لوله کشی موتورخانه

لوله کشی موتورخانه

تعداد ارائه دهنده ها

۹ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

لوله کشی موتورخانه

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
تهران پایپر

تهران پایپر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

تاسیسات علیزاده

تاسیسات علیزاده

۴

location

قم

phone

******۰۲۵۳۲

پارس کلین

پارس کلین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

اتابکی

اتابکی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۹۰۷

تاسیسات لوله کشی آریامهر

تاسیسات لوله کشی آریامهر

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۵

شاخص صنعت تام

شاخص صنعت تام

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۰

تاسیسات نوین ۶۲

تاسیسات نوین ۶۲

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

تاسیسات موسوی

تاسیسات موسوی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۳۳۰

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

لوله کشی موتورخانه

سیستم گرمایش مرکزی ساختمان دارای بخش‌ های مختلفی مانند مخزن انبساط ، مخزن آب گرم و تجهیزات پخش گرما می‌ باشد که با اجرای لوله کشی موتورخانه این اجزا به یک دیگر مرتبط می ‌شوند. برای اجرای موتورخانه و لوله کشی آن در ابتدا لازم است که محل استقرار موتورخانه مشخص گردد. بهترین مکان برای اماکن مسکونی در زیرزمین، جایی که هواکش و تنفس سامانه به راه پله عمومی منتقل نشود. چراکه در صورت خام سوزی سیستم، دود حاصل از آن باعث ایجاد خطر گاز گرفتگی در کوتاه مدت و سر درد و تهوع و سرگیجه در دراز مدت می شود.

پس از تعیین محل موتورخانه ، با رعایت دستورالعمل های لازم، دیگ یا بویلر موتورخانه ، بر روى فونداسیون قرار می گیرد. سپس منبع دو جداره آب گرم با توجه به دستور کار مربوط به آن، در محل در نظر گرفته شده نصب می شود. 

 

 لوله کشی موتورخانه
لوله کشی موتورخانه

 

در ادامه پس از ساخت یک پایه مناسب از نبشى فلزی، منبع انبساط باز در بالاترین نقطه موتورخانه قرار می گیرد. در ساختمان های بزرگ و ساختمان های کوچکی که امکان استفاده از منبع انبساط باز وجود نداشته باشد، از منبع انبساط بسته استفاده می گردد. در منبع انبساط بسته ، فشار موجود در مخزن توسط بالشتک های هوا و یا گازی مانند ازت تامین می شود. از آن جایی که فشار سیستم با تعادل بین فشار بخش گازی و آب در گردش ، تنظیم می شود، بهتر است که مخزن انبساط بسته در نزدیکی بویلر نصب گردد و در ارتفاعی بالاتر از آب ورودی به بویلر قرار داشته باشد.

بعد از استقرار اجزای مختلف موتورخانه ساختمان ، لازم است با شبکه ای از لوله ها و اتصالات و سایر تجهیزات مربوط به لوله کشی ، ارتباط بین آن ها را برقرار نمود. البته توجه به این نکته ضروری است که لوله ها در فضای موتورخانه در یک مکان تجمع نداشته باشند. همچنین ارتفاع کارگذاری لوله ها در فضاى موتورخانه باید به گونه ای باشد که باعث اشغال فضاهاى مورد احتیاج آتى نگردد. هرچند استفاده از نقشه لوله کشی موتورخانه می تواند فرایند اجرا را تسهیل بخشد.

اجرای لوله کشى موتورخانه بهتر است از لوله کشی فلنج لوله رفت بویلر آغاز شده و به کلکتور رفت متصل گردد. پس از لوله کشی کلکتور رفت ، کلکتور برگشت لوله کشی می شود. سپس شیرفلکه هاى مورد نیاز لوله کشی بر روى کلکتور ها نصب می شود. همچنین لازم است به تعداد واحدهای موجود در ساختمان ، شیرفلکه و خروجی بر روی کلکتور رفت قرار داده شود.

پس از انشعاب گیرى ، از قسمت زیرین کلکتور برگشت ، با توجه به شیرآلات مورد نیاز، پمپ سیرکولاتور به فلنج برگشت دیگ نصب می شود.

 

لوله کشی کلکتور موتورخانه
لوله کشی کلکتور موتورخانه

 

از آن جایی که لوله ها و شیرفلکه ها، در فضاى موتورخانه معمولا به صورت افقى یا عمودى حرکت می کنند، بنابراین لازم است دقت کافی در تراز بودن آن ها صورت گیرد.

اکنون لوله رفت و برگشت منبع دو جداره آب گرم به شیرفلکه کلکتور ها وصل می گردد. سپس لوله ارتباطى بین لوله هاى رادیاتور و شیرفلکه رفت و برگشت کلکتور به یک دیگر متصل می شوند. وصل کردن لوله هاى رفت و برگشت منبع انبساط موتورخانه اقدام بعدی در راستای اجرای لوله کشی موتورخانه است.

در گام بعدی، لوله کشى آب سرد ورودى به موتورخانه به منبع دو جداره آب گرم و منبع انبساط ، انجام می گیرد. البته لازم است یک شیر برداشت برای شست و شو نیز در نظر گرفته شود. سپس لوله کشی آب گرم مصرفى ساختمان به قسمت فوقانی منبع دو جداره آب گرم وصل می شود. در ادامه لوله برگشت آب گرم مصرفی به مخزن آب گرم متصل می گردد.

در نهایت براى تست صحت کارکرد لوله کشى و دستگاه هاى نصب شده در موتورخانه ، ابتدا شیرفلکه ورودى آب سرد به مخزن آب گرم باز می گردد تا از پر شدن آن اطمینان حاصل شود. پس از آن، شیرفلکه منبع انبساط باز می گردد تا به وسیله لوله برگشت ، آب سرد ورودى از منبع انبساط ، به بویلر ریخته شود و منبع انبساط پر شود. سپس به ترتیب شیرفلکه هاى رفت و برگشت منبع آب گرم و رادیاتور ها از روى کلکتور باز شده و بعد از پر شدن سیستم از آب، هواگیرى آن ها از محل هاى پیش بینى شده انجام می شود.

پیشنهاد می شود که در زمان شروع پر کردن سیستم از آب، توجه لازم صورت گیرد تا در صورتی که دستگاه و یا لوله و وصل کننده ها، دارای نشتی باشند، سریعا آب سرد ورودى قطع شود و محل موردنظر تخلیه و ترمیم گردد.

 

موتورخانه
موتورخانه ساختمان

 

البته باید دقت شود که به دلیل حرارت بالا، عمدتا لازم است که لوله کشی موتورخانه با لوله سیاه و با جوشکاری یا فیتینگ اجرا شود. البته بخشی از این لوله ها که آب سردتری از آن عبور می کند و از بویلر فاصله دارد را می توان با رعایت ایمنی با لوله پنج لایه اجرا نمود.

 

هزینه لوله کشی موتورخانه

هزینه لوله کشی موتورخانه با توجه به نوع تاسیسات موردنیاز، متفاوت است. تعداد واحدهای ساختمان که در حقیقت تعیین کننده تعداد انشعابات و نوع و میزان تجهیزات مصرفی است، می ‌تواند اصلی ‌ترین عامل در برآورد هزینه اجرای لوله کشی موتورخانه باشد. همچنین علاوه بر هزینه هایی که صرف خریداری تجهیزات لوله کشی می گردد، هزینه اجرای لوله کشی موتورخانه نیز در مقدار نهایی قیمت لوله کشی موتورخانه موثر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

سینا مرادی

لوله کشی موتورخانه جدا از لوله کشی ساختمان هستش پس چرا در عوامل موثر بر هزینه لوله کشی موتور خانه تعداد واحدهای ساختمان هم عنوان شده؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما