نصب دیوارپوش چوبی

نصب دیوارپوش چوبی

تعداد ارائه دهنده ها

۹ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

نصب دیوار پوش چوبی با بهترین کیفیت و قیمتی به صرفه از جمله خدمات شرکت عمران مدرن است. قیمت اجرای دیوارپوش چوبی به عواملی همچون قیمت و نوع چوب مصرفی، مساحت دیوار، مهارت و دقت استادکار نصاب و ... وابسته است. عمران مدرن بهترین خدمات نصب دیوارپوش چوبی با مناسب ترین قیمت ها ارائه می دهد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

renov_banner

نصب دیوار پوش چوبی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
تک بلوط

تک بلوط

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

ویستا آفرند

ویستا آفرند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

پارتیشن دکوتاپ

پارتیشن دکوتاپ

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ویرا معماری

ویرا معماری

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

گروه ساختمانی سیمرغ

گروه ساختمانی سیمرغ

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

چوبکده

چوبکده

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

ویرا ترموود

ویرا ترموود

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

فوم پاسارگاد

فوم پاسارگاد

۳

location

مشهد

phone

******۰۵۱۳۷

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب دیوارپوش چوبی

نصب دیوارپوش چوبی یکی از روش های رایج تغییر دکوراسیون دیوار در ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی است. نصب دیوارپوش چوبی بسیار سریع انجام می شود و دردسر زیادی برای نصب ندارد. البته باید این نکته را در نظر داشت که زیرسازی مناسبی برای نصب دیوارپوش چوبی نیاز است. نصب دیوارپوش چوبی در تمام مناطق ایران امکان پذیر است و به شرایط آب و هوایی بستگی ندارد، اما در عین سادگی نصب و سرعت اجرا، نسبت به انواع دیگر دیوارپوش گران تر است. اجرای دیوار پوش چوبی ابه کمک قطعه های چوب طبیعی یا مصنوعی با ابعاد و اندازه های مختلف و رنگ های متنوع انجام می شود.

 

انواع دیوارپوش چوبی
تاثیر نصب پانل های چوبی در زیبایی فضای منزل

 

قیمت اجرای دیوارپوش چوبی

قیمت اجرای دیوارپوش چوبی به عوامل مختلفی وابسته است. چوب در کل کالای گرانی است و نصب دیوارپوش چوبی بیشتر در محیط های اداری ، تجاری و محل های پر تردد انجام می شود.

 

طراحی دیوارپوش چوبی برای رستوران

 

اگر از دیوارپوش چوبی در محیط مسکونی استفاده شود، بهتر است یک دیوار تماما پوشیده نشود و نصب دیوارپوش چوبی بیشتر در بخش هایی از دیوار باشد که در معرض دید هستند.

 

نصب دیوارپوش چوبی در فروشگاه ها

 

آن چه در تعیین قیمت نصب دیوار پوش چوبی موثر است اول مساحت دیوار یا سقفی است که قرار است توسط دیوار پوش پوشانده شود. مساحت دیوار به صورت ضرب طول در ارتفاع دیوار و مساحت سقف حاصل ضرب طول در عرض سقف است.

 

انواع دیوارپوش چوبی
اجرای دیوارپوش چوبی تا نیمه دیوار

 

مورد دوم جنس دیوار پوش چوبی است. دیوارپوش چوبی انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع چوب ، قیمت های متفاوتی دارند. گران ترین نوع دیوارپوش چوبی با چوب طبیعی تهیه می شود و ارزان ترین و ناخالص ترین نوع نصب دیوارپوش چوبی با چوب مصنوعی است.

 

نصب دیوارپوش چوبی
اجرای دیوارپوش چوبی در طرح های مختلف

 

دستمزد نصب دیوارپوش چوبی را نیز باید در نظر داشت. بسته به جزئیات اجرا و مهارت اجرای پیمانکار بازه های مختلفی از هزینه نصب وجود دارد. 

 

پنل های عمودی دیوارپوش چوبی

 

نصب دیوارپوش چوبی به زیرسازی قوی نیاز دارد. سطح زیر کار باید کاملا صاف و بدون برجستگی یا برآمدگی باشد. بنابراین وضعیت دیوار ، مراحل زیر سازی و ابزار مورد نیاز در تعیین هزینه ی نصب دیوارپوش چوبی موثر است.

 

نصب دیوارپوش چوبی
اجرای دیوارپوش های چوبی در سالن های اجتماعات

 

اجرای دیوارپوش چوبی

در اجرای دیوارپوش چوبی از دو روش استفاده می شود: نصب دیوارپوش چوبی با روش مستقیم و نصب دیوارپوش چوبی با زیرساز سازه فلزی. در ادامه به توضیح بیشتر درباره این دو روش می پردازیم.

 

نصب دیوارپوش چوبی
نصب دیوارپوش چوبی با روش مستقیم اجرا روی دیوار با میخ کوبی

 

در ابتدای اجرای دیواپوش چوبی ، باید مساحت دیوار اندازه گیری شود. اگر دیوار قناسی یا فرم های غیر معمول داشته باشد، دقت در اندازه گیری باید بیشتر شود. دومین گام نصب قرنیز است. قبل از هر اقدامی ضروری است که قرنیز ها پایین دیوار نصب شوند. قرنیز می تواند از جنس های مختلفی مثل ام دی اف ، چوب و ... باشد.

 

نصب دیوارپوش چوبی
نصب قرنیز های چوبی پایین دیوار 

 

مرحله آخر، نصب دیوارپوش چوبی است. همانطور که پیش تر اشاره شد دو روش کلی برای این کار وجود دارد. روش اول برای مواردی کاربرد دارد که سطح دیوار نیاز به آماده سازی ویژه ای ندارد و با یک زیرسازی ساده، سطح، آماده اجرای دیوارپوش چوبی می شود. ابزار مورد استفاده در این روش میخ کوب و چسب است. روش دوم برای دیوارهایی به کار می رود که سطح نیاز به مراحل زیادی از زیرسازی دارد. سازه زیرساز فلزی به جهت تراز کردن سطح استفاده می شود و با فاصله مشخصی نسبت به دیوار نصب می شود و بین دیوار و سازه خالی می ماند. این فضای خالی تا حدودی نقش عایق حرارتی و عایق صوتی را ایفا می کند.

 

نصب دیوارپوش چوبی
نصب دیوارپوش چوبی با کمک زیرسازی سازه فلزی

 

انواع دیوارپوش چوبی

انواع نصب دیوارپوش چوبی در طرح ها و جنس های مختلفی انجام می شود. بیشتر دیوارپوش های چوبی که در بازار برای مشتری ها عرضه می شوند از جنس چوب مصنوعی بوده و نسبت به انواع چوب طبیعی ارزان تر هستند، با این حال نسبت به جنس های دیگر دیوارپوش ها، قیمت بالاتری دارند.

 

انواع دیوارپوش چوبی
نصب و اجرای دیوارپوش چوبی در انواع مدل ها و طرحهای برجسته 

 

نصب دیوار پوش چوبی  Wainscoting 

Wainscot نوعی از دیوارپوش چوبی است که بسیار محبوب است و اولین بار در انگلستان شهرت پیدا کرده، این دیوارپوش از نوع کلاسیک بوده و استفاده از آن در محیط مسکونی رایج است.

 

نصب دیوارپوش چوبی
دیوارپوش چوبی اجرا شده در کافه و رستوران

 

بهترین مکان ها برای نصب دیوار پوش چوبی Wainscoting ، فضای پذیرایی، ناهارخوری و اتاق خواب ها است. این دیوارپوش پنل های مستقلی دارد که کنار هم قرار گرفته و در نیمه پایین دیوار اجرا می شود.

 

اجرای دیوارپوش های چوبی منحنی

 

اجرای پنل های دیواری چوبی

پنل های دیواری چوبی ارتفاع بیشتری دارند و معمولا تا سقف را می پوشانند. پنل های دیواری چوبی خود انواع دیگری دارند که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

 

پنل های دیوارپوش چوبی
پنل های دیواری چوبی

 

اجرای پنل های تخته ای چوبی

یکی از رایج ترین انواع نصب دیوارپوش چوبی است که به صورت تخته هایی است که دیوار را با پنل های عمودی یا افقی می پوشاند. استفاده از رنگ های پوششی و یا رنگ های مخصوص چوب روی این پنل ها امکان پذیر می باشد.

 

استفاده از دیوارپوش چوبی در رستوران ها 

 

اجرای تایل های الگودار چوبی

این نوع دیوارپوش های چوبی در انواع شکل ها مثل مستطیل، شش ضلعی یا مربع تولید می شود.

 

انواع دیوارپوش چوبی
انواع دیوارپوش های چوبی

 

نصب دیوارپوش چوبی دیوارکوب

ابعاد پنل های دیوار کوب ورقه ای بسیار بزرگ است و در نتیجه نصب آن راحت تر است.

 

انواع طرح های پنل های چوبی دیواری

 

نصب دیوارپوش چوبی timber panelling

نوعی از پنل های چوبی هستند که به صورت قطعه هایی با ابعاد باریک تر برش داده شده و پنل سرتاسری دیوار را تشکیل می دهند. در انواع رنگ ها تولید می شوند و محدودیتی در نصب دیوارپوش چوبی با این نوع پنل ها وجود ندارد.

 

نصب دیوارپوش چوبی
نصب دیوارپوش چوبی در محیط های اداری و آموزشی

 

نصب دیوارپوش چوبی سه بعدی

نصب دیوارپوش چوبی سه بعدی سطحی سه بعدی و برجسته ایجاد می کند و تنوع زیادی در طراحی و بافت دارد. با رنگ های اکریلیک می توان دیوارپوش های چوبی سه بعدی را به صورت مات یا براق رنگ آمیزی کرد.

 

دیوارپوش چوبی سه بعدی
ترکیب دیوارپوش چوبی سه بعدی و نورپردازی توکار

 

امکان اجرای نورپردازی به صورت توکار برای دیوارپوش های چوبی وجود دارد. این نوع نورپردازی ها بیشتر در فضای نشیمن خانه های مسکونی و هم چنین در فضای محوطه قابلیت اجرا دارند.

 

نصب دیوارپوش چوبی
پوشش دیواره های منحنی با پنل های چوبی

 

نصب دیوارپوش چوبی طبیعی

نصب دیوارپوش چوبی طبیعی همان طور که از نامش پیداست از چوب طبیعی درختانی مثل بلوط ، راش ، ملچ و کاج تهیه می شود.

 

اجرای دیوارپوش چوبی
دیوارپوش چوبی اتاق خواب

 

قیمت اجرای دیوارپوش چوب طبیعی بسته به نوع و جنس چوب به کار رفته در آن متفاوت است. به عنوان مثال چوب ملچ در درجه کیفی الف قرار دارد و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد. در کل قیمت دیوارپوش چوب طبیعی نسبت به دیگر انواع دیوارپوش چوبی بیشتر است.

 

دیوارپوش چوب طبیعی
نصب دیوارپوش چوبی با چوب طبیعی

 

مزایای نصب دیوارپوش چوبی

از جمله مزایای نصب دیوارپوش چوبی می توان به تنوع در متریال و طرح ها و رنگ های آن اشاره کرد. همچنین نصب دیوارپوش چوبی حس طبیعی بودن و گرمای خاصی به محیط داخلی منازل می بخشد.

 

نصب دیوارپوش چوبی
نصب دیوارپوش چوبی سه بعدی

 

اگر چه قیمت اجرای دیوارپوش چوبی کمی بالا است ولی ماندگاری بالایی دارد و در مدت زمان طولانی پس از نصب، تغییر زیادی نمی کند و هر زمان دچار آسیب دیدگی و تغییر رنگ شود می توان دوباره آن را ترمیم و یا رنگ آمیزی کرد.

 

دیوارپوش چوبی
استفاده از دیوارپوش چوبی در کافه

 

دیوارپوش چوبی خاصیت عایق حرارتی و صوتی دارد و نصب دیوارپوش چوبی روی دیوار های داخلی منازل انتقال صدا بین اتاق ها را به حداقل می رساند. هم چنین دیوارپوش چوبی در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد و به علت پوشش خاصی که دارد در برابر اشعه خورشید دچار پوسیدگی نشده و مقاومت بالایی در این مورد دارد.

 

اجرای دیوارپوش چوبی در انواع جنس ها

 

معایب نصب دیوارپوش چوبی

نصب دیوارپوش چوبی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. البته مزایا به خوبی می توانند معایب آن را پوشش دهند. یکی از معایب دیوارپوش چوبی مقاومت پایین آن در برابر رطوبت می باشد و به همین دلیل توصیه می شود تا نصب دیوارپوش چوبی در محل های مرطوب انجام نشود. 

 

نصب دیوارپوش چوبی
استفاده نا به جا از دیوارپوش چوبی در مجاورت رطوبت

 

یکی دیگر از معایب نصب دیوارپوش چوبی حساسیت آن به حرارت است. ماده اولیه تمام دیوارپوش های چوبی از چوب طبیعی است و همان طور که مشخص است چوب طبیعی قابلیت اشتعال پذیری دارد. بنابراین نصب دیوارپوش چوبی نباید در نزدیکی محل آتش یا حرارت مستقیم باشد زیرا ممکن است تغییر شکل دهد.

 

نصب دیوارپوش چوبی
اجرای دیوارچوش چوبی در فرم های متنوع

 

کاربرد دیوارپوش چوبی

نصب دیوارپوش چوبی در اکثر فضاها با کاربری های مختلف امکان پذیر است. مکان هایی مثل دیوار شومینه، دیوار پذیرایی، اتاق خواب ها، روی ستون ها و همین طور محیط های اداری و شرکت ها برای نصب دیوارپوش چوبی بهترین گزینه ها هستند.

 

نصب دیوارپوش چوبی
استفاده از دیوارپوش چوبی در محیط های اداری

 

همانطور که پیش تر گفته شد، رستوارن ها، کافه ها، فضاهای خدماتی مانند کلینیک ها ، ادارات و شرکت ها از جمله فضاهایی هستند که می توانند برای پوشش دیوار ها و زیبایی و جذابیت بخشیدن به فضا از دیوارپوش چوبی استفاده کنند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما