استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب آسانسور در راه پله

نصب آسانسور در راه پله
نصب آسانسور در راه پله

نصب آسانسور در راه پله برای ساختمان هایی انجام می شود که قدیمی بوده و فضای کافی برای نصب آسانسور را ندارند. به منظور نصب آسانسور وسط راه پله به دریافت مجوز نیاز بوده و استانداردهای خاصی باید رعایت گردد. برای نصب آسانسور در چشم پله ، نیاز به موافقت و رضایت ساکنین می باشد. اگر نصب آسانسور در راه پله توسط افراد و نیروهای متخصص انجام نشود، اسانسور ایمن نبوده و یا اینکه با گذشت زمان دچار خرابی می شود. بنابراین بکارگیری یک تیم متخصص در این زمینه از اهمیت بالایی برخودار است. شرکت عمران مدرن با در اختیار داشتن متخصصین نیروها در زمینه نصب آسانسور بین راه پله ، آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد.

هزینه نصب آسانسور در چشم پله

هزینه نصب آسانسور در راه پله به پارامترهای متعددی وابسته است. از عوامل موثر بر قیمت نصب آسانسور وسط راه پله می توان به نوع آسانسور، چالش های نصب، استحکام سازه، برند تجهیزات مورد استفاده در ساخت و نصب اشاره کرد. تعداد توقف اسانسور، ظرفیت آن و تزئینات داخلی هم بر روی قیمت نصب آسانسور در چشم پله تاثیرگذار هستند. عامل دیگر موثر بر قیمت نصب آسانسور در راه پله میزان سرعت آن و جنس قطعات می باشد. هزینه های مربوط به دریافت مجوز، دستمزد کارشناس و نصاب هم باید در برآورد کلی قیمت آسانسور وسط راه پله مدنظر قرار گیرد.

در مورد پرداخت هزینه نصب آسانسور در راه پله تقریبا هیچ قانون خاصی وجود ندارد و خود مالکین ساختمان باید در خصوص سهم هر واحد و شرایط پرداخت آن به تفاهم برسند. یکی از روش های تقسیم قیمت آسانسور وسط راه پله بین واحدها به این صورت است که طبقات پایین هزینه کمتری پرداخت می نمایند.

نصب آسانسور در راه پله
آسانسور وسط راه پله

دلیل نصب آسانسور وسط راه پله

دلیل تمایل صاحبان ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور، به نصب آسانسور در راه پله ، سهولت در رفت و آمد و همچنین تمایل خریداران و مستاجران به خانه های دارای آسانسور می باشد. بسیاری از ساختمان های قدیمی به این دلیل که در گذشته اجرای آسانسور برای ساختمان های زیر شش طبقه اجباری نبود، فاقد آسانسور می باشند. نصب آسانسور وسط راه پله در خانه های قدیمی، دشوارتر از حالتی است که فضای لازم برای نصب در هنگام ساخت سازه در نظر گرفته شده باشد. فضای بین پله، فضای مشاع ساختمان می باشد، بنابراین پیش از اقدام به نصب آسانسور در راه پله ، به رضایت اکثر ساکنین نیاز است. همچنین باید فضای راه پله از نظر کافی بودن فضا برای نصب آسانسور بین پله ای مورد بررسی قرار گیرد.

نصب آسانسور در چشم پله
آسانسور در چشم پله

الزامات نصب آسانسور در راه پله

از اقدامات لازم برای نصب آسانسور در چشم پله ، بررسی استقامت سازه می باشد. با توجه به نوع اسانسور وسط پله باید برق سه فاز یا تک فاز برای راه اندازی آن تامین گردد. فضای لازم برای نصب آسانسور در چشم پله ، ابعاد ۱۰۰×۱۶۰، ۱۴۵×۱۴۵، ۱۲۰×۱۲۰ سانتی متر می باشد. حداقل فضای لازم برای کابین آسانسور هم با توجه به ظرفیت آسانسور تعیین می گردد. برای کابین آسانسور بین پله ای سه نفره، حداقل فضای لازم ۰/۶ مترمربع و برای کابین آسانسور چهار و پنج نفره به ترتیب ۰/۸ و ۱ مترمربع می باشد. چنانچه ابعاد لازم برای نصب آسانسور در راه پله وجود نداشته باشد، در صورت امکان می توان با تخریب بخشی از پله، چشم پله را عریض تر کرد.

داشتن گواهی پایان کار ساختمان برای نصب اسانسور روی پله لازم است. گرفتن تاییدیه استاندارد آسانسور و مجوزهای نصب آسانسور وسط راه پله نیز الزامی است. در غیر این صورت، صاحبان ملک به هنگام فروش ساختمان با مشکل مواجه شده و در هنگام بروز حوادث مشمول بیمه حوادث نمی شوند. اسانسور وسط پله باید دارای بیمه و قرارداد تعمیر و نگهداری باشد و به طور مرتب بررسی شود.

نصب آسانسور وسط راه پله
تخریب بخشی از پله برای نصب آسانسور

انواع آسانسور مناسب برای نصب در راه پله

یکی از انواع مناسب برای نصب آسانسور وسط راه پله ، اسانسورهای هیدرولیکی می باشند. این سیستم از جک و موتور هیدرولیکی تشکیل شده است. برای نصب آسانسورهای هیدرولیکی نیازی به اتاقک سقف نمی باشد و از این نظر زیبایی بیشتری دارد. این اسانسورها دارای محدودیت ارتفاع می باشند و نمی توان برای ساختمان های با بیشتر از هشت طبقه از آن استفاده کرد.

در صورت وجود فضای کافی، می توان از آسانسورهای کششی هم استفاده کرد. این اسانسورها دارای سیستم قاب وزنه هستند. وزن وزنه ها برابر با وزن کابین به علاوه نصف وزن ظرفیت کلی کابین است. اسانسورهای کششی بر اساس نیروی اصطکاک بین فلکه کششی موتور و سیم بکسل کار می کنند. به طور کلی، نصب آسانسور بین راه پله هیدرولیکی ، معمول تر و مناسب تر است.

برای مطالعه بیشتر:

خرید آسانسور

معایب هوم لیفت

هوم لیفت چیست

قیمت آنلاین آسانسور

استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

مدارک لازم برای استاندارد اسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

استاندارد جدید آسانسور

استاندارد سازی آسانسور

آسانسور کششی

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

قیمت آسانسور ۴نفره

مراحل ساخت آسانسور

قیمت آسانسور جکی

آسانسور هیدرولیک چیست

هزینه نصب آسانسور هیدرولیک

گیرلس

موتور بهران ۷.۳

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

موتور بهران ۵.۵

اسانسور شیشه ای هیدرولیک

هزینه نصب آسانسور برای ۴ طبقه

آسانسور بدون چاله

قیمت آسانسور ۶ نفره

نصب آسانسور بعد از پایان کار

آسانسور گیرلس بدون موتورخانه

قیمت کابین آسانسور ۴ نفره

ابعاد کابین آسانسور

قیمت آسانسور ۵ نفره

کابین استیل آسانسور

قیمت آسانسور برای ۵ طبقه

تفاوت آسانسور هیدرولیک و کششی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.6 ( 6 نظر)