نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی

دسته بندی

نقشه کشی

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
کارا پمپ

کارا پمپ

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی

در حین پیاده سازی کار تاسیسات مکانیکی و برق ساختمانی، امکان تطبیق صد در صدی کار با نقشه های اولیه کشیده شده توسط مهندس پروژه به علت مشکلات بسیار در حین انجام کار در بسیاری از موارد وجود ندارد. در این شرایط نیاز است تا در هرمرحله از شرایط و تغییرات موجود یادداشت برداری صورت بگیرد که به این یادداشت و نقشه های تهیه شده از تاسیسات، نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی گفته میشود.

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی به نقشه های سازه ای گفته می شود که از وضعیت موجود و اجرا شده سازه برداشت می شود و به طور معمول با نقشه های اجرایی متفاوت است.

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی نقشه ای است که اصلاحات انجام شده بر روی نقشه های تأیید شده برای ساخت را نشان می دهد. این اصلاحات ناشی از تغییرات برای سهولت یا برخورد با تجهیز دیگر یا بر اثر خطا در اجرا می باشد. این مدارک نشان دهنده ی آنچه ساخته شده‌ است می باشد.

نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی شامل اطلاعات به روزشده ی مدارک در سایت می باشد که جهت مدیریت پیش راه اندازی، عملیات، نگهداری و تعمیرات ضروری است.

براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تصویب شده در سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی، حضور ناظر تاسیسات (مکانیکی و برق) در کلیه سازه ها و با هر متراژ ضروری بوده و چندی است که این مقررات به سختی در حال رعایت بوده و پیگیری می شود و به همین خاطر باید در هر گام از انجام پروژه نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی انجام شود.

تاسیسات برق در کار مهندسین عمران جایگاه خاصی داشته و از طرفی تاسیسات مکانیکی ساختمان کاملا به کار تاسیسات برق وابستگی دارد، بنابرای رعایت اصول ایمنی در هنگام پیاده سازی و اجرای تاسیسات برقی برای سازندگان الزامی است.

به کارگیری استانداردهای لازم تاسیسات برقی زمینه ساز ایجاد یک ساختمان ایمن از لحاظ برق می باشد، از این رو لازم است در هر مرحله انجام کار، نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی توسط مهندس پروژه انجام شود، تا امکان بروز خطا به صفر رسیده و ایمنی ساختمان بیشتر شود.

پس از تکمیل عملیات عمرانی یک ساختمان ، ممکن است وضع موجود تاسیسات برق و مکانیک اجرا شده در ساختمان با نقشه های برق و تاسیسات اولیه تفاوت هایی داشته باشد ، بنابراین طبق ضوابط نظام مهندسی و شهرداری مالک موظف به نقشه کشی ازبیلت تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی و حتی نقشه ازبیلت معماری می باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما