عیب یابی برق ساختمان

عیب یابی برق ساختمان

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

عیب یابی برق ساختمان

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

عیب یابی برق ساختمان

اصولاً برق ساختمان از طریق مجموعه ای از اتصالات، با دو رشته سیم فاز و نول، در سطح خانه توزیع شده است. بهره مندی از انرژی برق باید تا حد امکان در امنیت کامل، بدون خسارت و با دسترسی راحت انجام شود. بعضی مواقع ممکن است اتصالات برق دچار خرابی و یا عیب های احتمالی باشند که عیب یابی برق ساختمان ، راه حل مواجهه با چنین مشکلاتی است. عیب یابی برق ساختمان مجموعه ای از دستورالعمل ها است که سعی دارد در کم ترین آسیب ممکن، با حفظ امنیت کامل، مشکلات و خرابی های پیش آمده در مسیر تأمین برق را مرتفع سازد. 

عیب یابی برق ساختمان
عیب یابی برق ساختمان

انواع عیب یابی برق ساختمان

پیش از شروع عیب یابی برق ساختمان ، بایستی با انواع عیب ها و مشکلات احتمالی برق ، آشنایی کافی داشت تا بتوان اقدامات مناسب را برای رفع آن انجام داد. بر همین اساس هزینه عیب یابی ساختمان نسبت به میزان خرابی ایجاد شده مشخص می شود. در ادامه، انواع مشکلات و عیب های برقی و روش های عیب یابی مناسب مورد بررسی قرار می گیرد.

سوختن سیم کشی ساختمان

اضافه بار، غالباً همراه با خرابی در دستگاه های خانگی حاصل می شود که ممکن است به دلیل عدم آگاهی، مقدار قابل توجهی بار الکتریکی را بر یک خط توزیع ساختمانی اعمال کند. سوختن سیم کشی ساختمان در بیشتر موارد به دلیل عبور جریانی بیش از حد تحمل سیم ها اتفاق می افتد. در این حالت گرمای زیاد ناشی از عبور اضافه بار، موجب ذوب شدن عایق سیم بندی شده که علاوه بر آن، سوختن سیم می تواند موجب بروز جرقه و انتقال آن به سایر قسمت ها شود. در این حالت برای عیب یابی برق ساختمان کافی است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات برقی متصل به هر پریز ، متناسب با ظرفیت قابل تحمل کابل ها باشد.

اتصالی برق

انرژی برق در داخل ساختمان به وسیله دو سیم فاز و نول تأمین می شود. در صورت اتصال ناخواسته سیم های فاز و نول بدون واسط استاندارد و یا برخورد رعد و برق به سیم کشی برق ساختمان ، دستگاه های برقی آسیب می بینند. در این حالت امکان وقوع جرقه زیاد بوده که می تواند خسارت های جبران ناپذیری مانند آتش سوزی را به همراه داشته باشد. در صورت بروز اتصالی، کلید مینیاتوری عمل کرده و برق ساختمان را قطع می کند. 

 

رفع اتصالی برق
اتصالی در عیب یابی برق ساختمان

اتصالی برق ممکن است در اثر استفاده از لوازم برقی یا روشنایی غیر استاندارد رخ دهد. به منظور رفع این مشکل در ابتدا باید تمامی تجهیزات از جریان برق جدا شوند تا مشخص شود این مشکل از تجهیزات برقی است یا به سیم کشی ساختمان مربوط است. در صورتی که عیب مربوط به سیم کشی باشد، بایستی عیب یابی برق ساختمان از تابلو برق ساختمان جهت بررسی سلامت تک تک خطوط تغذیه انجام شود.

خرابی فیوزها

در بسیاری از موارد به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات برقی ساختمان ، بدون وجود عیبی در سیم کشی ، برق ساختمان به طور مداوم قطع می شود. در این حالت با چک کردن جریان عبوری از فیوز با استفاده از آمپرمتر و جریان نامی روی بدنه فیوز، عیب یابی برق ساختمان انجام می شود. 

سیم کشی فرسوده

در صورت فرسوده بودن سیم کشی ساختمان ، تعویض سوئیچ ها هم تأثیر چندانی ندارد. چرا که حتی با اتصال به سوئیچ های جدید، دچار پیچ‌خوردگی می‌شوند. بنابراین در این حالت خطر اصلی متصل نبودن سیم کشی به سوئیچ های محافظ و عمل نکردن آن ها است. در این حالت برای عیب یابی برق ساختمان کافی است تا پیچ خوردگی سیم ها برطرف گشته و از اتصال آن ها به سوئیچ ها اطمینان حاصل شود. 

 

سیم کشی برق ساختمان
عیب یابی کامل برق

 

اصول عیب یابی برق ساختمان

در بسیاری از موارد امکان تشخیص عیب در تجهیزات برقی وجود نداشته و لازم است تا عیب یابی کامل برق ساختمان انجام شود. برای این کار در ابتدا باید از وجود برق در پشت کنتور اطمینان حاصل شود؛ این کار توسط ولت متر و یا لامپ تست انجام می شود. مرحله بعد تست کرد خروجی کنتور است. در صورت بی برق بودن کنتور، مشکل می تواند ناشی از عملکرد اشتباه فیوز و یا کلیدهای محافظ جان باشد که در این حالت به عیب یابی کلید محافظ جان برق ساختمان نیاز است.

 

علاوه بر آن، لازم است تا اتصالات و فیوزهای بعد از کنتور نیز چک شود. چرا که گاهی ممکن است به دلیل نامناسب بودن محل کنتور، ورود آب باران یا رطوبت باعث اشکال در ترمینال ها، اکسید شدن اتصالات و نارسانایی آن ها شود. در بعضی از موارد ممکن است قطع برق ناشی از قطعی سیم نول باشد. این در صورتی است که در زمان عیب یابی برق ساختمان فازمتر با سیم نول روشن شود و یا سیم فاز برق دار باشد در حالی که سیم نول ولتاژ ندارد.

 

هزینه عیب یابی ساختمان
هزینه عیب یابی ساختمان

هزینه عیب یابی برق ساختمان

سیم کشی و عیب یابی کامل برق ، امری تخصصی بوده که باید توسط برق کار مجرب انجام شود. بنابراین هزینه عیب یابی برق ساختمان در ابتدا به تشخیص برق کار و نوع مشکل ساختمان بستگی دارد. چرا که ممکن است به تعویض سوئیچ ها و یا سیم کشی در بعضی از قسمت های ساختمان نیاز باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۵ از ۵ - از مجموع ۶ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما