طراحی معماری سینما

طراحی معماری سینما

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی معماری سینما

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی معماری سینما

طراحی معماری سینما با توجه به نوع موقعیت و کاربری ای که دارند بیشتر از سایر مکان های مشابه همچون آمفی تئاتر و … مورد اهمیت هستند و طراحی آنها بیشتر مورد توجه است و از سوی معماران توجه بیشتری به این مکان اطلاق داده میشود و در هنگام طراحی این مکان باید تمامی فضا های مربوطه به این مکان ترسیم شوند و ضوابط طراحی و استاندارد های مربوطه نیز رعایت شوند تا در نهایت سازه ای مناسب و با رعایت تمامی ضوابط بوجود آید که علاوه بر زیبایی در طراحی بتواند پاسخگوی نیاز های افراد مراجعه کننده نیز باشد و تمامی امکانات مربوطه و لازم افراد را برطرف کند.

طراحی معماری سینما در شرایط زمانی و مکانی مختلف و بسته به اقلیم، فرهنگ و اقتصاد هر کشور شکل های متفاوتی دارد، اما معمولاً در هر شرایطی از تعدادی عملکردهای ثابت و همگون بهره می برد. به هر حال، نکته مهم در تمامی این مجموعه ها، تلفیق متناسب و جذاب این عملکرد­ها در مجموعه ای وسیع و با نشاط برای جذب هر چه بهتر و بیشتر مخاطبان است، به گونه ای که به تدریج آن مکان در ذهن شهروندان، حکم گونه ای پاتوق دائمی و شاخص شهری و اجتماعی می یابد و رجوع به آن به نوعی عادت رفتن به سینما تبدیل می گردد. از یاد نبریم که هر رجوع برابر است با صرف هزینه و در نتیجه ، در آمد­زایی مستمر و اقتصاد پویا برای یک مجموعه سینمایی.

یکی از مهم ترین عملکردهای طراحی معماری سینما ، سالن های سینماست که بسته به حجم و ظرفیت و مکان مجموعه ممکن است شامل سه، چهار، پنج ... و حتی ده سالن به بالا، با ظرفیت های متغیر  باشند. نکته مهم در طرح این مجموعه ها، مکان یابی متناسب این سالن­هاست. به گونه ای که ضمن جلوه ای شاخص و تأثیر گذار در کل مجموعه، مزاحم سایر عملکردها نباشند و حتی به لحاظ طراحی مسیرهای ورود و خروج و مکان های انتظار و ... می توانند به بهتر دیده شدن سایر عملکرد ها و افزایش مخاطبان آن ها کمک نمایند. این سالن ها که معمولاً ظرفیت هایی از 150 تا 450 صندلی دارند، طبق استاندارد های اخیر طراحی معماری سینما ، از فضاهای انتظار پروژکسیون، اداری و خدماتی مشترک بهره می برند و در اکران فیلم های آنها نیز سعی می شود مجموعه ای متنوع از چند فیلم با سبک های مختلف در آن ها به نمایش در آید تا هر مخاطبی با هر سلیقه ای بتواند محصول مورد نظر خود را در آن ها بیابد. از دیگر کارکردهای نوین این سالن ها امکان رزرو بلیت به صورت رایانه ای، تلفنی و ... می باشد. همچنین دیگر خدمات و تسهیلات ویژه و جنبی از قبیل ارائه انواع بروشورها و کارت پستال های فیلم ها و غیره برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان لازم است.

ریز فضاهای لازم برای طراحی معماری سینما عبارت ‌اند از: فیلتر ورودی، لابی و اطلاعات، بارانداز، انبار، پله و آسانسور بار، سرویس بهداشتی، فضای نشستن، فروشگاه ها، بلیط فروشی، سالن انتظار، سن و پرده نمایش، انبار سالن، پل ارتباطی، حسابداری، بخش اداری و مالی، استراحت بخش اداری، آبدارخانه، مدیریت، منشی، سالن جلسات، کافی شاپ، قسمت تحویل، اتاق پروژکتور، گالری، آماده سازی سفارشات است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما