طراحی نمای کلاسیک

طراحی نمای کلاسیک

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی نمای کلاسیک

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
استودیو معماری آشینه

استودیو معماری آشینه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی نمای کلاسیک

طراحی نما یکی از مسائل مهم طراحی معماری می باشد. نما پوسته خارجی بنا به حساب می آید و مورد بازدید و توجه عموم قرار می گیرد و کیفیت طراحی ساختمان و دکوراسیون داخلی را نمایان می سازد. بنابراین توجه به اصول طراحی نما و مبانی زیبایی شناسی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. سبک های مختلفی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارد که رایج ترین آن ها طراحی نمای کلاسیک و مدرن است. از مسائل مهم طراحی نما توجه به مصالح، حفظ منظر شهری، اقلیم منطقه، سطح بودجه و زیبایی شناسی است. برای خلق یک معماری با کیفیت، عوامل بسیاری مانند طراحی نما تاثیر گذارند. معمار به عنوان رهبر این مسیر با توجه به شرایط و بستر طرح میتواند در خلق فضاهای با کیفیت شهری از جمله انتخاب سبک نما و طراحی نمای کلاسیک نقش پر رنگی داشته باشد. معمار عنصری کلیدی است و نحوه تفکر او در خلق آثار معماری اهمیت به سزایی دارد. هر اثری که یک معمار خلق میکند، هم بر مالک اثر و هم بر نگرش سایر افراد جامعه تاثیر می گذارد.

 

طراحی نمای کلاسیک
طراحی نمای کلاسیک

 

سبک نمای کلاسیک

طراحی نما برای ساختمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه طراحی نمای کلاسیک به دلیل وجود ابزارها و جزئیات زیاد، مورد توجه کارفرمایان و سازندگان است. طراحی معماری نما از جمله عناصریست که بیننده در اولین رویت ساختمان با آن مواجه می شود. نمای کلاسیک برای ساکنینش و هر بیننده ای حسی از ابهت، تجمل و شکوه را القا می کند. این نما با ستونها و اجزای سنگی و ایجاد حس لاکچری ، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همچنین نورپردازی های وسیع، ساختمان را چون الماسی، درخشان جلوه گر می سازد. 

 

سبک نمای کلاسیک
سبک نمای کلاسیک

 

در طراحی نمای کلاسیک باید بدانیم که معماری کلاسیک از دوران بعد از رنسانس، اواسط قرن 19 در اروپا شکل گرفت.این سبک زیبا شامل شیوه‌های گوناگونی مانند دوریک، یونیک و کرنتین می باشد و به علت تجمل، زیبایی، استحکام و اصالت، بسیار مورد توجه عموم قرار می گیرد.از عناصر جدا نشدنی و بارز سبک رومی که از بناهای رم و یونان برگرفته شده است، ستون های بلند و کوتاه، سرستون،کله گاوی ها، پا ستون، مجسمه های تزیینی، عناصر تزیینی، قوس، کتیبه، قاب پنجره و...می باشد، که به نمای کلاسیک زیبایی دوچندان می بخشد.

 

سبک نمای کلاسیک رومی
سبک نمای کلاسیک رومی

 

مصالح مورد استفاده در طراحی نمای کلاسیک

در طراحی نمای کلاسیک سنگ عنصر اصلی طراحی نماست. رکن اصلی نمای کلاسیک ، جزئیات ساده و منظم آن است. از این رو نسبت به معماری اسلیمی و سنتی ایران از پیچیدگی کمتری برخوردار است. اما پیچیدگی و جزئیات زیاد نماهای کلاسیک امروزی در ایران به دلیل عدم به روز شدن و تکامل یافتن این سبک از طراحی معماری است. اصلی ترین متریال در طراحی نمای کلاسیک سنگ است، اما شما با استفاده از سیمان سفید نیز می توانید نمایی کلاسیک، به جذابیت سنگ داشته باشید. اجرای نمای کلاسیک با سیمان سفید هزینه کمتری را برای شما خواهد داشت، اما همین متریال به ظاهر ساده برای اجرا به مهارت زیادی نیاز دارد. امروزه افرادی که قصد دارند نمای ویلای دوبلکس کلاسیک خود را با هزینه کمتری طراحی و اجرا کنند میتوانند سیمان را جایگزین سنگ کنند. طراحی نمای کلاسیک بر اساس پوشش قسمت یا بخش زیادی با سنگهای آهکی نما انجام می شود. یکی از عوامل گسترش این نما ، در دسترس بودن معادن فراوان سنگ در نقاط مختلف کشور می باشد. از جمله مصالح مورد استفاده در نمای رومی جدید، سنگ تراورتن است. نمای سنگ تراورتن دارای یه سری ویژگی هاست که تمایل به استفاده از آن بیشتر می شود از جمله فرم پذیری آن که باعث سهولت در کار می شود و انطباق چسبندگی با مصالح زیرین آن که بسیار مناسب است.

 

مصالح مورد استفاده در طراحی نمای کلاسیک
مصالح مورد استفاده در طراحی نمای کلاسیک

 

عناصر طراحی نمای کلاسیک

طراحی نمای کلاسیک یا رومی یکی از دوست داشتنی ترین انواع طراحی نمای ساختمان محسوب می شود. گستره ی نمای کلاسیک به وسعت دنیاست و می توان گفت در همه جای دنیا علاقمندان خاص خود را دارد. تقارن از مهمترین اصول طراحی این نما به حساب می آید و از اصالت زیادی برخوردار است. تا جایی که در دنیای مدرن، کشورهایی مثل آمریکا ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند. طراحی نمای کلاسیک ویژگی های منحصر به فردی دارد که به زیبایی و جذابیت نمای تان کمک بسیاری می کند. قوس های به صورت گرد شکل و عریض اجرا می شوند. از المانها و مجسمه ها در این نما استفاده می شود. ستون ها، به شیوه های نمای رومی، دوریک، قرنتی و یونیک، اجرا می شوند. دارای جزییات بیشتری نسبت به سایر نماها می باشد. به دلیل داشتن جزییات بیشتر شاسی کشی نما هزینه بیشتری را به کارفرما تحمیل میکند.

 

نمای کلاسیک رومی
نمای کلاسیک رومی

 

طراحی نمای کلاسیک برای ساختمان، یکی از انواع نمای لوکس است که معمولا برای طراحی نمای ساختمان های مجلل از آن استفاده می شود و طراحی خاص خودش را می طلبد. یکی از وجوه تمایز نمای کلاسیک با دیگر نماها، استفاده از تقارن و نظم در طراحی و اجرای آن است، که باعث افزایش ابهت و زیبایی ساختمان می شود. در این نما، برای نمای سردر و وردی ساختمان از قوس هایی گرد و منحنی با قطر زیاد استفاده می شود.

 

طراحی نمای کلاسیک سیمانی
نمای کلاسیک سیمانی

 

طراحی نمای کلاسیک در ایران

طراحی نمای کلاسیک رومی در کشور ما به مرور زمان دچار تحولاتی شده که اصالت واقعی خود را از دست داده است. چیزی که معماری کلاسیک یا رومی را به یک سبک بی عیب و پر شکوه تبدیل می کند، رعایت اصول معماری بی نظیری است که در طراحی به چشم می خورد. پس ما برای داشتن یک سبک کلاسیک نمی توانیم یک طراحی مدرن را با استفاده ار مصالح سنگ تبدیل به یک سبک کلاسیک کنیم و یا یک طراحی کلاسیک را با استفاده ار مصالح نوین به یک طرح مدرن تبدیل کنیم.

 

سنگ در طراحی نمای کلاسیک
سنگ در طراحی نمای کلاسیک

 

طراحی نمای کلاسیک رومی

استفاده از کتیبه های دوران رم باستان و قاب پنجره‌هایی خاص و متفاوت در طراحی نمای کلاسیک باعث جذابیت بیشتر این نما است. در نمای کلاسیک برای نشان دادن ابهت، استواری و قدرتمندی ساختمان از ستون‌هایی بزرگ و با ارتفاع در ورودی استفاده می‌شود. از عناصر تزیینی نمای کلاسیک می‌توان به  ستون های کوچک در کنار ستون‌های بزرگ و قرار دادن مجسمه بر روی آن ها نام برد. در این نما سرستون های تزئینی به شیوه‌های دوریک، یونیک و قرنتی اجرا می شوند. اجرای سرستون هایی عریض و کله‌گاوی ها در قسمت بالای ساختمان و نزدیک پشت بام به زیبایی بیشتر و متمایز کردن نمای کلاسیک کمک می‌کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما