز چیست ؟ از انواع سیمانی آردواز برای ساخت آلاچیق ها، سقف کلبه ها، سایبان پنجره و … استفاده می شود.

آردواز چیست
ورق های آردواز سقف شیروانی

کاربرد آردواز چیست ؟

از آردواز ها برای مصارف گوناگونی در ساختمان سازی استفاده می شود. از متداول ترین آن ها می توان به سقف ویلا ها، انواع سقف های ساده و شیبدار برای آپارتمان ها یا خانه های یک طبقه و ویلایی، سایبان پنجره ها، سقف آلاچیق یا کلبه های کوچک، در پاسخ به پرسش کاربرد آردواز چیست می توان به یکی از متداول ترین کاربرد های آن یعنی سایبان سردرب اشاره کرد. برای ساخت سردرب حیاط یا ساختمان ها به جهت ایجاد امنیت و زیباتر شدن نمای ساختمان می توان از آردواز ها استفاده نمود.

آردواز چیست
انواع مدل های آردواز

مزایای آردواز چیست ؟

  • در پاسخ به پرسش مزایای آردواز چیست در ابتدا می توان به مقاومت بالای آن در برابر آلودگی ها و بارش باران و برف اشاره کرد. شاید در ابتدا خرید این محصول تا حدی هزینه بر باشد اما در انتها به دلیل عمر بالای این محصول و ماندگاری زیاد آن، خرید آن به صرفه است و برای ویلا ها و نمای ساختمان ها و همچنین سردرب حیاط توصیه می شود.
  • از دیگر مزایای آردواز عایق بودن آن است. به دلیل استفاده از پشم شیشه در تولید این محصول، در برابر سرما و گرما عایق مناسبی می باشد.
  • انواع فرم آردواز چیست ؟ یکی از مزایای دیگر آردواز فرم ها و طرح های مختلف آن می باشد. دست طراحان در استفاده از این محصول باز است زیرا تولید آن در رنگ های متنوع و همچنین مدل ها و طرح های مختلف صورت می گیرد.
  • مقاومت در برابر خوردگی و کدر شدن در برابر نور آفتاب از دیگر مزایا و ویژگی های مثبت آردواز است که استفاده از آن را برای سایبان ها و سردر ها مناسب می سازد.
آردواز چیست
انواع رنگ های آردواز سقف

نکات اجرایی آردواز چیست ؟

برای ساخت یک نمای زیبا و با تناسبات صحیح برای ساختمان لازم است یک سری نکات و اصول رعایت شوند. اولین نکته طراحی دقیق و حساب شده است. اگر اندازه ها و تناسبات درست در نظر گرفته نشوند، نمای زیبایی به وجود نخواهد آمد. توجه به زیرسازی های فلزی پیش از نصب آردواز ها از دیگر نکات اجرایی می باشد که باید حتما در نظر داشت. البته پیش از زیرسازی فلزی باید شاسی کشی با کمک چوب انجام داد تا سقف آردواز استحکام لازم را داشته باشد.

در پاسخ به پرسش نکات اجرایی آردواز چیست می توان به رعایت کامل نکات ایمنی و استاندارد ها اشاره نمود. برای آب بندی ساختمان بعد از اجرای کامل آردواز ها، فلاشینگ و نصب تیزه ها نباید فراموش شود. رعایت فاصله گذاری بین قطعات آردواز ها به نصب صحیح و اصول آن ها تا حد زیادی کمک می کند. مصالح و ابزار نصب و اجرای این نوع سقف در انواع مدل ها و کیفیت ها در بازار موجود است. برای اجرای بهتر سقف آردواز لازم است بهترین ابزار با کیفیت مناسب تهیه شود.

عمران مدرن فروشنده انواع پوشش های سقف از جمله ایرانیت پلاستیکی و سیمانی می باشد. به منظور خرید محصول با قیمت شیروانی پلاستیکی ارزان می توانید با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

آردواز بالکن

آردواز درب حیاط

سایبان ارزان قیمت

آردواز نمای ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.54 ( 7 نظر)