استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف
انواع سقف کاذب کناف

همواره زیبایی فضا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. مدل کناف سقف به راحتی این امکان را فراهم می سازد. در ساخت انواع سقف کاذب کناف از پنل های پیش ساخته استفاده می گردد. در کناف کاری سقف ، پنل های گچی یا غیرگچی پیش ساخته ، توسط پروفیل های سرد نورد شده خاصی به سقف سازه ای متصل می شوند.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع سقف کاذب می باشد. این نوع سقف به صورت سقف کاذب ساده و یا دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سقف کاذب کناف موجب افزایش زیبایی معماری داخلی می شود و جلوه ای زیبا به دکوراسیون منزل می بخشد.

سقف کاذب کناف
سقف کناف

قیمت سقف کاذب کناف

قیمت سقف کاذب کناف وابسته به طرح و مدل انتخابی می باشد. به طور کلی هر چه اجرای یک طرح پیچیده تر و سخت تر باشد، هزینه اجرای آن نیز بیشتر خواهد بود. متراژ سقف و اجرت اجرا نیز عواملی هستند که بر روی قیمت تمام شده سقف کاذب کناف موثرند.

سقف کاذب کناف
نورپردازی زیبای کناف سقف

از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن، می توان به قیمت کناف سقف (پنل های پیش ساخته) اشاره نمود. پنل های کناف در انواع ساده ، ضد رطوبت ، ضد حریق و ضد رطوبت و ضد حریق عرضه می گردند که بر این اساس قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

انواع سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف در دو نوع یکپارچه و مشبک قابل اجرا می باشد. در ادامه به معرفی مراحل اجرایی این دو نوع سقف کاذب کناف و نیز نکات اجرایی آن پرداخته شده است.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف مشبک

سقف کاذب کناف یکپارچه

اولین مرحله در اجرای سقف کاذب کناف ، تعیین خط تراز سقف کاذب بر روی دیوار پیرامونی می باشد. بدین منظور از شیلنگ تراز و یا تراز لیزری استفاده می شود. پس از آن نبشی تراز به وسیله پیچ بر روی دیوار نصب می گردد. شایان ذکر است که در سقف کاذب کناف عموما از نبشی L25 استفاده می شود.

در ادامه، محل آویزها با استفاده از ریسمان کشی بر روی سقف مشخص می گردد. سپس آویزها به کمک رولپلاک و یا میخ هیلتی بر روی سقف اصلی نصب می شود. حداکثر فاصله مجاز اولین آویز از دیوار ، ۱۰ الی ۱۵ سانتی می باشد. شایان ذکر است که پیش از اجرای هر گونه آویز ، باید استحکام سقف سازه ای بررسی گردد. پس از آن، سازه های باربر با استفاده از گیره به آویز متصل می گردد و با کمک پیچ یا سوزن تنظیم ارتفاع، در تراز مورد نظر قرار داده می شود.

انواع سقف کاذب کناف
اجرای سقف کاذب کناف

در مرحله بعد، به کمک گیره، سازه های پنل خور را بر روی سازه باربر محکم کرده و سطح کار را رگلاژ می کنند. شایان ذکر است که در ادامه، درزهای دور کار باید با استفاده از نوار چسب جداکننده مخصوص پوشانده شود. پس از حصول اطمینان از تراز بودن سطح، پنل های کناف سقف به صورت عمود بر سازه پنل خور ، بر روی آن پیچ می گردد.

سپس عملیات تکمیلی ، همچون درزگیری پنل ها و جای پیچ ها با نوار درزگیری و بتونه ،‌ تسطیح سطح با سنباده و اجرای ماستیک و پرایمر در صورت لزوم اجرا می گردد و پوشش نهایی رنگ بر روی آن انجام می شود.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف یکپارچه

سقف کاذب کناف مشبک

اجرای سقف کاذب کناف مشبک تا حدودی مشابه با نوع یکپارچه آن می باشد. با این تفاوت که پس از نصب آویزها، سپری باربر از نوع T3600 به آن متصل می شود و سپس سپری فرعی T1200 در جهت عمود بر آن نصب می گردد.

در ادامه نیز سپری فرعی دوم از نوع T600 ، به صورت عمود بر سپری قبلی ، بر روی آن نصب می گردد. بدین ترتیب زیرسازی سقف کاذب کناف مشبک تکمیل می شود. پس از آن، تایل های پیش ساخته به صورت شطرنجی و یکی در میان جاگذاری می شوند. با انجام این کار نشست اولیه تحت اثر وزن تایل ها ایجاد می گردد. در مرحله بعدی سطح را رگلاژ کرده و تایل های باقی مانده سقف کاذب مشبک نصب می شوند. 

انواع سقف کاذب کناف
اجرای سقف کاذب کناف مشبک

نکات اجرای سقف کاذب کناف

  • کناف سقف باید متناسب با شرایط محیطی (از نظر رطوبت ، تعریق ، آکوستیک بودن و …) انتخاب گردد.
  • به دلیل ترد بودن پنل های گچی باید جهت نصب تجهیزات سنگین، آویزهایی در سقف پیش بینی شود. برای نصب قطعات سبک می توان از آویزهای فنری مخصوص استفاده کرد.
  • به منظور جلوگیری از خیز زیاد پروفیل در سقف های یکپارچه با یک لایه پنل گچی ، حداکثر فواصل آویزها یا براکت ها بین دو سازه و نیز حداکثر فاصله بین دو سازه پنل خور باید به ترتیب به ۱۰۰ و ۵۰ سانتی متر محدود گردد.
  • در صورت قطع پروفیل های زیرسازی در اجرای بازشوهای بزرگ، به منظور جلوگیری از لرزش و خیز سقف ، باید پروفیل های تقویتی در اطراف بازشو نصب شود.
انواع سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف اتاق ناهارخوری
  • سطح سقف کاذب کناف باید کاملا تراز باشد و در مراحل مختلف نصب نبشی پیرامونی ، سازه های باربر و پنل خور و نصب گچ برگ ها مجددا کنترل شود. در سطوح با مساحت زیاد، به منظور کاهش ناترازی احتمالی سقف ها و شکستن فضا می توان از درزهای اجرایی با اختلاف سطح استفاده نمود.
  • در کناف های یکپارچه ، پنل های پیش ساخته باید با پیچ هایی به فاصله حداکثر ۱۷ سانتی متر به سازه فلزی نصب گردند. در غیر این صورت گچ برگ ها به درستی به زیرسازی سقف متصل نشده و در نازک کاری سقف ترک ایجاد می شود.
  • استفاده از پیچ های نوک تیز و یا سرمته دار به منظور اتصال پنل های گچی کناف به زیرسازی فلزی سقف ، وابسته به ضخامت آنها می باشد. به طوری که برای ضخامت های تا ۰/۷ میلی متر باید از پیچ نوک تیز و برای اتصال به مقاطع ضخیم تر باید از پیچ های سرمته دار استفاده کرد. 
  • در بتونه کاری سقف کاذب کناف باید ابتدا درز پنل ها با بتونه مخصوص کاملا پر شود و پس از نصب نوار درزگیر ، مجددا سطح کار بتونه شود.
سقف کاذب کناف
طرح مدرنی از سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف پذیرایی

شاید بتوان گفت که پرکاربردترین استفاده از انواع سقف کاذب کناف ، در سالن پذیرایی منازل می باشد. کناف سقف پذیرایی ، زیبایی سالن پذیرایی را دوچندان می نماید. برای اجرای این نوع سقف کاذب گچی می توان از طرح های مختلفی بهره جست.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف پذیرایی

طرح کناف سقف پذیرایی مستطیلی یکی از پرطرفدارترین مدل های کناف محسوب می گردد. زیرا هم می توان آن را به صورت ساده اجرا نمود و هم اینکه به کمک آن به فضای سقف حجم بخشید. به طور کلی در انتخاب انواع سقف کاذب کناف پذیرایی باید به دکوراسیون و معماری داخلی سالن پذیرایی توجه ویژه ای داشت. اگر چه ممکن است طرح های مدرن و لوکس کناف زیبا به نظر آیند ، اما برای دکوراسیون های ساده بهتر است از طرح ساده استفاده گردد.

قیمت سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف پذیرایی مستطیلی

سقف کاذب کناف آشپزخانه

می توان در کل سقف آشپزخانه کناف اجرا نمود و یا اینکه تنها در بالای فضای اپن و کانتر آشپزخانه اجرا کرد. انتخاب هر یک از این طرح ها ، به ابعاد آشپزخانه و دکوراسیون آن بستگی دارد.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف آشپزخانه

سقف کاذب کناف اتاق خواب

اتاق خواب از جمله مکان هایی است که داشتن حس آرامش در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. می توان با اجرای سقف کاذب کناف و زیباتر نمودن فضا، این حس را ایجاد نمود.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف اتاق خواب

سقف کاذب کناف اتاق خواب را می توان در طرح های مختلف مدرن ، کلاسیک ، ساده و حتی رنگی اجرا کرد. استفاده از سقف کناف رنگی به ویژه برای اتاق کودکان گزینه مناسبی می باشد.

انواع سقف کاذب کناف
طرح مدرن سقف کاذب اتاق خواب

سقف کاذب کناف سرویس بهداشتی

از آنجایی که میزان رطوبت در سرویس بهداشتی و حمام بالاست، به منظور اجرای سقف کاذب کناف آن باید از کناف های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد.

سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف سرویس بهداشتی

در غیر این صورت تایل ها دچار پوسیدگی شده و ضمن ایجاد تصویری زشت و ناخوشایند، هزینه اجرای دوباره سقف کاذب نیز بر مالک تحمیل می شود.

سقف کاذب کناف
سقف کناف سرویس بهداشتی

سقف کاذب کناف رنگی

از جمله مزیت های اجرای این سقف ، خاصیت رنگ پذیری پنل ها می باشد. می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نمود و یا اینکه تنها از یک نوع رنگ استفاده کرد. در هر حال باید به هارمونی رنگ ها با یکدیگر و نیز هارمونی و هماهنگی آن با رنگ دکوراسیون توجه ویژه ای داشت.

انواع سقف کاذب کناف
سقف کناف رنگی اتاق کودک

از دیگر موارد قابل توجه ، ابعاد اتاق می باشد. بهتر است که برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن استفاده کرد. زیرا رنگ های تیره موجب می شوند که فضای مورد نظر کوچکتر به نظر آید.

گاهی نیز به منظور ایجاد رنگ در سقف کناف از نورهای رنگی استفاده می گردد. از مزیت های این روش آسان بودن تعویض چراغ ها و ایجاد رنگ های جدید و نیز امکان تغییر رنگ سقف با خاموش و روشن کردن چراغ ها می باشد.

سقف کاذب کناف
نورپردازی رنگی سقف کاذب کناف

مدل سقف کاذب کناف

در انتخاب مدل سقف کاذب کناف ، ابتدا باید به محل اجرای آن توجه نمود. از دیگر مواردی که در انتخاب مدل انواع سقف کاذب کناف باید به آن توجه داشت، هارمونی و هماهنگی طرح با دکوراسیون و معماری داخلی فضا می باشد.

سقف کاذب کناف
طرح سقف کاذب کناف

طرح مدرن سقف کاذب کناف

این مدل سقف کاذب کناف امکان پیاده سازی طرح های مختلف را فراهم می نماید. در سقف کاذب کناف مدرن می توان از طرح های مارپیچ و یا اشکالی که موجب ایجاد خطای دید در چشم بیننده می گردند، استفاده کرد. این امر سبب می شود که فضای اتاق بزرگتر به نظر آید. به منظور حجم دهی به فضای سقف نیز می توان از طرح های مستطیلی و مربعی بهره جست.

سقف کاذب کناف
طرح مدرن سقف کاذب کناف

طرح کلاسیک سقف کاذب کناف

در طرح های کلاسیک غالبا از طرح های منحنی استفاده می گردد. زرق و برق انواع سقف کاذب کناف کلاسیک از سایر طرح ها و مدل های سقف کناف بیشتر می باشد. لذا بدین منظور معمولا از لوسترهای کلاسیک و لوکس استفاده می شود.

انواع سقف کاذب کناف
طرح کلاسیک سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف ساده

به طور کلی طرح های ساده ، زیبایی خاص خود را دارند. سقف کناف نیز از این قاعده مستثنی نیست. اجرای طرح ساده سقف کناف ضمن پوشاندن تاسیسات، موجب زیباتر جلوه نمودن فضا می گردد. همچنین به کمک نورپردازی های زیبا و جذاب می توان جلوه ای دوچندان به آن بخشید.

سقف کاذب کناف
طرح ساده سقف کاذب کناف

نورپردازی سقف کاذب کناف

نورپردازی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون منزل می باشد. اجرا و یا عدم اجرای نورپردازی صحیح در جلوه و زیبایی سقف بسیار موثر خواهد بود. عدم انتخاب و اجرای درست یک نورپردازی ممکن است تمامی زحمات شما را برای زیباتر به نظر رسیدن فضا بی اثر کند.

سقف کاذب کناف
نورپردازی سقف کاذب کناف

نورپردازی سقف باید با توجه به طرح و مدل سقف انتخاب گردد. به طور مثال همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید، در طرح های کلاسیک و لوکس انتخاب لوستر بهترین گزینه برای نورپردازی سقف می باشد. در سقف های با سبک مدرن می توان از هالوژن ، نورهای مخفی و … استفاده نمود.

سقف کاذب کناف
نورپردازی سقف کاذب کناف با هالوژن و نور مخفی

مزایای سقف کاذب کناف

اجرای کناف سقف مزایای متعددی دارد که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

  • اجرای سقف کاذب کناف از سرعت بالایی برخوردار است.
  • نسبت به سقف رابیتس از وزن پایین تری برخوردار بوده و این امر به ویژه در هنگام وقوع زلزله بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • تنوع مدل کناف سقف بسیار بالا می باشد و امکان پیاده سازی مدل های مختلف را فراهم می نماید.
  • اجرای سقف کاذب کناف قابلیت انواع نورپردازی های توکار ، روکار ، LED و … را امکان پذیر می سازد.
  • قیمت کناف سقف نسبت به دیگر انواع سقف کاذب ، همچون سقف کاذب چوبی کمتر می باشد.
انواع سقف کاذب کناف
نورپردازی سقف کاذب کناف
  • امکان استفاده از طرح کناف دکوراتیو میسر بوده و حتی در انواع مشبک آن می توان از تایل های طرحدار استفاده کرد.
  • انواع سقف کاذب کناف از بهترین گزینه ها برای پوشش تاسیسات عبوری از سقف می باشد.
  • کناف سقف می تواند به شکل عایق عمل کرده و موجب کاهش اتلاف و مصرف انرژی گردد.

انواع سقف کاذب

سقف های کاذب به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که با توجه به جنس، ویژگی و سلیقه در اماکن مختلف اجرا می گردند. از نظر محل اجرا به سقف کاذب آشپزخانه ، سقف کاذب پذیرایی ، سقف کاذب سرویس بهداشتی ، سقف کاذب حمام و سقف کاذب اتاق خواب تقسیم بندی می شود. از سایر انواع و روش های اجرای سقف کاذب می توان به انواع سقف کاذب چوبی ، سقف کاذب دامپا ، سقف کاذب لوکسالون ، سقف کاذب آکوستیک ، سقف کاذب گریلیوم ، سقف کاذب شیشه ای ، سقف کانتکس ، اجرای سقف کاذب پی وی سی ، سقف کاذب معرق ، سقف کاذب لوور ، سقف کاذب تایل گچی ، اجرای سقف کشسان ، اجرای آسمان مجازی و سقف کاذب طلقی اشاره کرد. همچنین با اجرای تزئینات سقف به ویژه بر روی سقف های گچی زیبایی سقف افزایش می یابد.

برای مطالعه بیشتر:

سقف اتاق خواب مدرن

نورپردازی سقف پذیرایی مدرن

نور مخفی سقف ساده

تایل سقف کاذب

تایل سقفی پی وی سی

جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.6 ( 4 نظر)