نقشه کشی معماری فاز یک

نقشه کشی معماری فاز یک

دسته بندی

نقشه کشی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نقشه کشی معماری فاز یک

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نقشه کشی معماری فاز یک

انجام نقشه کشی معماری فاز یک به عنوان مرحله اول در شروع کار پروژه های ساخت و ساز است. شما می توانید نقشه کشی معماری فاز یک پروژه خود را به طراحان عمران مدرن بسپارید. شما می توانید به صورت مستقیم با طراحان در تماس باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

 

نقشه کشی معماری فاز یک
نقشه کشی معماری فاز یک

 

نقشه های فاز یک معماری

پس از مشخص شدن محل دقیق اجرای پروژه، طرح کلی و مشخصات پروژه، نیاز است این مشخصات به صورت دقیق تصویر و ارائه شود. نقشه کشی معماری فاز یک پس از مشخص شدن ترکیب پروژه انجام می شود. نقشه های فاز یک معماری به طور دقیق و با مقیاس یک صدم یا یک دویستم ترسیم می شوند. نقشه های فاز‌ یک ، برای نمایش چگونگی ساختمان، نحوه ی تنظیم فضاها و تناسبات آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ترسیمات، کارآیی و کیفیت طرح را به طور دقیق به کارفرما و استفاده کنندگان پروژه نشان می دهد. از این طریق آن ها می توانند با ارزیابی پروژه، تغییرات مدنظر خود را به طراحان بیان کنند.

 

نقشه های فاز یک معماری
نقشه های فاز یک معماری

 

کاربرد نقشه کشی معماری فاز یک

نقشه کشی معماری فاز یک برای شروع کار طراحان سازه و تأسیسات الزامی است. طراحان سازه و تأسیسات می توانند با استفاده از نقشه های فاز یک معماری، اجرایی بودن سیستم های سازه و تأسیسات را بررسی کنند. همچنین امکان استفاده از انرژی های طبیعی و کوران بررسی می شود و مصالح مناسب تعیین می گردد. هزینه ی تقریبی طرح نیز با استفاده از نقشه های فاز یک معماری کنترل می شود. نقشه فاز یک معماری مبنای ارزیابیو تصمیم گیری کارفرما، سرمایه گذاران و استفاده کنندگان است. بنابراین در نقشه کشی معماری فاز یک کیفیت ترسیمات و ارائهی درست طرح اهمیت زیادی دارد. به دلیل کاربرد نقشه فاز یک ، نمایش و راندوی پلان ها و نماها، استفاده از امکانات رنگ، سایه و پرسپکتیو برای معرفیبهتر طرح برای افراد غیر فنی، اهمیت زیادی دارد. ترسیم، ارائهی دقیق و زیبای طرح و حت یساخت ماکت، ابزار مهمی در ارائه نقشه فاز یک است. طراح از طریق ماکت می تواند کمبودهای احتمالی طرح را مشخص کند تا در فاز دو رفع گردد. تداخل های احتمالی نیز در هنگام ساخت ماکت و مشاهده سه بعدی طرح، بهتر مشخص می شوند.

 

کاربرد نقشه کشی معماری فاز یک
کاربرد نقشه کشی معماری فاز یک

 

ضوابط نقشه کشی معماری فاز یک

در نقشه کشی معماری فاز یک علاوه بر امکانات رنگ و پرسپکتیو، برای ایجاد احساس عمق در پلانها، بهتر داخل دیوارها پر رنگ شود. برای بیش تر قابل درک شدن فضاها، پلان مبلمان به آن اضافه شود. محوطه سازی اطراف ساختمان با پلان همکف ترکیب گردد و پس از پایان ترسیم فقط اندازه های کلی طرح نوشته شود. نقشه های مرحله ی اول فاقد دقت و اطلاعات لازم برای اجرای ساختمان است و به همین دلیل برای اجرای هر ساختمان با استفاده از نقشه های فاز یک ، نقشه های اجرایی آن تهیه می شود. در پایان نقشه کشی معماری فاز یک ارائه جدول متراژ زیربنا، سایت پلان، پلان ها شامل پلان زیرزمین، همکف، طبقات، خرپشته و بام، تمام نماهای پروژه، مقاطع مانند مقاطع راه پله، الزامی است. ارقام ارتفاعی و اندازه گیری باید در تمام نقشه های فاز یک قرار داده شوند.

 

ضوابط نقشه کشی معماری فاز یک
ضوابط نقشه کشی معماری فاز یک

 

در سایت پلان نقشه فاز یک معماری باید وضعیت همجواری ها (مانند طول پیشروی و رعایت پخ، قدمت بنا به صورت حدودی)، ترازهای چهارگوشه و وسط اضلاع زمین، ابعاد کامل زمین، زوایای مورد نیاز، اندازه درز انقطاع، علامت شمال، نمایش محل ورودی های پیاده و سواره، محل درخت های موجود در سایت و معبرهای مجاور (مانند محل خودروها، رمپ ها، پارکینگ ها و محل احداث بنا) و عرض گذرهای مجاور، آورده شود. هنگام نقشه کشی معماری فاز یک برخی نکات باید در مورد مشاعات رعایت شود. برای حفظ ابعاد مفید پارکینگ ها، جهت نازک کاری، به ابعاد داخل به داخل ستون ها، ۱۰ سانتی متر اضافه گردد. ورودی پارکینگ برای بیش از ۲۵ واحد پارکینگ باید ۵ متر در نظر گرفته شود. برای کمتر از ۲۵ واحد پارکینگ، عرض ۳.۵ متر برای درب تردد پارکینگ کافی است. 

 

ضوابط نقشه های فاز یک معماری

 

نقشه کشی معماری فاز یک باید به نحوی انجام شود که کمترین تغییرات در فاز دو یا مرحله اجرایی در نقشه ها اتفاق بیفتد. برای مثال طراح معماری می تواند ضخامت دیوارهای خارجی پاسیو، راه پله، راهروهای عمومی و غیره را به جای ۲۰ سانتی متر، ۳۰ سانتی متر در نظر بگیرد. فضای لازم برای انواع آسانسور، شامل مسافربر، بیماربر و آسانسور ویلچر در نظر گرفته شود. عرض راه پله در صورت امکان افزایش داده شود. حدفاصل درب ها و فضاهای ارتباطی مشاعات مانند راهروها، باید به میزان ۸۰ سانتی متر رعایت شود. همچنین فضای لازم برای راه عبور پیاده و دسترسی به فضاهای مشاعی و راه پله ها باید در نظر گرفته شود. فضای لازم برای قرارگیری داکت های تاسیسات، در طبقات لحاظ شود. 

 

تهیه نقشه فاز یک معماری

 

اهمیت جزئیات در نقشه کشی معماری فاز یک

اطلاعات کافی در مورد جزییات اجرایی یک ساختمان، حجم مصالح مصرفی، میزان هزینه و نیروی کار مورد نیاز با استفاده از نقشه های فاز یک معماری تعیین می شوند. هر قدر نقشه کشی معماری فاز یک دقیق تر انجام شود و مشخصات فنی ساختمان منظم، دقیق و گویا باشند، اجرای کار ساده تر است. همچنین کیفیت کار بالاتر خواهد بود و بلاتکلیفی، سر در گمی و خطای مجریان به حداقل خواهد رسید. علاوه بر آن حداکثر بهره برداری از زمین، مصالح، امکانات و سرمایه گذاری به عمل خواهد آمد.

 

اهمیت جزئیات در نقشه کشی معماری فاز یک
اهمیت جزئیات در نقشه کشی معماری فاز یک

 

نرم افزار نقشه کشی معماری فاز یک

در نقشه کشی معماری فاز یک ، نرم افزار اتوکد، پرکاربردترین نرم افزار است. این نرم افزار امکان طراحی به صورت دو بعدی و سه بعدی را در اختیار طراح قرار می دهد. امکان رسم دقیق تمام خطوط، زاویه ها و اشکال گوناگون را فراهم می کند. همچنین امکان ساخت و ذخیره الگوها را فراهم می کند. برای ارائه پلان های دو بعدی، نماهای گوناگون و ترسیمات سه بعدی، اتوکد بهترین نرم افزار مورد استفاده توسط طراحان است. برای نمایش سه بعدی طرح و مشاهده دقیق توسط مهندسان تأسیسات و عمران، می توان از نرم افزار NAVIS نیز استفاده کرد. این نرم افزار برای نمایش طرح سه بعدی استفاده می شود و این امکان را فراهم می کند که تداخل های معماری، تأسیساتی و سازه ای به صورت دقیق مشخص و رفع شوند.

 

نرم افزار نقشه کشی معماری فاز یک
نرم افزار نقشه کشی معماری فاز یک

 

هزینه نقشه کشی معماری فاز یک

هزینه نقشه کشی معماری فاز یک ، به تعداد طبقات ساختمان، مساحت زمین، سبک معماری مورد نظر کارفرما، محل ساخت پروژه، پیچیدگی طرح، تعداد نماها و پلان های متفاوت بستگی دارد. سابقه و تجربه طراح نقشه فاز یک معماری ، به ویژه در مواردی که طراحی یک پروژه خاص مدنظر باشد، در تعیین هزینه طراحی نقشه های معماری فاز یک اهمیت دارد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما