طراحی معماری بانک

طراحی معماری بانک

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی معماری بانک

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی معماری بانک

طراحی معماری بانک شامل دو بخش اصلی طراحی معماری بخش عمومی و خصوصی می گردد.

بخش عمومی که شامل ورودی ، سالن انتظار ، صندوق امانات و سایر بخش های خدماتی برای مشتریان می باشد. بخش خصوصی شامل فضای اداری و خدماتی کارمندان ، خزانه و سایر بخش های اداری است. این بخش به لحاظ امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

طراحی معماری بانک
طراحی معماری بانک

 

بانک نهادی حقوقی است که عملیات های پولی ، مالی و اعتباری را بر عهده دارد. با ورود نظام بانکداری نوین از اروپا به ایران الگوی مشخصی برای معماری آن ها وجود نداشت به ناچار هرکدام از معماران و طراحان ایده شخصی خود را در طراحی بانک ها پیش گرفتند. طراحی معماری بانک یکی از مهم ترین مسائل در رقابت جهانی است. 

در ایران اگرچه به دلایل مختلفی توجه به طراحی معماری بانک و لحاظ کردن امنیت قابل قیاس با اهمیت جهانی آن نیست اما چندی است در طراحی معماری بانک و امنیت آن ها کمی مورد توجه قرار گرفته است ولی هنوز از لحاظ تامین امنیت به درجه اعلی نرسیده اند. زیرا با یک طراحی معماری بانک مناسب و ایجاد امنیت می توان اعتماد مشتریان را به راحتی جلب کرد.

 

پیشخوان در طراحی معماری بانک 

پیشخوان در طراحی معماری بانک که حلقه ی ارتباطی بین مشتریان و کارمندان بانک می باشد یکی از مهمترین بخش های بانک است. یکی از اصلی ترین عملکردهای پیشخوان در طراحی معماری بانک جداسازی فضای مشتریان از فضای کارمندان است.

در طراحی معماری بانک ، ابعاد این فضا برای هر باجه در بانک معمولا 1.5*1.5 در نظر گرفته می شود. فاصله باجه ها تا کارکنان بخش اداری بهتر است 1.5 متر باشد تا امکان عبور و مرور مسئولین را به راحتی فراهم کند.

 

طراحی بانک
بانک

 

فضای کارمندان در طراحی معماری بانک

فضای کارمندان در طراحی معماری بانک به فضایی گفته می شود که کارمندان برای رسیدگی به امور اداری در آن مشغول هستند. این قسمت جز بخش خصوصی بانک به حساب آمده و مشتریان اجازه ورود به این بخش را ندارند. ابعاد و مساحت این قسمت با توجه به تعداد کارکنان متفاوت خواهد بود.

 

فضای انتظار در طراحی معماری بانک 

فضای انتظار در طراحی معماری بانک ، فضایی است که مشتریان که نوبت دهی در این بخش صورت می گیرد. ابعاد و تعداد صندلی ها در این قسمت با توجه به تعداد باجه ها و مساحت بانک متفاوت خواهد بود.

 

سالن اعتبارات در طراحی معماری بانک 

سالن اعتبارات در طراحی معماری بانک سالنی که برای انجام امور اعتباری از جمله دریافت وام و تسهیلات در طراحی معماری بانک در نظر گرفته می شود.این بخش معمولا به صورت نیم طبقه طراحی می شود و مساحت آن با مساحت کل بانک متناسب خواهد بود.

 

طراحی معماری بانک
پارتیشن بندی فضای بانک

 

خزانه در طراحی معماری بانک 

خزانه در طراحی معماری بانک ، محلی برای نگهداری وجوه نقد ، ضمانت نامه های بانکی و... می باشد. در بانک های معمولی بین 4-8 مترمربع و در طراحی معماری بانک های بزرگ تا 20 متر مربع در نظر گرفته می شود.

 

اتاق UPS در طراحی معماری بانک 

اتاق UPS در طراحی معماری بانک ، محلی برای قرار دادن دستگاه های رک و منابع تغذیه اضطراری که شرایط مناسب حرارتی، رطوبتی و امنیتی را برای دستگاه ها فراهم آورد.مساحت این بخش معمولا 3متر در نظرگرفته می شود.

 

طراحی بانک
طراحی بانک

 

طراحی فضاهای خدماتی بانک

فضاهای خدماتی در طراحی معماری بانک ، فضاهایی شامل آبدارخانه، دستشویی و در شعبه های بزرگ بانک شامل اتاق استراحت کارکنان و رختکن می باشد.

دکوراسیون بانک ها نیازمند طراحی های مدرن و اصولی هستند. زیرا در نگاه اول ظاهر هر چیز چشم بیننده را درگیر خود می کند. حتی وقتی برای سرمایه گذاری وارد بانکی می شویم در کنار رفتار کارکنان آنجا ظاهر محیط هم تاثیر بسیاری در تصمیم گیری ما برای انتخاب آن دارد. طراحی داخلی شعب بانک ها امروزه بسیار حائز اهمیت است در ادامه با ما با دلایل این نکته همراه شوید.

 

طراحی معماری بانک
طراحی معماری بانک

 

بانک ها از جمله مکان های پر رفت و آمد و شلوغ هستند، از این رو باید به طراحی داخلی بانک نیز به مانند طراحی داخلی منازل مسکونی اهمیت داده شود؛ طراحی داخلی اصولی و زیبای بانک ها می تواند نشان دهنده توانمند بودن و اهمیت شعبه باشد، اما به طور کلی به منظور جذب بیشتر مشتری لازم است تا دکوراسیون داخلی بانک ها را به گونه ای طراحی کنید که به نسبت بانک های دیگر جلوه زیادی داشته و در کنار زیبایی و خاص بودن آرامش خاطر و رضایت مشتریان را فراهم آورد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما