نمای سیمان رنگی

نمای سیمان رنگی

تعداد ارائه دهنده ها

۳ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

نمای سیمان رنگی بازه قیمت گسترده ای دارد که به عواملی مانند مساحت نمای سیمانی رنگی ، کیفیت پودر های مورد استفاده در نما با سیمان رنگی و ... بستگی دارد. اجرای نمای خانه با سیمان رنگی از خدمات مهم عمران مدرن است. پیش از انتخاب نما سیما رنگی بهتر است عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی نیز را مشاهده نمایید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

نمای سیمان رنگی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
شیدایی

شیدایی

۵

location

تهران

phone

******۰۹۳۹۵

معمار ساباط ایرانیان

معمار ساباط ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای سیمان رنگی

امروزه اجرای نمای سیمانی به خصوص از نوع نمای سیمان رنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آن جا که نمای سیمانی سطحی یکنواخت است، ایجاد رنگ های متنوع و جذاب برای اجرای آن بر زیبایی های این نما می افزاید. نمای ساختمان با سیمان رنگی علاوه بر زیبایی ها و جلوه خاصی که به نما می بخشد، در مقابل نوسانات آب و هوایی و شرایط بد اقلیمی نیز مقاوم است.

 

نما سیمانی رنگی
نمای سیمانی رنگی با رنگ خنثی

 

رنگ بندی نمای سیمانی رنگی بسیار متنوع بوده و طیف گسترده ای را شامل می شود. هم چنین می توان رنگ های خام موجود را با یک دیگر ترکیب کرده و رنگ های جدید و زیبایی به وجود آورد. هم چنین برای ایجاد طرح های زیباتر و چشم نواز تر از الگوهای لوزی یا مستطیل شکل برای طراحی نمای ساختمان سیمان رنگی استفاده می شود. در ادامه به معرفی بیشتر متریال نمای سیمان رنگی پرداخته می شود.

 

نمای سیمانی رنگی
نمای سیمانی رنگی در برابر نمای سیمان سفید

 

ماده اصلی سیمان رنگی سیمان سفید است. برای ایجاد رنگ های مختلف برای نمای سیمانی رنگی از رنگدانه های معدنی بی اثر شیمیایی استفاده می شود. عمده رنگ هایی که تولید می شوند شامل رنگ های سفید، آبی، زرد، قرمز، سبز، قهوه ای، نارنجی، مشکی و ... در طیف های مختلف تولید می شوند. در مجموع تنوع رنگی سیمان رنگی نما ساختمان را بسیار جذاب و متفاوت می کند.

 

هزینه اجرای نما سیمان رنگی

برآورد کلی هزینه اجرای نمای سیمان رنگی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. یکی از این موارد که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، جنس سیمان است. متریال مصرفی در سیمان رنگی در کیفیت های گوناگونی در بازار موجود هستند. یکی از عوامل موثر بر هزینه ها، استفاده از سیمان رنگی نما ساختمان یا پودر رنگی است.

 

اجرای نما سیمان رنگی
پودر های رنگی سیمان رنگی نما

 

سیمان رنگی قیمت بالاتری از پودر رنگی داشته و سبب افزایش هزینه ها می شود. بهتر است که برای صرفه جویی در هزینه ها از پودر رنگی به جای سیمان رنگی استفاده شود. شایان ذکر است که قیمت رنگ های مختلف پودر، با هم متفاوت است. مورد دوم هزینه اجرای نمای سیمان رنگی است. برای طراحی نمای ساختمان با سیمان رنگی بهتر است از گروه به تجربه و خبره در این زمینه کمک بگیرید تا نتیجه مطلوب و رضایت بخشی داشته باشید. 

 

کاربرد های نما سیمان رنگی

از نمای سیمانی رنگی برای طراحی نماهای آپارتمان های مسکونی در رنگ های خنثی مانند طوسی و کرم استفاده می شود. هم چنین ساختمان های اداری نیز قابلیت استفاده از نما سیمان رنگی را دارند و بهتر است برای این گونه فضاها نیز از رنگ های خنثی استفاده کرد. مکان های خاص مانند موزه ها، سالن های فرهنگی و فضاهای این چنینی که تا حدی نماد محله محسوب می شوند، می توانند از طراحی نمای سیمان رنگی بهره مند شوند. 

 

نمای سیمان رنگی ویلا
نمای رنگی سیمانی ویلا با اجرای رنگ های خنثی

 

نمای سیمان رنگی ویلا یکی دیگر از کاربرد های نمای سیمانی رنگی است که امروزه بسیار محبوب شده است و برای ایجاد نماهایی مدرن و به روز از آن ها استفاده می شود. در ادامه به توضیح مفصل تری از نمای سیمان رنگی ویلا پرداخته می شود.

 

نمای سیمان رنگی ویلا

اجرای نمای سیمان رنگی ویلا یکی از بهترین روش های مدرن و جذاب نشان دادن نمای ساختمان ها است. نمای خانه با سیمان رنگی سال ها است که مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران خود را دارد. نمای سیمان رنگی ویلا قابلیت ترکیب با متریال های مختلف شیشه، چوب و سرامیک را دارد. برای اجرای نمای سیمان رنگی ویلا باید به این نکته توجه داشت که رنگ به کار رفته در طراحی نما با محیط اطراف تطبیق پیدا کند. استفاده از رنگ های خنثی مانند کرم، طوسی، زرد و ... در طراحی نمای سیمان رنگی ویلا توصیه می شود.

 

عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی
عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی

 

در کل نمای ساختمان با سیمان رنگی جایگزینی زیبا و با دوام برای نمای ویلا و آپارتمان های مشکونی است. گرچه یکپارچگی بافت محله و حتی خیابان ها در درجه اول از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی توان هر رنگی را در طراحی نمای سیمان رنگی ویلا به کار برد، اما با کمی دقت و مهارت امکان ایجاد ترکیب های رنگی زیبا با بافت محیط وجود دارد.

 

اجرای نمای سیمان رنگی

مراحل اجرای نمای سیمانی رنگی تفاوت چندانی با اجرای ساده نمای سیمانی ندارد. تنها تفاوت متریال مصرفی است که باید از قبل پودر سنگ های رنگ مورد نظر با ملات ترکیب شده و سیمان رنگی را به وجود بیاورد. برای اجرای نمای خانه با سیمان رنگی از ماله کمک گرفته می شود. به این تریتیب که بعد از زیرسازی های لازم، ملات خمیری آماده شده به ضخامت ۱۰ تا ۵ میلی متر، با کمک ماله به روی سطح اجرا شده و سپس با تخته ماله های نرم پرداخت می شود تا سطحی صاف به وجود بیاید. هم زمان با پرداخت به روی سطح آب پاشیده می شود تا سطح ملات رنگی نما ترک بر ندارد. و در انتها سطح ملات رنگی نما باید تا ۳ روز مرطوب نگهداری شود تا نمای سیمان رنگی ساختمان به بهترین سطح کیفی خود برسد.

 

نمای ساختمان سیمان رنگی
استفاده از رنگ های مختلف سیمانی رنگی نما

 

برای مشخص کردن مرز رنگ های مختلف در نمای سیمانی رنگی روش های مختلفی وجود دارد. در گذشته از شیشه های تراش داده شده برای مشخص کردن مرز بندی رنگ های نما استفاده می شد و گاها شیشه ها در محل حتی بعد از اجرا نیز باقی می ماندند. می توان از روش های گوناگون مانند قرار دادن پلاستیک در محل مرز بین رنگ ها و اجرای سیمان رنگی در یک سمت و برداشتن پلاستیک و اجرای نمای بخش دیگر اشاره کرد. در مورد نماهایی که شیار های اشکال هندسی، مرز ها را مشخص می کند نیز چالشی وجود نداشته و برای هر بخش سیمان رنگی متفاوت ( درصورت نیاز) اجرا می شود.

 

عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی
عکس نمای ساختمان سیمان رنگی

 

مزایای نما با سیمان رنگی

نمای خانه با سیمان رنگی مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و آب و هوای بد دارد. یکی از نکات استفاده از سیمان رنگی برای طراحی نما مقاومت بالاتری است که این متریال نسبت به انواع ساده آن دارد. مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی از دیگر ویژگی های مثبت نمای ساختمان با سیمان رنگی است. تنوع رنگ و امکان ایجاد رنگ های ترکیبی از جمله مزایای نما سیمان رنگی می باشد. سیمان مورد استفاده برای اجرای نمای سیمان رنگی در دو نوع پایه سفید و سیاه رنگ وجود دارد. از پایه سفید برای تولید رنگ های روشن و دافع گرما و از پایه سیاه برای تولید رنگ های تیره و خنثی تر و جاذب گرما استفاده می شود.

 

عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی
طراحی نمای ساختمان با سیمان رنگی

 

  • یکی از معضلات نماهای متداولی همچون نمای سنگی ، آجری ، سرامیکی این است که به مرور زمان مصالح نما شل شده و فرو می ریزند. علاوه بر این، در هنگام وقوع زلزله نیز خطر ریزش این مصالح و آسیب به عابرین پیاده و حتی گاهی مرگ آنها نیز وجود دارد. اما ثبات لایه پوششی نما با سیمان رنگی به هنگام وقوع زلزله بالا است و عابرین پیاده امنیت بیشتری خواهند داشت.
  • اگر چه مقاومت نمای خانه با سیمان رنگی در برابر اشعه آفتاب و رطوبت کمتر از نمای سنگی می باشد و ممکن است در اثر بارش باران دچار تغییر رنگ گردد. اما با این حال امکان رنگ کاری مجدد و بهبود شرایط ظاهری نما وجود دارد. ضمن اینکه غالبا پیگمنت های معدنی یا شیمیایی سیمان رنگی نما عموماً رنگ ثابتی دارند و لذا عموما نمای ساختمان کهنه و دلمرده نمی شود.

 

نمای سیمان رنگی ویلا
نمای ویلا با اجرای سیمان رنگی

 

  • نمای سیمان رنگی از نظر قیمت در رده نماهای اقتصادی قرار می گیرد. زیرا هزینه تمام شده این محصول زیبا کمتر از سایر نماهای متداول است. علاوه بر این، هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کمتر بوده و با یک رنگ کاری ساده می توان جلوه ای دوباره به آن بخشید و یا اینکه با تغییر رنگ نما ، ظاهری متفاوت ایجاد نمود.

 

عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی
رنگ کرمی برای نمای سیمان رنگی

 

معایب نما با سیمان رنگی

معایب نما با سیمان رنگی نسبت به مزایای آن قابل چشم پوشی است. یکی از این معایب، جذب گرد و غبار رنگ های روشن نما است. رنگ هایی مانند سفید یا کرم و در کل رنگ های روشن در مجاورت آلودگی ها و گرد و غبار شهری زیبایی اولیه خود را از دست داده و کمی کدر می شوند. البته همواره امکان نماشویی نمای ساختمان سیمان رنگی وجود دارد. ممکن است به علت جذب آب زیاد بعد از مدتی نمای سیمانی رنگی دچار ترک بشود البته این ترک های ظاهری قابل ترمیم هستند و جای نگرانی نیست.

 

اصول اساسی معماری در طراحی نمای ساختمان سیمان رنگی

برای طراحی صحیح نمای سیمانی رنگی باید به موارد مهمی توجه نمود که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

 

نمای ساختمان سیمان رنگی
رنگ های ملایم نمای سیمانی رنگی ساختمان

 

مصالح با کیفیت

هر چند شما ذهن خلاقی داشته باشید و طراح شما هم هنرمند کارکشته ای باشد، در نهایت اگر از متریال با کیفیت برای اجرای نما بهره نبرید، حاصل کار چنگی به دل نمی زند. 

 

تناسب رنگ ها

پژوهش های بسیاری در زمینه تاثیر رنگ ها بر یکدیگر انجام شده است. یکی از ساده ترین مدل ها برای درک تناسب یا عدم تناسب رنگ ها با یکدیگر، مدل دایره رنگ است. در این مدل رنگ های مکمل یکدیگر، روبروی هم قرار گرفته و به راحتی می توان طیف هایی که با یکدیگر همخوانی دارند را تشخیص داد. از مهم ترین مشخصه های نما سیمان رنگی ، تنوع رنگی بالا است.

علاوه بر ترکیبات موجود در بازار می توانید رنگ مورد نظر خود را به صورت اختصاصی سفارش دهید. سیمان رنگی نما در رنگ های آبی، زرد، قرمز، سفید، قهوه ای ، نارنجی، مشکی و سفید وجود دارد. هر کدام از این رنگ های اصلی در طیف رنگی خود دارای 7 نوع رنگ مجزا هستند. یعنی در مجموع می توانیم حدود 50 تا 60 رنگ تعریف شده برای نمای سیمان رنگی داشته باشیم.

 

عکس نمای ساختمان با سیمان رنگی
ایجاد پیوستگی و هماهنگی در نمای سیمان رنگی

 

پیوستگی عناصر در قالب یک کل

هنگام طراحی نما ، همواره کلیتی از آنچه که در نهایت می خواهید داشته باشید، در ذهن تصور کنید. به یاد داشته باشید در نگاه اول کلیت نما به چشم می آید تا جزئیات آن. می توان بخش های اصلی و متحد کننده را با نمای سیمان رنگی پوشاند تا بدین صورت پیوستگی عناصر در قالب یک کل به دست آید.

 

به وجود آوردن ریتم در نمای سیمان رنگی

تکرار عناصر طولی افقی یا عمودی در نما موجب ایجاد ریتم در نما می شود. ریتم در نما برای گردش چشم بیننده و راهنمایی او به سمت عناصر شاخص موثر است. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما