نقشه کشی ازبیلت معماری

نقشه کشی ازبیلت معماری

دسته بندی

نقشه کشی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نقشه کشی ازبیلت معماری

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نقشه کشی ازبیلت معماری

تهیه نقشه های ازبیلت (As Built) معماری پس از پایان کار پروژه الزامی است. نقشه کشی ازبیلت معماری باید به صورت حرفه ای و دقیق انجام گیرد، تا در دریافت پایان کار مشکلی ایجاد نشود. شما می توانید برای نقشه کشی ازبیلت معماری پروژه خود با عمران مدرن تماس بگیرید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان طراحان حرفه ای عمران مدرن بهره مند شوید.

 

نقشه کشی ازبیلت معماری
نقشه کشی ازبیلت معماری

 

لزوم تهیه نقشه ازبیلت معماری

عبارت ازبیلت (As Built) در لغت به معنای چون ساخت است. نقشه کشی ازبیلت معماری به معنای تهیه مجدد نقشه معماری با استفاده از انجام نقشه برداری، بعد از اتمام کار پروژه است. نقشه ازبیلت معماری در واقع شرح آن چیزی است که در نهایت در معماری پروژه اجرا شده است. نقشه کشی ازبیلت معماری باید با اطلاع از مصالح و مواد مصرف شده، تهیه ابعاد دقیق اجرا شده با کمک دوربین نقشه برداری و استفاده از نقشه های اجرایی، انجام شود.

 

نقشه کشی ازبیلت معماری
جمع آوری اطلاعات برای نقشه کشی ازبیلت معماری

 

نقشه کشی ازبیلت معماری به دلایل گوناگون انجام می شود. اگر ساختمان قدیمی باشد و هیچ نقشه ای از قبل موجود نباشد، تهیه نقشه های ازبیلت معماری با کمک نقشه بردار حرفه ای، به درک جزئیات ساختمان کمک می کند. برای بازسازی و ایجاد تغییرات در ساختمان قدیمی، وجود نقشه های ازبیلت نیاز است. در ساختمان های تازه ساز هم نیاز است که نقشه های As Built معماری تهیه شوند، تا اگر بین نقشه های قبلی و موارد اجرایی مغایرتی وجود دارد، مشخص شود. همچنین اگر در آینده قصد ایجاد تغییراتی در ساختمان وجود داشت، جزئیات ساختمان به درستی در دسترس باشد. نقشه کشی ازبیلت در طی کار نیز انجام می شود. بعد از پایان هر فاز نقشه ازبیلت سازه یا تاسیسات تهیه می شود و به کارفرما تحویل داده می شود. اگر در هر مرحله از کار تغییراتی ایجاد شده باشد، به این صورت به کارفرما اعلام می شود و تایید می شود. نقشه کشی ازبیلت معماری معمولا بعد از پایان کار انجام می شود.

 

نقشه ازبیلت معماری
نقشه ازبیلت معماری

 

مراحل نقشه کشی ازبیلت معماری

در روند نقشه کشی ازبیلت معماری ابتدا باید ابعاد ساخته شده به صورت دقیق تعیین شود. مواد و متریال استفاده شده در هر بخش باید مشخص شود. با استفاده از این اطلاعات نقشه های ازبیلت یا چون ساخت آماده می شوند. با مقایسه نقشه های ازبیلت معماری و نقشه اولیه معماری مغایرت ها مشخص می شوند. مجری ساختمان باید این مغایرت ها را بررسی کند تا در زمان دریافت پایان کار مشکلی ایجاد نشود. اطلاعاتی که نقشه های ازبیلت معماری و سایر بخش ها در اختیار کارفرما قرار می دهد، به خوبی روند و کیفیت پیاده سازی کار را مشخص می کند. بنابراین تهیه دوره ای نقشه های ازبیلت بعد از پایان هر فاز پروژه بسیار کمک کننده است. بررسی نقشه های ازبیلت بعد از پایان هر فاز پروژه می تواند به تشخیص زودهنگام اشتباهات و کاهش هزینه های ناشی از اصلاح آن ها کمک کند.

 

نقشه ازبيلت معماري
مراحل نقشه کشی ازبیلت معماری

 

نرم افزار نقشه کشی ازبیلت معماری

در نقشه کشی ازبیلت معماری نرم افزار اتوکد یکی از پرکاربردترین نرم افزارهاست. در این نرم افزار طرح های دو بعدی به سادگی قابل ترسیم هستند. ابعاد و اندازه های بدست آمده از عملیات نقشه برداری با کمک نرم افزار اتوکد پیاده سازی می شوند.

 

نقشه کشی ازبیلت معماری
نقشه کشی ازبیلت معماری با اتوکد

 

هزینه نقشه کشی ازبیلت معماری

هزینه نقشه کشی ازبیلت معماری با توجه به ابعاد پروژه، تعداد طبقات، جزئیات معماری پروژه، کاربری ساختمان و میزان مغایرت با نقشه های اولیه در تعیین هزینه تهیه نقشه ازبیلت معماری موثر است. تهیه نقشه های ازبیلت به مشاهده و تشخیص اشتباهات اجرایی کمک می کند و برای دریافت پایان کار الزامی است. بنابراین تهیه نقشه ازبیلت معماری و سایر نقشه های ازبیلت مانند برق، سازه و مکانیک با قیمت مناسب، مورد نیاز هز پروژه ساختمانی است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما