نصب جعبه فیوز

نصب جعبه فیوز

دسته بندی

نصب تابلو برق

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

نصب جعبه فیوز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
صنعت کاران آفاق

صنعت کاران آفاق

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۰۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب جعبه فیوز 

نصب جعبه فیوز در ابتدای ورودی هر واحد ساختمانی، برای تغذیه سرخط تمامی مصرف کننده های یک واحد مسکونی صورت می گیرد. برق ورودی جعبه فیوز به وسیله یک کابل سه در چهار (مورد استفاده برای کنتورهای 25 آمپر) یا یک کابل سه در شش (مورد استفاده برای کنتورهای 32 آمپر) به صورت مستقیم از کنتور اصلی تأمین می شود. در برق ساختمان معمولاً جعبه فیوزهایی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای گنجایش نصب 8 یا 12 فیوز مینیاتوری هستند. نصب جعبه فیوز به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. 

 

 

 

درب جعبه فیوز مانع از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل آن می شود. در برخی از مدل ها درب جعبه کاملاً نشکن است که می تواند از جنس پلی کربنات باشد که در برابر سرما، گرما، حرارت، فشار و حتی ضربه، مقاومت بسیار بالایی دارد.

در نصب جعبه فیوز کلید اتوماتیک MCCB و در قسمت خروجی کلید های مینیاتوری یا کمپکت  ، MCBبرای کنترل جریان مورد استفاده قرار می گیرند که حفاظت مورد نیاز سیستم توسط مکانیزم های موجود در هر کلید تأمین می شود. بنابراین نوع جعبه فیوز وابسته به نوع فیوزها و کلید هایی است که در آن استفاده می شود.

 

قیمت جعبه فیوز
جعبه فیوز

 

 

انواع نصب جعبه فیوز

جعبه فیوز در دو نوع پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است. نصب جعبه فیوز متناسب با نوع، طرح و سایز جعبه فیوز به صورت روکار و توکار انجام می شود.

نصب جعبه فیوز روکار

در نصب جعبه فیوز روکار سیم از داخل داکت‌های بیرونی به ترتیب عبور می‌کند و سپس نوک تمامی سیم‌ها، به جعبه فیوزی می‌رسد که معمولا در جایی قابل دسترس قرار می‌گیرد. امکان نصب این جعبه فیوز در فضای داخلی و فضای بیرونی ساختمان ها است که نسبت به نوع توکار کاربرد بیشتری دارد.

نصب جعبه فیوز توکار

در نصب جعبه فیوز توکار سیم‌ها برای انتقال جریان الکتریکی از داخل دیوارها عبور می‌کنند و در حالت عادی اصلا قابل مشاهده نیستند. جعبه فیوز توکار بیشتر برای موارد خاصی انجام می شود و قابل استفاده در منازل مسکونی، مجتمع تولیدی و صنعتی و اداری است.

 

انواع فیوز

متناسب با سطح ولتاژ و جریان مورد نیاز، فیوزهای مختلف برای نصب جعبه فیوز مورد استفاده قرار می گیرند. فیوز وسیله‌ای حفاظتی است که در تجهیزات و مدارهای الکتریکی به کار می‌رود تا در مواقعی که جریانی بیشتر از حد مجاز از وسیله عبور می‌کند، با سوختن فیوز مدار قطع شود تا تجهیزات دیگر آسیبی نبینند.

با وجود این، در برق ساختمان بیشتر از فیوز فشنگی ، اتوماتیک ، مینیاتوری و محافظ جان در نصب جعبه فیوز استفاده می شود.

فیوز مینیاتوری

در نصب جعبه فیوز ، فیوز مینیاتوری (MCB) تجهیزات الکتریکی خانگی و صنعتی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار ( عبور جریان غیر مجاز ) محافظت می شوند. فیوز مینیاتوری از دو مکانیزم بیمتالی برای حفاظت اضافه بار و مکانیزم مغناطیسی جهت حفاظت از اتصال کوتاه استفاده می کند. این فیوزها بر اساس سرعت کار به دسته های A، B، C و تقسیم می شوند که در برق ساختمان فقط با نوع B و C سروکار داریم. نوع B برای سرخط روشنایی ها و نوع C برای سرخط پریزها استفاده می‌شود. 

 

قیمت جعبه تقسیم مینیاتوری

کلید مینیاتوری

 

فیوز فشنگی

فیوز فشنگی دارای اجزای مختلف کلاهک فیوز ، فشنگ فیوز (تندکار و کندکار) و پایه فیوز است. سیم حرارتی داخلی فیوز در ازای جریان مشخص در بازه زمانی معین ذوب شده و سبب قطع مدار مربوط به آن می شود. برای نصب فیوز فشنگی در جعبه فیوز ، از یک پایه چینی و یک کلاهک چینی که فیوز داخل آن قرار گرفته و پشت آن یک کلاهک شیشه ای است استفاده می شود .

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک (MCCB) یک نوع بریکر قابل قطع زیر بار است که جهت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار در موتورها و سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف کننده های دیگر استفاده می شود. برای حفاظت در برابر آتش سوزی و به منظور بالا بردن امنیت تجهیزات، در زمان نصب جعبه فیوز از کلیدهای اتوماتیک کمپکت استفاده می گردد. کلیدهای اتوماتیک کمپکت از رنج  الی 1600 آمپر ساخته می شوند.

 

 

سیم کشی در نصب جعبه فیوز

جعبه فیوز شامل از کلید های مینیاتوری و یا از فیوز های اتوماتیک یا فشنگی می باشد سیم های نول، فاز و ارت می باشد که برای محافظت در برابر اتصال کوتاه و یا اضافه جریان توسط سیم های فاز، نول و ارت به هم متصل می شوند. در نصب جعبه فیوز تمامی سیم‌های ارت از طریق شینه ارت به سیستم زمین اصلی متصل می شوند. در سیم کشی کلید‌های مینیاتوری محل ورود سیم به کلید چندان اهمیتی ندارد. با این حال بر اساس استاندارد‌های برق کشی ساختمان، تاکید بر اتصال ورودی از بالای کلید مینیاتوری و خروجی از پایین فیوز می باشد.

نقشه سیم کشی جعبه فیوز

نقشه سیم کشی جعبه فیوز

 

برای محافظت از سیستم روشنایی ساختمان از کلید مینیاتوری نوع B تندکار استفاده می‌شود. در این حالت سطح جریان برای سرخط روشنایی ساختمان ۱۰ آمپر می باشد. انتخاب نوع کلید مینیاتوری و سطح جریان آن در مصارف ساختمانی به صورت زیر می باشد:

·       برای محافظت از سرخط پریز‌های آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب از فیوز ۱۶ آمپر نوع C استفاده می‌شود.

·       متناسب با سطح جریان کنتور فیوز اصلی از نوع ۲۵  یا ۳۲ آمپر می باشد. نوع کلید مینیاتوری می تواند از نوع B و C باشد. با این حال در نصب جعبه فیوز انتخاب کلید مینیاتوری نوع B بهتر است. چرا که در کنتور‌ برق معمولا از فیوز‌ نوع C استفاده می‌شود و فیوز پایین دست آن بهتر است از نوع B باشد تا در صورت وقوع خطا کلید داخل جعبه فیوز مدار را قطع کند.

·       کلید محافظ جان نیز بایستی با فیوز اصلی هم آمپر باشد.

 

قیمت نصب جعبه فیوز

قیمت نصب جعبه فیوز متناسب با جنس، نوع روکار و یا توکار بودن جعبه فیوز و فیوز‌ها و کلید های مورد استفاده در آن، متغیر است. همچنین باید توجه داشت که نصب جعبه فیوز مستقل از سیم کشی ساختمان نبوده و به نوع سیم کشی و محل قرار گیری تابلو برق اصلی، تعداد واحدها و نوع کارگاه وابسته است.

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما