فروش و نصب دوربین مدار بسته

فروش و نصب دوربین مدار بسته

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۹۵۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

تمامی برندهای دوربین مداربسته به صورت تکی و پکیجی با کمترین قیمت بازار، در عمران مدرن موجود می باشد. برای مشاوره رایگان با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید. ضمنا خدمات اجرا و نصب نیز قابل انجام است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب دوربین مدار بسته

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب دوربین مدار بسته

امروزه نصب دوربین مدار بسته ، از اصلی ترین اقدامات اجرای سیستم حفاظتی و نظارتی ساختمان است. به طوری که استفاده از این سیستم در بخش های مختلف ساختمان هایی نظیر مراکز خرید، بیمارستان ها، اماکن ، ادارات، کارخانه ها و منازل رایج شده است. به دلیل تنوع دوربین های موجود در بازار ، فروش و نصب دوربین مدار بسته برای کاربردهای مختلف توسط شرکت ها و افراد متخصص انجام می شود.

در نصب دوربین مدار بسته موارد متعددی از قبیل تعداد و نوع دوربین های مدار بسته ، محل دقیق نصب ، نوع تجهیزات جانبی ، نحوه کابل کشی و مسیر های مناسب برای این کار بایستی مورد توجه قرار بگیرد. 

 

انواع دوربین مدار بسته


نصب دوربین مدار بسته در فضای باز

 

روش نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته باید متناسب با استانداردهای موجود و متناسب با کاربرد آن در فضاهای مختلف صورت پذیرد. نوع سیستم مدار بسته و تعداد آن در طراحی سیستم امنیتی و نظارت به عوامل مختلفی مانند اندازه فضا، زاویه دید و غیره وابسته است. 

 

خرید دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مناسب ،پیش از نصب دوربین مدار بسته ، مهم ترین اقدام است که وابسته به عواملی از قبیل نحوه اتصال ، رزولیشن تصویر و محل قرارگیری می باشد. نصب دوربین مدار بسته یا توسط سیم هایBNC  یا  DIN و یا به صورت بیسیم انجام می شود که در این حالت دیگر به کابل ویدوئی جدا نیاز نیست. با این حال نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه به دلیل امکان نظارت از مکان های مختلف امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

یکی دیگر از موارد مهم در خرید دوربین مدار بسته ، توانایی ارائه تصاویر شفاف با قرار گیری در محیط های مختلف با نور متفاوت است. بنابراین پیش از خرید، ارزیابی مقدار نور محیط در شب و روز، معیار مهمی برای انتخاب خواهد بود. به طوری که دوربین های مجهز به مادون قرمز و دید در شب قابلیت بازسازی تصویر را در تاریکی مطلق دارند. علاوه بر آن کیفیت تصویر دوربین نیز از عوامل تاثیرگذار برای داشتن تصاویر شفاف است. با این حال کیفیت تصویر بالاتر به سیستم ذخیره ساز قوی تر با حافظه بیشتر نیاز دارد که باعث افزایش هزینه نصب دوربین مدار بسته می شود. 

 

پکیج دوربین مدار بسته


نصب پکیج دوربین مدار بسته

 

محل نصب دوربین مدار بسته

انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته می تواند تاثیر به سزایی بر بازدهی دوربین در ثبت و ضبط تصویر داشته باشد. حداقل کردن نقاط کور ، فاکتور اساسی برای جانمایی کارآمد است. به طوری که باید زاویه دید دوربین در محل، به درستی تنظیم شود تا رفت و آمد افراد به طور کامل تحت پوشش قرار بگیرد. معمولاً کنج دیوار محل مناسبی برای نصب دوربین مدار بسته می باشد. محل نصب باید دارای نور مناسبی بوده و با قابلیت های دوربین سازگار باشد. علاوه بر آن امنیت سیستم مدار بسته نیز از مواردی است که در هنگام نصب باید مورد توجه قرار بگیرد تا از سرقت و آسیب در امان باشد. برای این کار بایستی سیم کشی دوربین مدار بسته به صورت توکار انجام شود. نظارت تک تک نقاط خانه توسط سیستم مدار بسته پر هزینه و گاها غیر ضروری است. در نتیجه در زمان تعیین محل نصب دوربین مدار بسته، نقاطی از ساختمان که به نظارت نیاز ندارد مشخص می شوند.

 

سیم کشی دوربین مدار بسته

با توجه به نوع سیستم، سیم کشی دوربین مدار بسته متفاوت است. سیستم های مدار بسته برای کابل کشی و نصب به سه دسته کلی آنالوگ، تحت شبکه و بیسیم تقسیم می شوند.

 

 

دوربین مدار بسته بیسیم

سیم کشی دوربین مدار بسته

کابل کشی دوربین مدار بسته آنالوگ

در سیستم آنالوگ برای نصب دوربین مدار بسته باید دو کابل مجزا از محل دستگاه DVR تا محل دوربین کشیده شود.

کابل اول به عنوان کابل تصویر، وظیفه انتقال تصویر دوربین به دستگاه DVR را دارد. در برخی از موارد نیز می توان از کابل های شبکه برای انتقال تصویر نوع HD استفاده نمود.

کابل دوم از محل نصب دستگاه DVR تا محل دوربین کشیده شود، کابل برق می باشد. این کابل از یک سو به منبع تغذیه وصل شده (این منبع تغذیه در کنار DVR قرار می گیرد) و از سوی دیگر به دوربین متصل می گردد و وظیفه تغذیه را در نصب دوربین مدار بسته بر عهده دارد.

در برخی موارد به جای منبع تغذیه از آداپتور استفاده می کنند. در این حالت، برق مستقیم ۲۲۰ ولت توسط کابل برق به آداپتور وصل می شود. سپس این آداپتور به دوربین متصل می گردد. محل قرار گیری آداپتور معمولاً در کنار دوربین و درون یک باکس می باشد.

 

نصب دوربین مدار بسته

 

کابل کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه 

در دوربین مدار بسته IP، تجهیزات در سه گروه مهم تقسیم بندی می شوند که شامل دوربین IP، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR می باشد.

برای انتقال تصویر به دستگاه NVR، ابتدا لازم است از هر دوربین یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه کشیده شود و سپس از سوئیچ شبکه، یک کابل به دستگاه NVR متصل شود. کابل های شبکه انواع متفاوتی دارد که رایج ترین آن ها در سیستم مداربسته تحت شبکه شاملCat5 ،Cat5e ، Cat6 و ... می باشد.

کابل کشی دوربین مدار بسته بیسیم

این سیستم برای نصب و انتقال تصاویر به تجهیزات ضبط، نیازی به کابل شبکه ندارد و کاربران می توانند به سادگی محل نصب آن را تغییر دهند. لذا می توان پس از نصب دوربین مدار بسته بی سیم، کابل برق جهت تغذیه دوربین متصل شود. سپس تصاویر دوربینها از بستر وای فای، از طریق یک دریافت کننده بی سیم (اکسس پوینت) دریافت شده و به دستگاه NVR منتقل گردند. در یک راهکار دیگر نیز تصاویر می تواند به طور مستقیم توسط دستگاه NVR بی سیم ضبط گردد.

 

تنظیمات نرم افزاری

پس از نصب دوربین مدار بسته و اتمام کابل کشی، نوبت به تنظیم نرم افزاری دوربین ها مانند تنظیم زاویه دید، تنظیم فوکسو شفافیت، تنظیمات ضبط و مواردی از این دست می رسد. این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن سیستم مدار بسته مناسب، ارائه تصاویر با کیفیت در طول شبانه روز می باشد.

برخی از مهم ترین تنظیمات نرم افزاری در نصب دوربین مدار بسته عبارتند از :

  • اختصاص IP
  • تنظیم شفافیت تصویربرداری
  • تنظیمات دید در شب
  • تنظیمات و پیکر بندی سوئیچ های شبکه
  • تنظیمات مربوط به انتقال تصویر بر روی تلفن همراه یا PC

 

طریقه نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته بولت برای فضای داخلی و بیرونی

هزینه نصب دوربین مدار بسته

هزینه نصب دوربین مدار بسته، به عوامل متفاوتی بستگی دارد از جمله:

  • تعداد دوربین‌ ها
  • محل نصب دوربین مدار بسته
  • دستمزد نصاب
  • فاصلع دوربین ها از دستگاه DVR یا NVR
  • کیفیت تصویر
  • قابلیت دید در شب دوربین
  • نوع لنز
  • نوع پردازنده تصویر
  • نوع بدنه (بدنه عادی یا ضد آب)

از موارد تعیین کننده هزینه نصب دوربین مدار بسته ، قیمت تعیین‌ شده از سوی کارخانه، به‌ منظور کارایی هرچه بیشتر به تجهیزات دیگری همچون دستگاه‌ DVR با چهار تا شانزده کانال یا دستگاه‌ NVR با چهار تا شانزده پورت، هارد دیسک، سیستم UPS (منبع تغذیه)، کابل دوربین و … می باشد چرا که قیمت این تجهیزات هم به قیمت دوربین ‌ها اضافه می گردد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما