نصب گاز و فر توکار

نصب گاز و فر توکار

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

نصب گاز و فر توکار

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب گاز و فر توکار

امروزه اکثر ساختمان های مسکونی، به ویژه ساختمان های نوساز و یا ساختمان هایی که مورد بازسازی قرار گرفته اند، دارای گاز های رومیزی می باشند. این گاز های رومیزی به تنهایی، فاقد فر بوده و امکان پخت غذا در داخل فر را برای ساکنین مهیا نمی سازند. لذا عدم امکان استفاده از قابلیت های فر و محدودیت فضا، موجب افزایش استقبال از نصب و استفاده از فر های گازی و برقی توکار شده است.

اما پیشنهاد می شود که نصب گاز و فر توکار توسط متخصصین و تعمیرکاران نمایندگی های مجاز دستگاه صورت پذیرد تا ضمن نصب اصولی و استاندارد، بتوان از خدمات گارانتی آن نیز بهره مند شد.


 اجاق گاز رومیزی
اجاق گاز رومیزی


انواع فر توکار از نظر سیستم حرارت ‌دهی

فر های توکار بر حسب نوع انرژی تامین کننده حرارت به دو دسته فر های برقی و گازی تقسیم می شوند.

در فر توکار برقی ، تامین حرارت و پخت غذا به کمک المنت ‌های برقی صورت می پذیرد. اما در فر توکار گازی ، به طبع گاز شهری تامین کننده حرارت می باشد. البته در این نوع از فر ها، یک سیم اتصال به برق نیز وجود دارد که برای روشن کردن فن ، لامپ و نور دستگاه ، مورد استفاده قرار می گیرد. لذا در فر های توکار گازی به سبب تجمع گاز در فر و جریان الکتریسیته ای که در داخل فر استفاده می‌ شود، احتمال بروز حادثه بیش تر است.

میزان حرارت قابل دسترس و کنترل آن در فر های توکار برقی بیش تر از فر های توکار گازی می باشد. اما المنت ‌های موجود در فر توکار برقی معمولا پس از مدتی نیاز به تعویض دارند. از طرفی قیمت فر توکار برقی و هزینه تامین انرژی آن نیز، از نوع گازی بیش تر است. 

اما برخلاف فر ، عمده اجاق گاز های استفاده شده در کشور، از گاز شهری جهت تامین حرارت استفاده می کنند. گرچه بر حسب نیاز، امکان استفاده از اجاق گاز های برقی نیز وجود دارد.


مراحل نصب گاز و فر توکار

مهم ترین گام جهت نصب فر توکار ، تعیین محل مناسب برای نصب آن است؛ چرا که اگر از فر توکار برقی استفاده شود، لازم است در مکانی نصب گردد که به پریز برق نزدیک باشد و چنانچه از فر توکار گازی استفاده شود، لازم است در مکانی نصب گردد که امکان اتصال به شبکه گاز شهری فراهم باشد.


نصب فر توکار
نصب فر توکار


معمولا یکی از مناسب ترین مکان ها در آشپزخانه برای نصب فر توکار ، فضای خالی مابین کابینت ها است. اما فضای در نظر گرفته شده برای نصب فر توکار لازم است دارای فاصله مناسب از ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی و یخچال نیز باشد؛ چرا که حرارت تولید شده توسط فر می تواند آسیب جدی به این لوازم خانگی وارد نماید.

از دیگر مکان های مناسب برای نصب فر توکار قسمت کانتر آشپزخانه است. این روش برای آشپزخانه های کوچک و مدرن که فضای محدودی برای قرار دادن فر دارند، مناسب می باشد. تنها مشکل قرار دادن فر در زیر کانتر آشپزخانه این است که گذاشتن غذا داخل فر و خارج کردن آن، گاهی کمی دشوار می شود. از طرفی چنانچه اجاق گاز مورد استفاده در آشپزخانه از نوع رومیزی باشد، می توان فر توکار را در قسمت زیرین گاز نیز نصب نمود.

اما پس از تعیین مکان مناسب برای نصب ، لازم است شیر گاز مجزا برای فر توکار گازی تامین گردد. به طوری که اگر در آشپزخانه صرفا یک شیر گاز وجود داشته باشد، نمی توان از آن هم برای اجاق گاز و هم برای فر استفاده نمود، بلکه انشعاب گاز فر باید از شیر اصلی گاز ، گرفته شود. برای نصب فر توکار برقی نیز صرفا دسترسی به برق آن تامین می گردد.

اما برای نصب گاز توکار پس از اطمینان از رعایت نکات ایمنی و فاصله صحیح و استاندارد از لوله گاز شهری ، کابینت ساز ، صفحه کابینت را برای جایگذاری اجاق گاز رومیزی به شکل مطلوب برش می دهد. به طوری که در هنگام قرارگیری گاز توکار ، لبه شیشه ای و یا استیل آن به درستی و با اطمینان بر روی کابینت قرار گیرد. 


نصب گاز توکار
نصب گاز توکار


همچنین در هنگام نصب گاز توکار و در محلی که لبه های گاز بر روی کابینت قرار می‌ گیرد، لازم است از درزبند پلاستیکی استفاده شود. 

درزبند ، از عبور خرده های غذا و گرد و غبار به داخل کابینت جلوگیری می ‌کند، از طرفی با جلوگیری از جابجایی اجاق گاز ، ایمنی بیش تری را در هنگام آشپزی فراهم می سازد.

در نهایت پس از نصب نهایی دستگاه های گازی و قبل از تست شعله‌ ، لازم است نشت یابی سیستم در دستور کار قرار گرفته و در صورت وجود نشتی ، قبل از روشن کردن دستگاه نسبت به رفع آن اقدام شود.


قیمت نصب گاز و فر توکار

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت نصب گاز و فر توکار می توان به محل نصب و هزینه های برش فضای مورد نظر اشاره کرد. از طرفی تنوع گسترده این تجهیزات آشپزخانه از حیث برند و قابلیت ها، قیمت نصب این تجهیزات را بسیار متغیر می سازد. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

مهدیه رضوانی

گاز و فر دو تا جزء خیلی مهم آشپزخانه هستند و معمولا جای زیادی رو اشغال می‌کنند مخصوصا گازهای پنج شعله قدیمی و استفاده و نصب فر و گاز توکار خیلی محیط آشپزخانه رو جمع و جور تر و مرتب میکنه ، ممنون از سایت و مطالب خوبتون!

مرجان

با سلام یک سوال توی اشپزخانه من کابینتی که گاز روی میزی قرار داره از پایین شلنگ گاز عبور کرده و همچنین پرویزی که فندک به آن وصل میشه الان من میتونم برای این کابینت که مخصوص فر گذاشته شده بوده توسط کابیت کار فر توکار تهیه کنم

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما