نصب داکت و ترانکینگ

نصب داکت و ترانکینگ

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب داکت و ترانکینگ

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب داکت و ترانکینگ 

ترانک و داکت کانال هایی از جنس پلاستیک  (PVC) هستند که برای جلوگیری از شلوغی کابل کشی های پی در پی کاربرد دارند. نصب داکت و ترانکینگ شبکه یکی از مراحل با اهمیت جهت ایجاد بستر فیزیکی ، در نصب سیستم های حفاظتی، امنیتی و اتوماسیون اداری است. سیستم هایی مانند دوربین مدار بسته ، شبکه های کامپیوتری ، هوشمند سازی ساختمان نیازمند بستری مناسب برای کابل کشی هستند. در نصب سیستم شبکه های کامپیوتری، کابل  کشی شبکه از جمله خدمات مهم در زمینه خدمات پسیو شبکه است که پس از  طراحی شبکه، آغاز می گردد. 

 

 

متناسب با کاربرد مورد نظر در طول مسیر بر روی ترانک ، سایزبندی داکت به گونه ای است که از آن تنها می توان برای عبور سیم و کابل های برق بدون امکان ایجاد کلید و پریز استفاده کرد. در حالی که در انواع مختلف داکت به دلیل ابعاد بزرگ، می توان به دلخواه خروجی های متعدد برق، تلفن، شبکه و دیگر مکانیزم ها را در حجم بالا ایجاد نمود. ترانک متناسب با نوع کاربرد و تعداد کابل های عبوری در عرض های ۸۰، ۱۰۵، ۱۵۰ و ۱۹۵ میلی متر تولید می شود که ۵۰*۵۰ و ۸۰*۵۰ میلی متر عمق رایج آن در بازار است.

 

 داکت ترانکینگ
نصب انواع ترانکینگ و داکت

 

 

اصول نصب داکت و ترانکینگ

پیش از شروع نصب ترانکینگ شبکه باید ابتدا نوع و تعداد پریزهای مورد نیاز برای نصب، محاسبه شوند تا متعلقات مورد نیاز از قبیل زاویه، پارتیشن و غیره تعیین گردد. سایز ترانک انتخاب شده باید به گونه ای باشد که ظرفیت پوشش و توزیع تمامی کابل های عبوری را متناسب با سیستم مورد نظر داشته باشد. علاوه بر آن توسعه های آینده نیز باید در انتخاب سایز داکت و ترانک در نظر گرفته شود تا در صورت افزایش تجهیزات و اتصالات امکان افزایش کابل کشی نیز باشد.

 

ترانکینگ

نصب داکت و ترانکینگ شبکه

 

پس از خرید ترانک مناسب، محل نصب آن مشخص می شود. این مسیر عموما از نود کاربر تا رک، جعبه فیوز و سایر موارد انتهایی می باشد که باید با حفظ اصول زیبایی و همچنین عدم برخورد با موانع غیر قابل عبور، انتخاب گردد. ارتفاع نصب ترانک از سطح زمین بین ۴۰ الی ۷۰ سانتی متر است اما در صورتی که در شرایط خاص می توان در ارتفاع های دیگر نیز نصب شود. 

نصب داکت و ترانکینگ باید بسیار محکم و طبق اصول به دیوار یا سقف انجام شود. استفاده از میخ و یا هر ابزار غیر استاندارد دیگری مانند چسب و غیره می تواند تأثیر نامطلوبی روی کیفت کار داشته باشد.

 

انواع نصب داکت و ترانکینگ

نصب ترانکینگ در انواع مختلف دیواری، دفنی و ستونی انجام می شود که مهم ترین مزیت آن نسبت به نصب داکت ، ماژولار بودن آن است. این امر موجب راحتی کاربرد و دسترسی تمام کارکنان به پریزهای برق، شبکه و تلفن می شود. 

ترانکینگ دیواری

ترانکینگ دیواری پرکاربردترین نوع ترانکینگ بوده که دارای متعلقات زیادی از قبیل زاویه داخلی و خارجی، اتصال بدنه، اتصال درب، بست انتهای ترانک و سه راهی است. استفاده از این متعلقات در نصب ترانکینگ باعث انعطاف پذیری شده و به زیبایی محیط کمک می کند. این نوع ترانک در شاخه های دو متری تولید می شود و بهترین راه برای نصب آن پیچ و رول پلاک می باشد.

 

ترانکینگ دیواری

داکت و ترانکینگ ستونی و دیواری

 

ترانکینگ دفنی

از ترانکینگ دفنی می توان برای نصب کلیه سیستم های برق فشار قوی و فشار ضعیف، شبکه و تلفن استفاده کرد. با این حال کاربرد آن در سیستم فشار قوی برای حجم بالای کابل بیشتر است. این نوع ترانکینگ به صورت توکار و یا زیر کفی کاذب به دو صورت مخفی و قابل رؤیت انجام می شود. در روش مخفی کابل ها و سیم ها قابل رؤیت نبوده و تنها درب جعبه تقسیم در دسترس است. در نصب داکت و ترانکینگ دفنی قابل رؤیت، از جعبه هایی با قابلیت جابه جایی استفاده می شود که از مزایای آن می توان به امنیت بالای کابل ها، مقاومت بیشتر، تغییر سریع و اضافه کردن پریز و کابل در زیرساخت اشاره کرد. تولید ترانکینگ دفنی به دلیل کاربرد کم و قیمت بالا محدود بوده و سایزبندی، نوع طرح و رنگ آن متناسب با استاندارد شرکت تولیدکننده متفاوت است. 

ترانکینگ ستونی

ترانکینگ ستونی در فضاهایی مانند اتاق های کنفرانس، همایش ها، محیط های آموزشی و فضاهای اداری کاربرد دارد. این نوع ترانکینگ در انواع مختلف دیواری و ایستاده، در طرح های مکعب مستطیل و دایره ای و در رنگ های مختلف (بسته به تولیدکننده) تولید و عرضه می شود. 

 

 

داکت و ترانکینگ

ترانکینگ و داکت

 

هزینه نصب داکت و ترانکینگ

هزینه نصب داکت و ترانکینگ متناسب با نوع پروژه تغییر می کند. چرا که بر اساس کاربرد نه تنها نوع و اندازه ترانک و داکت تغییر می کند بلکه تجهیزات وابسته به آن نیز متفاوت است. بنابراین برای نصب داکت و ترانکینگ ابتدا سایز و جنس آن متناسب با تعداد سیم ها و کابل ها عبوری مشخص شده و در نهایت، هزینه براساس مسیر نصب تعیین می شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما