طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

برای اطلاع از هزینه های طراحی فضای سبز با کارشناسان ما در عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی فضای سبز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
اسپینگر

اسپینگر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز بخشی از فضای باز محیط آپارتمان یا شهر است که عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن ، تحت استقرار درختچه ها ، درختان ، گل ها ، چمن ها و سایر گیاهانی است که بر اساس نظارت و مدیریت انسان، با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین برای بهبود شرایط زیستی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی حفظ، نگه داری و احداث می شود. اصول طراحی فضای سبز به شما در ایجاد یک فضای سبز فوق العاده کمک خواهد کرد.

فضاهای سبز به دو دسته پهنه ای و خطی تقسیم می شوند. فضاهای سبز پهنه ای فضاهایی هستند که در عکس های هوایی به شکل بافت منسجم قابل رویت هستند و در نقشه های شهری به صورت لکه های سبز مشخص می شوند.

فضاهای سبز خطی به فضاهایی اطلاق می شود که متناسب با هویت ظرفیت جا به جا شدگی شهرها و گذرگاه ها مورد توجه قرار می گیرد. این نوع فضای سبز ممکن است در نقشه های شهری دیده نشود. تمامی فضاهای سبز خطی در مالکیت عموم مردم قرار دارند و تقسیم بندی بر اساس مالکیت فقط در مورد فضاهای سبز پهنه ای اعمال می شود.

 

طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز زیبا

 

هزینه طراحی فضای سبز

عوامل موثر بر هزینه طراحی و اجرای فضای سبز بسیار زیاد هستند و در واقع این خدمت در ابعاد متنوعی انجام می شود. از باغچه های کوچک خانه ها گرفته تا یک مجتمع تجاری یا مسکونی، فضای پارک ها و شهرک ها، تمام این ها از خدمات طراحی و اجرای فضای سبز محسوب می شوند. 

بسیاری از ساختمان های تجاری نیز با ایجاد آبنما و فضاهای سبز داخلی سعی در ایجاد حال و هوایی طبیعی در دکوراسیون فضای تجاری می‌کنند. قیمت طراحی و اجرای فضای سبز با توجه به شرایط پروژه فرق می کند.

قیمت هر متر مربع طراحی فضای سبز برای مکان های مختلف با توجه به محل قرارگیری و شرایط پروژه متفاوت است. همچنین بخش قابل توجهی از پروژه های طراحی و اجرای فضای سبز وابسته به تخصص طراح در شناخت گل ها و چمن و درختانی است که در شرایط ویژه‌ هر منطقه و با هر عادت در ساکنین آن، سازگاری داشته باشند. به این ترتیب تخصص طراح نیز در قیمت طراحی فضای سبز عامل موثری محسوب می شود.

 

طراحی فضای سبز
استفاده از آلاچیق در طراحی فضای سبز

 

شرکت های طراحی فضای سبز

فضای سبز در شهرهای مختلف، ابعاد و اشکال گوناگونی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک‌ها، مجموعه‌های ورزشی، میدان‌ها و حتی گورستان‌ها اشاره کرد. مطمئنا یکی از ابتدایی‌ترین اولویت‌هایی که باید در طراحی فضای سبز شهری در نظر گرفته شود دسترسی راحت اهالی هر منطقه به این مناطق زیبا و سرسبز است.

همه‌ی ما از مزایای طراحی و اجرای فضای سبز با خبر هستیم و کسی نیست که از داشتن فضای سبز در محل زندگی و کارش احساس مثبتی نداشته باشد. طراحی فضای سبز کاری تخصصی است که باید توسط متخصصان آن انجام شود تا عملکرد و ماندگاری بالایی داشته باشد.

شرکت های متعددی در زمینه طراحی فضای سبز فعالیت میکنند با مراجعه به سایت عمران مدرن حرفه ای های این زمینه را شناسایی کنید.

نکات طراحی فضای سبز

برای طراحی فضای سبز نیازمند رعایت برخی اصول و نکات هستید که بدون در نظر گرفتن آن ها، امضای شما در پایان این کار ناقص خواهد بود.

  • از تمام فضای در اختیار استفاده کرده و هیچ گونه پرتی برجای نگذارید. برخی اوقات در طراحی غیرحرفه ای فضای سبز، بخش هایی از مساحت مهجور مانده و چیزی در آن ها کاشته نشده یا به هر شکلی مورد استفاده قرار نمی گیرند .
  • تناسب ابعاد را از یاد نبرید. به هر شکلی که فضای سبز خود را طراحی می کنید، باید تناسب ابعاد لازم در اجزای آن وجود داشته باشد. به طور مثال به کار بردن استخری بزرگتر از حد تناسب با این فضا یا ایجاد زمین بازی بزرگتر از چیزی که با مساحت فضای سبز جور دربیاید، زیبایی بصری و هارمونی آن را از خط خارج خواهد کرد.
  • به کاشت گل ها به اندازه گیاهان سبز و درختان اهمیت بدهید. اگر چه عمر گل کوتاه است، اما شما می توانید با کاشت گل ها در بخش هایی از فضای سبز خود، رنگ و لعاب جذاب تری به آن ببخشید.
  • به سیستم آبیاری به شکلی حرفه ای نگاه کنید. حتی اگر این یک فضای سبز ویلایی محدود است، شما باید به سیستم آبیاری آن به شکلی حرفه ای نگاه کرده و حتما یک سیستم آبیاری متناسب با فضای خود در نظر گرفته و آن را تعبیه کنید. در غیر این صورت با هدررفت آب، اتلاف زمان و افت در کیفیت گل و گیاهان روبرو خواهید شد.

قیمت هر متر مربع طراحی فضای سبز

یکی از عناصر اصلی و حیاتی در طراحی محوطه و طراحی فضای سبز، وجود آب است كه قسمتی از آن منحصراً برای آبیاری، حفاظت گیاهان و بخش دیگر به منظور ایجاد و خلق زیبائی در طراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی آنچه که مورد توجه است وجود و تأثیر آب از لحاظ زیبائی و تنوع در محوطه فضای سبز ، از قبیل تشیكل آب نماها حوض و حوضچه است. آب در حال حركت كه فرو می ریزد قطره قطره می چكد ، موج می زند ، می ریزد ، یا می پاشد ، می تواند بر جنبش و هیجان محوطه بیفزاید.

فواره ها و آبنماها می توانند به مقدارزیادی در خنك كردن هوای محل تأثیر داشته باشد.

طراحی آبنما در طراحی فضای سبز به شکلهای مختلف كه جنبه تزئینی داشته باشد ، بستگی كامل به ذوق و سلیقه طراح دارد .

قیمت هر متر مربع طراحی فضای سبز در هر یک از شرکت های طراحی فضای سبز متفاوت است .

 

طراحی فضای سبز

 

مهم‌ترین المان‌ها در طراحی فضای سبز

 طراحی فضای سبز با تلفیق درست گیاهان و چینش صحیح المان‌هاست که چشم نوازی می کند. از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی فضای سبز می‌توان به آب‌نما، حوض، آلاچیق، پرگولا، انواع فلاورباکس‌ها، برکه‌های مصنوعی، تجهیزات نورپردازی، انواع گل و گیاه، استخر، کف سازی و پیاده رو، اشاره کرد.

طراحی فضای سبز ویلا

امروزه یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی که فضای شهرهایمان را تهدید می‌کند، گسستگی تدریجی بین انسان و طبیعت است. متاسفانه به علت رشد روزافزون شهرها، بحران از دست دادن فضاهای سبز طبیعی (باغات و زمین‌های کشاورزی) به‌شدت رو به افزایش است به همین علت طراحی فضای سبز اهمیت زیادی دارد.

مراحل طراحی فضای سبز را میتوان به صورت زیر دسته بندی کرد.

  • بررسی های اولیه محیط
  • طراحی ۳ بعدی قبل از اجرا
  • اجرای فضای سبز

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما