نصب و تعویض کلید و پریز

نصب و تعویض کلید و پریز

تعداد ارائه دهنده ها

۶ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

نصب و تعویض کلید و پریز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
تهران پایپر

تهران پایپر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

توان گستر

توان گستر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

مهدیار عباسی

مهدیار عباسی

۴

location

گرگان

phone

******۰۹۳۵۵

الکتروکام

الکتروکام

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۶

برقکاری ساختمان نور

برقکاری ساختمان نور

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب و تعویض کلید و پریز

نصب کلید و پریز یکی از مهم ترین مراحل برقکاری ساختمان است که باید متناسب با اصول و استانداردها و نقشه برق ساختمان انجام شود. عدم توجه به استانداردهای نصب کلید و پریز می تواند منجر به حوادث جبران ناپذیری شود. بنابراین لازم است این کار توسط برقکار مجرب و متخصص انجام شود. علاوه بر آن نصب و تعویض کلید و پریز در نوسازی ساختمان به دلیل فرسودگی سیم کشی و تجهیزات برقی امری بسیار معمول است. 

 

کلید پریز
انواع کلید و پریز برای نصب و تعویض

مراحل نصب و تعویض کلید و پریز

انتخاب محل مناسب برای نصب و تعویض کلید و پریز از مراحل اولیه در برق کشی ساختمان است. این امر بایستی براساس نقشه ساختمان و متناسب با محل قرارگیری اثاثیه ساختمان انجام شود تا دسترسی به کلید و پریز در هر نقطه از ساختمان راحت باشد. در مرحله بعد، پس از مشخص شدن محل نصب کلید و پریز لازم است تا محل مورد نظر، متناسب با استانداردهای برق کشی تراز شود. 

پس از مشخص شدن و تراز محل کلید، نوبت به کندن محل قوطی کلید و پریز می رسد که این مرحله پیش از کف سازی وسفیدکاری انجام می شود. پس از تکمیل نقاشی و کف سازی سیم کسی کلید و پریز در محل قوطی های تعبیه شده انجام می شود که متناسب با سلیقه مشتری خریداری شده اند. لازم به ذکر است در نوسازی ساختمان، ابتدا محل کابل و لوله های برق توسط دستگاه های مخصوص در داخل دیوار شناسایی و سپس مکان نصب کلید و پریز مشخص می شود. به طور معمول کابل ها و لوله های برق در فاصله ۴۰ سانتی متری از ستون ها نصب می شوند.

 

نصب کلید و پریز لمسی
تعویض کلید و پریز معمولی با لمسی

استاندارد نصب کلید و پریز

نصب و تعویض کلید و پریز فرآیندی تخصصی بوده که باید بر اساس استانداردها و قواعد لازم در بهترین شکل ممکن برای بهره برداری از تجهیزات برقی در بازده حداکثر، انجام شود. ارتفاع محل نصب کلید از جمله قواعدی است که در هنگام نصب کلید و پریز بایستی متناسب با محل و کاربرد آن ها انجام شود. به طوری که ارتفاع استاندارد در فضا های مختلف عبارت است از:

  • ارتفاع کلیدهای روشنایی از کف ساختمان بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی‌ متر
  • ارتفاع پریزهای داخل ساختمان از کف ۳۰- ۳۵ سانتی متر
  • ارتفاع پریزهای آشپزخانه از کف بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌ متر
  • ارتفاع پریزهای روی کابینت ۲۰-۳۰ سانتی متر از روی کابینت
  • ارتفاع پریزهای حمام از کف ۱۲۰ سانتی ‌متر 
  • ارتفاع کلید کولر آبی و گازی از کف برابر با ۱۳۰ سانتی‌ متر
  • ارتفاع پریز تلفن و آنتن  ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر از کف زمین
  • ارتفاع تابلو فیوز از کف ساختمان ۱۵۰- ۱۷۰ سانتی متر

علاوه بر آن فاصله همه کلیدها از چهارچوب در نیز به طور تقریبی باید حدود ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر در نظر گرفته شود. رعایت ظرفیت فیوزها نیز از دیگر عوامل مهم در هنگام نصب و تعویض کلید و پریز است؛ چرا که ظرفیت فیوزها متناسب با نوع کاربرد متفاوت است. به عنوان مثال ظرفیت فیوز روشنایی ۱۰ آمپر، فیوز پریز ۱۶ آمپر، فیوز کولر گازی ۲۰ آمپر و فیوز کنتور ۲۵ آمپر است. توجه به مقادیر مذکور برای ایمنی بیشتر ساختمان ضرورت دارد. علاوه بر فاصله و ارتفاع، تعداد کلید و پریز در ساختمان نیز تابع استانداردهای مشخصی است که در هر یک از بخش های ساختمان متفاوت است.

 

کلید و پریز
نصب و تعویض کلید و پریز

نصب کلید و پریز اتاق خواب

 به طور معمول تعداد پریز برای هر اتاق خواب ۲ عدد است که بایستی در محل مناسب از نظر دسترسی قرار داشته باشند. برای کاهش هزینه و سیم کشی، سر خط پریز تمامی اتاق ها به یک جعبه فیوز متصل می شوند که تعمیر و تعویض کلیدها و پریزها را آسان تر می کند. 

نصب کلید و پریز در اتاق پذیرایی

تعداد استاندارد پریز برای اتاق پذیرایی برابر ۳ عدد است که در محل قرارگیری احتمالی سیستم صوتی و تصویری نصب می شوند. ارتفاع نصب کلید و پریز معمولا در اتاق خواب و پذیرایی یکسان است. لازم به ذکر است که برای نصب کلید و پریز باید به محل قرارگیری لوله کشی شوفاژ توجه شود تا با سیم کشی برق ساختمان تداخلی نداشته باشد.

نصب کلید و پریز سرویس بهداشتی

نصب پریز برق در محل حمام به دلیل رطوبت بالا پیشنهاد نمی شود. اما امکان نصب آن در فاصله ۳۰ سانتی متری از محل روشویی وجود دارد. نصب کلید حمام و دستشویی در پشت درب و یا روی دیوار مجاور انجام می شود. در زمان نصب و تویض کلید و پریز سرویس بهداشتی توجه به محل عبور لوله های آب سرد و گرم ضرورت دارد.

 

انواع کلید و پریز در نصب و تعویض

کلیدها در انواع مختلف معمولی، لمسی، سنسوردار و تایمردار در بازار قابل خریداری و نصب هستند. اساس نصب همه آن ها مشابه هم است. با این تفاوت، استفاده از کلیدهای سنسوردار و یا تایمردار می تواند تغییر شایانی در مصرف برق مشترک ایجاد کند که متناسب با نوع نیاز مشترک قابل تهیه هستند. کلیدهای سنسوردار اغلب برای سیستم روشنایی کاربرد دارند چرا که در صورت حضور افراد، روشنایی لازم را فراهم می کنند. کلیدهای تایمردار اغلب برای استفاده از تجهیزات برقی با مصرف انرژی بالا کاربرد دارند.

 

قیمت کلید و پریز
کلید لمسی در تعویض کلید و پریز

 

قیمت نصب کلید و پریز ۱۴۰۳

قیمت نصب و تعویض کلید و پریز ۱۴۰۳ متناسب با پروژه مورد نظر مشتری متفاوت خواهد بود. به طوری که در صورتی که هدف مشتری تعویض و نصب کلید و پریز جدید باشد، نیازی به جانمایی کلید و پریز جدید نخواهد بود. در حالی که در نصب کلید و پریز جدید تعداد و محل نصب علاوه بر نوع کلید و پریز خریداری شده در تعیین هزینه نهایی تأثیرگذار است. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما