نصب دزدگیر اماکن

نصب دزدگیر اماکن

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب دزدگیر اماکن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب دزدگیر اماکن

امروزه نصب دزدگیر اماکن نقش انکار ناپذیری در کاهش سرقت و جلوگیری از جرائم مربوطه در خانه های شخصی و سازمانی دارد. به طوری که دزدگیر منزل به عنوان یکی از مهم ترین محصولات حفاظتی در ساختمان با تشخیص تردد های غیر مجاز و اعلام آن می تواند امنیت ساختمان را ارتقا بخشد. این اعلام می تواند از طریق پخش صدای آژیر در محیط و گرفتن تماس با کاربران مجاز صورت پذیرد. 

 

 

نحوه نصب دزدگیر اماکن

برای نصب دزدگیر اماکن لازم است بخش های مختلف به طور مناسب و توسط افراد متخصص در ساختمان نصب شده و به پنل مرکزی دزدگیر متصل شوند که مراحل آن در ادامه تشریح می گردد.

 

پنل مرکزی در نصب دزدگیر 

در اولین گام از نصب دزدگیر اماکن لازم است جانمایی پنل مرکزی در ساختمان انجام شود. سپس یک سیم از برق شهری به ورودی ۲۲۰ ولت ترانس دزدگیر متصل می گردد. در نهایت بعد از اتصال برق به دستگاه ، در صورتی که سیستم به باطری اضطراری مجهز باشد، باتری پشتیبان بر روی دستگاه قرار داده می شود.

 

نصب دزدگیر اماکن
نصب چشمی دزدگیر

 

نصب چشمی دزدگیر

برای ایجاد حداکثر امنیت و همچنین برای جلوگیری از ایجاد هشدار های کاذب، لازم است محل قرارگیری چشمی در نصب دزدگیر اماکن به دقت انتخاب شود. بنابر این لازم است از نصب چشمی دزدگیر بر روی دیوار کاذب و یا ستون های با استحکام کم اماکن که موجب لرزش می شود، اجتناب شود چراکه که باعث تحریک و آلارم بی دلیل می شود. 

پرواز حشرات و پرندگان باعث تحریک سیستم دزدگیر منزل می شود. عبور موش ها نیز باعث به صدا در آمدن آلارم می شود. لذا لازم است نصب چشمی دزدگیر اماکن در محل تردد حیوانات انجام نشود. همچنین نصب چشمی دزدگیر در کنار تلفن کننده های سیم کارتی به دلیل وجود سیگنال های رادیویی ما بین دستگاه تلفن کننده سیم کارتی و شبکه مخابرات خانه، ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد سنسور شود. توجه به زاویه دید چشمی، تنظیم دقیق و ۹۰ درجه ای برای داشتن بهترین سطح پوشش دهی لازم است.

لازم به ذکر است که سیم کشی در نصب دزدگیر اماکن مهم ترین قسمت می باشد. نصب بخش تغذیه و فرمان چشمی های دزدگیر به ترتیب بایستی به صورت موازی و سری سیم کشی شود. برای این کار از ترمینال AUX برای سیم کشی تغذیه و از زون ها برای سیم کشی فرمان چشمی ها استفاده می شود. دقت شود که در سیم کشی چشمی ها جهت مثبت و منفی سیم تغذیه به درستی متصل گردد. 

 

بلندگو در نصب دزدگیر اماکن 

برای نصب بلندگو دزدگیر منزل کافی است که سیم های خروجی از بدنه بلندگو با رعایت جهت مثبت و منفی به ترمینال مربوطه متصل گردد.

 

پدال در نصب دزدگیر اماکن

پدال ها از جمله ادوات مکانیکی در نصب دزدگیر منزل هستند که به صورت دستی به سیستم فرمان می دهند و اساس کار آن بر مبنای فشردن پایه متحرک است. روش نصب پدال دزدگیر اماکن به این صورت است که یک سیم از سه سیم خروجی پدال به عنوان سیم مشترک و دو سیم دیگر برای خروجی زون استفاده می شود. به طوری که خروجی پدال و ورودی دزدگیر به هم متصل می شوند. 

 

نصب دزدگیر
پدال در نصب دزدگیر اماکن

 

سنسور مگنت در نصب دزدگیر اماکن

نصب سنسور مگنت دزگیر اماکن  به صورت بی سیم یا با سیم در بین درب ها و پنجره ها انجام می شود. نصب این تجهیز بسیار ساده بوده و صرفا لازم است دو رشته سیم آن به یکی از زون های دزدگیر منزل متصل گردد.

 

نصب دزدگیر منزل
نصب مگنت دزدگیر اماکن

 

شوک سنسور در نصب دزدگیر اماکن

برای نصب شوک سنسور از چهار رشته سیم استفاده می شود. به طوری که که از دو رشته آن برای سیم کشی تغذیه و از دو رشته دیگر آن برای سیم کشی فرمان استفاده می شود.

 

طریقه نصب مگنت با سیم دزدگیر
شوک سنسور در نصب دزدگیر اماکن

 

سیستم هشدار در نصب دزدگیر اماکن

سیستم هشدار در نصب دزدگیر اماکن به دو صورت آژیر و تلفن کننده  انجام می شود. سیستم آژیر دارای بلندگوهای مخصوص بوده که در زمان وقوع جرم زنگ هشدار را پخش می کند.

دزدگیرهای تلفن کننده در دو نوع ثابت و سیم کارتی مورد استفاده قرار می گیرند. نصب دزدگیر اماکن ثابت بدین صورت است که  سیستم به خط ثابت تلفن متصل می شود. این در حالی است که در تلفن کننده سیم کارتی یک سیم کارت بر روی پنل دزدگیر قرار می گیرد.

 

راه اندازی نرم افزاری

راه اندازی نرم افزاری هر برند در نصب دزدگیر اماکن با برند دیگر ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی برای راه اندازی سیستم ، شماره تلفن مدیریت، شماره تماس تلفنی و پیامک در پنل وارد می شود. 

 

بررسی عملکرد در نصب دزدگیر

در نهایت پس از نصب بخش های مختلف دزدگیر منزل ، لازم است که تک تک سنسور ها با در نظر گرفتن زاویه دید مورد نظر تست شوند. همچنین لازم است جهت کنترل سیستم اعلام ، آژیر به صورت عمدی تا زمان اطلاع رسانی و عملیات ارسال پیامک و تلفن قطع نگردد.

 

نصب چشمی دزدگیر
پنل لمسی در نصب دزدگیر منزل

 

عیب یابی دزدگیر اماکن

در نصب دزدگیر اماکن جهت اطمینان از کارکرد صحیح سیستم در زمان حادثه ، لازم است زمان و نحوه تعمیر و نگه داری آن مورد توجه قرار گیرد. چرا که اگر خرابی دزدگیر منزل در زمان نامناسب مانند عدم حضور ساکنین رخ دهد، می تواند احتمال سرقت را افزایش دهد. بنابراین لازم است به طور دوره ای هر یک ماه یک بار و یا قبل از رفتن به مسافرت یا عدم حضور برای مدت طولانی کنترل شود. اما از عمده مشکلات در نصب دزدگیر منزل می توان به قطعی منبع برق و یا وقوع اتصالی اشاره کرد.

 

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر
کنترل سیستم امنیتی خانه با تلفن هوشمند

 

هزینه نصب دزدگیر اماکن

نصب دزدگیر اماکن از سری اقدامات بسیار مهم برای افزایش ایمنی ساختمان است.  نوع، کیفیت، برند و تعداد تجهیزات استفاده شده در زمان نصب مانند چشمی، نوع تلفن کننده، پنل مرکزی و سایر متغیر ها می تواند تأثیر به سزایی در تعیین هزینه نصب دزدگیر اماکن داشته باشد. لازم به ذکر است که با توجه به حساسیت بالای این کار لاز است تا توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما