کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

دسته بندی

نصب کابینت

تعداد ارائه دهنده ها

۸۳ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

کابینت ام دی اف

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سیتاک

سیتاک

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

هیرادانا

هیرادانا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

اسپرلوس دکور

اسپرلوس دکور

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

شرکت اُرسی

شرکت اُرسی

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

گروه معماری شیپ

گروه معماری شیپ

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

دکورساز

دکورساز

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

سبک مدرن

سبک مدرن

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

ابنیه سازان ستاوند

ابنیه سازان ستاوند

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۳

ایتاران

ایتاران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

نوین کابین

نوین کابین

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

کابینت آشپزخانه پالیز

کابینت آشپزخانه پالیز

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

ماچوب

ماچوب

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

تهران کابینت

تهران کابینت

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

نف (NEFF)

نف (NEFF)

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف از مغزی ام دی اف MDF که مخفف (Medium-density fibreboard) و به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است ساخته می شود. ام دی اف از ذرات خرد شده چوب با ترکیب چسب ساخته می شود. مخلوط خمیری در دستگاه پرس فشرده شده سپس توسط حرارت خشک می شود.

کابینت ام دی اف ، یک محصول بسیار مفید و کاربردی از مشتقات چوب می باشد که به دلیل قیمت مناسب و فقدان نقص طبیعی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

 

انواع کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

 

ساختار کابینت شامل مغز و روکش است. در واقع اکثر قریب به اتفاق کابینت ها از مغز ام دی اف ساخته می شوند، ولی آنچه در میان مردم به نام کابینت ام دی اف شناخته می شود، کابینت هایی با روکش نهایی ملامینه (LPM) ، لمینت ،HPL  و یا کاغذی لترون است که اغلب با طرح و رنگ چوب تولید می شوند. بدین ترتیب نام گذاری کابینت ها بر اساس نوع روکش نهایی جداره ها و درب ها انجام می شود.

کابینت ها از لحاظ ساختاری شامل چند قسمت از جمله چهارچوب اصلی یا یونیت، درب کابینت و یراق آلات می باشد. نحوه باز و بسته شدن درب ها در تعیین نوع لولا، دستگیره و چفت آن تاثیر می گذارد. در ادامه به انواع هر کدام از این قسمت ها پرداخته شده است.

 

مغزی ام دی اف کابینت

کیفیت مغزی ام دی اف بسته به کارخانه تولیدی آن متفاوت است، هر چه مغز ام دی اف دارای تراکم فیبر بالاتری باشد، تراکم بالاتر باعث پیچ گیری بهتر برای نصب لولا ها و دستگیره ها می شود. برای تشخیص کیفیت مغز ام دی اف مغز MDF مرغوب رنگ روشن تری نسبت به نمونه بی کیفیت آن دارد. دلیل آن استفاده از چسب کمتر در تولید مغز می باشد.

 

رنگ کابینت ام دی اف

 تنوع روکش ملامینه ورق ام دی اف

 

 

مزایای کابینت ام دی اف

از مزایای کابینت ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         قیمت بسیار مناسب کابینت ام دی اف در مقایسه با سایر مصالح مانند کابینت چوبی و یا استیل

·         مقاومت بالای ام دی اف در برابر فشرده شدن

·         قابلیت ابزارخوری ورق ها و یا ماشین کاری

·         تنوع ابعاد و ضخامت

·         عدم داشتن نقص های طبیعی مثل گره های موجود در چوب

·         طول عمر بالا

·         تولید ام دی اف از خرده چوب‌های بازیافتی

 

 

مزایای کابینت ام دی اف

از معایب کابینت ام دی اف می توان به مقاومت کم آن در برابر رطوبت اشاره کرد. بدین ترتیب کابینت MDF گزینه مناسبی برای محیط هایی که به دلیل شست و شوی مداوم و یا موارد دیگر در معرض آب و رطوبت قرار دارند مناسب نمی باشند. در آشپزخانه های منازل مسکونی کابینت زیر سینک همواره در معرض رطوبت قرار دارد. بنابراین بهتر است از کابینت پی وی سی در این قسمت استفاده کرد.

 

انواع کابینت ام دی اف

همان طور که اشاره شد، امروزه اغلب کابینت ها از مغزی ام دی اف ساخته می شوند. اما تنوع گسترده ای از روکش کابینت در بازار موجود است. از انواع روکش های رایج کابینت ام دی اف در ایران می توان به کابینت ملامینه ، کابینت روکش کاغذی لترون ، کابینت لمینت ، کابینت فوق برجسته ، کابینت با روکش HPL ، کابینت ممبران ، کابینت پی وی سی ، کابینت گلس ، کابینت هایگلس ، کابینت آلومینیومی ، کابینت استیل و کابینت روکش چوبی اشاره کرد. ولی آنچه به عنوان کابینت MDF در بازار مصطلح است، کابینت با روکش ملامینه است.

 

کابینت ملامینه

جلوه بصری کابینت ام دی اف 

 

انتخاب نوع روکش کابینت بستگی به سبک طراحی دلخواه کارفرما دارد. به طور کلی سبک های رایج در طراحی کابینت آشپزخانه شامل سبک مدرن، نئوکلاسیک و ترنزیشنال، کلاسیک، ساحلی، روستیک، اسکاندیناویایی و مونوکروم می باشد. انتخاب نوع سبک به نظر کارفرما و طراح بستگی دارد. بهتر است قبل از انتخاب نوع روکش به سبک مورد دلخواه و تخمین هزینه آن پرداخته شود.

سبک رایج در کابینت ام دی اف ملامینه ، لمینت و فوق برجسته سبک مدرن است و با این نوع مصالح نمی توان سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک اجرا کرد. در این مطلب به بررسی کابینت ام دی اف ملامینه ، لمینت و روکش کاغذی لترون پرداخته شده است.

 

 

کابینت ملامینه

ملامینه به محصولی گفته می شود که با ملامین روکش یا ترکیب داده شده باشد؛ ملامین یک ترکیب آلی با مقاومت بسیار بالا و شبیه پلاستیک سخت است که در صنعت کاربرد زیادی دارد. روش تولید روکش ملامینه ام دی اف ، بدین ترتیب است که کاغذهای نقش‌ دار آغشته به چسب، تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می‌ شود.

 

طرح کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف ملامینه

 

به دلیل استقبال گسترده از این نوع روکش در ایران تنوع بسیار زیادی از انواع طرح و رنگ در بازار وجود دارد. طرح و رنگ چوب روکش ملامینه مخاطبین بسیار زیادی دارد. بنابراین کارخانه ها اغلب محصولات خود را با این طرح و رنگ ها تولید می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب روکش ملامینه قیمت مناسب آن نسبت به روکش های دیگر می باشد. روکش ملامینه مقاومت مناسبی در برابر حرارت و رطوبت دارد و خش پذیری کمی دارد. البته کیفیت شرکت های مختلف متفاوت خواهد بود. انواع کابینت ام دی اف ملامینه از لحاظ ظاهر به سه دسته اصلی تقسیم می شود:

 

قیمت کابینت ملامینه

 ترکیب کابینت ام دی اف ملامینه و هایگلس

 

کابینت ملامینه مات

کابینت ام دی اف ملامینه مات سطحی مات دارد، و خاصیت بازتاب نور آن پایین تر از نوع براق آن است.

  

رنگ کابینت ملامینه

کابینت ملامینه مات

کابینت ملامینه براق

کابینت ام دی اف ملامینه براق از لحاظ بازتاب نور قابل مقایسه با کابینت هایگلس نیست و بسیار کمتر از آن است. علاوه بر اینکه روکش ملامینه براق لک پذیری بیشتری دارد، خش پذیری نسبتا بالایی دارد.

 

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

 کابینت ملامینه براق

 

کابینت ملامینه کتان

کابینت ام دی اف ملامینه کتان سطحی مات و زبر دارد و سطح آن بافت هایی دارد که باعث می شود طرح روی ملامینه طبیعی تر به چشم بیاید.

 

 

کابینت ام دی اف برجسته

کابینت ام دی اف برجسته به منظور طبیعی به نظر رسیدن دارای بافتی نسبتا برجسته می باشد.

 

طرح کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف برجسته 

 

 

کابینت ام دی اف فوق برجسته

ورق های سینکرونایز یا فوق برجسته نوع جدیدی از ملامینه هستند. عمده ترین تفاوت آنها برجستگی است. ورق سینکرونایز دارای بافت بسیار زیبا و شبیه به چوب واقعی هستند.

 

مدل کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف فوق برجسته

 

 

کابینت ام دی اف کاغذی لترون

روکش کاغذی لترون به دلیل تقاضای کم تنوع رنگ و طرح کمتری نسبت به ملامینه دارد. خش پذیری و مقاومت ضعیف این روکش ها در برابر لکه پذیری، رطوبت و حرارت از دلایل استقبال کم از این محصول شده است. لازم به ذکر است قیمت پایین ورق ها دلیل انتخاب این نوع روکش می تواند باشد.

 

کابینت لترون

کابینت کاغذی لترون 

 

کابینت ام دی اف لمینت

لمینت Laminate اصطلاحی است که به گروهی از روکش های مصنوعی شامل انواع HPL ،CPL  و لمینت فشرده اطلاق می‌شود که یکی از انواع پرکاربرد روکش‌ های مصنوعی در ایران هستند که به عنوان کابینت پلاستیکی آشپزخانه نیز شناخته می شوند. قیمت پایین و تنوع در رنگ و طرح، باعث جذابیت و کاربرد بیش از حد آن در صنعت کابینت سازی شده است. این کابینت ها به دلیل پلاسیتکی بودن در مقابل رطوبت، مقاومت نسبتا خوبی دارد، کابینت لمینت مقاومت کافی در برابر خط و خش ندارد.

 

قیمت کابینت لمینت

 کابینت لمینت HPL خاکستری

 

طراحی کابینت ام دی اف

در طراحی کابینت ام دی اف با روکش ملامینه یا لمینت باید در نظر داشت که امکان اجرای طرح هایی با CNC و یا کنده کاری روی آنها وجود ندارد بدین ترتیب از این روکش ها جهت طرح های مدرن استفاده می شود.

 

کابینت ملامینه

 طراحی با ترکیب کابینت ام دی اف و سنگ مصنوعی

 

·         در تعیین رنگ و طرح روکش کابینت ابعاد آشپزخانه موثر است. در آشپزخانه های کوچک بهتر است از رنگ های روشن و طرح های ملایم تر استفاده شود.

·         در آشپزخانه های بزرگ می توان از رنگ های تیره تر و یا طرح های واضح تر استفاده کرد. علاوه بر این می توان از ترکیب رنگ و یا انواع روکش در آشپزخانه های بزرگ استفاده کرد.

·         نور آشپزخانه در انتخاب رنگ روکش کابینت موثر است. اگر آشپزخانه نورگیری کافی ندارد و فضای آشپزخانه تاریک است، از رنگ های روشن باید استفاده شود.

·         نورپردازی نقش به سزایی در جلوه نهایی کابینت ها دارد.

·         علاوه بر نور رنگ کفسازی آشپزخانه و دیوارپوش بین کابینتی در انتخاب رنگ روکش کابینت موثر است. بهتر است رنگ روکش کابینت همرنگ یا نزدیک به رنگ دیوارپوش بین کابینتی انتخاب نشود.

·         رنگ کفپوش از دیگر عوامل موثر در انتخاب رنگ روکش کابینت است. برای جلوه بهتر کابینت ها بهتر است از روکش کابینت همرنگ با کفپوش اجتناب شود.

برای جلوه بهتر و استفاده از حداکثر قابلیت مصالح در ایجاد محیطی زیبا، بهتر است در زمینه طراحی، انتخاب رنگ و نورپردازی با طراحان معماری مشاوره شود.

 

نصب کابینت ام دی اف 

نصب کابینت ام دی اف با روکش ملامینه یا کاغدی لترون به ترتیب زیر انجام می گیرد:

1-        علامت گذاری بر روی دیوارها

2-      نصب اتصالات و چارچوب نگهدارنده کابینت

3-     نصب بدنه کابینت ها

4-      نصب قفسه های درون کابینت

5-     نصب لولا درب ها، ریل کشوها

6-      نصب درب ها

7-      نصب رو کابینتی و کانتر

8-      نصب دستگیره ها و رگلاژ آنها

مهارت نصاب کابینت در کلیه مراحل به ویژه در نصب چارچوب ها و قفسه کابینت در کیفیت و طول عمر کابینت ها موثر است.

 

قیمت کابینت ام دی اف

 نصب کابینت ام دی اف

 

قیمت کابینت ام دی اف 

قیمت کابینت ام دی اف نسبت به کابینت های مختلف نظیر کابینت گلاس، ممبران و چوب مناسب و ارزان تر است. در تعیین قیمت کابینت ام دی اف عوامل مختلفی موثر است که در زیر بدان ها اشاره شده است.

·         جنس بدنه ام دی اف و خارجی یا ایرانی بودن آن،

·         نوع روکش ملامینه ، فوق برجسته کاغذی لترون و طرح آن،

·         طرح سفارشی یا آماده

·         جزئیات اجرایی مانند نصب و آب بندی

·         نوع یراق آلات اعم از لولا، دستگیره، ریل و جک

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما