نصب دیوارپوش بتنی

نصب دیوارپوش بتنی

تعداد ارائه دهنده ها

۳ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب دیوار پوش بتنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
آذران دکور

آذران دکور

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

گروه ساختمانی سیمرغ

گروه ساختمانی سیمرغ

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب دیوارپوش بتنی

نصب دیوارپوش بتنی یکی از پر طرفدار ترین شیوه های پوشش در دکوراسیون داخلی است. دیوارپوش بتنی برای دکوراسیون واحد های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و جذابیت خاصی را در سبک دکوراسیون مینیمال ایجاد می کند. نصب دیوارپوش بتنی به صورت پانلی و تایلی انجام می شود و در دو نوع ساده و سه بعدی، قابل نصب در مراکز تجاری، هنری، کافی‌شاپ، رستوران، فودکورت ها و ... است.

 

نصب دیوارپوش بتنی
اجرای دیوارپوش بتنی محوطه

 

در توضیح بیشتر درباره ماهیت دیوارپوش بتنی باید گفت، دیوارپوش بتنی ، پنل های پیش ساخته ای است که از سیمان، آب، شن و ماسه تشکیل شده است. در تولید این پنل ها از روان‌کننده‌ها برای بالا بردن سیالیت بتن و مواد پرکننده‌ جهت از بین بردن تخلخل و حفره‌ها و افزایش تراکم بتن استفاده می‌شود.

 

دیوارپوش بتن اکسپوز
زیبایی دکوراسیون داخلی منازل با نصب دیوارپوش های بتنی

 

هزینه نصب دیوارپوش بتنی

قیمت دیوارپوش بتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این قیمت ها با توجه به تعداد تایل ها و متراژ پوشش تایل ها قابل تغییر است. معمولا قیمت ها با توجه به متر مربع تغییر می کنند و بسته به این که چه گروهی کار نصب دیوارپوش های بتنی را بر عهده داشته باشند و از چه نوع متریالی برای نصب دیوار پوش بتنی استفاده شود و یا این موضوع که نصب دیوارپوش بتنی برای دکوراسیون داخلی است یا نمای خارجی ، قیمت ها تغییر می کنند.

 

نصب دیوارپوش بتنی
اجرای دیوارپوش بتنی در محل کار

 

تایل های دیوارپوش بتنی سبک هستند و مشکل حمل و نقل ندارند، بنابراین برای هزینه انتقال دیوارپوش بتنی به محل لازم نیست بودجه خاصی در نظر گرفت. از آنجایی که تایل های بتنی در ابعاد مختلفی تولید می شوند، نوع اجرای آن ها نیز متفاوت است. تایل های بزرگ تر برای نصب نیاز به مهارت بیشتری دارند و باید برای اجرای آن ها از افراد متخصص کمک گرفت.

 

دیوارپوش بتنی
اجرا و نصب دیوارپوش بتنی در دیواره های باکس راه پله

 

انواع دیوارپوش بتنی

انواع دیوارپوش بتنی متناسب با هر سلیقه ای در طرح ها و ابعاد مختلف قابل سفارش و اجرا است که در ادامه به برخی مدل های قابل اجرای دیوارپوش بتنی اشاره می شود. هرکدام از انواع دیوارپوش های بتنی شیوه نصب خاص خود را دارد و با روش های به روز و با اجرای افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند، می توان به نتیجه مطلوب و دلخواه خود رسید.

 

نصب دیوارپوش بتنی
دیوارپوش بتنی پازلی

 

  • بتن اکسپوز : دیوارپوش های بتن اکسپوز معرف نسل جدیدی از تکنولوژی هستند که در اجرای دیوار های داخلی و خارجی کاربرد دارند. بتن اکسپوزی که در تولید دیوارپوش بتنی به کار رفته است مزایایی همچون تحمل حرارت، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، سایش و خوردگی را دارد.

 

دیوارپوش بتنی
طراحی اتاق انتظار با استفاده از دوارپوش بتن اکسپوز

 

  • پنل های بتنی چهار سوراخه ( در ابعاد مختلف قابل سفارش است ): این نوع بتن ها از نوع بتن اکسپوز بوده و به دلیل روش نصب، نام چهارسوراخه به آنان اختصاص داده شده است.

 

دیوارپوش بتنی دکوراتیو
استفاده از دیوارپوش بتنی اکسپوز در کافه و ایجاد فضای مدرن

 

  • پنل های بتنی سه بعدی در ابعاد مختلف لوزی لوزی، ستاره ای و الماسی .

 

دیوارپوش بتنی دکوراتیو
دیوارپوش سه بعدی بتنی

 

 

  • دیوارپوش بتنی اسنیک ( snick ) : دیوارپوش بتنی اسنیک نوعی از دیوارپوش بتنی است که تایل های آن به صورت قطعات هندسی پازل مانند در یکدیگر چفت می شوند. قطعات دیوارپوش بتنی اسنیک قابل شستشو و تولید در رنگ های مختلف هستند و در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. ترکیب بتن و طبیعت به دلیل ماهیت بتن ، همواره ترکیب چشم نوازی بوده است. دیوارپوش بتنی اسنیک این قابلیت را دارد بافتی همراه و در ترکیب با بافت گیاهی داشته باشد. 

 

دیوارپوش بتنی دکوراتیو
دیوارپوش بتنی اسنیک

 

  • دیوارپوش سمنت بورد : بتن مسلح به الیاف شیشه نوعی دیوارپوش بتنی است که به اصطلاح فایبر سمنت برد یا سمنت برد نامیده می شود. اجرای سمنت بورد برای دیوارهای اطراف آسانسور، پارکینگ و آشپزخانه، هم چنین کاربری های تجاری و خدماتی قابل انجام است.برخی از طراحان از این صفحات برای جداسازی سالن نشیمن از پذیرایی و یا دیوار پشت تلویزیون نیز استفاده می کنند.

 

دیوارپوش بتنی ادکوراتیو
دیوارپوش بتنی اتاق خواب به صورت سمنت بورد

 

  • پنل های بتنی GFRC : پنل های GFRC نوعی از فایبر سمنت برد ها هستند که به طور کلی مقامت کششی و خمشی بیشتری نسبت به بتن معمولی دارند. این پنل ها هم در نماسازی و هم در طراحی نمای دیوارهای داخلی کاربرد دارند. کاربری پنل های بتنی GFRC را می توان در دسته بندی زیر خلاصه کرد:

          محوطه و فضای باز ، سالن ها ، موزه ها ، مسیرهای رفت و آمد ، منابع آب و استخر ها برای جلوگیری از خروج آب ، استفاده در کف به عنوان عایق حرارتی و صوتی ، باغ ها و پارک ها ، پیاده روها. 

 

دیوار پوش بتنی دکوراتیو
دیوار پوش بتنی سه بعدی

 

تا چندین سال پیش، از دیوار پوشش بتنی فقط در انبار ها، کارگاه ها و گاراژ ها استفاده می شد، اما امروزه با ایجاد سبک های مختلف دیوارپوش بتنی این پوشش ها برای منازل لوکس و سبک های طراحی دکوراسیون خاص قابل استفاده است.

 

اجرای دیوارپوش بتنی اکسپوز در اماکن عمومی

 

ابعاد تایل های دیوارپوش های بتنی با توجه به نوع دیوارپوش متغیر است. دیوارپوش بتن اکسپوز معمولا ابعاد ثابتی دارد و از ۳۰×۶۰ تا ۱۲۰×۶۰ را شامل می شود. اما اگر ابعاد خاصی در ذهن کارفرما بود، در کارگاه ها و کارخانه ها قابل طراحی و تولید است. تایل های سمنت بورد نیز بر اساس نوع کاربری و مدل های مختلفی که موجود است، متفاوت هستند. تایل های بتنی اسنیک معمولا در طرح های شش ضلعی طراحی و تولید می شوند. ضخامت انواع تایل های دیوارپوش بتنی از ۱.۵ سانتی متر تا ۳ سانتی متر ادامه دارد.

 

دیوارپوش بتنی اکسپوز
اجرای دیوارپوش بتنی دکوراتیو

 

اجرای دیوار پوش بتنی

اجرای دیوارپوش‌ بتنی به راحتی روی سطوح صاف قابل انجام است. ابتدا باید به آماده سازی سطح زیرین پرداخته شود تا اطمینان حاصل شود که سطح صاف است و قابلیت تحمل بار دارد. در مرحله بعدی اجرای دیوارپوش بتنی ، تایل های بتنی با چسب مناسب یا ملات مخصوص به روی سطح مورد نظر چسبانده می شوند، سپس با دوغاب درزهای بین تایل ها پر می شود. در این مرحله تایل های دیوارپوش بتنی باید مرطوب باشند تا تمیز کردن اضافه دوغاب از روی سطح تایل ها آسان شود. تایل های دیوارپوش بتنی قابلیت تمیز شوندگی دارند و باید از برخورد اجسام سخت یا تیز با دیواره ها پرهیز شود. 

 

دیوار پوش بتنی دکوراتیو
اجرای دیوارپوش بتنی در فضاهایی مثل موزه ها و فضاهای فرهنگی

 

اجرای دیوارپوش بتن اکسپوز ( تایل های بتنی )

دیوارپوش بتن اکسپوز به پوششی گفته می شود که سطح نمای تایل های بتنی با بتنی صاف و نسبتا صیقلی اجرا شود و به روی آن پوشش متریال دیگری نباشد. در این نوع پوشش کیفیت تایل های بتنی دیوارپوش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نصب بتن اکسپوز معمولا به صورت یکپارچه انجام می شود، به این صورت که تایل های از پیش تولید شده در کارگاه به محل فرستاده می شوند و سپس برای نصب و اجرای تایل های بتنی ، زیرسازی های لازم انجام شده، و سپس تایل های بتن اکسپوز به صورت تر یا خشک اجرا می شوند.

 

دیوارپوش بتنی دکوراتیو
نصب دیوارپوش بتن با ملات

 

دیوارپوش بتن اکسپوز علاوه بر امکان اجرا در طرح های متنوع در رنگ های متنوع نیز اجرا می شود. رنگ هایی مثل خاکستری ، سفید ، طرح چوب یا ساده ، مشکی و … قابلیت اجرا به روی بتن اکسپوز را دارند. هم چنین بعد از نصب نیز می توان سطح بتن اکسپوز را رنگ آمیزی کرد. دیوارپوش بتن اکسپوز هم به صورت خشک و هم به صورت تر با ملات قابل اجرا است. اجرا با روش تر و ملات مانند دیگر روش های اجرای نما است و تفاوت چندانی ندارد اما در اجرای خشک ، روش های متعددی وجود دارد. یکی از روش ها روش پیچ از رو است. در این روش پیچ ها از رو به صفحه فلزی زیرین پیچ می شوند و به صورت رو کار هستند. این روش یکی از معمول ترین روش های اجرای خشک دیوارپوش بتنی اکسپوز است.

 

نصب دیوارپوش بتنی
انواع دیوارپوش های بتنی

 

اجرای سمنت برد 

نصب سمنت بورد به روی هر سطحی نیازمند شیوه و روش اجرای خاصی است. ابتدا مکانی که قرار است صفحات سمنت بورد روی آن نصب شود به خوبی بررسی می شود تا ابعاد و تعداد دقیق صفحات مورد نیاز مشخص شود. در محاسبات تعداد صفحات مساحت کل باید ۵ درصد بیشتر محاسبه شود تا پرتی ها و ضایعات نیز در نظر گرفته شود. معمول ترین روش نصب سمنت برد پیچ کردن صفحات به سطح زیرین است که پس از جای گذاری دقیق صفحات و اطمینان از ابعاد دقیق آن انجام می شود.

 

نصب دیوارپوش بتنی
اجرای سمنت بورد در رستوران ها

 

اجرای دیوار پوش سه بعدی بتنی

دیوار پوش سه بعدی بتنی همان طور که از نامش پیداست نوعی از دیوار پوش بتنی است که به صورت برجسته کار می شود و طرح آن به شکل سه بعدی روی دیوار مشخص است. دیوار پوش سه بعدی بتنی همان طور که پیش تر ذکر شد، در شکل های مختلف لوزی، ستاره ای، الماسی و ... طراحی و اجرا می شود.

 

دیوارپوش بتنی استفاده شده در موزه

 

دیوارپوش های سه بعدی بتنی می توانند از جنس پنل های GFRC نیز باشند. این پنل ها در ابعاد و طرح های مختلف تولید می شود.

 

دیوارپوش بتنی
پنل های دیوارپوش بتنی GFRC در طراحی داخلی

 

کاربرد دیوارپوش بتنی

دیوارپوش بتنی به دلیل بافت خنثی و ساده ای که دارد مناسب برای فضاهای عمومی مثل موزه ها و فرهنگسراها نیز می باشد، زیرا در این گونه فضاها تمرکز افراد باید روی اشیا و تابلو های ارائه شده باشد و به این ترتیب بافت خنثی و ساده، بهترین گزینه است. هم چنین دیوارپوش بتنی به راحتی کثیف نشده و آلودگی ها را نشان نمی دهد و برای مکان های پرتردد انتخاب خوبی است.

 

دیوارپوش بتن اکسپوز
نصب دیوارپوش بتنی در فضاهای اداری

 

طراحی داخلی شرکت ها و ادارات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چرا که تا حد زیادی معرف خود شرکت و درجه اهمیت کاری آن ها می باشد. ادارات و شرکت ها به دلیل رفت و آمد زیادی که در فضای آن ها وجود دارد مستعد فرسودگی و تخریب هستند، بنابراین استفاده از دیوارپوش بتنی گزینه بسیار مناسبی است. هم چنین بتن اکسپوز این قابلیت را دارد که روی آن، طرح یا لگو به صورت کنده کاری شده اجرا یا به صورت برجسته نصب شود.

 

دیوار پوش بتن اکسپوز
ایجاد طرح روی بتن اکسپوز

 

اجرای دیوار پوش بتن اکسپوز دکوراتیو در فروشگاه های لباس یا پاساژ ها فضایی زیبا و مدرن ایجاد می کند.

 

دیوارپوش بتن اکسپوز
اجرای دیوارپوش بتنی در فروشگاه لباس

 

یکی دیگر از موارد کاربری دیوارپوش بتنی در کافه ها و رستوران هاست. این نوع دیوارپوش ها به دلیل دیرتر کثیف شدن و از طرفی سادگی در شستشو و ایجاد فضای مدرن و دلنشین در کافه ها و رستوران ها کاربرد دارند.

 

دیوار پوش بتن اکسپوز
نصب دیوارپوش بتنی در فضای باز

 

تایل بتن بهترین متریال برای محوطه است. بتن به دلیل خاصیت مقاوم بودن در برابر شرایط بد آب و هوایی و مواد شیمیایی، همچنین ضد خش و ضد ضربه بودن، مناسب فضای خارجی منزل می باشد. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما