نصب هواکش خانگی

نصب هواکش خانگی

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب هواکش خانگی

فروشندهمحلشماره تماس
آروین فیدار کیان

آروین فیدار کیان

۳

location

تهران

phone

******۰۹۲۰۵

آوش

آوش

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب هواکش خانگی

نصب هواکش یا فن خانگی در فضاهای مختلف خانه نظیر دستشویی ، حمام ، آشپزخانه و ... موجب تهویه هوای محیط می گردد. به طوری که پروانه های هواکش های خانگی بر حسب نوع الکتروموتور آن ها، می توانند به صورت چپ گرد و راست گرد چرخش داشته و تهویه محیط را موجب شوند. به عبارتی هواکش های خانگی می توانند بر حسب نیاز، هوای محیط را به خارج از محیط و بالعکس انتقال دهند. 

کنترل فن خانگی نیز به صورت دستی و اتوماتیک صورت می پذیرد و بر حسب نوع برند آن، قابلیت هایی نظیر ایجاد برنامه زمانی برای کارکرد فن وجود دارد.

اولین گام جهت نصب این سیستم تهویه ، انتخاب هواکش خانگی با سایز مناسب است. فن‌ های خانگی عمدتا در سایز‌های ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ اینچ در بازار موجود می باشند که بر حسب قطر لوله خروجی و ابعاد محل قرار گیری، فن خانگی مناسب انتخاب می گردد. 


 نصب هواکش سقفی
نصب هواکش سقفی


در گام بعدی، محل نصب هواکش خانگی مشخص می شود. در برخی از آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی به جهت زیبایی و یا پوشاندن لوله ها و شبکه های سقفی ، از سقف کاذب استفاده می شود. در چنین مواردی استفاده از هواکش سقفی خانگی جهت زیبایی و تناسب بیش تر با دکوراسیون، پیشنهاد می گردد. گاهی نیز هواکش های خانگی بر روی دیوار نصب می شوند، اما به طور کلی هواکش های خانگی عمدتا دارای لوله مجزا برای خروج هوا هستند و در هر ساختمانی با هر شرایطی قابلیت نصب دارند. البته قبل از نصب به منظور کاهش سر و صدای اضافی لازم است لوله خروج هوا عایق بندی گردد. در صورتی که امکان تعبیه لوله خروج هوا وجود ندارد، می توان هواکش خانگی را بر روی پنجره نیز نصب نمود.

پس از تعیین محل مناسب جهت نصب هواکش خانگی ، فضای لازم برای قرار گیری آن به نحوی ایجاد می شود که از ابعاد هواکش تهیه شده بزرگ تر باشد، به گونه ای که هواکش بدون هیچ گونه فشاری در داخل فضای در نظر گرفته شده قرار گیرد. 


نصب هواکش خانگی
ایجاد فضای مورد نیاز برای نصب هواکش خانگی


در گام بعدی فن با رعایت نکات ایمنی در درون فضای ایجاد شده قرار می گیرد. از آن جایی که در طراحی هواکش خانگی ، الکتروموتور در قسمت بالای آن تعبیه شده است، لذا لازم است توجه شود که الکتروموتور در معرض نفوذ آب قرار نداشته باشد. 

همچنین در هنگام نصب هواکش دیواری لازم است توری هواکش با دیوار، در یک راستا قرار گیرند.

پس از این که فن در درون فضای ایجاد شده قرار داده شد، جهت تثبیت آن از فوم یا درزگیرهای پلاستیکی استفاده می شود. سپس در حالتی که فن بر روی دیوار نصب می گردد، از پیچ و رولپلاک برای اتصال آن به دیوار استفاده می شود. اما در صورتی که فن بر روی سقف نصب گردد، به سبب امکان لرزش بیش تر در هواکش های سقفی ، گزینه مناسب جهت جلوگیری از لرزش، نصب آن به وسیله پیچ های پروانه ای می باشد.

همچنین نحوه نصب هواکش خانگی باید به گونه ای باشد که پروانه ها تحت فشار قرار نگیرند. به عبارتی بین پروانه و قاب هواکش ، اصطکاکی وجود نداشته باشد.


نصب هواکش دیواری
نصب هواکش دیواری


در نهایت سیم کشی دستگاه توسط تکنسین برق در دستور کار قرار می گیرد. کابل خروجی از الکتروموتور دارای سه رشته سیم است که شامل سیم فاز ، نول و سیم اتصال به زمین می باشد. دو سیم فاز و نول ، برق دستگاه را تامین کرده و سیم ارث به زمین متصل می شود تا از وقوع برق گرفتگی جلوگیری شود.

اما سایر نکات که لازم است هنگام نصب هواکش خانگی مورد توجه قرار گیرد، به شرح ذیل می باشند.

  • در زمان راه اندازی لازم است از دستکش های محافظ برای جلوگیری از آسیب و جراحت و برق گرفتگی استفاده گردد.
  • پیشنهاد می شود که سیم اتصال به الکتروموتور از نظر آسیب دیدگی به دقت بررسی شده تا احتمال برق گرفتگی و دو فاز شدن کاهش یابد.
  • در زمان روشن بودن هواکش خانگی ، لازم است از تماس با دمپر ها خودداری شود.
  • پیشنهاد می شود برای جلوگیری از زنگ زدن پروانه های دستگاه ، از تماس آن با مایعات ضدعفونی کننده (فرمالین)، سود سوزآور و سایر مواد خورنده خودداری گردد.


هواکش دستشویی

هواکش دستشویی


تعمیر و نگهداری هواکش خانگی

توجه به تعمیر و نگهداری هواکش های خانگی موجب افزایش طول عمر دستگاه می گردد. به طوری که اگر هواکش خانگی در طول فصل سرما و یا بیش تر از ۶ ماه مورد استفاده قرار نگیرد، قبل از راه اندازی دستگاه لازم است پروانه ها تمیز شده و دمپر و تسمه آن سرویس گردند.


 اجزای هواکش خانگی
اجزای هواکش


سرویس دمپر هواکش خانگی

دمپر هواکش در طراحی های مختلف قابلیت تنظیم میزان و جهت جریان هوای فن را فراهم می سازد. لذا لازم است سرویس آن مورد توجه قرار گیرد. جهت سرویس دمپر هواکش خانگی ابتدا پیچ های متصل کننده صفحه بالایی هواکش به صفحه کناری آن باز می شوند. سپس با استفاده از یک وسیله نوک تیز فاصله ای مابین صفحه کناری هواکش خانگی و براکت ثابت دمپر ، ایجاد می شود تا براکت به درستی در محل خود قرار گیرد. در انتها نیز لازم است از قرار گرفتن دمپر در براکت متحرک ، اطمینان حاصل شود.


هواکش آشپزخانه
هواکش آشپزخانه


تنظیم تسمه هواکش خانگی

جهت تنظیم تسمه هواکش خانگی ابتدا لازم است که پیچ متصل کننده قسمت اصلی موتور به بدنه آن با آچار رینگی باز شود. سپس الکتروموتور متمایل به طرفین جا به جا می گردد، تا جایی که تسمه محکم شود و یا این که از تسمه سفت کن جهت تنظیم تسمه استفاده می شود.


قیمت نصب هواکش خانگی 

از عوامل موثر بر قیمت نصب هواکش خانگی می توان به متراژ فضا اشاره کرد. به طوری که با افزایش ابعاد فضایی که هواکش ، تهویه آن را بر عهده دارد، قدرت مکش مورد نیاز بیش تر شده و به تبع قیمت فن نیز افزایش می یابد. نوع طراحی ، ضخامت و جنس ورق ، میزان سر و صدای تولیدی و نوع سیستم کنترل ، از دیگر عوامل موثر بر قیمت نصب هواکش خانگی می باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دارا امینی

سلام نصب هواکش خانگی در مثلا آشپزخانه چطوری انجام میشه منظورم اینکه چطوری با هوای آزاد مرتبط میشه؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما