نصب پکیج و آبگرمکن

نصب پکیج و آبگرمکن

تعداد ارائه دهنده ها

۲۷ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

نصب پکیج و آبگرمکن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
تاسیسات سرویس

تاسیسات سرویس

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

تکنیک سرویس پارس

تکنیک سرویس پارس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

امداد تاسیسات پایتخت

امداد تاسیسات پایتخت

۴

location

تهران

phone

******۱

تهویه گستر راگا

تهویه گستر راگا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

تاسیسات رضا

تاسیسات رضا

۴

location

کرج

phone

******۰۲۱۳۲

تهران سرویسکار

تهران سرویسکار

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

تهویه مهاجر

تهویه مهاجر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

شعله آبی

شعله آبی

۴

location

کرج

phone

******۰۲۱۳۲

تاسیسات مهر

تاسیسات مهر

۴

location

کرج

phone

******۰۹۳۵۳

هیوا صنعت

هیوا صنعت

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

احسان افروز

احسان افروز

۴

location

قم

phone

******۰۲۵۳۲

تعمیرکاران ۲۴

تعمیرکاران ۲۴

۴

location

تهران

phone

******۰۹۹۰۱

لوله کشی ساختمان کارا

لوله کشی ساختمان کارا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

منصف کاران

منصف کاران

۴

location

اصفهان

phone

******۰۹۹۰۹

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب پکیج و آبگرمکن

بالا رفتن استانداردهای ساختمان‌ سازی و نیاز به مستقل شدن سیستم گرمایشی خانه‌ ها موجب شده است که استفاده از سیستم گرمایشی پکیج و آبگرمکن با استقبال بیش تری همراه شود. البته لازم است دقت شود که نصب و راه اندازی پکیج گازی و آبگرمکن ، یک مهارت تخصصی است که لازم است توسط افراد متخصص که دارای گواهینامه های معتبر در این زمینه هستند، صورت پذیرد.

در آبگرمکن ‌ها پس از ورود آب سرد لوله کشی به دستگاه و عبور از کویل ‌های مسی تعبیه شده در آن که با حرارتی که از شعله دریافت می ‌کنند، داغ شده اند، آب گرم مصرفی فراهم می گردد.


 آبگرمکن
آبگرمکن


پکیج نیز با بازدهی بالا وظایف موتورخانه را در یک مجموعه کوچک شبیه ‌سازی می‌ کند. به صورتی که هر پکیج در بالای مشعل خود لوله‌ هایی دارد که از یک‌ طرف آب سرد به آن‌ ها وارد و از سمت دیگر آب گرم خارج می‌ شود. بخشی از آب گرم خروجی جهت تامین آب گرم مورد نیاز ساختمان در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، مورد استفاده قرار می گیرد. اما بخش دیگر آب گرم تولیدی پکیج به سمت رادیاتور ها هدایت می‌ شود. به عبارتی پکیج عملکرد آبگرمکن و سیستم های گرمایشی محیط را در قالب یک مجموعه ارائه می ‌دهد.


سیستم گرمایشی پکیج
سیستم گرمایشی پکیج


اجزای پکیج

قطعات سیستم گرمایشی پکیج شامل برد الکترونیک یا واحد الکترونیک ECU، ترموستات ، شیر کنترل و اطمینان، محفظه احتراق، فن ، مشعل ، کلید کنترل حداقل فشار آب، مبدل اصلی، شیر تخلیه ، پمپ ، منبع انبساط ، فن ، شیر خودکار هواگیری ، الکترود جرقه زن و تشکیل شعله ، اتصال دودکش و… می باشد که درون بدنه پکیج تعبیه شده اند.

یکی از اصلی ترین قطعات که شروع سیکل گرمایش در پکیج را بر عهده دارد، واحد الکترونیک دستگاه یا برد الکترونیک است. به طوری که این برد کنترل دما، جرقه، جریان گاز، مدلاسیون و ایمنی دستگاه را بر عهده دارد. از طرفی هنگامی که شیر آبی در خانه باز می شود، سنسور جریان آب که به برد اصلی دستگاه متصل است، جریان آب را تشخیص داده و عملیات گرم کردن آب آغاز می گردد. 

دلیل گرم شدن آب در این مدت زمان کوتاه این است که آب از مسیری مارپیچی شکل عبور کرده و گرما را دریافت می کند. البته هدر رفت گرما در این سیستم نیز بسیار اندک است. بدین ترتیب نیازی به مخزن برای گرم نگهداشتن آب وجود نداشته و موجب صرفه جویی در انرژی و هزینه ها می شود. البته به علت نبود مخزن، هنگام استفاده همزمان از شیرهای آب مصرفی، ممکن است آب دچار افت فشار گردد.


مراحل نصب پکیج و آبگرمکن

در نصب و راه اندازی پکیج و آبگرمکن لازم است متراژ ساختمان مورد توجه قرار گیرد. چراکه بر اساس مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان، نصب وسایل گازسوز مانند آبگرمکن و پکیج در واحد های کم تر از 60 متر مربع مجاز نمی باشد. مگر این که هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی آن ها از طریق دریچه دائمی که به طور مستقیم با هوای آزاد در ارتباط باشد، تامین گردد.


نصب پکیج
نصب پکیج


اولین گام نصب پکیج و آبگرمکن ، تعیین محل نصب دستگاه است که لازم است نکات ذیل در انتخاب مکان مناسب مورد توجه قرار گیرد.

  • نصب پکیج و آبگرمکن در مجاورت مکان یا اشیاء قابل اشتعال مانند کاغذ، رنگ، مواد سوختنی و ... مجاز نمی باشد.
  • پکیج و آبگرمکن نباید در مجاورت گازهای خورنده نصب گردند، چراکه این گازها باعث آسیب رساندن به بدنه و بعضی قطعات دستگاه مانند پمپ آن می شوند.
  • نصب پکیج و آبگرمکن در حمام، رختکن، توالت، محوطه سونا و جکوزی، اتاق خواب و فضاهای بدون هواکش مجاز نمی باشد.
  • نصب پکیج و آبگرمکن در مجاورت فن های قوی یا بادهایی که باعث اختلال در کار فن دستگاه می شود، توصیه نمی شود.
  • محیطی که پکیج و آبگرمکن در آن نصب می شود، لازم است دارای دودکش و محفظه هوا باشد.

انتخاب رادیاتور پکیج نیز بر اساس پارامترهایی از قبیل متراژ ساختمان، منطقه آب و هوایی، تعداد افراد ساکن در ساختمان، میزان هدر رفت ساختمان از قبیل جنس پنجره ها، ارتفاع ساختمان و حتی نوع مصالح به کار رفته در ساخت و ساز ساختمان، صورت می پذیرد.

گام بعدی، نصب کردن پایه نگهدارنده دستگاه یا شابلون بر روی دیوار است. این پایه لازم است بر روی یک دیوار مستحکم و با پیچ‌ های مناسب و استاندارد به درستی نصب شود. 

سپس دستگاه پکیج یا آبگرمکن بر روی پایه نگهدارنده نصب می شود. البته لازم است از اتصال مناسب دستگاه، اطمینان حاصل گردد تا پس از آب گیری و سنگین شدن، دچار مشکل نشود.

در زیر دستگاه پکیج ، پنج محل اتصال لوله ورودی آب سرد به دستگاه ، لوله خروجی آب گرم مصرفی، لوله رفت مدار گرمایش، لوله برگشت مدار گرمایش و محل اتصال لوله گاز تعبیه شده است. اما در آبگرمکن ها صرفا سه محل اتصال لوله ورودی آب سرد به دستگاه ، لوله خروجی آب گرم مصرفی و محل اتصال لوله گاز تعبیه شده است، که لازم است در گام بعدی لوله های ورودی آب سرد و گرم مصرفی و مدار گرمایش نصب گردند.


نصب آبگرمکن
نصب آبگرمکن


گام بعدی نصب دودکش دستگاه است که لازم است با رعایت استاندارد های ذیل انجام گیرد؛ چرا که عدم مکش کافی دودکش باعث می شود اکسیژن کافی جهت احتراق کامل فراهم نشود. در نتیجه راندمان حرارتی دستگاه پایین آمده و مقدار مصرف گاز نیز افزایش می یابد. همچنین عدم مکش کافی دودکش باعث بالا رفتن حرارت بدنه و قسمت های داخلی پکیج و آبگرمکن می شود.

  • قطر دودکش نصب شده به هیچ عنوان نباید از قطر خروجی کلاهک مخروطی بالای دستگاه کوچک تر باشد. 
  • مسیردودکش نباید بیش از حد طولانی بوده و در مسیر آن تعداد زیادی خم وجود داشته باشد. 
  • در قسمت خروجی دودکش لازم است از کلاهک‌ استاندارد H استفاده شود. 
  • کلاهک دودکش لازم است حداقل 70 تا 80 سانتی متر بالاتر از کف پشت بام نصب گردد و در مجاورت هیچ گونه مانع و دیواری قرار نداشته باشد.

در گام بعدی گاز ورودی با استفاده از شلنگ استاندارد به دستگاه متصل می شود. در قسمت اتصالات لازم است از بست‌ های فلزی محکم استفاده شود. همچنین محل اتصالات و طول شلنگ نیز با استفاده از مواد تست کننده نشتی ، بررسی گردد.

در گام بعدی پس از اتصال برق دستگاه از طریق دو شاخه تعبیه شده، شیر‌های ورودی دستگاه باز می شوند. به طوری که شیر آب ورودی تا زمانی که درجه فشار بار داخل منبع بر روی 1.5 قرار بگیرد، باز می شود. 

در سیستم گرمایشی پکیج پس از ورود آب به داخل شوفاژ‌ ها لازم است تمامی شوفاژ‌ ها هواگیری شوند. همچنین برای افزایش دوام پکیج می توان از یک صافی در مسیر برگشت سیستم گرمایشی استفاده شود تا مقدار رسوب دستگاه را کاهش دهد.


راه اندازی پکیج
راه اندازی پکیج


مزایا

  • عدم نیاز به فضای زیاد
  • راندمان انرژی بالا و صرفه جویی در انرژی
  • استقلال در استفاده از آب مصرفی و استقلال در تنظیم دمای آب برای هر واحد از ساختمان
  • نصب آسان دستگاه


قیمت نصب پکیج و آبگرمکن

استفاده از پکیج و آبگرمکن موجب می شود که آب گرم مصرفی ساختمان با اشغال یک فضای بسیار محدود و با صرف زمان اندک فراهم گردد. همچنین راندمان بالای دستگاه می تواند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود. اما از عوامل موثر بر قیمت نصب پکیج و آبگرمکن می توان به قیمت تجهیزات مورد استفاده، نوع برند و توان حرارتی دستگاه اشاره نمود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

پرهام شهلایی

هزینه اجرا و نصب آبگرمکن چقدره و نصب کدوم یک به صرفه تره و از لحاظ مصرف انرژی ، بهتره و کم مصرف تر هستش؟

پرهام شهلایی

هزینه اجرا و نصب آبگرمکن چقدره و نصب کدوم یک به صرفه تره و از لحاظ مصرف انرژی ، بهتره و کم مصرف تر هستش؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما