نصب تابلو برق صنعتی

نصب تابلو برق صنعتی

دسته بندی

نصب تابلو برق

تعداد ارائه دهنده ها

۱۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی سه فاز متناسب با نیاز هر مکان، جریان و ولتاژ عبوری و همچنین حساسیت قطعات الکتریکی تعیین می شود. انتخاب قطعات حفاظتی هماهنگ، برای صحت عملکرد در برابر هرگونه اضافه جریان و خطای احتمالی در بستن تابلو برق صنعتی نیز بسیار اهمیت دارد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب تابلو برق صنعتی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
برقستان

برقستان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

صنعت کاران آفاق

صنعت کاران آفاق

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۰۲

تکین تابلو

تکین تابلو

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۶

ایرسا گستر نورآسا

ایرسا گستر نورآسا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

خدمات برق محمد

خدمات برق محمد

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

میلان الکترونیک آسیا

میلان الکترونیک آسیا

۴

location

قزوین

phone

******۰۲۸۳۲

ثمین نیرو

ثمین نیرو

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

صفرپور

صفرپور

۴

location

تهران

phone

******۰۹۳۶۱

صادق رمضانی

صادق رمضانی

۳

location

ساری

phone

******۰۹۱۱۴

حقیری

حقیری

۴

location

اصفهان

phone

******۰۹۱۳۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب تابلو برق صنعتی

نصب تابلو برق صنعتی برای کنترل تجهیزات و همچنین تضمین حفاظت تجهیزات در کارخانه ها و کارگاه ها انجام می شود. با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته و حساس در چنین مکان هایی نه تنها نوع و کیفیت تجهیزات کنترلی مورد استفاده بلکه نحوه نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر آن عدم انتخاب و هماهنگی صحیح قطعات در نصب تابلو برق سه فاز می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای صاحبان کارخانه ها و کارگاه ها داشته باشد. قیمت نصب تابلو برق صنعتی متناسب با کاربرد آن در محل و همچنین نوع تجهیزات کنترلی مورد استفاده، متغیر بوده که در ادامه بررسی می شوند.

 

نصب تابلو برق صنعتی
نصب تابلو برق صنعتی

قیمت نصب تابلو برق صنعتی

نصب تابلو برق صنعتی با توجه به کاربرد آن جهت توزیع برق در مکان های بزرگ با مصرف برق بالا صورت می گیرد. قیمت نصب تابلو برق صنعتی متناسب با نیاز هر مکان، جریان و ولتاژ عبوری و همچنین حساسیت قطعات الکتریکی موجود تعیین می شود. علاوه بر آن متناسب با مواد مذکور، انتخاب قطعات حفاظتی و کنترلی هماهنگ، برای صحت عملکرد قطعات در برابر هرگونه اضافه جریان و خطای احتمالی نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین قیمت نصب تابلو برق صنعتی به عوامل متفاوتی وابسته است که پس از طراحی و مونتاژ آن قابل محاسبه خواهد بود.

نصب و راه اندازی انواع تابلو برق صنعتی

نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی برای اهداف مختلف حفاظتی و کنترلی انجام می شود. بنابراین متناسب با کاربرد، نصب تابلو برق سه فاز در انواع مختلفی انجام می شود که در ادامه بررسی شده است.

نصب تابلو برق سه فاز
قیمت نصب تابلو برق صنعتی

 

نصب تابلو توزیع برق صنعتی

بستن تابلو توزیع صنعتی در محیط کارخانه ها و کارگاه ها برای تأمین برق ماشین آلات، فرودگاه ها ، بیمارستان ها و ساختمان های عمومی با مصرف برق بالا مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به بالا بودن جریان خروجی این تابلو در مقایسه با سایر تابلوها لازم است تا از کلیدها و تجهیزات حفاظتی مخصوص در بستن این نوع تابلو برق صنعتی استفاده شود.

نصب تابلو برق خازنی

توان راکتیو در سطح شبکه توزیع علاوه بر مشکلات سیستمی باعث افزایش هزینه مصرف برق می باشد. با نصب تابلو خازنی سه فاز ، همواره تلاش بر آن است تا مقدار این توان که به واسطه وجود بارهای سلفی تولید می شود، کاهش یابد. علاوه بر آن در ساختمان ها و مراکز صنعتی با مصرف برق زیاد، وجود بار سلفی می تواند تا حد زیادی راندمان سیستم را کاهش دهد. بنابراین استفاده از تابلو برق خازنی و یا بانک های خازنی در نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی می تواند انتخاب مناسبی برای رفع این مشکل باشد.

 

 

 

نصب انواع تابلو برق صنعتی

وجود بانک های خازنی در تابلو برق صنعتی

 

نصب تابلو کنترلی (PLC)

نصب PLC در تابلو برق صنعتی سه فاز به منظور حفاظت و کنترل تجهیزات الکترونیکی در شرایط مختلف محیطی انجام می شود. پس از آنالیز و بررسی سیگنال ورودی فرمان مربوط برای اعمال تغییرات لازم صادر می شود. در بسیاری از موارد نیازی به وجود نیروی انسانی به دلیل بستن سیستم کنترلی PLC در تابلو برق صنعتی نبوده و تغییرات به صورت اتوماتیک لحاظ می شود.

 

تجهیزات نصب تابلو برق سه فاز

به منظور داشتن بهترین عملکرد ممکن، تجهیزات حفاظتی و کنترلی، لازم است تا انتخاب هر یک از قطعات متناسب با نیاز و هماهنگ با سایر تجهیزات در بستن تابلو برق صنعتی صورت گیرد. بنابراین برای آشنایی بیشتر در ادامه انواع تجهیزات مورد استفاده  و مؤثر در قیمت نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی سه فاز مورد بررسی قرار گرفته است.

  

نصب تابلو برق خازنی
قطعات مختلف در نصب تابلو برق صنعتی

نصب تابلو برق سه فاز و فیوز 

در نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی سه فاز فیوزها وظیفه حفاظت مدار در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار را دارند. در واقع این تجهیز مدار را در زمان عبور جریان بیش از حد مجاز، قطع می کند. اساس عملکرد آن در بستن تابلو برق صنعتی، شکستن و قطع شدن در حرارت و جریان نامتعارف است.

نصب تابلو برق صنعتی و انواع کلید

کلیدها اجزای بسیار مهم و تعیین کننده ای در تعیین قیمت نصب تابلو برق های صنعتی هستند. انواع مختلف کلیدها با جریان حفاظتی مختلف در نصب تابلو برق های سه فاز کاربرد دارند که عبارتند از:

  • کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری نیز مانند فیوز از مدار در برابر وقوع اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می کند. با این تفاوت که این کلید در مقایسه با فیوز از حساسیت بالاتری برخوردار است. اساس عملکرد کلیدهای مینیاتوری در نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی سه فاز ، حرارتی و یا حرارتی مغناطیسی بوده که این خود در قیمت آن ها تأثیرگذار است.

  • بی متال

بی متال در نصب تابلو برق صنعتی نقش حفاظتی موتور سه فاز در برابر اضافه بار را دارد. بی متال شامل دو فلز با ضریب انبساط طولی متفاوت بوده که در صورت افزایش حرارت بیش از حد قابل قبول، طول فلز تغییر کرده و مدار قطع می شود.

 

استاندارد ارتفاع نصب تابلو برق صنعتی
سیم کشی چراغ های سیگنال و قطعات حفاظتی در بستن تابلو برق صنعتی
  • کلید کمپکت

در مقایسه با کلید مینیاتوری، کلیدهای کامپکت برای بستن تابلو برق صنعتی در سایزهای بزرگ تر به منظور حفاظت در جریان های بالاتر کاربرد دارند.

  • کلید محافظ جان

کلید محافظ جان به منظور محافظت در برابر برق گرفتگی ناشی از لمس سیستم بدون روکش یا دارای نشتی در نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی سه فاز کاربرد دارد. کلید محافظ جان در زمان وجود جریان نشتی و عدم تعادل جریان رفت و برگشت مدار را قطع می کند.

  • دکمه فشاری

دکمه های فشاری در نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی سه فاز جهت خاموش یا روشن کردن قطعات مورد استفاده قرار می گیرند. این دکمه از سه بخش محرک، ثابت و شیار تشکیل شده است. به منظور ایجاد تغییر در وضعیت قطعات دکمه فشاری فشرده می شود.

نصب تابلو برق صنعتی و کنتاکتور

قطع و وصل جریان الکتروموتور توسط کنتاکتور در بستن تابلو برق صنعتی انجام می شود. برای کنترل و متوقف کردن یک موتور سه فاز به رله ای مخصوص با قابلیت اتصال و یا قطع قوی نیاز است. کنتاکتور در صورت وجود مشکلاتی از قبیل جابه جایی فاز، عدم تقارن ولتاژ سه فاز، افت ولتاژ و قطع یکی از فازها، به موتور اجازه روشن شدن نمی دهد.

 

قیمت نصب تابلو برق صنعتی
نصب تابلو برق سه فاز

نصب تابلو برق صنعتی و شینه

شینه ، نواری فلزی مورد استفاده در بستن تابلو برق صنعتی است که برای توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرد. شینه در تابلو برق در سه نوع شینه فاز، نول و ارت وجود دارد.

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

علی طاهری

چرا گفتید که قیمت نصب تابلو برق صنعتی به عوامل متفاوتی وابسته است که پس از طراحی و مونتاژ قابل محاسبه خواهد بود یعنی تا آخر فرایند نصب تابلو برق هزینه اون دریافت نمیشه پس چطوری اداره برق تا هزینه تابلو برق رو نگیره اون رو نصب نمیکنه؟!!!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما