نصب هواکش صنعتی

نصب هواکش صنعتی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب هواکش صنعتی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۰۹
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب هواکش صنعتی

در کارخانجات و محیط های صنعتی ، با توجه به نوع فعالیت و میزان آلاینده ها، سالم بودن هوای محیط تاثیر بسیار مهمی در سلامت کارکنان و کارگران خواهد داشت، لذا در چنین محیطی جهت ایجاد تهویه مطبوع ، هواکش یا فن های صنعتی مطابق استاندارد های محیطی نصب و استفاده می شوند.


مراحل نصب هواکش صنعتی

به طور کلی مقدار تخلیه در هواکش صنعتی تابع قطر و زاویه پروانه و دور الکتروموتور آن می باشد. همچنین تعداد فن های مورد نیاز به ابعاد فضای مورد نظر، میزان دمای مطلوب و شرایط آب و هوایی منطقه وابسته است. لذا در اولین گام جهت نصب هواکش صنعتی ، بر حسب ابعاد و شرایط محیطی، فن یا فن های مناسب انتخاب می شوند. 

اما برای نصب هواکش صنعتی ، لازم است سطح قرار گیری هواکش کاملا مسطح و صلب باشد، در غیر این صورت پروانه های آن از حالت بالانس خارج شده و امکان آسیب رسیدن به دمپر آن نیز وجود دارد. لذا ساخت فونداسیون مناسب با توجه به وزن و ابعاد دستگاه و ترجیحا بزرگ تر از شاسی هواکش صنعتی الزامی می باشد.


 هواکش صنعتی
هواکش صنعتی


در گام بعدی از نصب هواکش صنعتی ، کانال های ورودی و خروجی با ابعاد و ضخامت مناسب طراحی و ساخته می شوند. همچنین از اتصالات و فلنج ها در فواصل معینی از کانال استفاده می گردد تا از ایجاد صدای ناهنجار و افت راندمان دستگاه جلوگیری شود. از طرفی در هنگام اتصال کانال به هواکش صنعتی به منظور یکنواخت کردن سیال هوا ، لازم است قبل از اتصال، حداقل 1.5 برابر قطر دهانه ورودی هواکش ، کانال مستقیم اجرا گردد.

به منظور اتصال کانال و دهانه مکش هواکش صنعتی نیز معمولا از کانال های فلکسیبل برزنتی یا آلومینیومی استفاده می شود و لازم است اتصال از طریق فلنج مخصوص، به نحوی برقرار شود که فرو رفتگی در محل اتصال به دهانه مکش هواکش ، ایجاد نگردد.

در گام بعدی از نصب هواکش صنعتی ، پس از نصب کابل برق مطابق مشخصات الکتریکی هواکش ، لازم است آمپر مصرفی در زمان راه اندازی دستگاه کنترل شود تا بیش از حداکثر آمپر اسمی الکتروموتور نباشد. از طرفی چنانچه دستگاه و کلید استارت در فاصله ای از یکدیگر نصب شده باشند، لازم است جهت جلوگیری از استارت اتفاقی، یک کلید قطع کننده بر روی فن نصب گردد.

پس از راه اندازی هواکش صنعتی ، آچارکشی و تنظیم تسمه پروانه در دستور کار قرار می گیرد. همچنین لازم است از روان بودن حرکت تیغه های دمپر هواکش ، اطمینان حاصل شود.

از طرفی پوشاندن الکتروموتور ها می تواند دمای دستگاه را افزایش دهد و این امر موجب خرابی دستگاه و آتش سوزی احتمالی آن خواهد شد. لذا استفاده از هر گونه پوشش بر روی الکتروموتور فن تهویه صنعتی ، پیشنهاد نمی گردد.


فن تهویه صنعتی
فن تهویه صنعتی


سرویس و نگهداری هواکش صنعتی 

بازدید دوره ای هواکش صنعتی موجب تداوم عملکرد دستگاه می شود. البته لازم است دقت شود که تمامی خدمات مربوط به نگهداری و تعمیر فن تهویه صنعتی توسط افراد متخصص صورت پذیرد. 

همچنین برای کارکرد بدون صدا و روان بلبرینگ ها، لازم است حداقل هر ماه یک بار بررسی و گریس کاری شوند. برای این کار شلنگ پمپ گریس کاری به یاتاقان وصل شده و گریس پمپاژ می شود. این فرآیند برای هر دو بلبرینگ تکرار می گردد.

در صورتی که به هر دلیل پروانه از حالت بالانس خارج شود، دستگاه در حین کار دچار لرزش و تغییر صدا خواهد شد و در صورت ادامه کار در این حالت، علاوه بر وارد شدن فشار زیاد به الکتروموتور ، امکان شکسته شدن پروانه و خرابی بلبرینگ و تسمه وجود خواهد داشت. در صورت مشاهده چنین تغییری لازم است ضمن خاموش کردن دستگاه ، توسط سرویس کار مربوطه پروانه ها بالانس گردند.

تسمه های هواکش صنعتی نیز لازم است حداقل هر دو ماه یک بار بررسی شده و در صورت مشاهده پوسیدگی و یا خراش، تعویض گردند. همچنین هنگام بستن تسمه ها لازم است شلی و سفتی آن ها چک گردند؛ چرا که سفتی بیش از حد باعث اعمال نیروی اضافی به بلبرینگ ها و موتور شده و شلی بیش از حد باعث ایجاد سروصدا در سیستم می گردد.


فن صنعتی
فن صنعتی


قیمت نصب هواکش صنعتی

از عوامل موثر بر قیمت نصب هواکش صنعتی می توان به متراژ فضا اشاره کرد. به طوری که با افزایش ابعاد فضایی که هواکش تهویه آن را بر عهده دارد، قدرت مکش مورد نیاز بیش تر شده و به تبع قیمت فن نیز افزایش می یابد. نوع طراحی ، ضخامت و جنس ورق ، میزان سر و صدای تولیدی و نوع سیستم کنترل ، از دیگر عوامل موثر بر قیمت نصب هواکش صنعتی می باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

ایوب الهیاری

چرا میزان سر و صدای تولیدی از عوامل موثر بر قیمت نصب هواکش صنعتی است؟

عمران مدرن

سلام ایوب الهیاری عزیز، سر و صدا در هواکش‌های صنعتی نقش مهمی در تعیین قیمت نصب این دستگاه‌ها ایفا می‌کنه. معمولاً هواکش‌های با قدرت و سرعت بیشتر صدای بیشتری تولید می‌کنن که نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های مخصوص برای کاهش صدا و همچنین عوامل جدید در طراحی دارن. این امور باعث میشن که هزینه تولید و نصب هواکش‌های با کیفیت بالا افزایش پیدا کنه که در نهایت بر قیمت نهایی این دستگاه‌ها تاثیر میزاره.

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما