نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها

نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
شب نما

شب نما

۳

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب و تعویض انواع لامپ و چراغ

بخش زیادی از زیبایی محیط به نحوه نورپردازی، نوع و رنگ نور چراغ ها و لامپ های مورد استفاده در آن بستگی دارد. نصب و تعویض انواع لامپ و چراغ در فضای یک ساختمان بایستی متناسب با کاربرد و نیاز انجام شود. چرا که انتخاب نوع و رنگ چراغ و همخوانی آن با سایر المان های محیط، از نکات مهم در نصب و تعویض انواع لامپ و چراغ است.

 نصب چراغ
نصب لامپ

 

امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی انواع مختلف لامپ برای کاربردهای مختلف با دامنه مصرف توان متفاوت در بازار قابل خریداری و تهیه است. عوامل بسیاری از قبیل کاربری، اندازه، رنگ و همچنین دکوراسیون در انتخاب چراغ برای یک فضا موثر هستند. با این حال برجسته ترین ویژگی در انتخاب لامپ ها و چراغ ها می تواند مقدار مصرف انرژی باشد. چرا که در صورت استفاده دائمی نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها با مصرف بالا، هزینه های زیادی را به همراه اشته باشد. 

 

نصب انواع چراغ

نصب چراغ های مختلف متناسب با نوع کاربرد و فضای مورد نظر به روش های مختلف صورت می گیرد که در ادامه شرح داده می شود.

 

نصب انواع لامپ

نصب انواع لامپ

 

نصب هالوژن

نصب لامپ هالوژن در مكان های مختلف از جمله سقف كاذب، برجستگی يا تورفتگی های سقف قابل اجرا است. امروزه از لامپ های هالوژن در دكوراسيون داخلی به وفور استفاده می شود. لامپ هالوژن در انواع و سایزهای مختلف قابل تهیه هستند. در واقع به دليل ساختار دايره ای و كوچک، نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ های هالوژن به راحتی انجام می شود. لامپ های هالوژن به دو صورت روکار و توکار قابل استفاده هستند.

نصب چراغ استخر

نصب چراغ استخر ، به عوامل مختلفی مانند شکل استخر، جنس، ابعاد و رنگ سطح استخر دارد. تعداد چراغ مورد نیاز استخر، از فرمول و روش استانداردی پیروی نمی کند. اما می توان در ازاء هر متر مربع از سطح استخر، حدود ۴/۵ وات نور چراغ هالوژن در نظر گرفته شود. باید توجه داشت که راندمان چراغ های LED بین ۳ تا ۵ برابر چراغ های هالوژن است، بنابراین در این حالت به چراغ های LED کم تری نیاز است.

 

نصب چراغ استخز
نحوه نصب چراغ استخر

 

میزان تابش نور وابسته به نوع چراغ مورد استفاده است. با این حال برای هر لامپ LED در استخر بین ۵ تا ۱۰ متر، شعاع روشنایی در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است این عدد متناسب با نوع و رنگ چراغ و سطح استخر متغیر است. 

نصب چراغ دفنی

طریقه نصب چراغ دفنی باید به گونه ای است که مسافت آن ها با کلید کنترلی کم باشد. نصب چراغ دفنی به صورت غیر اصولی می تواند باعث آسیب و اتصالی شود. بنابراین توجه به نکاتی از قبیل اندازه مناسب سوراخ حفر شده برای نصب چراغ ، قرارگیری درست لنز لامپ ها و هم چنین سیم کشی مناسب حائز اهمیت است. 

 

 نحوه نصب چراغ دفنی
نصب چراغ دفنی در محوطه

نصب چراغ زیر کابینتی

نصب چراغ زیر کابینتی برای روشنایی‌ فضای زیر کابینت در آشپزخانه‌ ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای انواع مختلفی است. این چراغ ها به صورت توکار و روکار نصب می شوند و دارای مزایای بی شماری می باشند. در صورت نیاز به نصب چراغ زیر کابینتی برای تمام آشپزخانه، سیم کشی مخصوص لازم است. برای این کاری می‌توان جعبه اتصال جدیدی را پشت کابینت‌‌ها یا روی دیوار نزدیک کابینت‌ها نصب کرد. کابل‌ها نیز باید داخل دیوار نصب شوند؛ در غیر این صورت ‌باید از کابل‌هایی که روکش فلزی استفاده شود.

 

چزاغ زیر کابینتی
نصب لامپ زیر کابینتی در نورپردازی آشپزخانه

 

نصب چراغ و لامپ به صورت روکار

نصب چراغ به صورت روکار معمولاً در فواصل مساوی در انواع سقف های صاف و شیب دار انجام می شود.  در سقف های کوتاه با ارتفاع کمتر از 2.5 متر استفاده از لامپ های روکار می تواند انتخاب مناسبی باشد. به طور کلی راه رو، انباری و توالت محل های مناسبی برای نصب چراغ های روکار است.

 

نصب چراغ و لامپ به صورت توکار

نصب چراغ توکار در انواع مختلف سقف به روش های متفاوتی انجام می شود. در سقف های رابیتس پیش از بستن سقف و گچ کاری، لوله کشی برق صورت می گیرد و غلاف لامپ ها نصب می شود. در سقف کناف پس از جایابی و مشخص شدن نوع طراحی نورپردازی فضا، لامپ ها در فواصل برابر بر روی کناف تعبیه می شوند. پیش از اتمام نصب کناف و عدم دسترسی به سقف، لوله گذاری برق ساختمان انجام می شود. در نهایت پس از اتمام رنگ کاری، نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها انجام شود. در سقف های آجری، سیم و لوله PVC متناسب با سایز و ابعاد چراغ از بالای سقف عبور داده می شود. در انواع دیگر سقف ها پس از جایابی، محل نصب لامپ و چراغ مورد نظر با استفاده از دستگاه های مخصوص تعبیه می شود.

 

چراغ پنلی توکار
نصب چراغ توکار در سقف کاذب

 

به طور کلی فاصله بین دو لامپ توکار حدوداً نصف ارتفاع سقف تا کف زمین است و فاصله چراغ تا دیوار نیز یک چهارم این مقدار فرض می شود. با توجه به میزان نوردهی لامپ و زاویه تابش، فاصله نصب چراغ می‌تواند بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده نیز باشد. معمولاً نوع چراغ توکار متناسب با میزان نور مورد نظر، کاربر و مشخصات لامپ انتخاب می شود. زاویه تابش هر چراغ و فاصله آن با سایر لامپ ها نباید باعث ترکیب نور تولید آن ها شود. چرا که روشنایی اتاق را از حالت یکدست خارج می کند.

هزینه نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها

انواع مختلف چراغ ها و لامپ های موجود در بازار نیازمند روش های نصب متفاوت، زمان نگه داری و تعویض مختص به خود هستند. هزینه نصب و تعویض انواع لامپ ها و چراغ ها متناسب با نوع آن ها متغیر بوده و از طرفی در بسیاری از موارد نصبشان به دلیل اصول و استانداردهای سیم کشی نیاز به متخصص داد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما