نورپردازی راه پله و پارکینگ

نورپردازی راه پله و پارکینگ

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه نورپردازی راه پله و پارکینگ متناسب با تجهیزات مورد استفاده، تعداد طبقات ساختمان و همچنین طراحی روشنایی مورد نیاز متغیر است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نورپردازی راه پله و پارکینگ

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نورپردازی راه پله

نورپردازی راه پله و پارکینگ از مهم ترین اقدامات در طراحی نورپردازی ساختمان است که علاوه بر جنبه زیبایی نقش مهمی در ایمنی ساختمان نیز ایفا می کند. با نورپردازی پارکینگ می توان جلوه های بصری کافی و مناسبی را در ورودی ساختمان بدون نیاز به پرداخت هزینه های زیاد ایجاد کرد. علاوه بر آن نورپردازی هوشمند راه پله در فضای داخلی و خارجی نه تنها زیبایی را دو چندان می کند بلکه راحتی و آسایش را برای ساکنین فراهم می کند. در ادامه روش های مختلف نورپردازی پارکینگ و راه پله شرح داد می شود.

 

هزینه نورپردازی راه پله 

راه پله و پارکینگ از پرترددترین فضاهای ساختمان هستند که باید دارای حداقل روشنایی برای حفظ ایمنی افراد باشند. علاوه بر آن توجه به نوع و سبک روشنایی فضا می تواند تاثیر به سزایی در جلوه ظاهری داشته باشد. هزینه نورپردازي راه پله و پارکینگ علاوه بر واسبتگی به کاربرد فضا و نوع سیستم روشنایی مورد استفاده، به متراژ نیز بستگی دارد که باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

 

نورپردازی پارکینگ


نورپردازی پارکینگ

 

انواع نورپردازی راه پله

راه پله ها از عناصر مهم در زیبایی نمای بیرون و دکوراسیون داخلی ساختمان است. لازم به ذکر است با نورپردازی راه پله به صورت استاندارد، جهت یابی مسیر در هنگام شب برای ساکنین راحت تر و تردد آن ها امنیت بیشتری خواهد داشت.

نورپردازی دیواری راه پله

نورپردازی دیوار مجاور انتخاب مناسبی برای نورپردازی پله ها است. برای این کار از چراغ های دکوراتیو، دیوارکوب و نورهای نقطه ای استفاده می شود. همچنین می توان از چراغ های کوچک در ارتفاع کم و نزدیک به پله ها برای روشن کردن مسیر راه پله استفاده شود. با این حال توجه به هم خوانی شکل چراغ با نوع و سبک پله ها اهمیت زیادی دارد. این روش در نورپردازی پله های دوبلکس بسیار رایج است. هماهنگی این چراغ ها با سیستم های نورپردازی هوشمند راه پله نیز یکی از راهکار به روز در ساختمان های مدرن است.

 

 

خرید دیوارکوب


نورپردازی دیواری راه پله

نورپردازی مخفی راه پله

برای انجام این نوع از روشنایی، می توان از ریسه های نوری در حدفاصل راه پله و دیوار و یا زیر پله ها استفاده شود. این نوع نورپردازی هوشمند راه پله در پله های معلق و دوبلکس کاربرد بیشتری دارد. معمولا برای ایجاد نور مخفی، زیر لبه پله ها و نرده ها و یا دست اندازهای دیوار انتخاب شده و سیم کشی های لازم از قبل انجام می شود.

نورپردازی زمینه راه پله

برای این کار می توان از چراغ های مختلف در داخل پله استفاده شود. لازم به ذکر است که جنس پله باید از مواد شفاف با قابلیت عبور نور باشد تا امکان استفاده از نور چراغ فراهم شود.

 

راه پله دوبلکس


نورپردازی پس زمینه راه پله دوبلکس

 

نورپردازی نرده راه پله

این نوع نورپردازی راه پله داخل ساختمان در دو فضای داخلی و خارجی کاربردهای متفاوتی دارد. به طوری که در هر دو فضا، هدف اصلی از این کار افزایش ایمنی مسیر برای افراد سالمند و کودکان است. به عبارت دیگر افراد به راحتی می توانند در تاریکی نرده را تشخیص داده و از آن برای رفت و آمد امن تر استفاده کنند. در حالی که نورپردازی هوشمند نرده راه پله در فضای داخلی علاوه بر حفظ ایمنی با هدف افزایش زیبایی انجام می شود. بسته به نوع نرده چوبی یا فلزی و سبک طراحی این نوع نورپردازی می تواند متفاوت باشد اما معمولاً از ریسه های نواری مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت مخفیانه زیر نرده کار گذاشته می شود. این نوع از روشنایی تا حد زیادی به نوع نرده و دستگیره های کنار پله وابسته است.

 

نرده راه پله


نورپردازی نرده راه پله

 

نورپردازی زیر پله

در بسیاری از موارد نورپردازی هوشمند زیر راه پله های دوبلکس می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده از فضای زیر پله باشد. در این حالت نیز بهتر است برای حداکثر بهره برداری از روشنایی زیرراه پله، جنس آن ها شفاف باشد.

نورپردازی سقف راه پله

استفاده از سقف راه پله برای اجرای نورپردازی هوشمند راه پله گرد و راه پله دوبلکس زیبایی خاصی را به فضا اضافه می کند. انتخاب نوع لوستر برای این کار وابسته به دکوراسیون و معماری داخلی فضا است.

 

نورپردازی سقف


نورپردازی سقف راه پله

 

نورپردازی پارکینگ

نورپردازی پارکینگ با استفاده از روشنایی عمودی و افقی، باید به گونه ای انجام شود که علائم هشدار دهنده و راهنما برای همه افراد قابل دیدن باشد. چرا که روشنایی اصولی و وضوح دید باعث جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات در فضا پارکینگ می‌شود. در نورپردازی افقی، هدف تامین روشنایی عمومی مورد نیاز است. در حالی که هدف از روشنایی عمودی، پوشش سایه های ایجاد شده می باشد. نورپردازی سقف پارکینگ علاوه بر تأمین امنیت و روشنایی عمومی می تواند تأثیر به سزایی در زیباسازی فضای پارکینگ خانه نیز داشته باشد. نورپردازی پارکینگ باید شامل ویژگی های زیر باشد:

  • پخش یکنواخت نور در فضا.
  • حداقل شدت نور روشنایی مورد نیاز در فضای پارکینگ برآورده شود. (50 لومن پارکینگ مسکونی-300 لومن پارکینگ تجاری)
  • عدم وجود نقاط کور و تاریک.
  • مدت زمان کوتاه برای تایمر چراغ های پارکینگ.

 

نورپردازی پارکینگ

 
نورپردازی سقف پارکینگ مسکونی

 

اصول نورپردازی پارکینگ

میزان عبور و مرور و کاربرد فضای تجاری، مسکونی و صنعتی در یک فضا از عوامل تعیین کننده نورپردازي راه پله و پارکینگ هستند. به طوری که متناسب با مقدار عبور و مرور در راه پله ها و پارکینگ می توان از چراغ های سنسوردار و تایمردار استفاده شود. این امر تا حد زیادی سبب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه روشنایی می شود. بنابراین در ساختمان های مسکونی که به روشنایی دائمی نیاز نمی باشد استفاده از چراغ های هوشمند و سنسوردار بهترین انتخاب از نظر مصرف انرژی در نورپردازی پارکینگ و راه پله است.

 

 

نورپردازی راه پله


نورپردازی راه پله و پارکینگ

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

تیام رئوفی

سلام نورپردازی راه پله و پارکینگ رو به صورت همزمان انجام میدید یا امکان رزو برای فقط یکی از اون ها هم وجود داره چون ما اصلا از راه پله استفاده نمی‌کنیم چون آسانسور داریم بخاطر همین فقط یه هزینه اضافه ای حساب میاد نورپردازی برای راه پله ولی میخواییم که برای پارکینگ نورپردازی انجام بدیم !

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما