طراحی معماری ویلا

طراحی معماری ویلا

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی معماری ویلا

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی معماری ویلا

ویلا (به فرانسوی و انگلیسی: villa) به خانه‌های زیبایی گفته می‌شود که از چهار طرف باز هستند و محدود به ساختمان‌های دیگر نیستند. علاوه بر این دارای نمای مناسبی هستند. ویلا معمولا در اطراف شهرها و مناطق خوش آب و هوای کشور ساخته می‌شوند و غالبا استفاده تفریحی دارند. البته ویلاها تنها در این مناطق ساخته نمی‌شوند، بلکه حتی بعضی از طراحی معماری ویلا به سفارش کارفرما در مناطق شهری انجام می‌شود. لازم است در این زمینه قوانین و اصول مراجع مربوطه در رابطه با ویلا مدرن را نیز در نظر گرفت تا در آینده مشکلی برای کارفرما پیش نیاید.

در طراحی معماری ویلا یکی از مهم ترین واصلی ترین بخش ها، طراحی پلان ویلا می باشد چرا که در طراحی ویلا باید به هماهنگی میان پلان و فرم توجه زیادی شود در عین حال توجه به موارد اقلیمی، نورگیری، تهویه، عملکرد، کاربردی بودن فضاها و جلوگیری از پرت شدن فضاها این روند را به چالش های فراوانی می کشاند، حل کردن آنها نیاز به زمان بندی مناسب دارد. در طراحی معماری ویلا قرارگیری فضاها با توجه به سطح اشغال مناسب برای آشپزخانه، نشیمن، خواب ها، سیرکولاسیون و… از یک طرف هماهنگی کامل بین فضاها باید مورد توجه قرار گیرد. نکته دیگر در اصول طراحی معماری ویلا توجه به سایت، نحوه قرارگیری ساختمان ویلا، هماهنگی میان طبقات و ساختار سقف است که می تواند ساده، شیبدار یا ترکیبی باشد، موارد گفته شده از عوامل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.در روند طراحی ویلا در طول پروژه باید به مباحث مقررات ملی ساختمان توجه ویژه داشت تا در اجرا ویلا، ساختمان بصورت خاص و بی نقص به پایان برسد.

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه ی تأمین برق مصرفی از طریق سلول های خورشیدی، تأمین آب گرم مصرفی از طریق آبگرمکن های خورشیدی، مجهز کردن فضای خارجی به آبیاری قطره ای و هوشمندسازی آن، تجهیز کل فضاها به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور از مواردی است که ویلا، باغ یا باغچه ساخته شده را دارای مزیت رقابتی می نماید، از سوی دیگر نورپردازی جذاب و کاربردی محیط داخل و خارج و همچنین نورپردازی بین گیاهی و استفاده از سیستم های هوشمند در این زمینه نیز از مهم ترین عوامل برتری طراحی معماری ویلا بر رقیبان خود خواهد بود.

در مرحله اول در جلسه ای کارفرما ایده ها و علاقمندی های خود را در طراحی معماری ویلا به طراح ارائه خواهد کرد و طراح پس از بررسی ها و آماده سازی طرح نهایی با کارفرما در میان خواهد گذاشت و پس از تایید و اصلاحات نهایی ورود به مرحله بعدی ساخت و اجرای ویلا شروع خواهد شد.

در مرحله دوم کارفرما باید تمامی مجوز های لازم را برای شروع کار از ارگان های ذیربط دریافت کند.

مرحله سوم عقد قرارداد با مجری و آماده سازی سایت (زمین) می باشد.

مرحله چهارم شروع عملیات ساخت ویلا می باشد. ساخت ویلا می تواند بصورت چوبی، با آجر و بلوک و یا با استفاده از استراکچر فلزی، بتنی  LSF  انجام گیرد. مراحل ساخت ویلا به ترتیب شامل فونداسیون ، اجرای اسکلت ، سفت کاری ، نازک کاری و نماسازی می باشد. همچنین محوطه سازی ویلا از مهم ترین بخش های ساخت ویلا می باشد .

امروزه طراحی معماری ویلا به شیوه مدرن، از محبوبیت خاصی برخوردار است، چرا که علاوه بر فراهم آوردن فضایی زیبا، لوکس و چشم نواز برای ساکنان آن، راحتی مناسبی را نیز به ارمغان می آورد. هر چند که ساخت ویلا به شیوه کلاسیک نیز همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

در طراحی معماری ویلا مدرن از اصول متفاوتی استفاده می شود که ممکن است از یک طرح به طرحی دیگر متفاوت باشد اما تقریبا همه آنها از اصول یکسانی پیروی می کنند.

در اکثر طراحی هایی که در طراحی معماری ویلا انجام می شود، از شیوه مینیمالیستی استفاده می شود; یعنی که طرح ها ساده و زیبا و در عین حال کاربردی هستند.

 

در اینگونه از سازه ها از اشکال و طرحهای ساده ای چون مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود; تا چشم ذهن دچار تشویش خاطر نگردد، و حس آرامش و راحتی را به مخاطب القا کند.

در واقع رواج این شیوه امروزه تنها در معماری اتفاق نیفتاده، بلکه در موارد متعددی چون طراحی های تبلیغاتی خاص برند سازی شرکت ها، نیز شاهد استفاده از اینگونه سبک ها هستیم. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما