نصب تابلو برق ساختمان

نصب تابلو برق ساختمان

دسته بندی

نصب تابلو برق

تعداد ارائه دهنده ها

۲۵ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه نصب تابلو برق ساختمان با توجه به محل نصب، ولتاژ مورد نیاز و متناسب با آن تجهیزات حفاظتی و کنترلی مورد استفاده متغیر خواهد بود. نحوه نصب تابلو برق ساختمان در محل بایستی توسط برقکار مجرب و حرفه ای ، طبق نقشه سیم کشی آن، مورد بررسی قرار بگیرد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب تابلو برق ساختمان

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
برقستان

برقستان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

صنعت کاران آفاق

صنعت کاران آفاق

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۰۲

توان گستر

توان گستر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

الکتروکام

الکتروکام

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۶

راتین صنعت آرتا

راتین صنعت آرتا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

تکین تابلو

تکین تابلو

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۶

پارسیان نور

پارسیان نور

۳

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۲

ماه صنعت انرژی

ماه صنعت انرژی

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ایران پی دی سی اس

ایران پی دی سی اس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۷

ایرسا گستر نورآسا

ایرسا گستر نورآسا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

آبیاران پویان آذر

آبیاران پویان آذر

۴

location

تبریز

phone

******۰۴۱۳۴

خدمات برق محمد

خدمات برق محمد

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

برقکاری تهران

برقکاری تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

سورنا صنعت بیستون

سورنا صنعت بیستون

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب تابلو برق ساختمان

نصب تابلو برق ساختمان با توجه به حساسیت بالای تجهیزات و همچنین اهمیت آن در امنیت ساختمان نیازمند دقت و تخصص زیادی است. اتصالات تابلو برق سیستم پیچیده است که تمامی انشعابات آن در نهایت درون تابلو برق برای محافظت و کنترل، سیم کشی می شوند. علاوه بر آن نصب تابلو برق هوشمند ساختمان از دیگر موارد بسیار مهم در این زمینه است که علاوه بر تجربه نیازمند تخصص در زمینه هوشمند سازی است. چرا که عدم توجه به اصول پایه و استانداردهای موجود در نحوه سیم کشی و نصب تابلو برق ساختمان بر اساس نقشه ، می تواند باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر جانی و مالی در محل شود.

 

تابلو برق ساختمان
نصب تابلو برق ساختمان

هزینه نصب تابلو برق ساختمان

تابلوبرق از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر برقکاری ساختمان می باشد که از تجهیزات مختلف و حساسی تشکیل شده است. نحوه نصب تابلو برق ساختمان بایستی توسط برقکار مجرب و حرفه ای ، طبق نقشه سیم کشی آن، مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که عدم آشنایی با استانداردهای سیم کشی تابلو برق ساختمان طبق نقشه ، باعث بروز مشکلات بزرگی از قبیل برق گرفتگی و آتش سوزی می شود. هزینه نصب تابلو برق ساختمان با توجه به محل نصب، ولتاژ مورد نیاز و متناسب با آن تجهیزات حفاظتی و کنترلی مورد استفاده متغیر خواهد بود.

نحوه نصب تابلو برق ساختمان

برای توزیع استاندارد برق در تمام محل ها و واحدهای یک ساختمان نصب صحیح تابلو بسیار حائز اهمیت است. بر اساس تقسیم بندی شرکت برق، کاربرد و اندازه ساختمان نحوه نصب تابلو برق به سه صورت کلی جعبه فیوز مینیاتوری واحد، تابلو عمومی و کنتور تقسیم می شود که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

نصب تابلو برق ساختمان و جعبه فیوز

جعبه فیوز مینیاتوری از تجهیزات بسیار مهم برای پخش برق میان واحدهای مختلف یک ساختمان می باشد. نحوه سیم کشی آن در زمان نصب به این صورت است که برق خود را مستقیماً از تابلو برق ساختمان گرفته و به واحدها تزریق می کند. با توجه به کاربرد گسترده تابلو فیوز مینیاتوری برق ، نصب آن به صورت روکار و توکار انجام می شود. فیوز مینیاتوری دارای دو نوع فشنگی و محافظ جان است. فیوز مینیاتوری فشنگی دارای یک ورودی (سیم فاز و نول) و یک خروجی برای محافظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار می باشد. فیوز محافظ جان علاوه بر محافظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار، در برابر برق گرفتگی نیز برای نصب تابلو برق ساختمان کاربرد دارد.

تجهیزات تابلو برق
جعبه فیوز مینیاتوری برای واحدهای در نصب تابلو برق هر ساختمان

ظرفیت انواع فیوزهای مورد استفاده در نقشه سیم کشی تابلو فیوز برق ساختمان:

  •  فیوز ۱۰ آمپر برای سرخط روشنایی
  •  فیوز ۱۶ یا ۲۰ آمپر سرخط پریز آشپزخانه
  •  فیوز ۱۶ آمپر برای سر خط اتاق خواب
  •  ۲۵ یا ۳۲ آمپر برای فیوز اصلی و فیوز محافظ جان

نصب تابلو برق عمومی ساختمان

نصب این نوع تابلو برق در تمامی ساختمان ها انجام می شود. همچنین ممکن است تابلو عمومی در داخل تابلو کنتور ساختمان نیز قرار بگیرد. نصب تابلو برق عمومی ساختمان به منظور برق رسانی عمومی در محل انجام می شود. به طور که مدار مشاعاتی از قبلی پارکینگ، راه رو، راه پله، حیاط، پشت بام و ورودی ها از این تابلو تغذیه می شوند. در نصب تابلو برق هوشمند عمومی ساختمان از فیوزهای ۱۰ آمپر برای روشنایی و فیوزهای ۱۶ آمپر برای برق رسانی به پریزها استفاده می شود.

نصب تابلو کنتور ساختمان

کنتور برق اصلی ترین بخش برای صدور قبض برق و مجوز برقرسانی محل بوده که به سایر تابلو ها نیز متصل است. محل نصب تابلو برق ساختمان به منظور دسترسی راحت ماموران شرکت برق در کنار درب اصلی می باشد. انشعاب اصلی برق از خطوط توزیع در نزدیکی ساختمان گرفته می شود و وارد تابلو می شود. در ازای هر واحد و همچنین بخش مشاعات، در نقشه سیم کشی تابلو برق ساختمان ، کنتور مجزایی در نظر گرفته می شود تا میزان مصرف برای صدور قبض برق اندازه گیری شود. متناسب با تعداد واحدها نحوه نصب تابلو کنتور برق ساختمان به صورت پیش ساخته نیز انجام می شود.

 

تابلو برق کنتور ساختمان
تابلو کنتور ساختمان چند واحدی

 

تابلو برق هوشمند ساختمان 

تفاوت تابلو برق هوشمند ساختمان با تابلوهای معمولی را می توان در نوع رله ها و فیوزهای مورد استفاده دانست. به طوری که تمامی سرخط های ساختمان برای کنترل هوشمند وارد این تابلو برق شده و فرمان های دیجیتال توسط رله باکس ها از طریق سیم کشی KNX و یا به صورت وایرلس به آن ها ارسال می شود. لازم به ذکر است که تجهیزات موجود در تابلو برق نقشی اساسی در هوشمند سازی ساختمان دارند. به همین دلیل لازم است پیش از خرید تجهیزات، مشاوره لازم با متخصص مربوط صورت گیرد.

سیم کشی تابلو برق هوشمند ساختمان

سیم کشی از مراحل بسیار حساس در نصب تابلو برق ساختمان است که نیازمند دقت و تخصص زیادی است. برای انجام این کار لازم است تا تمام قطعات متناسب با نقشه سیم کشی تابلو برق ساختمان ، در محل مناسب خود قرار بگیرند. تجهیزات تابلو برق روی پل و ریل با استفاده از پیچ های فیکسر قرار می گیرند. برای سیم کشی در نصب تابلو برق هوشمند و معمولی ساختمان از داکت های شیار دار استفاده می شود. شیارهای موجود در داکت ها به سیم کشی تابلو برق نظم خاصی داده و دسترسی به هر یک از کلیدها و فیوزها را آسان می کنند. به منظور اتصال قطعات مختلف از ترمینال های ورودی و خروجی روی ریل ترمینال استفاده شده که اندازه آن ها متناسب با اندازه سیم ها تعیین می شود. در نحوه نصب تابلو برق ساختمان هر ورودی ترمینال دارای رنگ خاصی بوده که باید به آن توجه شود. برای سیم کشی تابلو برق از سر سیم (وایرشو) و کابل شو جهت اتصال سیم ها استفاده می شود.

نصب تابلو برق ساختمان
سیم کشی تابلو برق ساختمان

نحوه نصب تابلو برق ساختمان

  • در نصب تابلو برق هوشمند و معمولی ساختمان بایستی برای تمامی سیم ها و کابل های مورد استفاده از سرسیم و کابل شو مناسب استفاده شود.
  • سیم ها و کابل های مورد استفاده دارای حد حرارتی استانداردی جهت تحمل بارهای مختلف باشند.
  •  اتصال سیم های ورودی و خروجی به بدنه برای جلوگیری از وجود جریان و حرارت حداقل باشد.
  • توجه به استانداردهای محل و همچنین طراحی نقشه سیم کشی تابلو برق ساختمان.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما