کاشی کاری استخر

کاشی کاری استخر

تعداد ارائه دهنده ها

۱۸ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

کاشی کاری استخر

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
خدمات ساختمانی مقیمی

خدمات ساختمانی مقیمی

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

گروه ساختمانی سیمرغ

گروه ساختمانی سیمرغ

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

گروه خدمات ساختمانی سون

گروه خدمات ساختمانی سون

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۴

پرگاس نامدار

پرگاس نامدار

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

دفتر ساختمانی مدرن

دفتر ساختمانی مدرن

۴

location

تهران

phone

******۰۹۹۰۴

استادکاران

استادکاران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

کاشیران

کاشیران

۴

location

تهران

phone

******۲۲۳۲۲

گروه فنی کاشیکاری استادکاران

گروه فنی کاشیکاری استادکاران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

نوین برتر

نوین برتر

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

نصب کاشی و سرامیک استادکار

نصب کاشی و سرامیک استادکار

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

آبگیر

آبگیر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۶

رسام استخر

رسام استخر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

گروه ساختمانی آرام

گروه ساختمانی آرام

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

استخر سازان نوین

استخر سازان نوین

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کاشی کاری استخر

کاشی کاری استخری آخرین مرحله از ساخت استخر است و به همین دلیل باید به زیبا ترین و بهترین شکل خود انجام شود. کاشی کاری استخری با توجه به مورد استفاده نهایی آن و مقدار بودجه در نظر گرفته شده، با دو نوع موزاییک شیشه ای و موزاییک سرامیکی قابل انجام است.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر

 

موزاییک سرامیکی همان کاشی استخر است که از سرامیک یا پرسلان ساخته می شود. بر خلاف کاشی شیشه ای ، کاشی استخر با نقش های مدرن و سنتی با دست نقاشی می شوند و در رنگ، ابعاد و شکل های مختلف وجود دارند. از بین این دو نوع موزاییک، موزاییک سرامیکی بیشترین کاربرد را در کاشی کاری استخری دارد.

 

کاشی کاری استخر
سرامیک پرسلان استخر

 

این موزاییک ها به صورت تماما لعاب دار ساخته شده و این موضوع نفوذ آب به آن ها را به صفر می رساند. مقاومت موزاییک سرامیکی در برابر انجماد بسیار بالا است.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر  با کاشی طوسی رنگ

 

قیمت کاشی کاری استخر

قیمت کاشی کاری استخر در مناطق و شهر های گوناگون در رنج های مختلف توسط مجریان کاشی کار ارائه می شود. کاشی های استخر با کیفیت ها و طرح های مختلفی در کارخانه ها و کارگاه های تولید کاشی تولید می شوند، از این رو در انواع قیمت ها قابل ارائه دادن هستند. یکی از تفاوت های اجرای کاشی توسط کاشی کاران، اجرای نبش استخر ( پخی لبه ی استخر ) است، که توسط هر کاشی کار با کیفیتی متفاوت ارائه می شود. بنابراین قبل از سفارش و انتخاب کاشی کار باید نمونه های از قبل کار شده پیمانکار مشاهده شده و بهترین ارائه دهنده انتخاب شود.

 

نصاب کاشی استخر
انجام کاشی کاری کف استخر 

 

برآورد قیمت کاشی کاری استخر به عواملی مثل کیفیت کاشی و سرامیک تولید شده، قیمت مصالحی که برای کاشی کاری مورد استفاده قرار می گیرند، و هم چنین هزینه دستمزد کاشی کار و یا کارگری که کاشی کاری را انجام می دهد، بستگی دارد. هم چنین طرح دار یا ساده بودن اجرای کاشی استخر ، انحنا داشتن محل کاشی کاری ، همگی بر قیمت کاشی کاری استخری تاثیر گذار هستند.

 

کاشی کاری استخر
اجرای طرح های سرامیکی در کف استخر

 

اگر کارفرما هزینه های مصالح اجرا و کاشی را تقبل کند تنها هزینه اجرا باقی می ماند. تفاوت در قیمت کاشی کاری استخری دلایل زیادی می تواند داشته باشد، یکی از آن ها کیفیت نصب کاشی و کیفیت کار کاشی کار در استفاده از چسب کاشی و زیرسازی کاشی کاری است. یکی دیگر از دلایل اعمال سلیقه های مختلف است مانند نصب تابلو سرامیکی و... قوس دار بودن و یا پیچیدگی های دیگری که در طراحی استخر وجود دارد. هم چنین محل اجرای کاشی کاری نیز مهم است. این که استخر در فضای آزاد یا داخل فضای مسکونی است.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر با رکاشی سفید

 

اجرای کاشی کاری استخر

اولین گام در اجرای کاشی کاری استخر ، آماده سازی یک طرح سه بعدی از کل مجموعه است تا هنگام انتخاب و تغییر مصالح یا رنگ ها و ابعاد دچار محدودیت نشویم. بعد از طراحی سه بعدی، گام بعدی اجرای کاشی کاری استخر است.

 

کاشی کاری استخر
اجرای کاشی کاری به روی سطح سیمان کاری شده

 

زیرسازی کاشی استخر

زیرسازی کاشی استخر به روش های مختلفی انجام می شود. برای زیرسازی کاشی استخر ، سطح مورد نظر باید سیمان کاری شود، سیمان کاری مناسب با سطح صاف، شرط لازم برای داشتن یک کاشی کاری مناسب است. به این ترتیب دیواره های استخر سیمان کاری می شوند، اما برای سیمان کاری کف بتنی استخر مشکل نچسبیدن سیمان به سطح بتنی استخر وجود دارد. برای حل این مشکل سه راه حل در نظر گرفته شده است.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر در رنگ های مختلف

 

نصب توری مرغی

اولین گام، نصب توری مرغی بر روی سطح بتنی استخر است که در نتیجه آن بین سیمان و سطح بتنی بوسیله توری فلزی چسبندگی ایجاد می شود. از معایب این روش تحمیل هزینه مضاعف برای پروژه و آسیب رساندن به سطوح بتنی استخر است. توری مرغی نوعی شبکه مفتولی بسیار نازک است که بین ملات و مصالح یکپارچگی خوبی ایجاد می کند. نصاب کاشی کاری استخر با کمک توری مرغی و ملات، زیرسازی لازم برای چسباندن کاشی کاری استخری را به وجود می آورد. رایج ترین انواع توری مرغی به دو روش گالوانیزه سرد و گرم تولید می شود. کاشی کار استخر پس از قرار دادن کاشی ها به روی توری مرغی باید از چسبندگی ملات به کاشی و سرامیک اطمینان حاصل کند.

 

کاشی کاری استخر
زیرسازی سطح استخر قبل از کاشی کاری

 

تیشه ای کردن بتن

روش دوم تیشه ای کردن بتن است به این ترتیب که قبل از اجرای سیمان کاری سطح بتنی، با یک تیشه، روی بتن سطوح دارای پستی و بلندی ایجاد می کنیم. در این روش هم ممکن است به سطح بتن و یا حتی بخش آب بندی آن آسیب برسانیم. پس از آن که ملات کاشیکاری استخر تا حدی خود را گرفت، باید به کمک تیشه ای روی سطح ملات را خراش داد. کاشی کار استخر باید مراقب باشد تا به سطح آب بندی کاشیکاری استخر آسیبی وارد نشود. پس از این کار کاشی ها روی ملات نصب می شوند.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری گوشه با کاشی مخصوص

 

شات کردن مخلوط چسب و بتن

روش سوم و بهترین روش برای حل مشکل نچسبیدن سیمان به سطح صاف بتنی این گونه است که مقدار زیادی چسب بتن را با سیمان قاطی کرده و مخلوط ایجاد شده را که دارای قدرت چسبندگی بالایی است به سطح بتن شات می کنیم. پس از خشک شدن، سطح صاف تبدیل به یک سطح غیر صاف می شود و در نتیجه سیمان کاری به روی آن به مراتب راحت تر است. این روش مقاومت فشاری و مقاومت در برابر نفوذ آب را در کاسه استخر کاهش نمی دهد. حتی به دلیل وجود مقدار زیاد چسب موجود در سیمان، بر عملکرد آب بندی کاسه استخر تاثیر مثبت دارد.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر با دوغاب

 

بند کشی

پس از اجرای کامل زیر سازی و کاشی کاری، بندکشی با پودر سنگ انجام می شود. اگر تمام مراحل کاشی کاری استخری از طراحی تا اجرا به بهترین شکل انجام شوند، در نهایت سطحی زیبا، مرغوب و مقاوم در دست داریم. در بند کشی سرامیک ها باید دقت داشت که تمام بند ها در یک راستا باشند. در محل اتصال دیواره و کف سرامیک ها باید کاملا هم سطح باشند. هیچ سرامیکی نباید لق برند. هیچ پستی و بلندی نباید دیده شود و سطح کاشی کاری شده باید هموار باشد. در جاهایی که لازم است حتما باید شیب بندی درست طبق استانداردها رعایت شود.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری دیوار استخر

 

در کل کاشی کار در حین نصب کاشی استخری باید نکاتی را در نظر داشته باشد: آب بندی کامل و دقیق، زیرسازی درست و چک کردن ناصافی ها، سیمان کاری سطح کار، تنظیم شیب کف، چک کردن دریچه های رفت و برگشت آب، هم سطح کردن لبه های سرامیک ها، بندکشی دقیق، ساخت پله استخر به روش استاندارد.

 

کاشی کاری استخر
اجرای طرح های مختلف با کاشی در کف استخر

 

انتخاب رنگ مناسب یکی از مواردی است که در انتخاب کاشی کاری استخری باید آن را در نظر داشت. معمول ترین رنگ کاشی استخر آبی ، سبز یا سفید است، این رنگ ها منعکس کننده خوبی هستند و استخر را روشن تر می کنند. در صورت تمایل به عمیق تر نشان دادن استخر می توان از رنگ های تیره تر کاشی استفاده کرد.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری طرح دار کف استخر

 

نصب کاشی استخری با چسب

چسبی که برای نصب کاشی های استخر استفاده می شود، از جنس پلیمر های تقویت شده است و برای سرویس های بهداشتی، سونا و جکوزی نیز کاربرد دارد. قدرت چسبندگی چسب کاشی کاری به دلیل وجود پلیمر های با پایه سیمان بالا است و به راحتی در تمامی سطوح با انواع جنس های مختلف قابل استفاده است. 

 

کاشی کاری استخر
نصب کاشی استخری با چسب

 

کاشی کاری دوغابی استخر

کاشی کاری دوغابی استخر جزو حساس ترین مراحل نصب کاشی استخری است. منظور از دوغاب سیمان به تنهایی و یا ملاتی است که با ترکیب سیمان و ماسه به دست بیاید. دوغاب باید توانایی اتصال قوی به دیواره استخر را داشته باشد. از سوی دیگر، کاشی کاری دوغابی استخر باید بدنه استخر را از انواع مختلف تجاوزات و حملات شیمیایی حفظ کند. کلر و شوینده های مورد استفاده در استخرها به طور مداوم و مستقیم بر دوغاب کاشی تاثیر می گذارد و دوام آن را تغییر می دهند. به همین جهت انتخاب دوغابی مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای ساخت یک استخر با دوام طولانی مدت بسیار مهم است. در بخش هایی از استخر ، امکان فرسایش دوغاب بیشتر است که شامل موارد زیر می شود:

  • لبه خط آب: در این محل به دلیل حرکت بیشتر آب امکان فرسایش جدی تری وجود دارد.
  • محیط استخر : محیط اطراف و لبه استخر از آن جایی که زیاد تحت نظافت قرار می گیرد امکان فرسایش بیشتری دارد.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری دوغابی استخر

 

انواع کاشیکاری استخر از لحاظ کاربرد

کاشی کاری استخری در مکان های مختلفی قابل اجرا است. استخر ها هم به صورت رو باز و هم در فضای بسته اجرا می شوند. نصب سرامیک استخری برای هر کدام از این موارد تا حدی متفاوت خواهد بود. هم چنین در انتخاب نوع کاشی استفاده شده در هر کاربری نیز باید دقت کافی را به عمل آورد. طرح کاشی کاری استخر در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود و برای هر کدام از انواع کاشی کاری استخر و جکوزی ، کاشی کاری استخری روباز ، کاشی کاری استخر باغ ، کاشی کاری استخر گرد و … قابل نصب است. 

 

کاشی کاری استخر رو باز

کاشی کاری استخری رو باز معمولا با سرامیک پرسلان یا کاشی سرامیکی استخر که قبلا در مورد آن توضیح داده شد، انجام می شود. مدل های جدید نصب سرامیک استخری از ثبات رنگ و لعاب برخوردار هستند و در برابر شرایط محیط مانند تابش آفتاب و یا عوامل جوی دیگر مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر رو باز

 

کاشی کاری استخر باغ

در انجام فرآیند کاشی کاری استخر باغ به یک سری نکات باید توجه کرد. همان طور که گفتیم کاشی در قیمت و کیفیت متنوعی ساخته و به بازار عرضه می شود. زیبایی و تمیزی کار در کاشی کاری استخر باغ از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو باید از نصاب کاشی کاری استخر با تجربه و با مهارت در این فرایند کمک گرفت.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر در طرح ها و شکل های مختلف

 

برای انتخاب طرح کاشی کاری استخر بهتر است کاشی ای خریداری شود که در ساخت آن از بهترین مواد استفاده شده است، زیرا با توجه به مجاورت دائم کاشی ها با محیط بیرون، انقباض و انبساط ناشی از دمای هوا، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و باران، کاشی کاری استخر باغ در مقایسه با کاشی معمولی باید با مقاومت بالاتری انجام شود. نکته دیگر انجام کاشی کاری استخر باغ توسط بنایی ماهر و با تجربه است تا عمر و زیبایی کاشی تضمین شود.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری پله های منحنی استخر

 

کاشی کاری استخر و جکوزی

نصب سرامیک استخری و کاشی کاری استخر و جکوزی باید توسط کاشی کار استخر با تجربه و کارکشته انجام شود. کاشی کاری استخر و جکوزی بیشتر با موزاییک های سرامیکی انجام می شود. موزاییک های سرامیکی لعاب دار هستند و در برابر تغییرات دمایی مقاوما خوبی از خود نشان می دهند. کاشی کاری استخر و جکوزی بیشتر با کاشی های مینیاتوری انجام می شود. کاشیکاری استخر با کاشی های مینیاتوری ظاهری زیبا و تمیز به استخر یا جکوزی می دهد. تنوع طرح کاشی کاری استخر با کاشی مینیاتوری بالا است. طرح ها و اشکال مختلف را می توان با این کاشی های ریزی به روی دیواره ها یا کف استخر ایجاد کرد. هر چه ابعاد کاشی ها در نصب سرامیک استخری کوچک تر باشد، امکان لیز خوردن افراد کف استخر کمتر خواهد بود. از آنجایی که نصب کاشی های مینیاتوری چندان ساده نیست، بهتر است نصاب کاشی کار استخر ب تجربه در این زمینه کمک گرفت.

 

کاشی کاری استخر گرد

کاشی کاری استخر گرد نسبت به کاشی کاری استخری معمولی مستطیل یا مربع با پیچیدگی های بیشتری رو به رو است. اجرای کاشی بخش های دارای انحنا به مهارت بیشتر نصاب کاشی کاری استخر و ابعاد کوچک تر کاشی ها نیاز دارد.

 

کاشی کاری مرمری استخر 

کاشی کاری مرمری استخر بیشتر در دیواره های استخر ها قابل اجرا است. کاشی ها و سرامیک های مرمر در ابعاد بزرگ تولید می شوند از این رو در صورت به کار گرفته شدن و بیشتر شدن فاصله بند کشی ها، کف استخر حالت لغزنده پیدا می کند و به این ترتیب انتخاب مناسبی نیست. در نتیجه استفاده از کاشی مرمری در دیواره ها نسبت به کف استخر گزینه مناسب تری است. هم چنین نصب کاشی و سرامیک استخری در اجرای جزئیات مثل اجرای پخی ها پله و قسمت هایی که زاویه یا انحنا دارند بلا استفاده می باشد.

 

کاشی کاری استخر
کاشی کاری استخر با طرح سنتی

 

کاشی کاری سنتی استخر

کاشی کاری سنتی استخر همان طور که از نامش پیداست، شیوه ای از کاشی کاری است که با کاشی های سنتی ترکیب شده و طرح های زیبایی در دیواره های استخر و یا در کف ایجاد می کند. تنوع رنگ در این روش نسبت به نصب کاشی استخری معمولی بیشتر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما