نمای سیمانی طرح دار

نمای سیمانی طرح دار

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

نمای سیمانی طرح دار انواع گوناگونی مانند کرکره ای، چکشی، اسپانیایی و ... دارد. هزینه های اجرای هر کدام از انواع نمای سیمانی طرح دار بسته به پیچیدگی ها و سختی اجرای آن ها متفاوت می شود. با کمک نمای سیمانی طرح دار می توان نمای ساختمان را از حالت خشکی و یکنواختی نجات داد و جذابیت ظاهری ساختمان را تامین کرد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

نمای سیمانی طرح دار

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
معمار ساباط ایرانیان

معمار ساباط ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای سیمانی طرح دار

در نمای سیمانی طرح دار ، به دلیل ضعف سیمان در برابر رطوبت، باید از سنگ ازاره استفاده کرد. سنگ ازاره ، سنگ ضخیمی است که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آسیب دیدگی نما به کار برده می شود. ارتفاع اجرای سنگ ازاره در نما ، بستگی به اقلیم منطقه و میزان بارندگی دارد. در اجرای نمای سیمانی طرح دار مانند سایر نماهای سیمانی ، برای جلوگیری از جذب آب و تغییر رنگ نمای سیمانی ، ازمواد نانو آب گریز یا نانو ضد آب، استفاده می شود. بدین منظور مواد مورد نظر را بر روی سطح پمپ می کنند و یا با قلم مو بر روی سطح اعمال می کنند.

 

قیمت نمای سیمانی
نمای سیمانی طرح دار

 

هزینه اجرای نمای سیمانی طرح دار

هزینه اجرای نمای سیمانی طرح دار بسیار پایین تر از سایر نماهای سنگی و چوبی و سرامیکی است. اجرای نمای سیمانی طرح دار مانند سایر نماهای اندودی زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد. از این لحاظ دستمزد بالاتری برای اجرای آن پرداخت می گردد. در تعیین هزینه اجرای نمای سیمانی طرح دار ، زمان اجرا تاثیرگذار است و نماهای سیمانی پاششی به زمان کمتری نیاز دارند. در نتیجه هزینه کمتری خواهند داشت.

 

انواع نمای سیمانی طرح دار

در اجرای نمای سیمانی طرح دار می توان از روش های مختلفی برای ایجاد تنوع و طرح روی سطح نهایی استفاده کرد که در ادامه به انواع آن ها اشاره می شود:

 

اجرای نمای سیمانی
نمای سیمانی طرح دار ترکیبی

 

نمای سیمانی طرح دار چکشی

اجرای نمای سیمانی چکشی، بسیار شبیه به اجرای سایر انواع نمای سیمانی طرح دار از جمله نمای سیمان سفید است. به نمای سیمانی چکشی ، نمای سیمانی تیشه ای نیز گفته می شود. نمای سیمانی چکشی ، همان طور که از نامش پیداست سطح صافی ندارد و به دلیل چکش کاری ، سطح نهایی زبر است. اجرای نمای سیمانی چکشی ، در انواع نماها به خصوص در نمای رومی توصیه می شود. 

 

مجری انواع نمای سیمانی
بافت نمای سیمانی چکشی

 

مصالح مورد نیاز برای اجرای نمای سیمانی طرح دار چکشی ، آب، سیمان سفید و پودر سنگ است. نمای سیمانی تیشه ای ، از اندود دو لایه تشکیل شده است. لایه اول آستری به ضخامت ۲ سانتی متر است که با ملات ماسه و سیمان سفید یا سیمان رنگی اجرا می شود. 

 

نمای سیمانی طرح دار کرکره ای

از دیگر روش های اجرای نمای سیمانی طرح دار می توان به نمای کرکره ای اشاره کرد. امروزه اجرای نمای کرکره ای یا نمای قلمدانی ، در نمای کلاسیک رونق گرفته است. در واقع نمای کرکره ای همان نمای سیمانی است و انواع مختلف نمای سیمانی از جمله نمای سیمان شسته ، نمای سیمانی آبساب ، نمای سیمان چکشی ، نمای سیمانی سفید و نمای سیمان رنگی در آن اجرا می شود. نمای کرکره ای توسط بندهایی اغلب ۲ سانتیمتر از هم جدا می شوند. در اجرای نمای سیمانی طرح دار کرکره ای سطح نما به قطعات مستطیل و نواری تقسیم می شود. دلایل متفاوتی برای این کار وجود دارد که به آنها اشاره می شود.

 

هزینه نمای سیمانی کرکره ای
نمای کرکره ای سیمان رنگی

 

  • در اجرای نمای سیمانی طرح دار کرکره ای ، نما به قطعات کوچکتر تقسیم شده و از یکنواخت بودن خارج می شود و باعث زیبایی سطح نما می شود.
  • به دلیل ممنوعیت اجرای نمای رومی سنگی در ساختمان های بلند مرتبه در ایران و تمایل به نمای رومی سیمانی ، اجرای نمای کرکره ای رونق گرفته است. نمای کرکره ای به دلیل داشتن درزها روی سطح کار شبیه نمای سنگی است. بنابراین در طراحی های جدید، در طبقات پایین تر ساختمان ها نمای سنگی و در طبقات بالاتر نمای کرکره ای اجرا می شود.
  • نمای سیمانی طرح دار کرکره ای همخوانی بسیار زیادی با نمای سنگی دارد. بنابراین ترکیب آن با نمای سنگی، باعث کاهش هزینه های اجرای نما خواهد شد.

 

نمای سیمانی طرح دار لیسه ای

اجرای نمای سیمان لیسه ای بدین ترتیب است که ملات آن از پودر سنگ و سیمان به نسبت ۵ به ۱ و آب تهیه می شود. ملات را با کمچه روی دیوار پرت می کنند و با اسفنج روی ملات کشیده می شود. برای از بین بردن ناترازی ها باید از اسفنج مرطوب استفاده کرد تا صاف شود.

 

قیمت اجرای نمای سیمانی
اجرای نمای سیمانی لیسه ای

 

نمای سیمانی طرح دار اسپانیایی

از دیگر انواع اجرای نمای سیمانی طرح دار ، به نمای سیمانی اسپانیایی می توان اشاره کرد. در واقع این نما یک نوع پلاستر محسوب می شود و لیسه کشی شده و صاف نیست. ولی به عنوان نما می توان در سطح پایانی کار اجرا کرد.

 

هزینه اجرای نمای سیمانی
نمای سیمانی اسپانیایی

 

اگر اجرای نمای سیمانی طرح دار در نمای رومی انجام شود، ابتدا باید زیرسازی با رابیتس و پروفیل های آهنی انجام شود، سپس به اجرای سیمان کاری پرداخته شود.

 

نمای سیمانی طرح دار با طرح سنگ و چوب

در نمای سیمانی طرح دار در کاربری های ویلایی، از طرح سنگ و چوب در روی نما نیز استفاده می کنند. 

 

قیمت اجرای نمای سیمانی
نمای سیمانی طرح سنگ

 

در اجرای نمای سیمانی طرح دار ، محدودیتی برای ایجاد طرح و تنوع روی نما نیست و با استفاده از ابزارهای مختلف مانند برس، جارو، کاردک، شن کش، دست، نایلون، گونی و بافت های مختلف و ... می توان طرح و تنوع ایجاد کرد.

 

اجرای نمای سیمانی طرح دار
نحوه اجرای انواع نمای سیمانی طرح دار

 

مزایای نمای سیمانی طرح دار

  • ارزان بودن در مقایسه با سایر نماها
  • مقاومت و ماندگاری بالا
  • سطحی صاف و یکپارچه
  • فرم پذیری مناسب در سطوح منحنی
  • مقاومت مناسب در برابر حریق
  • ثبات رنگ در برابر نورخورشید

 

معایب نمای سیمانی طرح دار

  • وزن بالا به دلیل استفاده از سیمان
  • نفوذ رطوبت
  • عایق حرارتی ضعیف
  • جذب آلودگی محیط و تغییر رنگ

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما