ساخت درب و پنجره سنتی

ساخت درب و پنجره سنتی

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

ساخت درب و پنجره سنتی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
صنایع فلزی پارس

صنایع فلزی پارس

۱

location

اصفهان

phone

******۰۹۱۳۳

فاراد پنجره

فاراد پنجره

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ساز و کار

ساز و کار

۳

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۹۵

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

ساخت درب و پنجره سنتی

ساخت درب و پنجره سنتی از جمله خدمات شرکت عمران مدرن می باشد. استفاده از نیروهای متخصص برای ساخت در و پنجره سنتی ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین پیمانکاران فعال در زمینه ساخت درب سنتی و پنجره سنتی را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران ساخت درب و پنجره سنتی تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید.

شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین قیمت ساخت درب و پنجره سنتی با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

ساخت درب و پنجره سنتی
ساخت پنجره سنتی چوبی

 

نحوه ساخت درب و پنجره سنتی

درب و پنجره های سنتی به صورت چوبی، فلزی، upvc و ... ساخته می شوند. در گذشته این نوع درب و پنجره ها تنها از چوب ساخته می شدند. در ساخت درب و پنجره سنتی چوبی از شیشه های رنگی استفاده می گردید. امروزه غالبا ساخت پنجره چوبی سنتی برای اماکنی همچون رستوران ها، قهوه خانه ها، اماکن مذهبی، مسافرخانه های با سبک و سیاق سنتی و ویلاها، انجام می شود. ساخت پنجره سنتی چوبی در طرح های چهارپر، جقه، اسلیمی و گره چینی امکان پذیر است.

 

ساخت پنجره چوبی سنتی
پنجره سنتی چوبی

 

برای ساخت پنجره سنتی چوبی از هنر گره چینی استفاده می گردد. گره چینی هنری است که در آن از قطعات برش خورده چوب و شیشه های رنگی که به طور مشخص و تکرار شونده در یک کادر قرار گرفته اند، استفاده می شود. امروزه می توان به جای شیشه های رنگی از انواع دیگر شیشه ها نیز استفاده کرد.

 

درب سنتی چوبی
درب سنتی چوبی

 

پیش از اقدام به ساخت درب و پنجره سنتی ابتدا باید زیرکار که شامل کادربندی، طراحی اولیه و ... می باشد، آماده سازی شود. پس از آن طراحی در و پنجره با توجه به دکوراسیون محیط، آب و هوای منطقه و سایر عوامل، صورت می پذیرد.

 

ساخت درب سنتی
درب سنتی فلزی

 

برای تولید درب و پنجره سنتی می توان از روش های سی ان سی، چسب، فاق و زبانه و فاق و زبانه اصیل استفاده کرد. در روش سی ان سی که از بروزترین روش های ساخت درب و پنجره سنتی است، ابتدا طرح مورد نظر در نرم افزار کرل طراحی شده و سپس نقشه به دستگاه داده می شود. بر اساس طرح تعیین شده، برش قطعات انجام می شود. سپس قطعات برش خورده را به یکدیگر متصل می کنند. اگر چه این روش از سرعت بالایی برخوردار است اما زه و چسب کاری از پشت پنجره قابل دیدن است.

 

ساخت درب و پنجره سنتی
پنجره سنتی با شیشه رنگی

 

روش فاق و زبانه از محکم ترین روش های ساخت پنجره چوبی سنتی است. در این روش گره ها دارای حالت نری و مادگی بوده و برای اتصال آنها نیازی به میخ نمی باشد ولی به مقدار کمی از چسب استفاده می شود. اما در روش فاق و زبانه اصیل سنتی هیچ نوع میخ و چسبی در گره ها استفاده نمی شود. قیمت ساخت درب و پنجره سنتی به روش فاق و زبانه اصیل، گرانتر از بقیه انواع می باشد. ساخت هر یک متر مربع از این پنجره مدت زیادی طول می کشد.

 

ساخت پنجره سنتی
پنجره سنتی چوبی دو جداره

 

روش دیگر ساخت درب و پنجره سنتی ، استفاده از چسب است. در این روش که بدون فاق و زبانه است، گره ها را کنار یکدیگر چیده و شیشه ها را درون شیارهای ایجاد شده جا می زنند. در همان لحظه هم به گره ها چسب زده می شود.

 

ساخت درب و پنجره سنتی
نصب پنجره سنتی

 

قیمت ساخت درب و پنجره سنتی

قیمت ساخت درب سنتی و پنجره سنتی به جنس متریال مورد استفاده در ساخت آنها وابسته است. بدین منظور می توان از چوب، upvc و ... استفاده کرد. به طور قطع قیمت ساخت درب سنتی چوبی با نوع فلزی آن متفاوت خواهد بود. در حال حاضر ساخت پنجره سنتی به صورت دوجداره نیز امکان پذیر است. ساده و یا چند جداره بودن، عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت ها است.

 

ساخت درب سنتی
درب و پنجره سنتی

 

همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید چهار روش برای ساخت پنجره سنتی چوبی وجود دارد. در این میان قیمت ساخت درب و پنجره سنتی به روش فاق و زبانه اصیل بیشتر از سایر روش ها می باشد. ابعاد، طرح و کیفیت ساخت هم بر قیمت نهایی تاثیرگذار است. در برآورد هزینه ها باید دستمزد استادکار را نیز مدنظر قرار داد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما