نصب کابین دوش

نصب کابین دوش

تعداد ارائه دهنده ها

۱۳ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب کابین دوش

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
نوآوران نوید آینده

نوآوران نوید آینده

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۳

آبشار کابین

آبشار کابین

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

درسان جام

درسان جام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

تاسیسات ۲۴ ساعته

تاسیسات ۲۴ ساعته

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

گلستان تاسیسات

گلستان تاسیسات

۳

location

گرگان

phone

******۰۹۱۱۱

آبگین آب

آبگین آب

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

پاراپت

پاراپت

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

شرکت مهندسی زیما

شرکت مهندسی زیما

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

پرشين استاندارد

پرشين استاندارد

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آدمیرال

آدمیرال

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آریان جام

آریان جام

۴

location

تبریز

phone

******۰۴۱۳۳

لاریس

لاریس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب کابین حمام و دوردوشی

 

بهتر است قبل از این که آموزش نصب ‌کابین دوش را شروع کنیم، کابین دوش ها را در چند دسته مختلف تقسیم‌بندی کنیم. چون انواع مختلف کابین دوش در نصب تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. البته وجوه مشترکی هم بین طریقه نصب همه آن‌ها وجود دارد.

کابین دوش های آبشار کابین از نظر طریقه نصب به ۳ نوع تقسیم می‌شوند:

۱ ـ  کابین دوش فریم دار ریلی

۲ ـ کابین دوش فریم لس ریلی

۳ ـ کابین دوش فریم لس لولایی

طریقه نصب کابین دوش فریم دار ریلی

برویم سراغ طریقه نصب مورد اول، یعنی کابین دوش فریم دار ریلی.

قبل از هر چیز باید ابزارهای مورد نیاز برای نصب را آماده کنید. این ابزارها عبارتند از:

دریل، پیچ‌بند، مته الماس ۶ یا ۷ ، مته آهن ۳ ، انبر دست، چکش، آچار تخت ۱۰ و ۱۲ و ۱۵ ، کاتر، متر، چسب آکواریوم و تراز.

ابتدا بسته‌بندی پروفیل‌ها را با کاتر باز کنید؛ به گونه‌ای که تیغ کاتر بر روی پروفیل‌ها خط نیندازد. سپس اجزای داخل بسته‌بندی را از هم جدا کنید. این بسته‌بندی شامل پروفیل‌های آلومینیومی، تعدادی از پیچ‌های مختلف، رول پلاک، درزگیرها و اّبگیرها، نوارها، چرخ‌ها و سایر قطعات لازم. درزگیرها و آبگیرها را از داخل قوطی‌ها بیرون کشیده و سپس قطعات آلومینیومی را جدا کرده و اجزای دیگر را فعلاً کنار بگذارید.

بسته به این که چه نوع کابین دوش را سفارش داده باشید، تعداد پروفیل‌ها متغیر است. دوردوشی های صاف (تک وجهی) ۶ قطعه پروفیل (۲ قطعه شاسی، ۲ قطعه قوطی و ۲ قطعه پروفیل U شکل) و دوردوشی های ال شکل (دو وجهی) ۸ قطعه پروفیل (۴ قطعه شاسی، ۲ قطعه قوطی و ۲ قطعه پروفیل U شکل) دارند. البته کابین دوش های تمام گرد، نیم گرد، سه وجهی و چهار وجهی نیز وجود دارند.

پروفیل‌های U شکل برای اتصال به دیوار هستند. آن‌ها را فعلاً کنار بگذارید. قوطی‌ها دارای طول ۲ متر (ارتفاع دوردوشی) و شاسی‌ها دارای طول‌های متغیر (عرض‌های دوردوشی) هستند. اگر از مقطع به داخل شاسی‌ها نگاه کنید، دو عدد جای پیچ داخل آن وجود دارد. با ۸ عدد پیچ خودکار ۳ سانتی که در داخل بسته‌بندی موجود است، قوطی‌ها را به شاسی‌ها وصل کنید تا قاب کابین دوش کامل گردد. در کابین دوش های تک وجهی ۲ قطعه شاسی وجود دارد که از دو طرف به ۲ قطعه قوطی متصل می‌شوند. اما در کابین دوش های دو وجهی ۴ قطعه شاسی وجود دارد که دو به دو از یک طرف به قوطی‌ها متصل می‌گردند و سپس، در سمت دیگرشان به وسیله دو قطعه به نام سر ال به یکدیگر متصل شده و دو وجه کابین دوش را می‌سازند. البته باید حواستان باشد که سر ال ها را با پیچ خودکار سر مته به شاسی‌ها متصل کنید تا در ادامه کار شاسی‌ها از یکدیگر جدا نشوند.

بعد از کامل شدن قاب آلومینیومی، دو پروفیل U شکل را بردارید و با کمی فشار بر روی قوطی‌ها جا بزنید. حالا قاب برای بردن به محل نصب آماده شده است. قاب را به آرامی به در محل مورد نظر گذاشته و به وسیله متر و تراز آن را کاملاً گونیا کنید. محل نصب کابین دوش باید کاملاً تراز باشد تا درب‌های ریلی به صورت خودکار حرکت نکنند. روی لبه‌های پروفیل‌های U شکل در هر طرف چند سوراخ برای اتصال به دیوار وجود دارد. جای سوراخ‌ها را بر روی دیوار با مداد علامت بزنید و سپس، قاب را کنار گذاشته و دیوار را با مته  ۶ یا ۷ سوراخ کنید.

بعد از سوراخ کردن دیوار و تمیز کردن زیر آن، قاب آلومینیومی کابین دوش را در محل مورد نظر گذاشته و به وسیله پیچ و رول پلاک به دیوار محکم کنید. سپس تراز را برداشته و بر روی سطحی از قوطی بگذارید که قرار است شیشه ثابت داخل آن برود. آن را تراز کنید و برای تکان نخوردن قوطی‌ها، از سمت داخل دوردوشی پروفیل‌های U شکل را به وسیله پیچ‌های خودکار سر مته به قوطی‌ها متصل کنید تا ثابت شوند. بنابراین، قاب کابین دوش باید از هر سمتی تراز باشد.

حالا نوبت به شیشه‎‌های سکوریت رسیده است.

قبل از هر اقدامی باید این را گفت که لبه‌های شیشه سکوریت بسیار حساس بوده و ممکن است با ضربه‌ای کوچک تمام شیشه شکسته و پودر شود. پس شیشه‌ها را با احتیاط کامل جابجا کنید. شما دو نوع شیشه دارید. یک نوع شیشه‌های سوراخ‌دار (درب‌ها) و نوع دیگر هم شیشه‌های بدون سوراخ (شیشه‌های ثابت).

درب‌های کابین دوش را فعلاً کنار بگذارید. قبل از این که شیشه‌های ثابت را به محل نصب ببرید، ابزارها و قطعات لازم را حاضر کنید. این ابزارها و قطعات شامل دو قطعه پلاستیکی به نام «انگشتی» یا «ناخنی» جهت اتصال شیشه ثابت به شاسی، نوار لاستیکی شیشه ثابت، کاتر، پیچ‌بند، پیچ‌های خودکار ۱ سانتی و مته آهن ۳ می‌شود. نوار لاستیکی را در سمتی که شیشه در داخل قاب قرار می‌گیرد، روی شیشه قرار دهید. سپس شیشه را بلند کرده و روی لبه شاسی بگذارید و پای خود را پشت آن قرار دهید تا شیشه از روی لبه شاسی نیفتد. پس از آن شیشه را با کمی فشار به داخل قوطی بفرستید. حالا باید انگشتی را برداشته و با مته سوراخ مورد نظر را ایجاد کرده و سپس، آن را با پیچ ۱ سانتی موجود به شاسی ببندید. بعد از نصب شیشه ثابت آبگیر را با کمی فشار بر روی شیشه جا بزنید.

اکنون وقت آن رسیده است که اگر کابین دوش شما دو وجهی است، ارتفاع ابتدا و انتهای هر وجه با متر اندازه بگیرید. زیرا در دور دوشی های ریلی باید دو ریل کاملاً موازی یکدیگر باشند تا باعث بروز مشکل در حرکت درب‌ها نشوند. متر را بردارید و ارتفاع قسمتی را که دو وجه کابین دوش به یکدیگر رسیده‌اند، اندازه بگیرید و با ارتفاع قسمتی که ریل (منظور همان شاسی است) به قوطی متصل شده است، مقایسه کنید. معمولاً ارتفاع محل اتصال دو وجه چند میلیمتر کمتر است. برای جبران این اختلاف ارتفاع از قطعه آلومینیومی کوچکی که در بسته‌بندی موجود است، استفاده نمایید.

حالا نوبت به بستن درب‌ها رسیده است. چرخ‌های بالای درب‌ها را در جهت درست بر روی شیشه‌ها بسته و آن‌ها را بر روی ریل سوار کنید. سپس چرخ‌های پایین را در جای خود قرار داده، پیچ آن‌ها را کمی محکم کرده و با فشار دادن دکمه فنری داخل ریل خود قرار دهید. اگر کابین دوش شما تک درب است، درب را با قوطی و اگر دو درب است، درب‌ها را با یکدیگر تراز کنید. برای این کار باید چرخ‌های بالای درب‌ها را به وسیله آچار تخت ۱۵ بچرخانید تا به وسیله لنگری که ایجاد می‌کنند، درب را به سمت بالا و پایین حرکت دهند. سپس باید چرخ‌های بالای درب‌ها را با آچارهای تخت ۱۰ و ۱۲ و چرخ‌های پایین درب‌ها را به وسیله پیچ‌بند یا پیچ گوشتی کاملاً محکم کنید.

بعد از محکم کردن چرخ‌ها درزگیرهای درب‌ها را جا زده و دستیگره‌ها را ببندید. در انتها درپوش چرخ‌های بالا را گذاشته، برای هر چرخ یک ترمز در محل مناسب نصب کرده (با پیچ‌های خودکار سر مته) و پروفیل آلومینیومی باریک هم طول شاسی را با کمی فشار در جای خود قرار دهید. حالا کابین دوش شما آماده شده است و می‌توانید به وسیله چسب آکواریوم محل اتصال دور دوشی با دیوار و زمین را آب‌بندی کرده و پس از یک روز از دور دوشی خود استفاده نموده و لذت ببرید.

فریم‌ها و دستگیره‌ها در رنگ‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید در زیر نمونه این رنگ‌ها را مشاهده کنید.

طریقه نصب کابین دوش فریم لس ریلی

برویم سراغ طریقه نصب مورد دوم، یعنی کابین دوش فریم لس ریلی.

قبل از شروع نصب ابزارهای لازم را تهیه کنید. این ابزارها شامل موارد زیر است:

دریل، مته الماس ۶ ، تراز، متر، آچارهای آلن در اندازه‌های مختلف، دستگاه سنگ فرز برش استیل، پیچ‌بند، انبر دست، چکش، چسب آکواریوم و کاتر.

بعد از باز کردن بسته‌بندی، ابتدا شیشه‌های ثابت و درب‌ها را از یکدیگر جدا کنید. شیشه‌های ثابت دارای ۳ جاساز بست (۲ جاساز بست به دیوار و یک جاساز بست به زمین) و ۲ سوراخ در بالا (برای ریل) و درب‌ها دارای ۵ یا ۶ یا ۷ سوراخ (۴ سوراخ برای ریل و ۱ یا ۲ یا ۳ سوراخ برای دستگیره، بسته به نوع آن) هستند.

قبل از نصب شیشه ثابت، در زیر آن درزگیر بزنید. سپس آن را به محل نصب برده و در محل مناسب قرار دهید. شیشه ثابت را به دیوار چسبانده و تراز و گونیا کنید. سپس به وسیله مداد محل سوراخ‌های بست‌ها را بر روی دیوار و زمین مشخص کرده و پس از برداشتن شیشه آن‌ها را به وسیله مته الماس ۶ سوراخ کنید. قسمت ثابت بست‌ها را به وسیله پیچ‌های خودکار ۳ سانتی موجود در بسته‌بندی در سمت داخل کابین دوش به دیوار و زمین محکم کنید. سپس شیشه را با احتیاط در جای خود گذاشته، قسمت دوم بست را روی آن قرار داده و از سمت داخل کابین دوش، با آچار آلن آن را محکم کنید.

 

حالا به وسیله متر فاصله دو دیوار از یکدیگر را اندازه‌گیری (در کابین دوش های صاف) و ۲/۵ سانتیمتر به عنوان بادخور از آن کم کنید. سپس ریل را علامت زده و به وسیله سنگ فرز برش دهید. ریل را برداشته، بست‌های ابتدا و انتهای آن را بسته، آن را به محل نصب برده و محل سوراخ شیشه را روی ریل علامت بزنید. ریل را دوباره پایین آورده و دو سوراخ بر روی محل‌های مشخص شده ایجاد کنید.

سپس ریل را به وسیله یراق آلات موجود به شیشه بسته و کاملاً تراز کنید و به وسیله مداد محل بست‌های ابتدا و انتهای ریل را بر روی دیوار مشخص کنید. ریل را باز کرده و پس از گذاشتن بست‌های ابتدا و انتهای ریل بر روی دیوار (بست‌ها دو قسمتی هستند که باید قسمت داخلی را باز کرده و بر روی دیوار قرار دهید) و مشخص کردن محل سوراخ آن‌ها به وسیله مداد، محل‌های مورد نظر را سوراخ کرده و بست‌ها را با پیچ‌ها خودکار ۳ سانتی به ریل‌ها ببندید.

در این مرحله قبل از بستن ریل، ابتدا دو ترمز را وارد ریل کرده و سپس، ریلی را در جای خود گذاشته و محکم کنید. چرخ‌ها را روی درب بسته و روی ریل قرار دهید. رگال نگهدارنده ریل را در جای مناسب خود (جایی که درب کاملاً عمودی حرکت می‌کند) قرار دهید و دور آن را با مداد خط بکشید. سپس درب را برداشته و رگال را با پیچ به زمین محکم کنید. درب را در جای خود قرار داده و نگهدارنده‌های درب و همچنین ترمزها را بسته و محکم کنید.

نصب کابین دوش تمام شده است و می‌توانید محل اتصال کابین دوش با دیوار را با چسب آکواریوم به طور کامل آب‌بندی کنید.

طریقه نصب حمام شیشه ای فریم لس لولایی

برویم سراغ طریقه نصب مورد سوم، یعنی کابین دوش فریم لس لولایی.

شما برای نصب این نوع از کابین دوش ها به دریل، مته الماس ۶، پیچ‌بند، متر، تراز ، آچارهای آلن در اندازه‌های مختلف، کاتر،، چسب آکواریوم، انبر دست و چکش احتیاج دارید.

در ابتدا شیشه‌های ثابت را همان گونه که در نصب کابین دوش فریم لس ریلی گفته شد، نصب کنید. شیشه‌های ثابت به این صورت می‌باشند که یا دارای ۳ جاساز بست (۲ جاساز بست به دیوار و یک جاساز بست به زمین) هستند، یا دارای این ۳ جاساز به علاوه ۲ یا ۴ سوراخ جهت اتصال به شیشه ثابت دیگر (بسته به نوع بست) هستند و یا دارای یک جاساز بست به زمین و ۲ یا ۴ سوراخ جهت اتصال به شیشه ثابت دیگر (بسته به نوع بست) هستند. درب‌ها نیز دارای ۲ جاساز لولا جهت اتصال به دیوار یا شیشه ثابت می‌باشند. تعداد شیشه‌های ثابت معمولاً از یک تا چهار تکه متغیر است. آن‌ها را به ترتیب و یکی پس از دیگری نصب کنید. حالا نوبت به نصب درب رسیده است. لولاها را روی شیشه محکم ببندید. قبل از قرار دادن درب در محل مورد نظر تکه چوبی با ضخامت ۸ میلیمتر زیر آن قرار دهید و سپس هم قد بود شیشه درب با شیشه ثابت را کنترل نمایید. در صورتی که درب و شیشه ثابت هم قد نبودند، ارتفاع تکه چوب زیر درب ر

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما