نصب فن کویل

نصب فن کویل

تعداد ارائه دهنده ها

۲۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب فن کویل

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
تهران پایپر

تهران پایپر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

پلاد

پلاد

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

تهویه کاران مهر جوان

تهویه کاران مهر جوان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

به فیکس

به فیکس

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۸

تهویه گستر راگا

تهویه گستر راگا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آسا تهویه سپند

آسا تهویه سپند

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

تهویه مهاجر

تهویه مهاجر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

تاسیسات مهر

تاسیسات مهر

۴

location

کرج

phone

******۰۹۳۵۳

آریان برودت

آریان برودت

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

هیوا صنعت

هیوا صنعت

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

احسان افروز

احسان افروز

۴

location

قم

phone

******۰۲۵۳۲

تاسیس کاران

تاسیس کاران

۴

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۷

تاسیسات علیزاده

تاسیسات علیزاده

۴

location

قم

phone

******۰۲۵۳۲

پارس کلین

پارس کلین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب فن کویل

امروزه از دستگاه های مختلفی در سیستم تهویه مطبوع انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود. نصب فن کویل یکی از به روزترین اقدامات در این زمینه است که شامل مبدل حرارتی و فن بوده و بدون نیاز به لوله کشی نیز انجام می شود. نصب فن کویل در ساختمان های اداری و تجاری کاربرد زیادی دارد. علاوه بر آن فن کویل با مکش هوای اطراف درجه حرارت محیط را تنظیم می کندو منبع تغذیه آن دیگ های مرکزی و چیلر می باشد. با توجه به امکان هماهنگی فن کویل با انواع ترموستات در قابلیت های متنوع، نحوه سیم کشی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه نصب انواع فن کویل سقفی ، دیواری ، زمینی و کاستی از دیگر مواردی بوده که محاسبه دقیق آن ها بسیار اهمیت دارد و در این مطلب به آن پرداخته می شود.

 

 

نصب فن کویل

 

قیمت نصب فن کویل 

محل نصب از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت نصب فن کویل محسوب می شود. همچنین قیمت نصب و اجرای سیستم تهویه متناسب با مدل و ابعاد دستگاه، نوع و طراحی لوله کشی فن کویل ، قدرت موتور و نوع عایق متفاوت است. با این حال با توجه به اهمیت دقت در نصب و طراحی فن کویل لازم است تا این کار توسط نصاب های حرفه ای و مجرب صورت گیرد، تا هزینه های جانبی ناشی از تعمیر و سرویس دستگاه حداقل شود.

راهنمای نصب فن کویل

با توجه به تنوع بالای فن کویل های موجود در بازار، توجه به نوع آن ها زمین ، دیواری ،سقفی و کاستی در زمان نصب بسیار مهم است. علاوه بر آن نوع فن کویل و محل قرارگیری آن در نحوه انتخاب آن تأثیرگذار است. به همین دلیل لازم است تا جزیئات مربوط به نصب مدل های مختلف فن کویل سقفی ، زمینی ، دیواری و کاستی مورد بررسی قرار گیرد. 

نحوه نصب فن کویل سقفی

طریقه نصب فن کویل سقفی متناسب با مدل های مختلف آن به صورت کانالی ، توکار و کاستی می باشد که با توجه به تفاوت در شکل و اندازه آن ها، جزئیات مربوط به نصب آن ها متفاوت است. در ادامه طریق نصب هر یک از این مدل ها و نکات مهم در هنگام نصب آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

فن کویل سقفی
جزئیات نصب فن کویل سقفی

 

مراحل نصب فن کویل سقفی مدل کاستی

نصب فن کویل کاستی در داخل سقف انجام می شود. این نوع فن کویل متناسب با جهت پخش هوا در فضا در مدل های یک طرفه، دو طرفه، سه و چهار طرفه قابل خریداری و نصب بوده که تعداد جهت ها متناسب با اندازه فضا و کاربری آن مشخص می شود. نصب فن کویل کاستی یک طرفه معمولا در کنار دیوار و یا پنجره انجام می شود تا هوا به سمت مشخصی هدایت شود. این در حالی است که فن کویل های چند طرفه در وسط فضا نصب می شوند. به دلیل حساسیت و شکنندگی، انجام مراحل نصب فن کویل سقفی کاستی بایستی به صورت لایه لایه و از لایه های با عمق بیشتر انجام گیرد. چرا که اگر بدنه و پنل به هم متصل باشند، قسمت های گران قیمت در معرض ضربه خواهند بود و در زمان نصب به دقت بالایی نیاز است.

نصب فن کویل دیواری

در نصب فن کویل دیواری توجه به اندازه و ارتفاع اتاق تأثیر به سزایی در انتخاب محل قرارگیری آن دارد. در این حالت نصب فن کویل در فاصله ۱۰ سانتی متری از دیوار انجام می شود. برد فن کویل دیواری در ارتفاع ۶ سانتی متری قرار داشته به همین دلیل عدم توجه به ارتفاع نصب فن کویل دیواری می تواند مشکل ساز باشد. چرا که در این حالت ارتفاع مناسبی از اتاق گرم و یا سرد نمی شود. توجه به محل پنجره و یا پرده در زمان نصب نیز اهمیت بالایی دارد، چرا که می تواند مانع پخش مناسب هوا شود.

فن کویل دیواری
طریقه نصب فن کویل دیواری

 

نصب فن کویل سقفی توکار

در نصب فن کویل سقفی توکار ، پنل دستگاه در داخل دیوار و در نزدیک ترین محل به سقف قرار می گیرد. لوله کشی و کانال کشی مناسب فن کویل سقفی می تواند در پخش هوا بسیار مؤثر باشد. علاوه بر آن با توجه به قرارگیری این مدل در داخل سقف کاذب، سرویس، تعمیر و نگه داری آن تا حدی دشوار است. بنابراین توجه و دقت لوله کشی ، سایزینگ و طریقه نصب فن کویل سقفی بسیار اهمیت دارد.

نحوه نصب فن کویل زمینی

نصب فن کویل زمین در مواردی کاربرد دارد که استفاده از مدل های دیگر به دلایلی متعددی چون استاندارد نبودن سقف کاذب، انجام می شود. با این حال یکی از معایب آن ها قرار گرفتن روی زمین و اشغال فضای اتاق است. با این حال با توجه به قرارگیری دستگاه در زمین به کف کاذب نیاز بوده و لازم است تا طراحی و اجرای لوله کشی فن کویل زمینی با دقت بالایی برای جلوگیری از بروز نشتی انجام شود.

 

نصب فن کویل زمینی

 

لوله کشی فن کویل 

پس از انتخاب و نصب انواع مختلف فن کویل ، نوبت به لوله کشی آب ورودی و خروجی می رسد. برای این کار لازم است تا لوله های ورودی و خروجی برای گردش آب به بویلر و یا چیلر ساختمان متصل شوند. توجه به نحوه لوله کشی مدل های مختلف فن کویل سقفی ، کاستی ، زمینی و دیواری در این مرحله برای جلوگیری از ایجاد نشتی و مشکلات جریان آب از اهمیت بالایی برخوردار است. لوله کشی فن کویل به دو صورت دو لوله و چهار لوله انجام می شود. با این حال در تمام این حالات اتصال لوله تخلیه همواره صورت می گیرد. 

لوله تخلیه

پس از نصب لوله های آب در فرآیند لوله کشی فن کویل نوبت به اتصال لوله تخلیه می رسد. پس از اتمام فرآیند تقطیر، آب موجود درون تشک می ریزد. این درپوش شامل لوله خروجی بوده و به تناسب مکان نصب فن کویل از یکی از آن ها استفاده می شود. استفاده از لوله های گالوانیزه و سبز در اجرای لوله کشی تخلیه فن کویل بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر آن توجه به شیب نصب لوله نیز اهمیت دارد؛ تا از سیفونی شدن آن جلوگیری شود. به منظور سنجش صحت عملکرد تشتک و لوله تخلیه درون تشتک، مقداری آب ریخته شده و عملکرد تخلیه بررسی می شود.

وجود یک فیلتر قابل تعویض یا قابل شستشو موجب می گردد تا از مسدود شدن و گرفتگی مسیر عبور هوای دستگاه توسط گرد و خاک  در حال گردش، جلوگیری شود. از طرفی با استفاده از این فیلتر ، از مقدار آلاینده هایی داخل فضا نیز کاسته می شود. لازم به ذکر است که عایق کردن تمامی نقاط لوله کشی فن کویل توسط عایق های پلیمری مانند پلی ارتان بسیار مهم است. توجه به تمامی این مراحل در نصب فن کویل بسیار می تواند هزینه های نگه داری از آن را کاهش دهد.

 

اجرای لوله کشی فن کویل

 

اجرای لوله کشی دو کاناله فن کویل

در لوله کشی دو کاناله فن کویل دو لوله برای مسیر وفت و برگشت آب سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت دستگاه متصل به فن کویل تعیین کننده کاربری آن است. به طوری که در فصل تابستان فن کویل به چیلر و در زمستان به دیگ بخار متصل می شود. اجرای این نوع لوله کشی فن کویل در مدل های مختلف برگشت مستقیم، معکوس و مختلط صورت می گیرد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

طراحی لوله کشی فن کویل برگشت مستقیم

در این حالت آبی که وارد لوله های برگشت می شود به صورت مستقیم به سمت موتورخانه باز می گردد. این نوع لوله کشی فن کویل از افت زیاد آب در مسیر جلوگیری کرده و برای دستگاه های حرارتی که با افت فشار مواجه هستند مناسب است.

طراحی لوله کشی فن کویل برگشت معکوس

این روش اجرای لوله کشی فن کویل برای سیستم های تهویه با افت فشار مساوی مناسب است. به طوری که حرکت آب خروجی سبب حرکت آب ورودی به سمت دستگاه می شود. با توجه به افت فشار برابر، آب جریان یافته با سایزینگ لوله کشی فن کویل متناسب است.

طراحی لوله کشی فن کویل برگشت مختلط

قسمتی از لوله کشی برگشتی فن کویل در این حالت به صورت مستقیم و قسمت دیگر به صورت معکوس انجام می شود. 

 

اجرای لوله کشی چهار کاناله فن کویل

در لوله کشی چهار کاناله نصب فن کویل مسیر رفت و برگشت آب سرد و گرم به صورت مجزا است. در واقع مسیر رفت و برگشت هر کویل سرمایشی و گرمایشی به صورت مجزا خواهد بود. از مزایای این مدل می توان به کنترل سرعت در سه حالت تند، کند و متوسط، تأمین همزمان سرمایش و گرمایش، امکان شخصی سازی، بازدهی و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. با این حالت قیمت نصب فن کویل چهار کاناله به دلیل داشتن لوله های بیشتر و نیاز به کالیبراسیون بیشتر است. بنابراین سایزینگ لوله کشی فن کویل در این حالت بسیار اهمیت دارد.

 

طراحی لوله کشی فن کویل

 

نحوه سیم کشی ترموستات فن کویل

همانطور که گفته شد امروزه نصب فن کویل در انواع ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی بسیار مود توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر با پیشرفت مفهوم هوشمند سازی در زندگی روزانه افراد، سوال هایی در این زمینه مطرح می شود:

  • کدام یک از سیستم های سرمایشی و گرمایشی با خانه هوشمند قابل تطبیق تر هستند؟
  • استفاده از ترموستات هوشمند برای کدام یک از سیستم های سرمایشی و گرمایشی کاربرد دارد؟
  • نحوه سیم کشی ترموستات فن کویل چه تأثیری بر این ماجرا دارد؟

در پاسخ باید گفت، نصب فن کویل به عنوان سیستم تهویه مطبوع در انواع ساختمان ها با سیستم خانه هوشمند بسیار همخوانی دارد. با این حال آن چه که در این زمینه اهمیت می یابد نحوه سیم کشی ترموستات فن کویل است. ترموستات ها در مدل های مختلف با قابلیت های متنوع قابل خریداری هستند و این امکان را در اختیار کاربرها قرار می دهند تا با تعریف سناریوهای مخالف به دمای مطلوب خود دست یابند.

نحوه سیم کشی ترموستات فن کویل

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

مهرشاد رازی

سلام نصب فن کویل در چه قسمتی از ساختمون باشه بهتره و کارایی بالاتری داره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما