لوله کشی توکار اسپیلت

لوله کشی توکار اسپیلت

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

لوله کشی توکار اسپیلت

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

لوله کشی توکار اسپیلت

از آن جایی که اتصال بین پنل داخلی و پنل خارجی اسپیلت‌ ها که نسل جدید كولر های گازی هستند، با استفاده از لوله کشی انجام می‌ شود و این لوله ها عمدتا از جنس مس و بسیار حساس و شکننده می ‌باشند، به طوری که کوچک ترین فشار و یا ضربه‌ ای می ‌تواند باعث سوراخ شدن ، خرابی ، انسداد و مشکلات فنی کارکردی اسپیلت شود. لذا لوله کشی توکار اسپیلت با استقبال بیش تری همراه است. 


 لوله کشی اسپلیت
لوله کشی اسپلیت


مراحل اجرای لوله کشی توکار اسپیلت

همان طور که اشاره گردید، برای لوله کشی توکار اسپیلت عمدتا از لوله های مسی استفاده می شود. توانایی انتقال مناسب گاز ، خم کردن راحت، امکان تعمیر و جوشکاری و شرایط فیتینگ راحت به اتصالات برنجی از عمده ترین دلایل این انتخاب است. 

انتخاب سایز لوله های مسی جهت نصب کولر های گازی و داکت اسپیلت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، به گونه ای که اگر به درستی انتخاب نشود می تواند در میزان بازدهی دستگاه تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین در حین اجرا و لوله‌ کشی لازم است دقت کافی لحاظ گردد. چراکه این لوله ها بسیار حساس و شکننده می باشند. بنابراین لازم است این لوله ‌ها به خوبی با روکش ‌های مخصوص عایق گردند.

پس از عایق نمودن لوله های مسی ، مسیر لوله کشی توسط مهندس تاسیسات و یا مجری لوله کشی مشخص می گردد. مسیر لوله کشی اسپیلت شامل دو مسیر مجزا می‌ باشد.

یک مسیر، مسیر لوله‌ های مسی و رابط دو پنل داخلی و خارجی می ‌باشد و مسیر دیگر مسیر درین (drain) یا لوله فاضلاب اسپیلت است. گرچه اسپیلت مانند کولر آبی با آب کار نمی‌ کند اما رطوبت هوا را دریافت می نماید. لذا مقداری آب در دستگاه جمع می شود و برای تخلیه این آب مسیری پیش‌بینی شده است که باید در هنگام لوله کشی توکار اسپیلت این مسیر که به مسیر درین معروف است به سمت فاضلاب با لوله کشی مجزا هدایت شود.


لوله های مسی مورد استفاده در لوله کشی توکار اسپلیت
لوله های مسی مورد استفاده در لوله کشی توکار اسپلیت


بنابراین از دو جهت لازم است شیاری در دیوار تعبیه شود. برای این کار یک مسیر برای لوله‌ های مسی به سمت رایزر ، داکت و یا مسیر پیش‌بینی شده برای انتقال لوله‌ های مسی به سمت نصب پنل خارجی که عمدتا بر روی پشت بام می ‌باشد، در نظر گرفته می شود و یک مسیر نیز به سمت لوله فاضلاب که بسته به محل نصب اسپیلت معمولا نزدیک ‌ترین رایزر فاضلاب می ‌باشد، ایجاد می شود.

باید دقت شود که فواصل پنل داخلی و خارجی استاندارد باشد. چراکه افزایش طول لوله کشی باعث کم شدن سطح روغن در کمپرسور و در نهایت خرابی کمپرسور خواهد شد. همچنین ظرفیت دستگاه نیز کاهش می یابد. از طرفی در صورت امکان بهتر است مسیر لوله درین بدون زانو اجرا شود و در صورتی که لوله درین به صورت افقی نصب می شود، شیب آن عموما نباید کم تر از یک درصد باشد تا آب درین بتواند به صورت مناسب جریان یابد. همچنین در صورتی که لوله درین بدون سیفون به داخل فاضلاب راه یابد، بوی نامطبوع فاضلاب به محیط خانه نشت خواهد کرد. لذا لازم است که انتهای لوله درین به سیفون مجهز گردد.

پس از لوله کشی فاضلاب لازم است لوله‌ های مسی اجرا شوند. این لوله‌ ها بصورت حلقه‌ ای هستند و متراژ زیادی را بدون نیاز به اتصال لوله جدید، می ‌توانند پوشش دهند. سپس این لوله ها در مسیر تعیین شده قرار می گیرند. برای این کار بهتر است از مکان نصب کولر ، لوله کشی آغاز گردد. سپس در فواصل مناسب یک بست تعبیه شود. در نهایت پس از بررسی نشتی لوله ها جهت اطمینان بیش تر با گچ پوشانده می شوند. همچنین تمیز نگه داشتن لوله های اسپیلت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به طوری که وجود گرد و خاک و یا آلودگی باعث می شود عمر لوله ها کاهش یابد.


لوله کشی کولر گازی
لوله کشی کولر گازی


مزایای لوله کشی توکار داکت اسپیلت

  • ایجاد صدای بسیار کم تر نسبت به اسپیلت پنجره ای به دلیل دور بودن موتور آن از پنل داخلی 
  • عدم محدودیت برای فضا و دکوراسیون داخلی خانه 
  • کاهش مصرف برق 
  • ایمنی و طول عمر بیش تر تجهیزات


قیمت لوله کشی توکار اسپیلت

قیمت لوله کشی توکار کولر گازی با توجه به کیفیت و ضخامت لوله های استفاده شده، فواصل پنل داخلی و خارجی و همچنین هزینه های اجرای لوله کشی توکار در پروژه های مختلف می تواند متفاوت باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

سهند محمدی

لوله کشی توکار اسپیلت بهتره یا روکار و آیا امکان انتقال اون به یه جای دیگه وجود داره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما