نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

دسته بندی

نقشه کشی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

انجام نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی پس از اتمام اجرای بخش تاسیسات ساختمان، از موارد ضروری است. نقشه ازبیلت یا «چون ساخت» به نقشه هایی گفته می شود که از وضعیت موجود و اجرا شده برداشت شده‌اند. تهیه نقشه برای ساختمان در مراحل مختلف ساخت و طراحی پروژه انجام می شود. علت تهیه نقشه های ازبیلت پس از اجرای بخش های مختلف، مازاد بر نقشه های طراحی، تفاوتی است که معمولا بین نتیجه اجرا و نقشه طراحی وجود دارد. در مواردی نقشه معماری تغییر می کند و یک المان معماری مانع از اجرای تاسیسات طبق نقشه طراحی می شود و در حین اجرا، تاسیسات مطابق نقشه اجرا نمی شوند. انواع مشکلات اجرایی دیگر نیز وجود دارند که باعث عدم اجرای دقیق نقشه طراحی می شوند. بنابراین نیاز است پس از اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی و همچنین سایر بخش های ساختمان مانند سازه و معماری، نقشه ای از آنچه اجرا شده تهیه شود و در اختیار ناظر ساختمان قرار گیرد.

 

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

 

ضرورت نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی پس از اجرا و نصب تاسیسات مکانیکی انجام می شود. اهمیت نقشه ازبیلت در زمان انجام تعمیرات در حین بهره برداری از ساختمان مشخص می شود. اگر یکی از لوله های آب دچار نشت شود، نقشه ای که پس از اجرا تهیه شده است به درستی نشان می دهد که کدام محل باید تخریب شود تا به لوله دسترسی پیدا کنیم. علاوه بر این طبق قانون، حضور ناظر تاسیسات در تمام مراحل اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی الزامی است. بنابراین تهیه نقشه ازبیلت مورد تایید ناظر در هر گام پروژه الزامی است. در برخی پروژه های بزرگ پس از اجرای فاز اول تاسیسات، نقشه ازبیلت تاسیسات مکانیکی و برقی تهیه می شود و در اختیار طراح قرار می گیرد تا در صورت لزوم طراحی فاز های بعدی پروژه را دقیق تر انجام دهد.

 

نقشه ازبیلت تاسیسات مکانیکی

نقشه ازبیلت تاسیسات مکانیکی

 

تهیه نقشه ازبیلت تاسیسات مکانیکی

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی ساختمان پس از اجرای تاسیسات انجام می شود و نیاز است هر کدام از نقشه های تهیه شده به تایید مهندس ناظر برسد. از جمله نقشه های ازبیلت تاسیسات که تهیه می شوند عبارت است از: نقشه های سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه ساختمان، نقشه های سیستم آبرسانی و فاضلاب و نقشه های تاسیسات اطفای حریق. در طول اجرای تاسیسات کارگران داده های لازم را گردآوری می کنند و تفاوت آن با نقشه طرح را ثبت می کنند. اگر ساختمان مجری داشته باشد وظیفه تایید نقشه ازبیلت تاسیسات مکانیکی به عهده مجری می باشد در غیر اینصورت مسئولیت آن با ناظر ساختمان است.

 

نقشه ازبیلت تاسیسات

نقشه ازبیلت

 

ابزار نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی ساختمان

برای نقشه کشی تاسیسات مکانیکی ساختمان از ابزارهای رایج در نقشه کشی مانند اتوکد استفاده می شود. با توجه به اینکه در برخی موارد در هنگام اجرا تغییرات جزئی ایجاد می شود، استفاده از نقشه های طراحی و اعمال تغییرات در فایل این نقشه ها می تواند باعث افزایش سرعت تهیه نقشه ازبیلت ساختمان شود.

 

نقشه ازبیلت تاسیسات برقی و مکانیکی

نقشه ازبیلت تاسیسات مکانیکی و برقی

 

قیمت نقشه کشی تاسیسات مکانیکی ساختمان

قیمت تهیه نقشه ازبیلت ساختمان با افزایش حجم کار، زیاد می شود. اضافه شدن تعداد بخش های تاسیساتی مانند استخر و جکوزی و افزایش تعداد لوله ها باعث افزایش حجم کار می شود.کاربری ساختمان، متراژ ساختمان و تعداد طبقات در تعیین حجم کار و قیمت نقشه کشی ازبیلت تاسیسات مکانیکی ساختمان موثر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما