طراحی سیستم JK

طراحی سیستم JK

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی سیستم JK

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی سیستم JK

طراحی سیستم JK که یک روش نوین ساختمانی به منظور تولید سریع و مقاوم سازه می باشد، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. چراکه رشد روز افزون جمعیت و نیاز به انبوه سازی موجب شده است که صنعت ساختمان سازی به سمت اجرای سازه های سبک و با قابلیت اجرا سریع، سوق یابد.

سیستم JK ترکیبی از یک بافت فولادی و بتن سبک است که دیوار ها، باربری ثقلی و جانبی را بر عهده دارند.

سیستم ساختمانی JK به سبب راحتی و دوام اجرا ، مورد تقدیر مراجع معتبر نظیر یونسکو نیز قرار گرفته است. همچنین مقاومت و سایر مشخصات این سیستم سازه ای مورد تایید مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ایران می باشد.

 

طراحی سیستم JK

طراحی سیستم JK

 

اجزای تشکیل دهنده سیستم JK

این سیستم نوین ساختمانی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از مهم ترین آن ها می توان به بتن سبک EPS ، پانل سیستم JK ، بیم سیستم JK و میلگرد های تقویتی اشاره نمود.

 

بتن سبک سیستم JK

جهت اجرای خانه JK لازم است از بتن سبک استفاده گردد. این نوع از بتن از ترکیباتی متشکل از سیمان، ماسه بادی، میکرو سیلیس و دانه های پلی استایرن تشکیل می گردد. در خانه JK بر حسب محل اجرای پروژه ، بتن سبک استفاده شده می تواند به صورت بتن شاتکریت اجرا گردد.

همچنین بتن سبک بر حسب نوع طرح اختلاط می تواند دارای چگالی مابین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

از طرفی با تزریق بتن در دیوار های JK ، به سبب هندسه خاص پانل ها و نیز خمیرى بودن بتن سبک مصرفى، بتن در داخل پانل محصور مى گردد.

 

پانل سیستم JK

پانل های خانه JK یکی از مهم ترین بخش های این سیستم است. پانل سیستم JK یک شبکه سه بعدی فلزی ساخته شده از ورق فولاد گالوانیزه است که در مراحل برش و کشش، بدون جوش دادن یکپارچه می گردد.

 

دیوار JK

دیوار JK

 

بیم سیستم JK

بیم خانه JK یک سیستم خرپایی است که به صورت افقی و قائم از داخل شبکه پانل عبور کرده و یکپارچگی دیوار را فراهم می کند. به طوری که تار های مستقیم نقش آرماتور های قائم را در دیوار ایفا می کنند و تار های قطری نیز به صورت ترکیبی از آرماتور های افقی و قائم عمل می کنند.

 

مزایای طراحی سیستم JK

یکی از مزایای طراحی سیستم JK عدم نیاز به نیروی انسانی متخصص است، به طوری که سرهم کردن سیستم به راحتی صورت می پذیرد. همچنین در طراحی و اجرای سیستم JK ، به تجهیزات و ماشین آلات سنگینی نیاز نمی باشد.

همچنین در طراحی و اجرای خانه JK به مصالح سنتی مانند سفال ، آجر ، شن و ... نیاز نبوده و از بتن سبک در ترکیب با فریم فولادی استفاده می گردد.

عدم نیاز به اسکلت بندی و چارچوب، قابلیت اجرا در طرح های معماری متنوع و طول عمر بالا به نسبت سازه های معمول از دیگر مزایای سیستم ساختمانی JK است.

اما یکی از شاخص ترین ویژگی های طراحی و اجرای سیستم و دیوار JK ، سرعت بالای اجرا آن است که یک گزینه مناسب جهت استفاده در پروژه های انبوه سازی است.

عایق بودن صوتی و حرارتی و مقاومت در برابر رطوبت و تهدیدات شیمیایی نیز از مزایای دیوار و سازه JK به شمار می رود.

همچنین خانه JK به سبب یکپارچه بودن سیستم در مقابل حوادث طبیعی و زلزله دارای عملکرد مناسبی می باشد. سهولت در تعبیه لوله ها و داکت ها نیز یکی دیگر از مزایای دیوار ها و سیستم JK می باشد.

از طرفی طراحی و اجرای سیستم JK ، می تواند صرفه اقتصادی بالا و کاهش ریسک سرمایه گذاری به سبب سرعت بالای اجرا و به تبع سرعت بالای بازگشت سرمایه را در پی داشته باشد.

 

JK خانه

خانه JK

 

کاربرد طراحی سیستم JK

طراحی و اجرای سیستم JK به سبب ماهیت و نوع ساخت، دارای کاربردهای گسترده است که از جمله این موارد می توان به ساخت و مقاوم سازی ساختمان ، تونل سازی یا مقاوم سازی دیواره های جانبی و راهسازی و بهسازی راه اشاره کرد.

بنابراین سیستم JK می تواند به عنوان یک سیستم سازه ای کامل مورد استفاده قرار گیرد. به طوری که در این حالت می توان از دیوار های JK به عنوان دیوار های باربر استفاده نمود. با طراحی چنین سیستمی، عملکرد لرزه ای نیز ارتقا می باید چراکه ضمن کاهش نیروی وزن ، درجه نامعینی و مسیر های انتقال بار نیز افزایش می یابد.

از طرفی از دیوار JK نیز می توان به عنوان میان قاب و دیوار غیر باربر در سازه های دارای اسکلت نیز استفاده نمود.

 

سیستم JK

سیستم JK

 

هزینه طراحی سیستم سازه JK

استفاده بهینه از مصالح ، عدم نیاز به ماشین آلات سنگین و سرعت اجرای بالا از جمله عواملی است که موجب شده است هزینه طراحی و اجرای سیستم JK به نسبت سیستم های معمول کاهش یابد.

به عبارتی به کارگیری متناوب و گسترده اجزای پیش ساخته با روش های صنعتی می تواند موجب کاهش هزینه ها گردد.

از طرفی علاوه بر صرفه جویی ها در طی فرآیند اجرا، سرعت بالای اجرا نیز می تواند زمان بازگشت سرمایه و ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما