نصب تایمر راه پله

نصب تایمر راه پله

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

نصب تایمر راه پله

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب تایمر راه پله

تایمر راه پله یکی از وسایل کنترل روشنایی است که تأثیر زیادی در کاهش هزینه برق مشاعات ساختمان و افزایش طول عمر چراغ ها دارد. در این مکان به دلیل عدم نیاز به روشنایی دائمی، استفاده از کلیدهای یک پل و دوپل عاقلانه و کاربردی نیست چرا که خاموش شدن لامپ ها ممکن است فراموش شود. با نصب تایمر راه پله نیازی به خاموش کردن دستی چراغ ها نیست. در این حالت با فشار دادن شستی تایمر ، چراغ ها روشن و پس از گذشت مدت زمانی مشخص به صورت خودکار خاموش می شوند.

 

 

 

انواع تایمر راه پله

تایمر راه پله به صورت یک باکس در ابعاد ۶ تا ۱۰ سانتی متر ساخته می شود که معمولاً قابل نصب روی ریل برای قرارگیری در داخل جعبه فیوز است. تایمر راه پله برای کنترل روشنایی استفاده می شود که به صورت سه و یا چهار سیم برای اتصال به سیم برق، قابل تهیه هستند. شستی راه پله مشابه کلید زنگ است که علامت چراغ یا راه پله روی آن حک شده است. با فشردن شستی سنسور راه پله ، فنر موجود در آن، کلید را دوباره به حالت اول باز می گردد. قرار گیری شستی ها باید به گونه ای باشد که در تمام پاگردها و فواصل مختلف پارکینگ موجود باشند. 

 

 

 نصب تایمر راه پله
تایمر راه پله سه سیم

 

طریقه نصب تایمر راه پله

جریان خروجی تایمر راه پله ۱۰ آمپر است که توانایی روشن کردن ۲۰ لامپ را دارد. بنابراین برای روشنایی مشاعات یک ساختمان ، استفاده از یک تایمر کافی است. اما لازم است تا برای هر طبقه یا در کنار هر واحد، یک کلید فشاری مجزا قرار بگیرد که امکان روشن و خاموش کردن چراغ برای تمامی واحد ها فراهم شود. در هنگام نصب تایمر راه پله ، توجه به جای مناسب سیم های فاز و نول اهمیت بالایی دارد چرا که در صورت نصب اشتباه سیم فاز و نول ، رله موجود در تایمر راه پله می سوزد. با این حال این فیوز از نوع شیشه ای است که به راحتی قابل تغییر است. امکان تنظیم تایمر روی حالت همیشه روشن و یا همیشه خاموش وجود دارد؛ با این حال مدت زمان قابل تنظیم برای روشن ماندن چراغ ها ، خاموشی خودکار بین ۱۰ ثانیه تا ۲۰ دقیقه است.

سیم کشی تایمر راه پله

تایمر راه پله شامل یک کلید سه وضعیتی، رله (سیم پیچ) و کنتاکت وصل است. برای سیم کشی تایمر راه پله ، سیم فاز به قسمت مشترک کلید سه وضعیتی نصب می شود. سپس از پیچ شماره یک ، سیمی به شستی‌ها برده و برگشتی شستی‌ها به رله (سیم پیچ) متصل می شود. به عبارت دیگر در سیم کشی تایمر راه پله ، چراغ های روشنایی به صورت موازی از طریق دو رشته سیم از یک لامپ به لامپ دیگر متصل می شوند. در واقع یک سیم به نول و سیم دیگر وارد سوکت مشترک لامپ و شستی می شود.  لازم به ذکر است كه دستگاه تایمر به جز سوكت مشترك لامپ و شستی ، داری دو سوكت فاز و نول است كه به فاز و نول وصل می شوند. 

 

نقشه نصب تایمر راه پله
نقشه نصب تایمر راه پله

 

هرگاه کلید در حالت یک باشد با فشار دادن شستی ها، لامپ‌ها در زمان تنظیم شده روشن می مانند و بعد از گذشت آن زمان، مدار قطع می شود. برای روشنایی دائمی لامپ ها ، باید سیمی از پیچ شماره دو به سر دیگر سرپیچ‌ها وصل شود. باید توجه داشت که کارخانه های سازنده به طور معمول طریقه نصب تایمر راه پله را رسم کرده و روی بدنه آن مشخص می کند که باید در موقع استفاده از آن برای جلوگیری از بروز هر خطایی، به نقشه نصب آن توجه کرد.

 

هزینه نصب تایمر راه پله

هزینه نصب تایمر راه پله به تعداد طبقات ساختمان، متراژ و نوع تایمر انتخابی وابسته است. به طوری که متناسب با تعداد طبقات ساختمان مقدار سیم کشی و تعداد شستی های مورد نیاز، در کنار هر واحد هزینه نصب تایمر تغییر می کند. علاوه بر آن، نوع چراغ مورد استفاده نیز در هزینه نهایی تأثیرگذار است. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما