نصب آیفون تصویری

نصب آیفون تصویری

تعداد ارائه دهنده ها

۱۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب آیفون تصویری

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
رهاورد نیرو مهرگان

رهاورد نیرو مهرگان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

خدمات برق  ساختمانی تهران

خدمات برق ساختمانی تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

سیم کش دات آی آر

سیم کش دات آی آر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۵

امداد برق تهران

امداد برق تهران

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

برقکاری ساختمان نور

برقکاری ساختمان نور

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۴

خدمات برق محمد

خدمات برق محمد

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

برقکاری تهران

برقکاری تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

بینا حفاظ

بینا حفاظ

۳

location

شیراز

phone

******۰۹۲۰۷

طالبیان

طالبیان

۳

location

کاشان

phone

******۰۹۹۲۵

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب آیفون تصویری

آیفون تصویری از سری تکنولوژی هایی می باشد که به دلیل تنوع گسترده در امکانات، باعث ایجاد رقابت بین تولید کنندگان مختلف شده است. پیش از رواج نصب آیفون تصویری آیفون های صوتی با عملکرد ساده تر کاربرد بیشتری داشتند. با نصب آیفون تصویری می توان برای امنیت و راحتی بیشتر ساکنین، از قابلیت های مختلف آن مانند تنوع در وضوح، اندازه و رنگ تصویر و همچنین حافظه دار بودن یا نبودن، بهره برد.

 

 

در حال حاضر امکان تهیه این محصول از تولیدکننده های مختلف با قابلیت های متنوع متناسب با نیاز کاربر وجود دارد. در ادامه انواع آیفون تصویری و اقدامات لازم برای نصب آن شرح داده می شود.

 

 نصب آیفون تصویری

نصب انواع آیفون تصویری

 

مراحل نصب آیفون تصویری

 برای نصب آیفون تصویری به صورت صحیح، آشنایی با سیم ها و نقاط اتصال پنل الزامی است. این در حالی است که در انواع برندها، سیم ها با رنگ های متنوع وظایف مختلفی از قبیل انتقال تصویر، صوت، فرمان باز کردن درب و تغذیه مدار آیفون تصویری را برعهده دارند. در ادامه مراحل مربوط به اختصار شرط داده می شود.

انتخاب نوع کابل در نصب آیفون تصویری

انتخاب نوع کابل و تعداد زوج سیم از مراحل بسیار مهم و تعیین کننده در نصب آیفون تصویری می باشد که به عوامل مختلفی از قبیل تعداد طبقات ساختمان، برند کالا و روش لوله گذاری تاسیسات وابسته است.

با افزایش طبقات ساختمان، تعداد زوج سیم های مورد نیاز افزایش می یابد. البته پیشنهاد می گردد که مسیر نصب آیفون تصویری هر واحد تا جعبه کشی اصلی، واقع در طبقه همکف، مجزا باشد. برای محاسبه تعداد رشته سیم های آیفون تصویری از جعبه تقسیم پارکینگ یا طبقه همکف تا پنل جلوی درب واحدها، می توان از رابطـه تجربی  4*n استفاده نمود.  در این رابطه n تعداد واحدها و عدد ۴ تعداد رشته سیم های استفاده شده است. 

 

سیم کشی آیفون تصویری

مراحل سیم کشی در نصب آیفون تصویری

 

البته آیفون تصویری به طور معمول دارای ۴ رشته سیم می باشد. در صورتی که از ریموت نیز برای باز نمودن درب ساختمان استفاده شود، عموما ۴ رشته سیم از محل نصب جعبه فرمان به داخل جعبه تقسیم ورودی سیم آیفون طبقات، کشیده می شود.

 

انواع سیم در نصب آیفون تصویری

همان طور که اشاره گردید، آیفون تصویری به طور معمول دارای ۴ رشته سیم می باشد و به طور قراردادی این ۴ رشته سیم با چهار رنگ قرمز، آبی، زرد و سفید از یک دیگر جدا می شوند.

 

وظایف هریک از این رشته سیم ها در نصب آیفون تصویری عبارت است از:

                  سیم قرمز رنگ به تنهایی سه وظیفه ارسال سیگنال زنگ، برقراری سیستم مکالمه دو طرفه و رساندن ولتاژ به قفل درب بازکن را بر عهده دارد.

                  سیم آبی به عنوان سیم منفی، برای ایجاد اختلاف پتانسیل در مدار مورد استفاده قرار می گیرد.

                  سیم زرد، سیم برق مثبت بین گوشی و پنل جلوی درب ساختمان است

                  سیم سفید وظیفه انتقال تصاویر به سمت مانیتور گوشی را بر عهده دارد.

 

هزینه نصب آیفون تصویری

استفاده از آیفون تصویری در انواع ساختمان ها

 

پنل و صفحه کلید در نصب آیفون تصویری

در نصب آیفون تصویری گوشی در داخل واحد بوده و دارای سه عدد پورت خروجی می باشد که حالت نری برای سوکت های مادگی دارد. به طوری که دو عدد از این پورت ها، دارای ۴ پین بوده و یکی از آن ها دارای ۷ پین می باشد. البته پورتی که دارای ۷ پین است، در آیفون های تصویری با قابلیت ثبت و ضبط تصاویر، وجود دارد. یکی از پورت هایی که دارای 4 پین است، جهت اتصال گوشی به پنل جلوی درب تعبیه شده است. اما پورت دیگر معمولا در خانه های بزرگ جهت ارتباط بین گوشی های نصب شده در یک واحد، مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اتمام سیم کشی پنل در نصب آیفون تصویری در ساختمان، کابل های رنگی به صورت مجزا به نمایشگر یا مانیتور آن متصل شده، تا بعد از انجام این کار، تمامی رشته سیم های مجزا به یک کابل چهار زوج واحد که در کل ساختمان کشیده شده است، متصل شده باشند.

بعد از نصب اتصالات، گام بعدی نصب پنل آیفون تصويری است که درگاه انتقال جریان برق شهری اصلاح شده به درون ساختمان می باشد. تمامی 4 زوج کابل واحد، به پورت ورودی پنل وصل شده، تا پس از اتصال ترانس به پنل زنگ و دریافت جریان برق شهری، برق اصلاح شده را به درون ساختمان منتقل نماید.

نصب ترانس

بعد از نصب پنل جلوی درب و قرار دادن ترانس در جای مناسب، گام بعدی تست کردن صحت نصب آیفون تصویری است. به طوری که با فشردن شستی زنگ قرار گرفته بر روی پنل ورودی، زنگ واحد به صدا در آمده و شخص پاسخگو با شخص مراجعه کننده مکالمه تصویری برقرار نماید. همچنین با فشردن کلید توسط میزبان، درب ورودی باز شود.

 

طریقه نصب آیفون تصویری

نصب آیفون تصویری و هماهنگی با قفل برقی

 

هزینه نصب آیفون تصویری

آیفون از تجهیزات بسیار کاربردی و ضروری ساختمان است که متناسب با نیاز ساکنین، با قابلیت های مختلف نصب می شود. بنابراین هزینه نصب آیفون تصویری تا حد زیادی به مدل و برند تجهیزات همراه وابسته است. علاوه بر آن همان طور که گفته شد طریقه نصب وابسته به مدل سیستم بوده و بهتر است تا این کار توسط افراد متخصص انجام شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دانا احمدیار

سلام سیم کشی نصب آیفون تصویری با نصب آیفون صوتی چه تفاوتی داره ؟

دانا احمدیار

سلام سیم کشی نصب آیفون تصویری با نصب آیفون صوتی چه تفاوتی داره ؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما