استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تایل سقفی چیست ؟

تایل سقفی چیست
تایل سقفی چیست

امروزه به دلیل افزایش استفاده از تایل های سقفی این پرسش در ذهن خریداران و مشتریان ایجاد می شود که تایل سقفی چیست . در این متن به این پرسش که دلیل محبوبیت تایل سقفی چیست و چرا انتخاب بیشتر سازندگان و پیمانکاران است، پاسخ داده می شود. همچنین به این موضوع که علت استفاده روزافزون از تایل سقفی چیست پرداخته می شود. مزایای تایل سقفی چیست و چه برتری نسبت به مابقی مصالح دارد. بدین منظور در ابتدا نیاز است کمی با تایل سقفی آشنا شویم.

برای پاسخ به این پرسش که تایل سقفی چیست باید گفت که تایل سقفی ( تایل سقف کاذب ) مصالح ساختمانی سبک وزنی می باشد که برای پوشش فضای زیر سقف استفاده می شود. این تایلها معمولا در یک شبکه فولادی یا آلومینیومی قرار می گیرند. مقداری عایق حرارتی ایجاد می کنند، اما معمولاً برای بهبود زیبایی و یا آکوستیک فضاها طراحی می شوند. طلق سقف کاذب از جمله متریالی است که برای اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید تایل سقفی
تایل سقفی

علت خرید تایل سقفی چیست

در پاسخ به این سوال که علت خرید تایل سقفی چیست می توان موارد زیادی را مطرح کرد. امروزه بدلیل اهمیت سرعت اجرای پروژه های ساختمانی و پیامدهای مالی آن، خرید و فروش تایل سقفی افزایش یافته است. قیمت مقرون به صرفه، قابلیت سفارش اینترنتی و حمل و نقل آسان این تایل های سقفی از جمله عوامل افزایش خرید و استفاده آن می باشد. از این متریال می توان برای اجرای سقف سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد. در کنار سقف کاذب سرویس بهداشتی ارزان قیمت باید کیفیت آن نیز مدنظر قرار گیرد.

تایل سقفی چیست
علت خرید تایل سقفی

فاکتورهای تعیین قیمت تایل سقفی چیست

در این بخش به این موضوع که فاکتورهای موثر بر قیمت تایل سقفی چیست ، پرداخته می شود. قیمت این تایل ها به عواملی همچون جنس، نوع و طرح انتخابی وابسته است و فروش این تایل ها به صورت دانه ای ، بسته ای و پالتی صورت می گیرد. همچنین ممکن است قیمت فروش آن ها به متر مربع نیز محاسبه شود. متریال مصرفی در تولید تایل نیز در قیمت نهایی تاثیر مستقیمی دارد. برای مثال تایل سقفی ساده که معمولا بصورت گچی هستند، قیمت پایین تری نسبت به دیگر تایل ها دارد. یکی دیگر از فاکتور های تعیین کننده هزینه نهایی، سطح سقف می باشد. در صورت یک دست نبودن سطح سقف، اجرای شبکه فلزی تایل سقفی سخت تر خواهد بود و در نتیجه هزینه نهایی افزایش خواهد داشت.

از جمله موارد موثر بر قیمت تایل سقفی ، سفارش پوشش مخصوص برای سطح تایل ها می باشد. در صورت نیاز شما می توانید تایل هایی برای مقابله با شرایط متفاوت مثل رطوبت و یا صدا سفارش دهید. به دلیل استفاده از متریال خاص در این تایل ها، قیمت آنها نسبت به دیگر مدل ها بیشتر می باشد. همچنین می توانید طرح دلخواه خودتان را به کارگاه تولیدی سفارش دهید که البته بر روی قیمت تایل سقف کاذب تاثیر می گذارد. معمولا قیمت متریال ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه کل را شامل می شود.

تایل سقفی
قیمت تایل سقفی

مزایای تایل سقفی چیست

تایل های سقفی در انواع متفاوتی تولید می شوند. بعضی از مدل های آن به دلیل استفاده از پوشش پی وی سی در برابر مواد شوینده مقاوم هستند و به همین علت قابلیت شستشو با مواد شیمیایی را دارند. حال شاید این سوال پیش بیاید که مزیت جدا بودن قطعات تایل سقفی چیست . در صورت نیاز به تعمیرات سیستم تاسیساتی ساختمان یا نیاز دسترسی به سقف اصلی، به راحتی و بدون نیاز به هیچ گونه تجهیزاتی می توان این تایل ها را را جابجا کرد. همچنین پس از اتمام کار، مجددا می توان تایل ها را در جای خود قرار داد. جدا بودن قطعات تایل این امکان را به ما می دهد که در یک فضا، از چندین مدل تایل سقفی استفاده کنیم.

یکی دیگر از مزایای تایل سقفی ، وزن پایین آن می باشد که حمل آن را راحت تر کرده و سرعت اجرای سقف را در پروژه های ساختمانی افزایش می دهد. به دلیل وزن کم این تایل ها و عدم نیاز به داشتن مهارت های خاص جهت نصب، اجرای آن بر روی شبکه فلزی و اجرای سقف نیز راحت می باشد.

قیمت تایل سقفی
تایل سقفی در محیط اداری

تفاوت سقف کناف و تایل سقفی چیست

سقف کناف یکی از سقف های متداول ساختمانی می باشد اما علت استقبال شدید از تایل سقفی چیست . همانطور که قبل تر به آن اشاره شد، برعکس کناف که به صورت پیوسته اجرا می شود، تایل سقفی به صورت قطعات جدا می باشد. هر زمان که نیاز باشد، می توان هر تایل را جابجا و یا تعویض کرد. همچنین نحوه اجرای آن بسیار ساده تر و سریع تر می باشد. عدم نیاز به نازک کاری بعد از اجرای تایل سقف، یکی دیگر از مواردی است که این نوع از سقف کاذب را متمایز می کند.

تایل سقفی چیست
کناف و تایل سقفی چیست

روش اجرای تایل سقفی

همانطور که پیشتر برای پاسخ به پرسش تایل سقفی چیست توضیح داده شد؛ این تایل ها در واقع مصالح ساختمانی هستند که با استفاده از یک شبکه فلزی زیر سقف اصلی آویزان می باشد. این شبکه معمولاً از کانال های فلزی به شکل T وارونه تشکیل شده است که روی سیم های ساختار بالای سر معلق هستند. این کانال ها در یک الگوی منظم از سلول هایی که با ابعاد تایل ها تنظیم شده اند به هم می چسبند. سپس هر سلول با تایل سقفی یا پنل سقفی پر می شود که به سادگی سقفی مسطح را شکل می دهد.

تایل سقفی چیست
شبکه فلزی تایل سقفی

بهترین تایل سقفی

ابتدا باید مشخص گردد که برای چه فضایی قرار است از تایل سقفی استفاده شود. قطعا هر نوع از تایل، برای فضا و کاربری خاص طراحی و پیشبینی شده است. برای خرید بهترین تایل سقفی ، باید نیاز پروژه تعیین و سپس تایل مناسب خریداری گردد. تایل سقفی در انواع و مدل های متفاوتی تولید و به فروش می رسد. انواع این تایل ها را می توان با توجه به طرح، جنس، رنگ، سطح و ضخامت به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. همچنین در بعضی از تولیدی ها و کارخانه ها تایل های سقفی با ویژگی های سفارشی و خاص تولید می شود. در فضاهای مرطوب تایل سقفی پی وی سی، در فضاهای مسکونی تایل سقفی ساده و در فضاهای اداری، تایل سقفی آکوستیک بهترین گزینه می باشند.

تایل ساده
تایل سقفی ساده

برای مطالعه بیشتر:

سقف کاذب کناف

تایل سقفی پی وی سی

سقف هال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0

امتیاز کاربران: 4.56 ( 5 نظر)