کمد دیواری

کمد دیواری

دسته بندی

نصب کمد و دکور

تعداد ارائه دهنده ها

۲۹ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب کمد دیواری

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
جهان ساخت شارین

جهان ساخت شارین

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۹۱

آذینگر

آذینگر

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

گریت کابینت

گریت کابینت

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آگرین چوب

آگرین چوب

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

صنایع چوبی حمید

صنایع چوبی حمید

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

آذر آکام تبریز

آذر آکام تبریز

۴

location

تبریز

phone

******۰۴۱۳۲

متال وود

متال وود

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

دیار عمران

دیار عمران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۳۵۱

کلینیک ساختمانی110

کلینیک ساختمانی110

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

روماک بازرگان پیشه

روماک بازرگان پیشه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

مشاوران آرارات

مشاوران آرارات

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۲

اکسین چوب

اکسین چوب

۴

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۷

کابینت فیت

کابینت فیت

۳

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۶

آلپینو دکور

آلپینو دکور

۳

location

اصفهان

phone

******۰۹۱۳۳

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کمد دیواری

کمد دیواری کلیدی ترین بخش هر اتاق خواب برای منزل می باشد. کمد دیواری اغلب در سبک های مدرن و کلاسیک و در طرح ها و رنگ های متنوعی برای هر فضا ساخته می شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که قبل از خرید کمد دیواری باید طول دیوار اتاق، ارتفاع و عرض مناسب کمد دیواری را خیلی دقیق اندازه گیری کرده، سپس برای خرید و سفارش اقدام شود.

 

کمد دیواری شیک
کمد دیواری قفسه بندی شده

 

انتخاب رنگ مناسب در کمد دیواری تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب و همچنین بزرگ تر، کوچک تر، تاریک تر و حتی روشن تر جلوه دادن آن دارد. انتخاب رنگ کمد دیواری ، کاملا مساله ای سلیقه ای است. اما به طور کلی استفاده از رنگ های روشن به خصوص در کارهای با ارتفاع بالا، کمک می کند تا فضای اتاق بزرگتر و ارتفاع اتاق بلند تر نشان داده شود. هر چقدر فضای اتاق خواب کوچک تر باشد و نور کمتری داشته باشد, بهتر است از کمد دیواری با رنگ روشن استفاده کنیم.

 

کمد دیواری جادار
تقسیم بندی صحیح فضای داخلی کمد دیواری و استفاده بهینه از فضا

 

تقسیم بندی کمد ‌دیواری از کف اتاق  تا ارتفاع کمتر از یک متر، مخصوص فضای کشو ها، طبقه  بندی  و یا قراردادن اجسام سنگین، می باشد. فضای میانی کمد دیواری از ارتفاع حدود کمتر از یک متر تا ارتفاع کمتر از ۲۲۰  سانتی متر، بیشتر مخصوص رگال های لباس، کتابخانه، وسایل شخصی و .. می باشد.

 

کمد دیواری با در کشویی
کمد دیواری با در شیشه ای ریلی

 

 فضای بالای کمد‌ دیواری که به فضای انباری کمد‌ دیواری معروف است، از ارتفاع کمتراز ۲۲۰ سانتی متر تا زیر سقف که حداقل ۵۰ سانتی متر می شود، شروع می شود و برای وسایلی است که کمتر به آن ها نیاز پیدا می شود.

 

انواع کمد دیواری مدرن
طراحی قفسه کشویی داخل فضای کمد دیواری

 

قیمت کمد دیواری

برآورد قیمت کمد دیواری به عوامل متعددی بستگی دارد. جنس متریال به کار رفته در ساخت کمد دیواری ، رنگ کمد دیواری ، در کمد دیواری ، متراژی که در آن کمد دیواری کار شده است. طرح و مدل کمد دیواری ، جزئیات و طرح های به کار رفته در تولید کمد دیواری ، همگی عواملی هستند که قیمت نهایی طراحی و ساخت کمد دیواری را مشخص می کند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برآورد هزینه کمد دیواری صرفا با توجه به متراژ کار اشتباهی است و اطلاعات صحیح در اختیار سفارش دهنده قرار نمی دهد.

 

نصب آینه بر روی در کمد دیواری
نصب آینه به روی در کمد دیواری ریلی

 

گرفتن قیمت نهایی کمد دیواری چندین مرحله دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. اولین مرحله مشخص کردن مقدار بودجه و انتخاب متریال است. سپس نوع کمد دیواری را مشخص می کنیم، که قرار است ام دی اف ، های گلس و یا هرنوع دیگری باشد. بودجه تا حد زیادی در انتخاب متریال کمک کننده است. سپس کمد ساز یا نجار از محل بازدید می کند و قیمت نهایی را برآورد می کند. همچنین میتوان از نجار درباره ی طرح ها و مدل های کمد دیواری مشورت گرفت.

 

کمد دیواری ام دی اف
کمد دیواری جنس مدل ام دی اف

 

کمد دیواری مدرن

منظور از کمد ‌دیواری مدرن انواع کمد دیواری هایی است که در چند سال گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و بیشتر از این نوع کمد دیواری ها در منازل استفاده می شود. های گلس ، طرح اف ، مات ، رنگ پولیشی یا کمد ‌دیواری سبک کلاسیک مثل کمد ‌دیواری ممبران ، روکش چوب و چوب طبیعی از انواع کمد دیواری مدرن است.

 

کمد دیواری مدرن
کمد دیواری مدرن برای اتاق خواب

 

انواع کمد دیواری

یکی از انواع کمد دیواری ، کمد دیواری ام دی اف مات است. در این مدل، اسکلت داخلی کمد ‌دیواری از ام دی اف سفید یا رنگ های دیگر ساخته شده است .درب های کمد از ام دی اف مات با طرح های گره ای چوب و انواع رنگ ها وجود دارد و تمامی رنگ ها و طرح ها مات هستند.

 

طراحی داخلی کمد دیواری
طراحی داخلی کمد دیواری با بدنه ی ام دی اف

 

 

یکی دیگر از انواع کمد دیواری کمد دیواری های گلس است. در این مدل کمد دیواری ، جنس بدنه های داخلی کمد دیواری با کمد دیواری ام دی اف ، یکسان هستند. جنس درب های کمد دیواری از جنس های گلس براق است. این نوع کمد دیواری قابلیت اضافه کردن جزئیات و طرح های بیشتری را دارد.

 

کمد دیواری های گلس
کمد دیواری اتاق خواب کار شده با تکنیک های گلس

 

یکی از انواع کمد دیواری ، کمد دیواری طرح اف است. تنها تفاوت این مدل با کمد دیواری ام دی اف مات، زنده تر بودن رنگ ها و برجسته به نظر رسیدن طرح روی در کمد دیواری می باشد.

 

کمد دیواری برای اتاق خواب
کمد دیواری های گلس و ام دی اف ساخته شده به صورت ترکیبی

 

همچنین کمد دیواری ، مدل های مختلفی دارد. بعضی از آن ها برای جای رخت خواب،  بعضی مخصوص لباس هستند. کمد دیواری هایی که برای خانه های کوچک طراحی می شود، دارای در ریلی یا در های معمولی هستند. انتخاب نوع کمد دیواری بستگی به فضای اتاق و انتخاب شخص دارد.

 

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی یکی از انواع مدل های کمد دیواری است و بیشتر در منازل استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم  کمد دیواری ریلی ، صرفه جویی در فضا است. این نوع کمد دیواری بسیار مناسب فضاهای کوچک و اتاق های کم متراژ است. کمد دیواری ریلی زیبایی خاص و منحصر به فردی را دارا است و مناسب برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی مینیمال می باشد. به دلیل سنگین بودن، استفاده از آینه بر روی کمدهایی با در لولایی انجام نمی شود. اما درب کمد دیواری ریلی به دلیل حرکت بر روی ریل ها، برای نصب آینه گزینه مناسبی است.

 

کمد دیواری ریلی
کمد دیواری با در ریلی

 

کمد دیورای ریلی معایبی نیز دارد. یکی از آن ها عدم امکان استفاده ی همزمان از تمام فضای کمد است، چون در های آن بر روی یک دیگر باز می‌ شوند. اصطکاک ریل ها و کثیف شدن فضای ما بین ریل ها یکی دیگر از مشکلات  این گونه کمد ها می باشد.

 

کمد دیواری ریلی
کمد دیواری های گلس ریلی

 

نصب کمد دیواری

بهترین زمان برای طراحی و نصب کمد ، زمان بازسازی در منزل است. کمد دیواری از اجزای مختلفی از قبیل بدنه، درب، کشو و شلف تشکیل می شود. این اجزا توسط یراق آلات مختلف به یکدیگر متصل می گردند. بدنه کمد مطابق با ابعاد مورد نظر، از قبل در کارگاه ساخته می شود. پس از اندازه گذاری دقیق، پایه ها در محل، به کف بدنه پیچ می شوند. پس از اندازه گذاری، محل لولا را بر روی درب تعبیه می شود. سپس لولا با پیچ بر روی درب کمد نصب می شود. در نهایت در کمد بر روی بدنه نصب می شود و  دستگیره ها باید در محل خود پیچ می شوند.

 

نصب کمد دیواری
نصب کمد دیواری در محل

در کمد دیواری

انتخاب دستگیره ی مناسب برای در کمد دیواری بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی مدل های مختلف دستگیره می پردازیم. 

 

دستگیره ریلی

دستگیره ریلی برای کمد های کشویی بسیار مناسب است زیرا برای باز و بسته کردن در ها لازم نیست به جلو و عقب کشیده شوند بلکه لازم است آن ها را به چپ و راست حرکت داد. این دستگیره ها به صورت عمودی نصب می شوند. جنس این نوع از دستگیره ها معمولا از آلومینیوم است.

 

دستگیره خطی

دستگیره‌های خطی به شکل‌های افقی یا عمودی و بصورت یک خط و با استفاده از چند پیچ بر روی کمد دیواری نصب می شود. سادگی و زیبایی از ویژگی آن هاست. 

 

دستگیره دکمه ای

دستگیره‌های دکمه‌ای جزو قدیمی ترین دستگیره‌های کمد دیواری به شمار میرود. این دستگیره‌ها در کمد دیواری های قدیمی یا کابینت‌های قدیمی زیاد استفاده می‌شده است.

 

دستگیره مخفی

مهم ترین مزیت دستگیره های مخفی ظاهر آن هاست و این که دیده نمی شوند. مورد بعدی امنیت این دستگیره هاست و کودکان نمی توانند به راحتی در کمد ها و کشوها را باز کنند. اما یکی از معایب این دستگیره ها تمیز کردن آن ها است. به دلیل مخفی بودن در کمد دیواری ، اثر انگشت روی آن باقی می ماند و تمیز کردن آن نیز به خاطر درز های باریک سخت خواهد بود.

 

طراحی داخلی کمد دیواری اتاق خواب

طراحی داخلی کمد دیواری اتاق خواب نیاز به دقت زیادی دارد. با توجه به نیاز ها و داشتن کمی خلاقیت می توان فضاهای خاص و منحصر به فردی را طراحی کرد. به عنوان مثال ممکن است همه‌ی فضای موجود در داخل کمد دیواری ، برای آویزان کردن لباس‌ها مورد استفاده قرار نگیرد، از این رو می‌توان با تقسیم بندی مناسب بخشی از فضای داخل کمد دیواری را برای قرار دادن وسایلی مانند کیف، کفش، کتاب و … استفاده کرد.

 

نصب کمد دیواری
طراحی متنوع قفسه های داخل کمد دیواری

 

در قسمت فضای پایین کمد دیواری می توان قفسه ای مجزا برای کفش ها یا کیف ها طراحی کرد. و یا با توجه به سن مخاطب فضای کمد دیواري ارتفاع بخش آویز لباس ها را دستکاری کرد. برای اتاق خواب بچه ها هم می توان فضایی را برای میز تحریر در نظر گرفت. 

 

کمد دیواری جادار
تقسیم بندی فضای داخلی کمد دیواری

 

برای این که بتوان از کمد دیواري اتاق نهایت استفاده را کرد، بهتر است از بالا تا پایین آن طبقه بندی شود و هر قسمت به یک کاربری اختصاص داده شود. هم چنین از کشو ها نیز می توان در طراحی داخلی کمد بهره برد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که کمد دیواری به آقا اختصاص دارد یا خانم. لباس خانم ها معمولا بلند تر است و ارتفاع طبقات به این ترتیب بیشتر می شود تا فضای لازم برای لباس های آویزی فراهم شود. هم چنین قرار دادن قفسه های پلاستیکی فضای خوبی برای قرار دادن وسایل شخصی خانم ها مثل شال یا روسری و.. فراهم می کند.

 

کمد دیواری جدید
اختصاص قفسه و کشو به داخل کمد دیواری

 

می توان در قسمت بالای کمد دیواری قفسه هایی را قرار دارد. وسایلی که کمتر از آن ها استفاده می شود و یا ترجیح داده می شود حدالامکان جلوی دید نباشد، می تواند در این قسمت قرار بگیرد. یا حتی می توان برای این بخش، در تعبیه کرد تا در صورت نیاز این در بسته باشد و نمای زیباتر و مرتبی را ایجاد کند.

 

کمد دیواری شیک
قرار دادن قفسه ها در قسمت بالایی آویز لباس

 

اگر مشکل کمبود فضا ندارید و برای کمد دیواری خود عمق زیادی را می توانید در نظر بگیرید، می توان رختکن کوچکی نیز درون خود فضای کمد دیواری در نظر گرفت. از مزایای این نوع کمد دیواري می توان به داشتن آینه، محلی برای نشستن و دسترسی راحت به تمام قسمت های کمد دیواري اشاره کرد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما