بالابر مغازه

بالابر مغازه

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

related-0نصب آسانسور

نصب بالابر مغازه

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ایران بالابر

ایران بالابر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

فرهان صنعت آرتا سبلان

فرهان صنعت آرتا سبلان

۳

location

اردبیل

phone

******۰۹۱۴۳

نیکو بران امین آسانبر سبلان

نیکو بران امین آسانبر سبلان

۳

location

اردبیل

phone

******۰۹۱۲۳

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

بالابر مغازه

بالابر مغازه نوعی آسانسور مغازه ای کالا است که امکان تغییر ارتفاع کالاها و ابزارها را برای فروشگاه و مغازه و کارگاه های کوچک فراهم می کند. این دستگاه ها کاملا ایمن طراحی شده و بر اساس ابعاد استاندارد بالابرمغازه توان حمل بار در مقادیر متفاوت را دارد. شیوه ی عملکرد بالابر برای مغازه دو نوع است: نوع اول را با نام بالابر برقی مغازه یا بالابر هیدرولیکی میشناسند که با سیستم الکتروموتور و پمپ هیدرولیکی کار میکند و دسته دوم بالابر سیم بکسلی مغازه ( بالابر گیربکسی - کششی ) است. خلاصه ای از قیمت بالابر مغازه مربوط به زمستان 1402 را در جدول زیر مشاهده میکنید.

قيمت بالابر مغازه به تومانانواع بالابر مغازه
28500000بالابر هیدرولیکی 300 کیلویی - ارتفاع 1 متر
37900000بالابر هیدرولیکی 300 کیلویی - ارتفاع 2  متر
48800000بالابر هیدرولیکی 300 کیلویی - ارتفاع 3 متر
66200000بالابر هیدرولیکی 300 کیلویی - ارتفاع 5 متر
90200000بالابر هیدرولیکی 300 کیلویی - ارتفاع 8 متر
52300000بالابر مغازه 500 هیدرولیکی کیلوگرم ارتفاع 3 متر
55700000بالابر هیدرولیکی 750 کیلوگرم ارتفاع 3 متر
63300000بالابر هیدرولیکی 1000 کیلوگرم ارتفاع 3 متر
66200000بالابر هیدرولیکی 300 کیلوگرم ارتفاع 5 متری
71300000بالابر هیدرولیکی 500 کیلوگرم ارتفاع 5 متری
52000000بالابر هیدرولیکی 750 کیلوگرم ارتفاع 5 متری
48000000بالابر سیم بکسلی 300 کیلوگرم ارتفاع 5 متری
62000000بالابر مغازه 500 سیم بکسلی کیلوگرم ارتفاع 5 متری
64000000بالابر سیم بکسلی 750 کیلوگرم ارتفاع 5 متری

بالابر مغازه قیمت - قیمت و مشخصات

آسانسور بالابرمغازه را با نام های بالابر کالا یا بالابر کارگو نیز می شناسند و انتظار جابجایی انسان از این دستگاه ها نمی رود مگر اینکه ابزارهای ایمنی انتقال انسان برای دستگاه تعبیه شود تا سلامت و ایمنی حین انتقال تضمین شود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر انواع بالا بر مغازه ، آموزش نصب بالابر مغازه و ابعاد بالابر مغازه و ظرفیت ها را بررسی خواهیم کرد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع آسانسور کارگاهی نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت آسانسور کارگاهی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

انواع بالابر مغازه

انواع بالابر مغازه

بالابر مغازه از نظر کارکرد به دو دسته ی زیر تقسیم می شود:

  • بالابر سیم بکسلی – کششی
  • بالابر هیدرولیکی
  • بالابر وینچی مغازه

عملکرد اغلب بالابر ها به این دو دسته تقسیم می شود. در صورتی که موتور به صورت مستقیم مکانیکی باعث حرکت بالا و پایین شود سیستم سیم بکسلی است و در صورتی که موتور با واسطه ی سیالات حرکت را کنترل کند بالابر مغازه هیدرولیکی نام دارد.

دسته بندی بعدی بر اساس انتظاری که از دستگاه برای حمل بار یا مسافر داریم متفاوت است. انتظار از بالابر مغازه انتقال کالا و ابزار است و ایمنی لازم برای انتظار مسافر را ندارد. در صورتی که قصد جابجایی افراد با این دستگاه ها را داشته باشید لازم است درب های ایمنی و سیستم های حفاظتی تعبیه شود. پس بر این اساس دو دسته آسانسور کالا در بازار وجود دارد:

  • بالابر مغازه کالا
  • بالابر مغازه کالا و مسافر

دسته بندی سوم مربوط به ظرفیت و توان حمل بار و ارتفاعی است که دستگاه توان بالا بردن دارد. بر این اساس آسانسور بالابر مغازه به موارد زیر تقسیم بندی می شود:

  • قیمت بالابر برقی مغازه با توان حمل بار ۳۰۰ کیلو با ۳ اسب بخار
  • آسانسور برقی کالابر با توان حمل بار ۵۰۰ کیلو با ۵.۵ اسب بخار
  • بالابر برقی مغازه با توان حمل بار ۷۵۰ کیلو با ۷.۵ اسب بخار

دسته بندی بالابر کالا بر اساس ارتفاع و کاربرد

با در نظر گرفتن ارتفاع حمل بار و با توان حمل بار ۳۰۰ – ۵۰۰ – ۷۵۰ – ۱۰۰۰ کیلو، بالابر هیدرولیکی توان حمل بار در ارتفاع های زیر را خواهد داشت:

  • آسانسور کالابر تا ارتفاع ۱ متر
  • آسانسور کالابر تا ارتفاع ۲ متر
  • آسانسور کالابر تا ارتفاع ۳ متر
  • آسانسور کالابر تا ارتفاع ۵ متر
  • آسانسور کالابر تا ارتفاع ۸ متر

و بر اساس سیستم ساختار بالابر برای مغازه و فروشگاه ها و هایپرمارکت ها و نمایشگاه های ماشین میتوان موارد زیر را نام برد:

  • بالابر باکت دار
  • بالابر حمل مواد
  • بالابر حمل غذا ( بالابر رستورانی)
  • بالابرکالا-مسافر
  • بالابر پنوماتیک
  • بالابر حمل ماشین
  • بالابر نیم طبقه
بالابر مغازه هیدرولیکی

بالابر برقی مغازه هیدرولیکی

بالابر برقی مغاز هیدرولیکی با کمک گرفتن از مکانیک سیالات وزن سنگین را به بالا انتقال داده و حین بازگشت بار وارد شده را به مرور آزاد می کند. از این بالابرها برای انتقال دو تا سه طبقه در مغازه ها و هایپرمارکت ها استفاده می شود. ارتفاع بخش پایینی آن 150-350 میلی متر است که به ویژه برای محل هایی که فضای کافی ندارند مناسب است. ریل راهنمای بالابر کالاهای هیدرولیک معمولاً از جوشکاری تیر H، فولاد کانالی و پروفیل مربعی ساخته شده است. نصب بالابر برقی مغازه بسیار آسان است و از نظر ایمنی استانداردهای بالایی دارد. به دلیل شیوه ی عملکرد انتقال را بسیار نرم و بی صدا انجام می دهد و حین پایین آمدن عملا بی صداست.

آسانسور بالابر هیدرولیکی

آسانسور بالابر هیدرولیکی با کمک گرفتن از سیالاتی مانند روغن، بار را منتقل میکند. الکتروموتور روغنی که در مخزن قرار دارد را به جک منتقل میکند. به این ترتیب حرکت رفت و برگشتی خواهیم داشت. در بالابر سیم بکسلی انتقال نیرو به وسیله ی گیربکس و به صورت مستقیم انجام می شود. موتور آسانسور بالابر هیدرولیکی کم تر داغ میکند و امکان جابجایی با تعداد بیشتری را به مصرف کنندگان خواهد داد.

هزینه بالابر برقی مغازه هیدرولیکی

قیمت آسانسور هیدرولیکی مغازه از قیمت انواع بالابر سیم بکسلی مغازه گران تر است. حرکت بالابر هیدرولیکی نرم تر است و با استفاده از شیرهای بلین امکان تنظیم دقیق تر حرکت نیز وجود دارد. قیمت بالابر سیم بکسلی نسبت به هیدرولیکی ارزان تره. از نظر مصرف برق و هزینه ای که از این لحاظ خواهد داشت باید گفت بالابر هیدرولیکی این مزیت را دارد که حین پایین آمدن کفی موتور کار نمیکند کافیست روغن تخلیه شود تا بالابر پایین بیاید و این به معنای کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش اصطحلاک موتور است که هزینه های تعمیر و تویض قطعات را نیز کم خواهد کرد.

شرکت عمران مدرن علاوه بر بالابر مغازه مجری انواع بالابر خانگی و آسانسور نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت بالابر خانگی کوچک می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

بالابر مغازه برقی با شیر بالابری هیدرولیک

انتخاب سیستم محرکه و پاوریونیت دو بخش مهم در انتخاب قدرت بالابر و آسانسور کالابر است. اگر از مدل های ساده استفاده شود و انتظار بالایی از سیستم بالابر نداشته باشید می توانید از شیر کنترل تک بویینی که با نام شیر بلوک بالابری شناخته می شود استفاده کرد. عملکرد این شیر کنترل بسیار ساده است و دارای حرکت ثابت تک سرعته و خطی است. پاوریونیت معمولا شامل پمپ های دنده ای و موتورهای خشک به همراه شیرهای بلوک بالابری است. نمیتوان انتظار حمل بار خیلی سنگین یا ایمنی خیلی بالا از این دستگاه ها داشت.

بالابر مغازه برقی با شیر بلین

اگر نیاز به سیستم های پیشرفته تر داشته باشید شیر بلین و پمپ اسکرو گزینه های مناسبی است. این پمپ ها وارداتی و از کشور آلمان است و ایمنی و توان تحمل بالایی دارد و عملکرد و کارایی بالابر را به طرز چشم گیری افزایش میدهد. کم صدا و ایمن بودن دستگاه به همراه حرکت نرم و پیوسته بدون اختلال حرکتی باعث می شود که انتخاب این قطعه برای دریافت استاندارد بالاتر ایده آل باشد.  

بالابر سیم بکسلی

بالابر سیم بکسلی مغازه

این بالابر بیشتر در صنایع مختلف برای کمک به انتقال کالا از یک سطح به سطح دیگر استفاده می شود. بالابر سیم بکسلی مغازه اغلب برای کالاهای مرتبط با صنایعی مانند کاغذ، نساجی، رنگ، خودرو و داروسازی استفاده می شود.

ویژگی های بالابر کالاهای کششی:

  • عملکرد بدون مشکل
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • ظرفیت حمل بار سنگین
  • عمر طولانی

معایب و مزایا بالابر سیم بکسلی مغازه چیست ؟

بالابرهای کششی از سیستم سیم بکسل برای بلند کردن، جابجایی و قرار دادن بارهای سنگین استفاده می کنند. در حالی که طراحی آنها بسته به کاربرد مورد نظر متفاوت است. بالابر سیم بکسلی توان حمل بار ۳۰۰ تن را دارد و از نظر ایمنی استانداردهای بالایی را رعایت می کند. امکان قرار دادن حد بالا و پایین و کلید قطع کن اضافه برای بالابر وجود دارد. امکان ایجاد سیستم های حفاظتی در برابر گرما ترمز مکانیکی بر روی این دستگاه ها وجود دارد. معایب آسانسور کالابر کششی بیشتر مربوط به عملکردهای مکانیکی دستگاه است که سر و صدای زیادی تولید می کند و در صورتی که از درایور کنترل الکتروموتور استفاده نشود. در مورد صداهای ایجاد شده توسط بالابر سیم بکسلی مغازه اگر این بالابر ها به دیوار وصل شود امکان انتقال بار وجود خواهد داشت.

بالابر کالا

قیمت بالابر مغازه ای

هزینه بالابر عموما بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

  • نوع بالابر مغازه ( سیم بکسلی ، هیدرولیکی)
  • ارتفاع بالابر مغازه ( از 1 متر تا 8 متر)
  • میزان کشش وزن ( 300 تا 1000 کیلوگرم)

بالابر مغازه ای - تاثیر ارتفاع بر قیمت

همانطور که گفته شد بالا رفتن ارتفاع بر قیمت تاثیر دارد و طبیعتا هر چه انتظار ارتفاع بالاتری داشته باشیم قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال نگاهی به قیمت های تابستان پاییز 1402 بیندازید و تاثیر افزایش ارتفاع را مقایسه کنید. اگر نگاهی به قیمت ها بیندازید مشخص است به ابزای هر 1 متر افزایش ارتفاع حدودا 10 میلیون تومان به قیمت اضافه می شود.

بالابر هیدرولیکی 300 کیلوییقیمت بالابر برای مغازه - تومان
ارتفاع 1 متر 28,500,000
ارتفاع 2 متر37,900,000
ارتفاع 3 متر48,800,000
ارتفاع 5 متر66,200,000
ارتفاع 8 متر90,200,000

بالابر مغازه تاثیر کشش وزن بر قیمت

همانطور که انتظار می رود افزایش میزان کشش وزن بالابر مغازه بر قیمت آن تاثیر گذار است. برای مثال بالابر 300 کیلوگرمی به 500 کیلوگرمی حدود 5 میلیون تومان افزایش وزن دارد. بالابر 750 کیلوگرمی نسبت به بالابر 500 حدود 3 میلیون تومان افزایش قیمت دارد و بالابر 1000 کیلوگرمی در مقایسه با 750 کیلوگرمی 8 میلیون تومان  گران تر است. قیمت های جدول زیر مربوط به پاییز 1402 است و برای دریافت قیمت های روز باید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

بالابر هیدرولیکی برای ارتفاع 3 مترقیمت آسانسور بالابر مغازه - تومان
کشش وزن 300 کیلوگرم48,800,000
کشش وزن 500 کیلوگرم52,300,000
کشش وزن 750 کیلوگرم55,700,000
کشش 1000 کیلوگرم63,300,000

بالابر مغازه تاثیر نوع دستگاه بر قیمت (بکسلی – هیدرولیکی)

مقایسه قیمت آسانسور کالابر هیدرولیکی و سیم بکسلی نشان میدهد آسانسور کالابر هیدرولیکی بسته به وزن از 8 تا 12 میلیون تومان گران تر است. در نظر داشته باشید که قیمت ها مربوط به پاییز 1402  است.

توان بالابر - ارتفاع 5 مترقیمت بالابر هیدرولیکی مغازهبالابر سیم بکسلی مغازه
کشش وزن 300 کیلوگرم66,200,00048,000,000
کشش وزن 500 کیلوگرم71,300,00062,000,000
کشش وزن 750 کیلوگرم52,000,00064,000,000

بالابر مغازه کفی (‌بدون کابین)

بالابر آسانسور مغازه کفی برای جابجایی کالا به صورت ایمن و کم صدا در فروشگاه ها و هایپرمارکت ها و ابزاری مناسب برای جابجایی کالا در ارتفاع برای انبار کالا کاربرد دارد. بالابرهای کفی معمولا با سیستم هیدرولیکی کار میکنند و ساختار آن از دو ریل راهنما و جک هیدرولیک تشکیل شده و برای جابجایی از یک کفی استفاده می کند. بالابر کفی را با نام پلتفرم لیفت نیز میشناسند. برای ضلع هایی که بارگیری انجام نمی شود لازم است حفاظ کار شود.

بالابر مغازه آسانسوری (کابین دار)

امکان نصب درب آسانسوری روی این بالابر ها وجود دارد. بالابر های مغازه ای کابین دار ایمنی بالاتری دارد. اگر از درب های آسانسوری برای این بالابرها نصب شود باید حتما از درب هایی با قفل ایمنی باید استفاده کرد. این قفل ها به نحوی کار میکنند که تا زمانی که دستگاه در ایستگاه متوقف نشود درب باز نشود و از این لحاظ ایمنی مناسبی دارد. 

موتور بالابر مغازه ای

ارتفاعی که دستگاه جابجا میکند و باری که جابجا میکند تعیین کننده قدرت موتور است. برای بالابر های مغازه ای معمولا انتظار حمل بار سنگینی نمیرود و موتورهایی با توان 1 تا 3 اسب بخار کافیست که با این توان نیازی نیست از برق سه فاز استفاده شود و سیستم های تک فاز کارآمد است. بسیاری از کسب و کارهای محدود و فروشگاه ها و مغازه هایی که در سطح شهر قرار دارند دارای بالابرهای تک فاز هستند زیرا دسترسی به برق سه فاز در بسیاری از موارد میسر نیست اما در بعضی موارد خصوصا برای هایپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ نیاز است از بالابرهای سه باز استفاده شود.

ایمنی آسانسور بالابر مغازه 

ایمنی دستگاه با استفاده از قطعاتی مانند ترمز حفاظتی و سوئیچ های فشاری یا قطعاتی مانند شیر ایمنی تامین می شود. در ادامه توضیحاتی در مورد این قطعات داده شده است:

ترمز حفاظتی آسانسور مغازه ای : پاراشوت یا ترمز حفاظتی قطعه ای است که اگر سیم بکسل به هر دلیل پاره شود کفی بالابر در جای خود قفل شود و سقوط و حادثه رخ ندهد. در صورتی که خریدار احتمال میدهد ممکن است از بالابر برای جابجایی انسان استفاده می شود استفاده از این ترمزها حداقل کاری است که برای ایمنی باید انجام شود و بدون ترمز حفاظتی به هیچ عنوان ایمنی کافی برای جابجایی اشخاص ندارد.

شیر ایمنی : راپچر ولو یا شیر ایمینی در صورت ترکیدگی لوله ها و اتصالات هیدرولیک باعث قفل شدند جک می شود به این ترتیب مانع سقوط بالابر به پایین خواهد شد.

قیمت بالابر مغازه ای بر چه اساس تعیین می شود؟

برای تعیین قیمت بالابر مغازه ای نیاز است عوامل متعددی در نظر گرفته شود. در گام اول باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • ارتفاع جابجایی میلگرد چند متر است ؟ (چند طبقه جابجایی نیاز است؟ )
  • بالابر مغازه قرار است چند بار توقف داشته باشد ؟
  • جنس ریل های چیست ؟
  • جنس و نوع کفشک های آسانسور کالابر چیست ؟
  • نوع و برندی که برای پاور یونیت چیست ؟
  • نوع و برند الکترو موتور و پمپ کدام است ؟
  • مدل و برند شیر ایمنی ترمز حفاظتی جک هیدرولیک و شیر کنترل چیست ؟
  • جنس و کیفیت مخزن روغن و شلنگ ها و لوله های هیدرولیک چیست ؟
  • کیفیت تابلو فرمان و کنتاکتورها چیست؟
  • نصب و راه اندازی قرار است در چه سطح و استانداردی انجام شود؟

ظرفیت بالابر برای مغازه

برای تعیین ظرفیت بالابر مغازه در گام اول نوع سیستم محرکه مشخص می شود. باید تعیین کرد که بالابر هیدرولیکی است یا مکانیکی و برق وروی تک فاز است یا سه فاز. در گام بعدی لازم است در مورد نوع سیستم محرکه اطلاعات کافی به دست آورید. موارددی مانند جک کنار غیر مستقیم، جک زیر و ... . در ادامه مشخص می شود که ابعاد مفید کفی بالابر چقدر است. تعداد ایستگاه ها و طول بالابر نیز بسیار تعیین کننده است. ارتفاع چاهک و ارتفاع بالاسری نیز باید روشن شود و همچنین نوع فونداسیون و پلیت گذاری ها نیز تعیین کننده است.

نصب بالابر مغازه

در گام اول نصاب بالابر مغازه بهتر است نقشه های فونداسیون و آهن کشی ساختمان برای نصب هر گونه بالابر یا آسانسور بررسی کند. اما به طور کلی برای نصب بالابر برای مغازه کافیست کارشناس از محل بازدید کند. نیاز سنجی کند و اندازه گیری های دقیق انجام شود. در گام بعدی به سراغ اجرای چاهک خواهد رفت. در گام بعدی صفحه ستون و پلیت های دیواری مطابق نقشه اجرا خواهد شد. آهنکشی فضای بالابر در صورت لزوم انجام خواهد شد.

ریل و براکت ها و نصب هیدرولیک و کارسینگ و نصب پلتفرم بالابر مغازه و پاوریونیت و شلنگ و اتصالات هیدرولیکی در گام های بعدی انجام خواهد شد. در ادامه کافیست به سراغ اتصالات الکتریکی مانند تابلو فرمان و میکروسوییچ ها برویم و در آخر نیست راه اندازی و تست دستگاه انجام می شود و آموزش های لازم برای کاربران دستگاه داده خواهد شد. در فرآیند نصب تلاش بر این دست که کمترین اتصالات جوشی داشته باشیم و اغلب اتصالات به صورت پیچ و مهره ای باشد.

آموزش نصب بالابر مغازه

کاربرد بالابر هیدرولیکی فروشگاهی

  • انتقال بار از مغازه به بالکن یا انبار
  • انتقال بار از فروشگاه به طبقات بالاتر
  • انتقال بار از انبار به طبقات بالاتر
  • انتقال بار از زیرزمین به طبقه بالای رستوران
  • جابجایی ویلچر از زمین به طبقات بالاتر

آسانسور بالابر مغازه چیست ؟

دستگاهی که به منظور انتقال بار در مغازه و فروشگاه ها استفاده می شود و با اضافه شدن قطعات ایمنی و ایجاد تغییراتی اجازه ی جابجایی محدود فرد را خواهد داد. در بالابر برای مغازه لازم است بر اساس میزان باری که در فروشگاه حمل می شود قدرت گیربکس و موتور تعیین شود. عموما وزن آسانسور کالابر 300 کیلوگرم است. شاسی بالابر در جهت ناودانی ها جابجا می شود و از قدرت موتور و گیربکس برای جابجایی استفاده  می کند. زمانی که بالابر به طبقات مورد نظر می رسد کف شاسی به میکروسوئیپ ها متصل می شود و پس از آن برق موتور خاموش و شاسی را در طبقه مورد نظر ثابت می کند. استفاده از دو میکروسوئیچ امنیت دستگاه را بالا می برد.

آسانسور مغازه ای - قطعات

قطعات آسانسور بالابر مغازه ای در صورتی که از انواع هیدرولیکی باشد دارای سه دسته بندی اصلی است:

  1. تجهیزات هیدرولیکی
  2. مکانیکال
  3. الکتریکال

در جدول زیر از قطعات هیدرولیکی آسانسور کالابر نام بردیم:

جک هیدرولیک بالابر مغازهسیلندر هیدرولیکHydraulic ramقطعه ای است که در آن به سیال فشار وارد میشود تا وارد استوانه ی بزرگتر شود.
شیر ایمنی جک بالابر مغازهشیر اطمینانRupture valveشیر ایمنی برای جلوگیری از سقوط آسانسور حین خرابی جک یا شیلینگ ها نصب می شود.
پاورپک بالابر مغازهیونیت هیدرولیکHydraulic Unitدستگاهی که وظیفه ی تامین توان هیدرولیک را ایفا میکند.
شیر کنترل بالابر مغازهکنترل ولوHydraulics Control Valvesروغن از پمپ به جک و بالعکس منتقل می شود که کنترل این رفت و برگشت را شیر کنترل بر عهده دارد
موتور بالابر مغازهالکتروموتور - دینامGoods Lift Motorقطعه اصلی بالابر است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند
پمپ هیدرولیک بالابر مغازه-Hydraulic pumpاز پمپ برای افزایش فشار سیال استفاده می شود
شلنگ هیدرولیک بالابر مغازه-Hydraulic Hosesوظیفه انتقال سیال
روغن هیدرولیک بالابر مغازه-Hydraulic Oilسیل انتقال دهنده ی توان

در جدول زیر قطعات مکانیکی بالابر مغازه را لیست کردیم:

ریل راهنما بالابرپشت بند بالابرلقمه بالابر ( برای فیکس کردن ریل )براکت بالابر ( مهارکننده بالابر)
سیم بکسلقلاب بکسلبست بکسلفلکه ( هدایت توان موتور کششی به سیم بکسل)
پایه های جکترمز بالابر مغازه (پاراشوت)کارسلینگ ( نگه دارنده کابین)کفشک راهنما (کاهش ارتعاش و لرزه)

لیست قطعات مکانیکی بالابر مغازه

  • کابل و تابلو فرمان و شانسی فرمان طبقات
  • تراولینگ کابل و کابل قدرت
  • چشم الکتریکی
  • میکروسوئیچ طبقات
  • جعبه تقسیم
بالابر مغازه 300 کیلویی

مزیت بالابر هیدرولیکی مغازه

بالابر مغازه هیدرولیکی نیازی به موتور خانه ندارد و بی لرزش و کم صدا است. زیر کفی آن سنسورهایی تعبیه کردند که ایمنی حرکت را بالا ببرد و در صورتی که زیر کفی چیزی قرار گرفته باشد توقف کند و حادثه رخ ندهد. بالابر مغازه از نظر سیستم های برق رسانی شدت پایینی دارند تا برق گرفتگی اتفاق نیوفتد و امکان تغییر ظرفیت دستگاه بر اساس نیاز مشتری وجود خواهد داشت.

بالابر مغازه 10000 کیلویی

بهترین راه حل برای انتقال بار به انبار برای فروشگاه های کوچک بالابر مغازه نیم طبقه است. کارگاه های کوچک نیز از مزیت بالابر نیم طبقه میتوانند استفاده کنند. این بالابر های عملکرد بسیار ایمن و کارآمد دارد. ظرفیت بالابر کفی تا 10000 کیلوگرم است و ارتفاع بالابر تا 12 متر نیز میرسد. کافیست یه دکمه فشار دهید تا چند 10 کیلو به راحتی جابجا شود.

با بالابر کالای نیم طبقه ما، خطر آسیب های مربوط به جابجایی دستی در انبار خود را کاهش دهید. آسانسور بالابر مغازه راه حلی ایمن و کارآمد برای بالا بردن کالاها و پالت ها تا سطوح نیم طبقه ارائه می دهد. میتوان بالابر مغازه را بر اساس نیاز مشتری تنظیم کرد. مقدار و ظرفیت باربری و حمل بار یا انسان مواردی است که ممکن است پروژه به پروژه متفاوت باشد. اندازه پلتفرم 1500 میلی متر در 1500 میلی متر است - ایده آل برای بلند کردن پالت ها، جعبه ها یا کالاهای بزرگ. این ابعاد رایج در بازار است و حتی ابعاد سکوها هم به صورت سفارشی تغییر میکند.

مشخصات بالابر مغازه

ظرفیت باربری: 10000 کیلوگرم

ارتفاع بالا بردن : 12 متر

طول استاندارد پلتفرم : 1500میلیمتر

عرض استاندارد پلتفرم : 1500mm

آسانسور بالابر مغازه

 

آسانسور مغازه

 

بالابر مغازه

بالابر مغازه 250 کیلویی

بالابر کالای نیم طبقه سبک آسانسور مغازه ساده و مستحکم برای حمل بارهای تا وزن 250 کیلوگرم بین طبقات در انبارها، کارخانه ها، فروشگاه ها و کارگاه ها است. ایده آل برای پالت یا چرخ دستی و کالاها و اقلام فروشگاهی سبک.  مشخصات کلی این دستگاه به شرح زیر است:

  • آسانسور نیم طبقه با کیفیت بالا و کارکرد آسان
  • حداکثر ظرفیت بار کاری 250 کیلوگرم
  • شفت با روکش سه بعدی خود نگهدارنده
  • ارتفاع استاندارد تا 4 متر
بالابر مغازه 250 کیلویی

 

مشخصات بالابر مغازه 250 کیلویی

بالابر انتقال کالا به نیم طبقه

اگر به دنبال بلند کردن پالت، چرخ دستی یا کالا بین طبقات در انبار خود هستید، بالابر کالای نیم طبقه راه حل ایده آلی است. فضای کمی اشغال میکند و به راحتی با محیط کار منطبق می شود. قطعات ایمنی متعددی در دستگاه کار کار گذاشته اند تا اطمینان حاصل شود که بارها بین سطوح ایمن حمل می شوند.

بالابر مغازه نیم طبقه آسانسور دستگاهی ایمن و ساده ای است که به آسانی کار می کند و با لمس یک دکمه کالاها را بالا و پایین می کند. بار با این بالابر تا ارتفاع 4 متر بالا می رود و اندازه پلتفرم قابل استفاده 1300 x 1100 میلی متر به عنوان استاندارد در نظر گرفتند و بر اساس سفارش شما اغلب قابل تغییر است. این امکان را خواهید داشت که از یک یا دو طرف بارگیری کنید. علاوه بر این، آسانسور کالا روی زمین نصب کردند و با رمپ به طول 500 میلی‌متر ارائه می شود، که اختلال در انبار شما را به حداقل می‌رساند و مهمتر از همه، هزینه را به حداقل می‌رساند. مشخصات این بالابر به شرح زیر است:

  • اندازه های پلتفرم آسانسور سفارشی
  • امکان افزایش ارتفاع (تا 9 متر)
  • تا 3 ایستگاه (زمین به علاوه دو سطح نیم طبقه اضافی)
  • نصب بیرونی
  • بارگیری 90 درجه یا ورودی های اضافی
  • موانع توقف روی سکو
  • محفظه کاملا روکش
  • دسترسی سطح به سطح پایین تر - اگر شکاف 50 میلی متری ایجاد شود

مشخصات فنی بالابر کالای نیم طبقه

  • ظرفیت بار
  • 250 کیلوگرم
  • پلتفرم قابل استفاده
  • 1300 x 1100 میلی متر
  • ارتفاع بالابر
  • 4 متر استاندارد / تا 9 متر (هزینه اضافی)
  • قطعات ایمنی و کنترل
  • برای اجرای دکمه های فشاری نگه دارید
  • ارتفاع گیت خروجی= 2000 میلی متر
  • عرض کلی فریم = 1900 میلی متر
  • عمق کلی قاب = 1380 میلی متر
  • منبع تغذیه = 240 ولت / 20 آمپر / 1 ساعت
بالابر مغازه نیم طبقه

 

آسانسور مغازه نیم طبقه

 

ویژگی بالابر مغازه نیم طبقه

بالابر مغازه 500 کیلویی

بالابر طبقه نیم طبقه ما یک آسانسور ساده و مستحکم برای حمل بارهای تا وزن 500 کیلوگرم بین طبقات در انبارها، کارخانه ها، فروشگاه ها و کارگاه ها است. ایده آل برای پالت یا چرخ دستی چیدن.

آسانسور مغازه 500 کیلویی

 

بالابر مغازه کالا بر

 

بالابر مغازه

مشخصات کلی دستگاه :

  • آسانسور نیم طبقه با کیفیت بالا و کارکرد آسان
  • حداکثر ظرفیت بار 500 کیلوگرم
  • شفت با روکش مشبک خود نگهدارنده
  • ارتفاع استاندارد تا 4 متر
  • اندازه های بالابر مغازه سفارشی
  • افزایش ارتفاع حمل بار (تا 9 متر)
  • افزایش ارتفاع گیت (تا 2.5 متر)
  • تا 3 ایستگاه توقف (زمین به علاوه دو سطح نیم طبقه اضافی)
  • نصب بیرونی
  • بارگیری 90 درجه یا ورودی های اضافی
مشخصات آسانسور بالابر مغازه

بالا بر مغازه - مشخصات فنی

جزئیات فنی دستگاه بالابر مغازه بر اساس تفاوت الکتروموتور متغیر است. در انتخاب جزئیات فنی مشخصات زیر را در نظر داشته باشید:

  • الکتروموتور با ظرفیت 300 کیلوگرم 3 اسب بخار = سیم بکسل نمره 8 – گیربکس 86
  • الکتروموتور با ظرفیت 500 کیلوگرم 5.5 اسب بخار= سیم بکسل نمره 8 – گیربکس 110
  • الکتروموتور با ظرفیت 750 کیلوگرم 7.5 اسب بخار = سیم بکسل نمره 10 – گیربکس 130

الکتروموتور ظرفیت 300 کیلوگرم به صورت تک فاز در بازار موجود است اما بالای 3 اسب بخار نیاز است از موتور های سه فاز استفاده  شود. دور موتور ها عموما 1400 تا 3000 است. گیرکس های بالابر مغازه از نوع حلزونی تیپ vf است. وینچ یا همان قرقره ی بالابر مغازه معمولا تا 35 متر سیم بکسل را میتواند دور خود جمع کند و برای بیش از این مقدار نیاز است تغییراتی در وینچ داد.

اجزای بالابر مغازه

A – سیستم هیدرولیک ؛ B - پنل کنترل از راه دور ؛ C - پوشش موجدار سه بعدی ؛ D- کلید کنترل ارتفاع ، E – پلتفرم بالا برنده ؛ F — مانع تنظیم سرعت ؛ G - شیرهای ایمنی (جلوگیری از سقوط کفی در صورت افت فشار در سیستم هیدرولیک)

ابعاد بالابر مغازه

به طور خلاصه مشخصات ابعاد بالابر مغازه موجود در بازار در بازه های زیر قرار دارد:

  • طول آسانسور کالابر (پلتفرم) = 800 میلی متر - 2200 میلی متر
  • عرض آسانسور کالابر (پلتفرم) = 600 میلی متر - 1800 میلی متر
  • ارتفاع بلند کردن آسانسور کالابر = 3000 میلی متر - 12000 میلی متر
قطعات آسانسور مغازه

جدول ابعاد استاندارد بالابر مغازه

ابعاد و اندازه های بالابر مغازه بر اساس شکل بالا در جدول الائه شده است:

A4300  میلی متر  
B 100 میلی متر  
C 800 میلی متر  
D350 میلی متر  
E1800 میلی متر  
  F- 3000 میلی متر  
G- 2200 میلی متر

تعمیر و نگهداری اسانسور بالابر مغازه

 یکی از مهم ترین موارد در بهره وری دستگاه های بالابر مغازه بحث تعمیر و نگهداری است. در گام اول کارشناس، باید نگاه جامع به محل قرار گیری دستگاه و شیوه کاربری آن داشته باشد. در صورتی که از بالابر برای جابجایی افراد استفاده می شود باید تمامی موارد ایمنی دستگاه مجدد مد نظر قرر گیرد و کنترل شود. حفاظ و ترمزها باید کنترل شود. شواهد زنگ زدگی و پوسیدگی و ترک خوردگی باید به دقت کنترل شود و در صورت مشاهده ی هر نوع خرابی باید تعمیر به دقت انجام شود. برای بالابرهای هیدرولیکی چک کردن دوره ای روغن یونیت واجب است. بررسی سیم بکسل باید دقت بالایی به خرج داده شود. کوچکترین گره خوردگی و شکستگی سیم بکسل خطر آفرین است.

علاوه بر بالابر مغازه، عمران مدرن ارائه دهنده انواع بالابر ساختمانی نیز می باشد که قیمت آن بر اساس منبع تغذیه متفاوت است. قیمت بالابر ساختمانی تک فاز سه اسب بخار از نمونه سه فاز آن بیشتر است. به منظور استعلام قیمت انواع بالابر ساختمانی در ظرفیت های مختلف از جمله قیمت بالابر ساختمانی 500 کیلویی ، قیمت بالابر ساختمانی ۳۰۰ کیلویی می توانید با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

سوالات متدوال در باره ی بالابر مغازه

تفاوت بین بالابر نفربر و بالابر کالا چیست؟

آسانسورهای خدماتی برای حمل مسافر و بار در نظر گرفته شده اند. این نوع بالابرها بیشتر برای مصارف صنعتی استفاده می شوند. آنها محکم هستند و دارای فضای داخلی ناهموار برای محافظت در برابر آسیب هستند. بالابرهای کالا ظرفیت جابجایی تا 5000 کیلوگرم را دارند.

کدام بالابر هیدرولیک یا کششی بهتر است؟

هنگامی که مزایا و معایب آسانسورهای کششی را در نظر می گیرید، به سختی می توانید دلیلی برای نصب نکردن آسانسور کششی در خانه خود پیدا کنید. با این حال، اگر به دنبال بی صداترین آسانسور موجود هستید یا با سقف های کم آویز کار می کنید، یک آسانسور هیدرولیک ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

آیا فضای کافی برای نصب بالابر مغازه وجود دارد؟

به این سوال نمیتوان پاسخ دقیق داد و تنها توصیه این است که از کارشناس بخواهید از محل بازدید کند زیرا عوامل متعددی تعیین کننده ی امکان نصب آسانسور در محل است.

چگونه درهای بالابر کالا باز می شوند؟

اکثر بالابرهای کالا با تنظیمات درب، درهای لولایی برای ایجاد بزرگترین بازشو، یا درهای تاشو که برای صرفه جویی در فضای جلوی آسانسور به عقب جمع می شوند، ارائه می شوند.

آیا می توانم با آسانسور کالا برای جابجایی انسان استفاده کنیم؟

استفاده از بالابر کالا برای جابجایی انسان ممنوع است مگر آنکه بالابر استانداردهای لازم برای جابجایی انسان را داشته باشد. ترمزهای ایمنی و حافظ و سوئیچ های کنترلی به همراه سیم بکسل های قدرتمند تر حداقل مواردی است که باید برای بهبود استاندارد بالابر کالا و ایمن سازی آن برای حمل انسان استفاده کرد.

نصب بالابر مغازه چقدر زمان میبرد ؟

بر اساس ابعاد و موارد سفارشی زمان تحویل کالا مشخص می شود اما نصب بالابر مغازه زمان چندانی نیاز نخواهد داشت و نیاز نیست برای طولانی مدت کسب و کار خود را معطل کنید. در نظر داشته باشید که اضافه شدن بالابر در طولانی مدت برای کسب و کار شما سود مند است. برای کاهش زمان نصب باید از تیم های حرفه ای برای نصب بالابر استفاده کنید.

بالابر کالابر چیست ؟

بالابرهایی که با نام کالابر یا بالابر مغازه و فروشگاه شناخته می شود مناسب جابجایی کالا و پالت و بارهای سنگین را بین دو یا چند طبقه طراحی کردند. امکان جابجایی دوچرخه یا ویلچر نیز با این بالابرها وجود دارد. جابجایی کالا میان انبار و مناطق ذخیره سازی خرده فروشی بیش ترین کاربرد این بالابر هاست و گاهی از این بالابر ها برای مزارع و سوله ها و سالن های عروسی و پذیرایی استفاده می کنند. این بالابر ها را باید به گونه ای طراحی کنند که استحکام بالایی برای حمل بار تا استاندارد اعلام شده را داشته باشد، اجسام از آن ها سقوط نکند یا حین بارگیری یا تخلیه از سطح به راحتی سر نخورد. امکان جابجایی تا 15 متر و تا حداکثر 5 ایستگاه برای این بالابرها وجود دارد.
در مورد آسانسور بالابرهای کالابر انواع متنوعی وجود دارد. از بالابرهایی که برای ارتفاع کم و جابجایی کالا های محدود بین قفسه ها یا نیم طبقه گرفته تا ابعاد بزرگتر که امکان جابجایی اتومبیل را نیز می دهد. بالابر هایی را که برای جابجایی تخت بیمارستان طراحی کردند و بالابر هایی که اجازه میدهد به همراه بار 2 نفر به طبقات بالاتر منتقل شود.

چگونه بالابر مغازه را انتخاب کنیم؟

عوامل مختلفی برای تعیین نوع بالابر مغازه وجود دارد و پیش از هر انتخاب باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
نوع کالایی که می خواهید در ساختمان خود جابجا کنید
محدودیت های محل مورد استفاده
تعداد دفعات استفاده

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما