رمپ برقی

رمپ برقی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت رمپ برقی یا پیاده روی متحرک با توجه محدوده پروژه و بار ترافیکی مورد انتظار متغیر است. وجود یا عدم وجود سیستم کنترل انرژی و همچنین نوع سیستم استفاده شده، از دیگر عوامل موثر بر قیمت رمپ متحرک ویلچر می باشد. برای برآورد قیمت ، نیاز به محاسبه طول رمپ برقی می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

related-0نصب آسانسور
homelift_banner

رمپ برقی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

رمپ برقی (پیاده رو متحرک)

رمپ برقی و یا پیاده رو متحرک در واقع وسیله ای است که توسط آن در سطوح هم تراز و یا سطوحی که اختلاف ارتفاع کمی داشته باشند، جابجایی و یا پیاده روی صورت می گیرد. از آن جا که قیمت رمپ برقی زیاد می باشد، لازم است فروش و نصب پیاده روی متحرک با رعایت ضوابط اجرایی و به نحو مطلوب صورت پذیرد. رمپ برقی برای نخستین بار در سال ۱۸۹۳ در نمایشگاه شیکاگو و سپس در سال ۱۹۰۰ در نمایشگاه جهانی پاریس به ‌کار گرفته شد. در این طرح پنج پیاده رو متحرک به‌ شکل نوارهای بسته ارائه گردید. به طوری که نوار خارجی رمپ برقی با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت در حرکت است. از آن جایی که این سرعت معمولی شخصی است که پیاده راه می ‌رود، لذا گام گذاشتن بر روی نوار پله برقی صاف (رمپ متحرک) ، به آسانی صورت می پذیرد.

رمپ برقی
رمپ برقی

قیمت رمپ برقی

قیمت فروش رمپ متحرک برقی با توجه محدوده پروژه و بار ترافیکی مورد انتظار متغیر است. وجود یا عدم وجود سیستم کنترل انرژی و همچنین نوع سیستم استفاده شده، از دیگر عوامل موثر بر قیمت رمپ برقی می باشد. برای برآورد قیمت رمپ متحرک معلولین ، نیاز به محاسبه طول رمپ برقی می باشد. زیرا ابعاد و تجهیزات مورد نیاز برای نصب آن، بر قیمت رمپ برقی تاثیرگذار است.

قیمت رمپ متحرک ویلچر

رمپ متحرک ویلچر یکی نمونه های بسیار پر کاربرد پیاده رو های متحرک برای معلولین است. به طوری که با قرارگیری ویلچر معلولین بر روی رمپ متحرک ، حرکت به صورت اتوماتیک و کاملا خودکار صورت می گیرد. قیمت رمپ متحرک ویلچر به عواملی از قبیل محاسبه طول رمپ ، شیب رمپ و غیره بستگی دارد.

پیاده روی متحرک

در کنار نوار اول پیاده وری متحرک و به سمت داخل آن، نوار دوم با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت می باشد. از آن جایی که سرعت نسبی نوار دوم پیاده رو متحرک ، نسبت به نوار اول ۵ کیلومتر بر ساعت است، لذا مشکلی برای جابجایی مسافران ایجاد نمی کند. نوار های دیگر نیز دارای اختلاف سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت با نوار مجاور می باشند. در اواسط مسیر حرکت مسافر بر روی نوارها برعکس شده به طوری که به راحتی تخلیه مسافر صورت می پذیرد. موارد استفاده از پیاده رو متحرک عبارتند از:

  • معابر عمومی
  • بلوارهای طولانی
  • مرتبط کننده در پایانه ها، فرودگاها، متروها و اماکن تجاری
  • جهت دسترسی به پارکینگ ها
رمپ متحرک ویلچر معلولین
رمپ متحرک ویلچر معلولین

انواع رمپ برقی برحسب مسیر

فروش انواع رمپ پیاده رو متحرک برحسب مسیر مورد نظر به دو صورت رمپ برقی با مسیر مستقل ، رمپ برقی با مسیر دو گانه (رفت و برگشتی) انجام می گیرد که در ادامه توضیح داده می شوند.

رمپ برقی مستقل

در سیستم پیاده رو متحرک با مسیر مستقل، هر یک از مسیر های رفت یا برگشت به صورت مستقل از یکدیگر بکار گرفته می شوند. در واقع هر یک از مسیرهای رمپ برقی پیاده روی متحرک مستقل دارای موتورخانه، چاهک، صفحه های متحرک حمل بار، دستگیره متحرک، اسکلت، سنسورهای کنترل و بخش های دیگر می باشند.

رمپ برقی رفت و برگشتی

در سیستم پیاده روی متحرک با مسیر دوگانه، صفحات متحرک حامل بار، یک سیم بکسل بسته دایره وار را تشکیل می دهند و به صورت مدار بسته در حال حرکت و چرخش مداوم می باشند.

 

پیاده رو متحرک
شیب رمپ برقی

 

محاسبه طول و شیب رمپ برقی

حین طراحی و نصب رمپ برقی مطابق استاندارد EN-115، نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، عبارتند از:

  • حداکثر شیب رمپ برقی پیاده روی متحرک ۱۲ درجه است.
  • میزان سرعت تعریف شده پیاده رو متحرک، حداکثر ۰/۷۵ متر بر ثانیه می باشد. در برخی از شرایط خاص سرعت پیاده رو متحرک می تواند به ۰/۹ متر بر ثانیه نیز افزایش پیدا کند که در این صورت عرض رمپ کمتر از ۱/۱۰ متر در نظر گرفته می شود.
  • در صورتی که شیب رمپ برقی پیاده رو متحرک با سطح، بیشتر از ۶ درجه باشد، پیاده رو متحرکی که در آن سطح اجرا شده است، لازم است حداقل ۰/۴ متر را با زاویه ای کمتر از ۶ درجه طی نماید. همچنین در صورتی که سرعت حرکت پیاده روی متحرک ۰/۹ متر بر ثانیه باشد، این فاصله به ۱/۶ متر افزایش پیدا می کند.
  • اما نوع دیگری از رمپ برقی دارای سرعت متغیر می باشد، به طوری که در زمان ورود سرعت آن افزایش پیدا کرده و پس از ترک دستگاه، مجددا سرعت کاهش می یابد.
  • در رمپ برقی طویل، به منظور جلوگیری از سقوط صندلی چرخدار، لازم است که شیب رمپ برقی در یک درجه مطلوب باشد. برای رمپ هایی که طول آن ها کمتر از ۵ متر است، توصیه می شود که حداکثر شیب رمپ برقی برای استفاده صندلی چرخدار، ۸ درصد درنظر گرفته شود.
قیمت رمپ برقی
رمپ متحرک فرودگاهی

پالت رمپ برقی

در پیاده رو متحرک به جای استپ از پلیت اجدار استفاده می شود که به آن ها پالت می گویند. مانند استپ در پله برقی این قطعه اهمیت زیادی در حرکت و جابجایی مسافران دارد. جنس این پالت ها گاها از فولاد بوده اما امروزه به دلیل خاصیت ضد زنگ زدگی، ضد خوردگی و وزن کم، از آلومینیوم که به صورت تزریق تحت فشار تهیه می شود، استفاده می گردد.

استاندارد پالت پیاده رو متحرک

  • پالت لازم است، دارای شیارهایی در جهت حرکت پیاده رو متحرک باشد.
  • پهنای شیارهای پالت لازم است، حداقل ۴/۵ میلی متر و حداکثر ۷ میلی متر در نظر گرفته شود.
  • عمق شیارهای پالت نباید کمتر از ۵ میلی متر در نظر گرفته شود.
  • پالت لازم است، با نیروی حداکثر ۷۵۰۰ و حداقل ۳۰۰ نیوتون از نظر انحراف آزمایش گردد.
  • پهنای لبه دندانه های پالت لازم است، حداقل ۴/۵ و حداکثر ۸ میلی متر در نظر گرفته شود.
  • محل اتصال پالت ها لازم است، سطح پیوسته و بدون شکستگی باشد.

 

پیاده روی متحرک
پیاده رو متحرک شیبدار

 

مزایای پیاده روی متحرک

  • دارای ضریب امنیتی نسبتا بالا
  • صرفه جویی در انرژی
  • هزینه نگهداری پایین
  • مناسب برای افراد سالخورده و کودکان

پله برقی صاف

رمپ برقی نمونه یک پله برقی صاف است که در آن پله‌ های بازگشتی در زیر پله ‌های بالاتر، پنهان می شوند. وزن پله‌ های پنهان با وزن پله‌ های آشکار برابر می باشد. بنابراین موتور پله برقی صاف لازم است، تنها وزن افراد بر روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل نماید. رمپ برقی با مکانیزم کارکردی مشابه پله برقی اما با سطحی صاف و بدون پله می باشد. همچنین موتور پیاده رو متحرک ضعیف تر است.

رمپ برقی و مصرف انرژی

سازندگان تجهیزات پیاده روی متحرک سعی در استفاده از بهترین مکانیزم ها در جهت صرفه جویی انرژی دارند. از مکانیزم های مرسوم در جهت صرفه جویی در مصرف انرژی رمپ برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم Stop/Go

این سیستم دارای راداری است که در زمان تشخیص حضور مسافر در ورودی محدوده تعریف شده، دستور حرکت نرمال را به پیاده رو متحرک می دهد. همچنین در هنگامی که مسافر بر روی رمپ برقی حضور نداشته باشد، پس از گذشت زمان معین، سیستم خاموش می گردد.

  • سیستم مدیریت سرعت

در سیستم مدیریت سرعت حرکت رمپ برقی ، زمانی که مسافر بر روی پیاده رو متحرک حضور ندارد، سیستم از توان موتور کمتری استفاده می نماید. بنابراین سرعت آن کاهش می یابد. اما در هنگام تشخیص حضور مسافر، سیستم رمپ متحرک اقدام به افزایش تدریجی سرعت نموده تا نهایتا به سرعت اسمی تعریف شده برسد.

فروش رمپ متحرک
سهولت استفاده از رمپ برقی
  • سیستم ترکیبی

در سیستم های ترکیبی رمپ برقی از دو حالت Stop/Go و سیستم مدیریت سرعت حرکت استفاده می گردد. در زمان عدم حضور مسافر ابتدا سرعت کاهش یافته و پس از گذشت مدت معین به شرطی که مسافری از رمپ برقی استفاده نکرده باشد، سیستم خاموش می شود و با حضور مجدد مسافر در محدوده قابل تشخیص، مجددا شروع به حرکت خواهد نمود. علاوه بر آن، در سیستم ترکیبی پیاده روی از دو مکانیزم سنسور نوری و سیستم راداری به صورت همزمان استفاده می گردد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما