نقشه کشی معماری فاز 2

نقشه کشی معماری فاز 2

دسته بندی

نقشه کشی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نقشه کشی معماری فاز 2

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نقشه کشی معماری فاز 2

نقشه های فاز دو یا نقشه های اجرایی پروژه باید پس از اتمام فاز یک و طراحی اولیه پروژه، تهیه شوند. نقشه کشی معماری فاز 2 باید با هماهنگی مهندسان سازه و تاسیسات ساختمان انجام شود. طراحان عمران مدرن نقشه کشی معماری فاز 2 پروژه شما را به صورت حرفه ای انجام می دهند. شما می توانید برای مشاوره رایگان و دریافت خدمات نقشه کشی با عمران مدرن تماس حاصل کنید.

 

نقشه کشی معماری فاز 2
نقشه کشی معماری فاز 2

 

تهیه نقشه فاز 2 معماری

نقشه کشی معماری فاز 2 پس از تصویب نقشه های فاز یک انجام می شود. البته لازم به ذکر است در متراژ زیر ۲۰۰۰ برای تهیه نقشه فاز 2 معماری متر نیازی به تایید نقشه فاز یک نیست. نقشه های فاز دو معماری با توجه به نقشه های فاز یک و با هماهنگی بخش های سازه و تاسیسات تهیه می شود. ابتدا المان های سازه ای جایگذاری می شود، محل داکت های تاسیساتی تعیین می شود و نقشه های اجرایی معماری نیز با هماهنگی با موارد دیگر تهیه می شود. ممکن است در فاز یک تداخل ها و موارد ناهماهنگی بین نقشه های معماری، سازه و تاسیسات مشاهده شده باشد، این موارد باید حتما در فاز اجرایی یا فاز دو برطرف شوند.

 

نقشه فاز دو معماری
نقشه فاز دو معماری

 

ضوابط نقشه کشی فاز 2 معماری

نقشه کشی معماری فاز 2 باید مطابق با الزامات مقررات ملی ساختمان انجام شود. نقشه های فاز 2 باید حتما توسط ناظر تایید شود. برخی مواردی که نیاز است در نقشه های فاز 2 معماری گنجانده شود، در ادامه مطرح می شود. نقشه محوطه، نقشه طبقات به تفکیک هر طبقه، پلان خرپشته، نقشه بام، نقشه مقاطع طولی و عرضی، نقشه نماها و نقشه های مربوط به جزئیات اجرایی باید در نقشه کشی معماری فاز 2 تهیه شوند.

 

نقشه کشی فاز 2 معماری
ضوابط نقشه کشی فاز 2 معماری

 

در انجام نقشه کشی معماری فاز 2 ، طراح باید نکات اجرایی را طبق الزامات مقررات ملی ساختمان و الزامات شهرداری، رعایت کند. جدول زیربنای تصویب شده توسط شهرداری منطقه، و جدول نقشه های معماری، باید مطابقت داشته باشند. در تمام پلان ها نیاز است که نام فضاها، علامت مقاطع، محورهای ساختمان، نام پلان، علامت شمال، تیپ پنجره ها و درها و همچنین اندازه مقاطع درج شود. مقاطع طولی و عرضی باید کل محدوده ملک را شامل شوند. ارتفاع زیرزمین ها باید حداقل دو متر در نظر گرفته شوند. وجود عایق رطوبتی در کف طبقات پارکینگ ها و کف پایین ترین زیرزمین ضروری است. عدم سرگیری پله ها و رمپ ها رعایت شود. نکاتی مانند موارد ذکر شده حتما باید در زمان تهیه نقشه های فاز دو معماری بررسی و اصلاح شوند.

 

نقشه فاز 2 معماری
نقشه فاز 2 معماری

 

نرم افزار نقشه کشی معماری فاز 2

در نقشه کشی معماری فاز 2 از نرم افزار اتوکد استفاده می شود. این نرم افزار با توجه به امکاناتی که برای طراحی دو بعدی و سه بعدی دارد، پرکاربردترین نرم افزار است. بنابراین در تهیه نقشه فاز 2 معماری تسلط بر نرم افزار اتوکد نیاز است. در نرم افزار اتوکد امکان لایه بندی نقشه ها وجود دارد. می توان درب ها و پنجره ها، دیوارها، پله ها و نرده ها، کف و سقف ها و سایر المان ها را لایه بندی کرد. و این امر، کار را برای طراحی نقشه فاز دو با استفاده از نرم افزار اتوکد، بسیار راحت می کند.

 

نقشه کشی معماری فاز 2
تهیه نقشه فاز دو معماری با اتوکد

 

هزینه نقشه کشی معماری فاز 2

هزینه انجام نقشه کشی معماری فاز 2 بستگی به ابعاد پروژه، تعداد طبقات، پیچیدگی المان های معماری و جزئیات اجرایی دارد. با افزایش طبقات و ابعاد پروژه، هزینه تهیه نقشه های فاز 2 معماری نیز افزایش می یابد. به علاوه نیاز است این نقشه ها با نقشه های اجرایی تاسیسات و سازه هماهنگ باشند. اگر نقشه های فاز دو معماری با جزئیات و دقت تهیه شوند، اشتباهات اجرایی کمتر می شود. با کاهش اشتباهات و نواقص اجرایی، هزینه اصلاحات کم یا صفر می شود. بنابراین صرف هزینه برای تهیه نقشه فاز دو معماری ، می تواند سایر هزینه ها را در ادامه پروژه کاهش دهد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما